Left 4 Dead är här

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

åhh varför måste det vara på svenska . eller kan man ändra det ?

Klart du kan ändra. Höger klicka på spelet, Propeties och Language...välj vad du vill

Medlem

Sen säger dom att piraterna är skurkarna, utan mellanhänder borde det vara betydligt billigare att köpa från steam...Demot var bra, men köpa nej...

Medlem

Köpte det för 479:- eller nåt via steam, fast jag hade på pre order.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Personligen ser man nästan direkt att det är Valve som gjort spelet. Är lite Half-Life-stuk över det hela.
Fast det är nog inge spel för min smak. Hehe.


signatur

synden FX - Graphic design

Medlem

Beställde mitt från CDON, men då kostade det bara 349:- ink frakt

Medlem

500kr? Go fuck yourself Valve...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nej nej, 49.90 x 7,91 = 394kr......det är dyrt för att vara steam...men men så är det när det är lågkonjuktur....

Kostar knappast 49.90. cut/paste från mitt köp: "Total 62.49 USD" = 500. Dollarn är över 8:- numera så du har fel.

Kul spel hursomhelst + Steam är smidigt, trevligt att få spelen uppdaterade automatiskt, smidig installation samt har man spelet är alltid tillgängligt oavsett om man har skivan med sig eller inte.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Hannu87:

Nej nej, 49.90 x 7,91 = 394kr......det är dyrt för att vara steam...men men så är det när det är lågkonjuktur....

Kostar knappast 49.90. cut/paste från mitt köp: "Total 62.49 USD" = 500. Dollarn är över 8:- numera så du har fel.

Kul spel hursomhelst + Steam är smidigt, trevligt att få spelen uppdaterade automatiskt, smidig installation samt har man spelet är alltid tillgängligt oavsett om man har skivan med sig eller inte.

Jaså, det var som fan.....försökte hitta mitt kvitto men tagit bort det.....var på 53 usd.....men köpte ju preorder...och valutan var 7.91 när jag skrev det.....Nu ligger den på 7,93...... [http://www.valuta.se]

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nu ligger den på 7,93...... [http://www.valuta.se]

den är över 8:- på alla andra ställen dock, jag tror inte den där uppdateras i realtid. Jag har en konverter-gadget i sidebar'en (uppdateras i realtid) + att jag brukar kolla på XE.com som väl är den största siten för valutakonverteringar.. Meeeen skitsamma, handlar om ören


signatur
Medlem

Det tillkommer moms på spelet eftersom det är utländskt.
Momsen ligger på 25% som läggs på det 49.90 dollarna de kostar att köpa spelet.

Så därför är spelet så dyrt att köpa över Steam ;).


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Hannu87:

Nej nej, 49.90 x 7,91 = 394kr......det är dyrt för att vara steam...men men så är det när det är lågkonjuktur....

Kostar knappast 49.90. cut/paste från mitt köp: "Total 62.49 USD" = 500. Dollarn är över 8:- numera så du har fel.

Kul spel hursomhelst + Steam är smidigt, trevligt att få spelen uppdaterade automatiskt, smidig installation samt har man spelet är alltid tillgängligt oavsett om man har skivan med sig eller inte.

Väldigt roligt om nån blev Vac-bannad idag
Tycker att dom spelen man hade när man cheatade borde bli bannade.

Jag har aldrig fuskat och har aldrig haft tanken heller.. synd bara att det finns folk som blir det.

Men Steam är ändå ett skit bra program!

Inaktiv

Tänker inte ge 500 för det här...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Hannu87:

Nej nej, 49.90 x 7,91 = 394kr......det är dyrt för att vara steam...men men så är det när det är lågkonjuktur....

Kostar knappast 49.90. cut/paste från mitt köp: "Total 62.49 USD" = 500. Dollarn är över 8:- numera så du har fel.

Kul spel hursomhelst + Steam är smidigt, trevligt att få spelen uppdaterade automatiskt, smidig installation samt har man spelet är alltid tillgängligt oavsett om man har skivan med sig eller inte.

Väldigt roligt om nån blev Vac-bannad idag
Tycker att dom spelen man hade när man cheatade borde bli bannade.

Jag har aldrig fuskat och har aldrig haft tanken heller.. synd bara att det finns folk som blir det.

Men Steam är ändå ett skit bra program!

VAC är gott Har två polare som kört med aimbot i CSS för flera år sedan...dom blev bannade för någon månad sedan haha xD tur att man aldrig håller på med sånt skit.

Medlem

Om man hade köpt det via Steam innan release hade man fått 10% rabatt. Det vill säga 50kr.

Själv beställer jag det från min favoritbutik: Webhallen.

Inaktiv

~460 kronor kostade det mi när jag köpte det prerelease. Ni får tänka på 25% extra moms, inte bara räkna på dollarkursen.
Skulle gissa på att det är som alla andra Steam-spel, 4 banor man klarar snabbt och inga planer överhuvudtaget (eller lögner) på att producera mer.

Medlem

452,42 kr drogs det för mig igår. Lite billigare än Retail, just nu. Men så var det preorder också.

Medlem

är sjukt nöjd med spelet! versus var också riktigt coolt fast en aning svårt!

Testade köra demot igår på min 3 år gamla burk och det flöt faktiskt på rätt bra.

Inaktiv

Bästa spelet i år förmodligen. Team Play samt zombies är bara oslagbart!


signatur

che@left4dead.se
www.left4dead.se

Medlem

Jäkla skit.. hade tankat ned demot via steam men inte haft chans att testa det förens igår, och då kunde jag bara sitta i 20 min.. idag när man skulle testa vidare så blev det blankt nej, måste köpa. Jäkla skit alltså, vem fasen kom på det påfundet? Kunde de inte haft en 10 dagars gräns från det att man ladda ned det eller något annat..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

bokade från cdon.com. 399 kr blir det


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Dom har ett ganska kul erbjudande:

"Left 4 Dead - Four Pack

Includes four copies of Left 4 Dead - Send the extra copies to your friends" för 149$, alltså köp 4 betala för 3.

Njae det är väl inte så dyrt, kollade med miniräknare vad priset på L4D skulle bli=409 kr vilket bara är ca. 10 kr över billigaste priset på prisjakt.se och då får man spelet tidigare och slipper cd-skiva och sånt!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

The flying Meatball: Nej, det tillkommer 25% moms. Kontentan i det här fallet är att priset i slutändan hamnar på ca 500kr.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Steam är ripoff är fan svin dyrt där. Borde vara sjukt billigt med tanke på att man intye får varken dvd eller manual eller fodral

Ja eller kan det ju bero på att dollarn stigit med nästa 2 spänn typ, hade det varit för några veckor sedan hade det kostat 100:- mindre...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag vill ha det sjukt mycket. Provade aldrig demot, men vad jag läst om det och vad folk tycker om det så verkar det sjukt kul. Måste bara få igång crossover och steam på macbooken.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Hannu87:

Nej nej, 49.90 x 7,91 = 394kr......det är dyrt för att vara steam...men men så är det när det är lågkonjuktur....

Kostar knappast 49.90. cut/paste från mitt köp: "Total 62.49 USD" = 500. Dollarn är över 8:- numera så du har fel.

Kul spel hursomhelst + Steam är smidigt, trevligt att få spelen uppdaterade automatiskt, smidig installation samt har man spelet är alltid tillgängligt oavsett om man har skivan med sig eller inte.

Väldigt roligt om nån blev Vac-bannad idag
Tycker att dom spelen man hade när man cheatade borde bli bannade.

Jag har aldrig fuskat och har aldrig haft tanken heller.. synd bara att det finns folk som blir det.

Men Steam är ändå ett skit bra program!

VAC är gott Har två polare som kört med aimbot i CSS för flera år sedan...dom blev bannade för någon månad sedan haha xD tur att man aldrig håller på med sånt skit.

Hehe ahh.. det kan fan ta år att bli Vac-bannad. Finns ju inget att göra heller. Äsh, man får helt enkelt skylla sig själv.. men tänkte mera på dom som typ har bokat via steam... blir typ bannad innan man har börjat spela det x)

Medlem

Är det nån annan som nästan bara kan få laggiga games?
Det är ju assvårt att spela lite gather lr så. försöker spela 3-4 pers på venten i versus, totalt omöjligt att lyckas få in alla i samma game. Sedan när man väl gör det är det så himla ofta gamesen laggar sönder totalt.
Nån annan som upplevt detta?

Avstängd

Köpte och tankade igår. Dekrypterar nu. Känner mig peppad.

Medlem

Har spelet!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skriv svar