Wheel of Time blir spel

Robot
Medlem
Wheel of Time blir spel

Snap! Intressant indeed!

Medlem

öööh, det har det väll redan blivit? typ 1998-1999?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

mm en sketen first person shooter som inte hade något alls med den riktiga historien att göra

Medlem
Skrivet av captainoats:

mm en sketen first person shooter som inte hade något alls med den riktiga historien att göra

Sant, men det var faktiskt helt ok ändå
Det är bara korkat att göra ett spel direkt efter en film eller en bok. Då vet alla vad som ska hända och alla blir bara besvikna på att de inte lyckats få spelet perfekt efter grundmaterialet. Klart bättre göra som Starbreze gjorde med Riddic

Visste inte att de gjorde en filmatisering av WoT, kan bli tufft om de gör det ordentligt. Fan mycket fantasy nu, The Legend of the seeker, HBO har beställt en pilot av Game of thrones och nu detta. Trodde fantasy vågen skulle komma tidigare, typ något år sedan när Sagan om Ringen var het, men allt verkar komma nu. Synd bara att det är svårt att få fantasy bra, oftast blir det väldigt B-igt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hum.. intressant, med MMO och allt, men hur i hvete ska de få ihop 22 (?) böcker till en film? Iofs, engelska delen så är det bara 11 böcker...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Spelet baserat på Wheel Of Time kom för 9 år sedan typ.. här är en recension på spelet: http://www.gamespot.com/pc/action/wheeloftime/review.html

Trevligt för fansen att det kommer fler spel dock.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Någon som vet om han blev klar med serien innan han dog? Orkade bara läsa dom 3-4 första böckerna (på engelska) innan man drunknade i person detaljer och landskaps beskrivningar.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Yes! Inte dumt alls!


signatur
Medlem
Skrivet av Sito:

Någon som vet om han blev klar med serien innan han dog? Orkade bara läsa dom 3-4 första böckerna (på engelska) innan man drunknade i person detaljer och landskaps beskrivningar.

Nope han hann inte klart, tyvärr. Dock berättade han för sin bror under sin sjukdom så han fick ta över och skall slutföra det.

Medlem

"Wheel of Time blir spel" - Yay!
"tre filmer, alla med tillhörande spel" - Nay!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

nice....den blir film!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Om det görs rätt blir det grymt.

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Sito:

Någon som vet om han blev klar med serien innan han dog? Orkade bara läsa dom 3-4 första böckerna (på engelska) innan man drunknade i person detaljer och landskaps beskrivningar.

Nope han hann inte klart, tyvärr. Dock berättade han för sin bror under sin sjukdom så han fick ta över och skall slutföra det.

Nope. Det är författaren Brandon Sanderson som ska skriva färdigt sista boken. Han blev vald av Jordans fru eftersom att hon blev väldigt imponerad av hans bok Mistborn: The Final Empire. Dessutom så hade Jordan började ana att han inte skulle hinna skriva färdigt serien, och hade skrivit ner massor med anteckningar så att någon annan skulle kunna ta över efter han dog.

On topic nu då... Själv tror jag att WoT skulle funka väldigt bra som MMO, tack vare den välutvecklade världen. Vet inte om jag tycker att det är särskilt kul att de andra spel som skall göras baseras på filmerna...

Inaktiv
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Sito:

Någon som vet om han blev klar med serien innan han dog? Orkade bara läsa dom 3-4 första böckerna (på engelska) innan man drunknade i person detaljer och landskaps beskrivningar.

Nope han hann inte klart, tyvärr. Dock berättade han för sin bror under sin sjukdom så han fick ta över och skall slutföra det.

Nja det är Brandon Sanderson som skriver klart sista boken.

Medlem

Har läst typ två tredjedelar av böckerna och jag gillar dem, största felet är att det är åt h-e för många. Om det nu kommer ett slut så ska jag ta tag i det hela och läsa igenom alltihop, men inte förrns dess =).

Spel kan nog funka iallafall, hoppas de blir bra. Minns att jag lirade WoT-spelet som kom för massa år sen och tyckte det var skapligt.

Inaktiv

Har läst alla böckerna förutom den sista som är utlånad konstant. Diggar wheel of time hårt och detta ska bli jättenice, har hoppats på detta

Medlem

håller tummarna och hoppas det ialfall är spelbart. Dom får bara inte förstöra denna serien Filmen med för den delen..


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Fett najs!!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Givetvis så kommer det att bli skräp.

Medlem

Det är nästan så att man som inbiten WoT-läsare ska blunda åt en sådan här sak. Väldigt sällan blir en film lika bra som böckerna och oftast skiter sig spelen också...


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Spelet baserat på Wheel Of Time kom för 9 år sedan typ.. här är en recension på spelet: http://www.gamespot.com/pc/action/wheeloftime/review.html

Trevligt för fansen att det kommer fler spel dock.

Skulle just nämna det. Kul att fler än jag har minne!^^

Medlem

Det är inte utan att man blir lite nervös när det talas film och Wheel of Time i samma andetag. Risken finns ju att man tramsar till det och gör matinésörja a'la Eragon av det. Vilket vore riktigt tragiskt.

Världen gör sig nog bra för spel, dock. Det finns ju "lore" så det räcker hehe. Men även där vill det ju till att det är en seriös utvecklare och inte nån skitstudio som bara vill mjölka varumärket.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Det är inte utan att man blir lite nervös när det talas film och Wheel of Time i samma andetag. Risken finns ju att man tramsar till det och gör matinésörja a'la Eragon av det. Vilket vore riktigt tragiskt.

Risken finns ju, men samtidigt så är det väldigt intressant att de faktiskt vågar ge sig på det. Det skulle ju kunna bli riktigt bra filmer om de bara får en tillräcklig budget och en kompetent regissör.

Skrivet av Gortie:

Världen gör sig nog bra för spel, dock. Det finns ju "lore" så det räcker hehe. Men även där vill det ju till att det är en seriös utvecklare och inte nån skitstudio som bara vill mjölka varumärket.

Det vore riktigt grymt med ett nytt spel baserat på världen. Det förra var okej för WoT-fantaster men i övrigt ingen höjdare. Det farliga är ju att de pratar film OCH spel i samma andetag och att de ska komma "tillhörande spel" till filmerna. Ungefär där så sjönk förhoppningarna till botten..

/ LordDaimos

Medlem

OMG!!!BÄSTA JÄVLA BÖCKERNA!!! OMFG!! Ä N T L I G E N!!!!!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Risken finns ju, men samtidigt så är det väldigt intressant att de faktiskt vågar ge sig på det. Det skulle ju kunna bli riktigt bra filmer om de bara får en tillräcklig budget och en kompetent regissör.

Absolut. Med rätt regissör och budget så kan det bli hur bra som helst. Men det vill ju till att dom inte faller för vad som verkar vara gängse attityd - nämligen att fantasy som tema prompt måste vara riktat till en yngre publik.

Lord of The Rings slapp det tack och lov men det var enbart för att det är en sån klassiker. Bortsett från den, dock, finns det banne mig inte många fantasy filmer som är avsedda för en vuxen publik.

Men, men - den som lever får se. Jag hoppas i alla fall på en väl genomtänkt filmadaption.


signatur
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att de gör filmerna (speciellt) för en yngre publik. Det hade ju betytt att stora delar av storyn skulle bli tvungen att skalas av...


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Inaktiv

"Wheel of time blir spel" .... igen, snarare

http://www.gamespot.com/pc/action/wheeloftime/index.html

Charmigt spel back in the days gjort på unreal-engine. Inte tänkt som rättelse men som härlig nostalgi

Inaktiv
Skrivet av Black Waltz:
Skrivet av DirtyAnders:

Spelet baserat på Wheel Of Time kom för 9 år sedan typ.. här är en recension på spelet: http://www.gamespot.com/pc/action/wheeloftime/review.html

Trevligt för fansen att det kommer fler spel dock.

Skulle just nämna det. Kul att fler än jag har minne!^^

Jaha, jag kanske skulle orkat läsa kommentarerna ändå ^^

Medlem

Hoppas nu bara dom lyckas göra spelen/filmerna lika bra som böckerna.

12
Skriv svar