"Fyra procent av alla spel går med vinst"
Tack alla piratkopierare. Ni förstör för oss som faktiskt tycker om spel på riktigt.
De idiotiska kopieringsskydd en som sabbar för gott folk har du inget att klaga över eller? Finns många som inte ens köper ett spel pga dess kopieringsskydd.
BS rapport hur som helst. Låt oss hoppas IPRED ministrarna inte läser och blir överhypade av detta.
Undrar också hur lång period dom räknat på. Spel säljer ju under många år framåt och driver ju ständigt in pengar till utvecklarna.
Spel säljer nästan alla exemplar veckorna efter release och tappar därefter av väldigt snabbt. Det finns såklart undantag som Call of Duty 4. Men för varje sådant spel finns det ett par hundra andra spel som inte gör det.
de har väl räknat med att alla som laddar ett spel skulle köpt de istället. Verkligen, inte.. Dom har inte förlorat pengar förens en kund som faktiskt skulle köpa spelet laddar hem de så enkelt är de.
Vilket säkerligen är otroligt många om det inte fanns möjlighet att ladda ner... någonsin tänkt till lite?
det låter som om samma personer har räknat ut som den lapp som hänger på mitt jobb
Så du vill ta ledigt en dag? Vet du vad du egentligen begär?
Året har 365 dagar, men du arbetar ju inte varje dag. Under årets 52 veckor har du ledigt två dagar varje vecka. Då återstår 261 dagar.
Du är ledig 16 timmar varje dag, det blir sammanlagt 170 dagar. Då återstår 91 dagar som du kan arbeta. Varje dag tar du lunch en timme, det blir sammanlagt 48 dagar.
Nu återstår 43 dagar. Du behöver inte arbeta 6 röda dagar under året. Det blir 37 dagar kvar. Varje dag tar du kafferast tio minuter, totalt 11 dagar. Kvar finns 26 arbetsdagar. Sedan har du 25 dagars semester.
Då återstår bara en enda dag och den förstår du väl att du inte kan vara ledig!"
Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram
Du är ledig 16 timmar varje dag, det blir sammanlagt 170 dagar. Då återstår 91 dagar som du kan arbeta. Varje dag tar du lunch en timme, det blir sammanlagt 48 dagar.
Det blir väl snarare runt tre dagar?:p
De kanske räknar ALLA spel som skapas.
Jag kan ju inte säga att mina spel som jag gjort i Visual Basic på mina programmering A och B lektioner har gått i vinst. Man får ju tjata på folk så att de testar dem
Sen har de heller inte kostat mig något mer än tid och givit mig utbildning.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
de har väl räknat med att alla som laddar ett spel skulle köpt de istället. Verkligen, inte.. Dom har inte förlorat pengar förens en kund som faktiskt skulle köpa spelet laddar hem de så enkelt är de.
Vilket säkerligen är otroligt många om det inte fanns möjlighet att ladda ner... någonsin tänkt till lite?
Många av de som idag laddar ner skulle säkert inte ha köpt något ÄVEN om de inte hade haft tillgång till nätet. Jag t.ex. spelade inte så mycket spel innan jag fick internettillgång.
det låter som om samma personer har räknat ut som den lapp som hänger på mitt jobb
Så du vill ta ledigt en dag? Vet du vad du egentligen begär?
Året har 365 dagar, men du arbetar ju inte varje dag. Under årets 52 veckor har du ledigt två dagar varje vecka. Då återstår 261 dagar.
Du är ledig 16 timmar varje dag, det blir sammanlagt 170 dagar. Då återstår 91 dagar som du kan arbeta. Varje dag tar du lunch en timme, det blir sammanlagt 48 dagar.
Nu återstår 43 dagar. Du behöver inte arbeta 6 röda dagar under året. Det blir 37 dagar kvar. Varje dag tar du kafferast tio minuter, totalt 11 dagar. Kvar finns 26 arbetsdagar. Sedan har du 25 dagars semester.
Då återstår bara en enda dag och den förstår du väl att du inte kan vara ledig!"
En skillnad... den där lappen är bra. Och har en poäng. 8)
Lystring FZ TheHarmlessWarrior's hjärna används: När ett spel görs så finns det en mängd programmerare som är anställda osv. De tar månads lön(dah). Om vi nu säger att vi har en det tog 5mån att göra klart spel X och till det spelet krävdes det 2 anställda med 100kr/mån. Inkomsterna från spel X blev 1000kr. 1000kr/5mån=200kr/mån det räker till att betatala två anställda i två månader men inte mer. Alltså har de inte gått i vinst. Skulle det inte kunna vara något sånt bakom statestiken? Alltså de har tjänat ihop sinna slantar men inte mer.
de har väl räknat med att alla som laddar ett spel skulle köpt de istället. Verkligen, inte.. Dom har inte förlorat pengar förens en kund som faktiskt skulle köpa spelet laddar hem de så enkelt är de.
Vilket säkerligen är otroligt många om det inte fanns möjlighet att ladda ner... någonsin tänkt till lite?
Många av de som idag laddar ner skulle säkert inte ha köpt något ÄVEN om de inte hade haft tillgång till nätet. Jag t.ex. spelade inte så mycket spel innan jag fick internettillgång.
De som laddar ner för att testa spelet är en sak men de som sitter på ett spel de spelar utan att betala det kan gå och dö. Visst ni skyller på att om den här gula bollen hade varit grön så hade jag köpt det eftersom dessa utvecklare då har ansträngt sig mer. Fast den ursäkt håller inte eftersom att spelet är tillräkligt bra för att hålla er kvar och därför borde ni betala. Detta gäller förståss inte spel från Dice. Alla deras spel vill de att man ska tanka illegalt
Tror nog det stämmer ganska bra.
Med tanke på hur mycket spel som pumpas ut är det ytterst få som faktiskt lyckas och utav alla dem blir ca 5% ganska mycket.
Sen har vi ju piratkopierarna på PCn som hjälper till att döda allt vad spel heter, arroganta jävlar.
Vilket tyder på att undersökningen är både vinklad och alldeles för snäv för att kunna representera en så bred bransch.
Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.
Hahaha 4% och det produceras så sjukt mycket spel... haha korkat försök
Då måste spelskapare vara mer än bara galna haha
Jag brukar säga att man kan bevisa vad som helst med statistik.
Sant. Med en välorganiserad kyrka i ryggen skulle jag kunna stena dig och bränna dig på ett kättarbål också, men argumentet är fortfarande ihåligt. (Ledsen för den dåliga liknelsen, men den är ungefär lika befängd som den här diskussionen).
Den här statistiken är ett resultat av en undersökning vars hypotes redan från början varit vinklad. Du kan omöjligt koncentrera dig på en enda faktor, gör en enda undersökning och sedan låta detta resultat representera en hel bransch.
Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.
60 procent av ett spels budget går åt till att omarbeta eller designa om spelet.
Hehe...
Då får de lära sig att göra rätt ifrån början istället!
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Med tanke på deras klienter så förstår jag att de går back, EA lär förlora enorma pengar på den skit samling spel de släpper hela tiden. 95% av deras spel måste patchas samma dag som de släpps p.g.a 2 miljoner buggar. Kolla bara blizzard, de har släppt färre spel TOTALT än vad t.e.x. EA har gjort under 2008. De verkar klara sig rätt bra, men så går det när man utvecklar, utverderar, testar och testar och testar spelen innan man tänker tanken på att släppa dem. Bioware likaså, men nu är de uppköpta av EA de med så nu blir det säkert mycket större press på deras release tider vilket kommer innebära kvalitéts sänkning.
spelindustrin är väl typ den största jävla nöjesindustrin som finns idag, tror inte den skulle vara det om dedär siffrorna skulle stämma.. sounds like bullshit to me.
Detta förvånar mig inte av flera olika anledningar. Ena är att det finns väldigt många olika spelföretag som är väldigt små, och smått är alltid negativt.
Den andra anledningen är att många av dessa små företag slänger ut spel som rent utsagt bara skit. Problemet är att 90% av spel är egentligen bara skit. Så varför skulle de gå med vinst? Bara för att det är ett spel så betyder inte de att de står över underhållningsnivån jämförandes med filmer och serier.
Ska man göra ett spel, så ska man göra det rätt.