Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning
Inaktiv

Kan ni använda er av recensenter med mindre förutfattade meningar. Helt uppenbart att författaren har något emot denna typ av spel när det bara klagas på skitsaker. Ta tillbaka funktionen där flera personer på redaktionen kan tycka till också. PEACE!

//gow fanboy no1

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Okay, först: du gav det 15 minuter? du förlorade just din rätt till en åsikt.
Och vem fan vill lira ett TPS med mus och tanget? Det är helt klart bättre med kontroll i hand, i en skön soffa eller fotölj framför stor tv'n. punkt slut.

Inaktiv
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Okay, först: du gav det 15 minuter? du förlorade just din rätt till en åsikt.
Och vem fan vill lira ett TPS med mus och tanget? Det är helt klart bättre med kontroll i hand, i en skön soffa eller fotölj framför stor tv'n. punkt slut.

Sen tror jag även han piratkört det,, Man avinstallerar inte ett spel man köpt efter 15min precis,,, så han har verkligen inte rätt till så mkt till åsikt

Medlem

Stackars recensenter som måste stå ut med alla fjortisarnas och fanboysens gnäll på själva recensionerna...
Fan inser ni inte att ni är den feta "comic book guy" killen i Simpsons? Så jävla patetiskt att kunna redogöra exakt hur ngn jävla varelse blivit till...spelet går ut på slakt slakt slakt och inget annat.
Att de ens försöker lägga till en story gör de bara ännu mer patetiskt.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Stackars recensenter som måste stå ut med alla fjortisarnas och fanboysens gnäll på själva recensionerna...
Fan inser ni inte att ni är den feta "comic book guy" killen i Simpsons? Så jävla patetiskt att kunna redogöra exakt hur ngn jävla varelse blivit till...spelet går ut på slakt slakt slakt och inget annat.
Att de ens försöker lägga till en story gör de bara ännu mer patetiskt.

Du är rolig.

dmn
Medlem
Skrivet av Oddman:

Det här visar ju bara tydligare att allt är relativt. Jag är av den bestämda åsikten att shooters på konsoll fungerar ypperligt. Jag är dessutom av den bestämda åsikten att halo-serien är bra, särskilt i MP. Men det behöver inte ni hålla med om.

Nä, det visar bara på samma fenomen som när punkare säger att punk är bra musik.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Och vem fan vill lira ett TPS med mus och tanget? Det är helt klart bättre med kontroll i hand, i en skön soffa eller fotölj framför stor tv'n. punkt slut.

Har du inte lärt dig att man inte diskuterar sånt längre? Leder ingen vart. Jag gillar att ha en mus i handen när jag skjuter på folk. För mig passar det bättre både reflexmässigt och precisionsmässigt.
Men jag spelar hellre GOW2 på konsoll än väntar hundra år på en kass portning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas det kommer till PC i småningom.

Inaktiv

Så länge spelet leverar vad CliffyB lovade mig är jag helnöjd. Bigger, better and more bad-ass!

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Fan inser ni inte att ni är den feta "comic book guy" killen i Simpsons?

Det är ju en bra sak, "comic book guy" är ju biets knän och kattens pyjamas:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

En repris på ettan med ett snittbetyg på 94%. Tycker nog att det låter som om det går inflation. Är dagens recensenter till salu (syftar då inte då FZ)?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Okay, först: du gav det 15 minuter? du förlorade just din rätt till en åsikt.
Och vem fan vill lira ett TPS med mus och tanget? Det är helt klart bättre med kontroll i hand, i en skön soffa eller fotölj framför stor tv'n. punkt slut.

Sen tror jag även han piratkört det,, Man avinstallerar inte ett spel man köpt efter 15min precis,,, så han har verkligen inte rätt till så mkt till åsikt

samma skit iaf

Medlem
Skrivet av boneless:

En repris på ettan med ett snittbetyg på 94%. Tycker nog att det låter som om det går inflation. Är dagens recensenter till salu (syftar då inte då FZ)?

Skulle ju kunna bero på att de flesta tycker att det är ett bra spel och att de har roligt när de spelar. Men vad vet jag. Det kanske följer med ngr 1000-lappar till varje recensent för att höja betyget.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

4/5 i betyg och dagen efter stora reklamutrymmen, Fz är inte trovärdigt längre, jag beklagar mig att sidan har gått i från en liten indieuppstickare till en penninghungrig reklampelare.

2021-03-21

Vilken cringe att läsa denna kommentar efter jag loggat in på länge. Jag ber om ursäkt så här dryga 10 år senare. Skämskudde på! tack för er goda journalistiska arbete

Inaktiv

Betyget i sig är allt som oftast oväsentligt. Många stirrar sig blinda på ett betyg som att det vore fakta. Det är alltid texten i en recension som är det viktigaste. När du läser igenom en text så får du en större insikt över vilka preferenser recensenten har. Det är alltid lättast att förstå en recension om du har följt recensenten genom ett par tidigare recensioner. Sen får man helt enkelt jämföra den personens tycken gentemot vad man själv har för tycken och smak när det gäller spel.

Sen att jag tycker att betygsskalan 1-5 är handikappad är en helt annan sak.

OnT: Har spelat igenom Gears of War2 ett par gånger(Normal och Insane) samt tagit mig an spelläget Horde. Det är action/tempofyllt. Det är bättre balanserat när det gäller vapnena. Valmöjligheterna för hur du kan dräpa din motståndare är klart bredare än det var i första spelet.

Jag kan säkerligen gå in mer på djupet än så, men det känns rätt så meningslöst i en kommentar. Man kan dra det rätt krasst: Om du gillade första spelet så lär du garanterat även gilla det här spelet. Flerspelarläget kommer att underhålla en lång tid framöver.

Förövrigt så var det sagt redan från start att det ska bli en trilogi. Därav det

halv-snöpliga slutet

<- spoiler.

Redaktör
Skrivet av Yxan:

4/5 i betyg och dagen efter stora reklamutrymmen, Fz är inte trovärdigt längre, jag beklagar mig att sidan har gått i från en liten indieuppstickare till en penninghungrig reklampelare.

Jag spelade detta hos Microsoft för två, tre veckor sedan, hade då ingen aning om att vi skulle göra reklam för det. Vilket jag i princip aldrig har - jag sköter det redaktionella innehållet, annat folk sköter annonserna.

Det vore väldigt märkligt om releaser, recensioner och reklam inte sammanföll. Det funkar så överallt: musikartister, författare, filmare. Alla sitter i morgonsoffor och talkshower i samband med nya släpp, medier recenserar och det görs reklam. Grundläggande pr-arbete. Köper du inte det får du nog hoppa över hela underhållningsbranschen, i alla fall de delar som är stora nog att nå normalstora massmedier.

För övrigt är mitt betyg relativt lågt jämfört med snittet. Vore väl jäkligt korkat av Microsoft att bara köpa en fyra - om vi ändå är korrupta, varför inte köpa högsta betyg...?


signatur
Medlem

Där tycker jag Tompa ägde upp alla konspirations teoretiker där ute, bra sagt.

Medlem
Skrivet av Rawk:

OnT: Har spelat igenom Gears of War2 ett par gånger(Normal och Insane)

fan bor du i en tidsmaskin eller? redan lirat igenom gow 2gånger? fast spelet släpps i morgon?

jv....snåla pirater.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rawk:

OnT: Har spelat igenom Gears of War2 ett par gånger(Normal och Insane)

fan bor du i en tidsmaskin eller? redan lirat igenom gow 2gånger? fast spelet släpps i morgon?

jv....snåla pirater.

Antagande och gissningar. Fått tag på det tidigare på grund av mitt jobb. Är knappast ensam om detta, om du läste det som Tomas skrev tidigare i tråden, som fick testa spelet för 2-3 veckor sedan. Tror du att han är ensam i världen om att få testa på ett spel innan release?

Pirat, det säger du? Äger för närvarande 84st köpta Xbox360-spel. Då är ej recensions och promoexemplar inräknade.

Sen är enspelardelen inte direkt gigantisk. Den är kort och intensiv. Om du är hyfsat bra på den här typen av spel så kan du ta dig igenom spelet på en kväll, även om Insane-svårighetsgraden är snäppet högre än den i föregångaren(imo).

:heart:

Medlem

Förstår inte varför folk ska klanka ner på folk som ger gears 2 full poäng eller som i detta fall 4 av 5 och kalla dom för att dom har blivit mutad typ, Jag skälv är en person som skulle ge gears full pott vilken dag som helst spel kan inte bli faktist så här mycket bättre i skälva genren.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Yxan:

4/5 i betyg och dagen efter stora reklamutrymmen, Fz är inte trovärdigt längre, jag beklagar mig att sidan har gått i från en liten indieuppstickare till en penninghungrig reklampelare.

Jag spelade detta hos Microsoft för två, tre veckor sedan, hade då ingen aning om att vi skulle göra reklam för det. Vilket jag i princip aldrig har - jag sköter det redaktionella innehållet, annat folk sköter annonserna.

Det vore väldigt märkligt om releaser, recensioner och reklam inte sammanföll. Det funkar så överallt: musikartister, författare, filmare. Alla sitter i morgonsoffor och talkshower i samband med nya släpp, medier recenserar och det görs reklam. Grundläggande pr-arbete. Köper du inte det får du nog hoppa över hela underhållningsbranschen, i alla fall de delar som är stora nog att nå normalstora massmedier.

För övrigt är mitt betyg relativt lågt jämfört med snittet. Vore väl jäkligt korkat av Microsoft att bara köpa en fyra - om vi ändå är korrupta, varför inte köpa högsta betyg...?

Detta inlägg får 5/5 FZ-plattor av mig
Och nej, jag är INTE köpt av FZ eller Microsoft!

Medlem

Fick spelet idag. har spelat högst en timme och även testat lite av det nya MP-tillägget..

Otroligt bra! Helt klart en värdig uppföljare. Mer godis och så ännu mer godis. Och så Fenix röst kan man inte tycka tilla om. hehe, grymaste bad-ass'en i spel. Han slår fan min gamla idol, Duke Nukem, haha.

Ni som diggade 1an lär inte bli besvikna! Och det tror jag inte att dom flesta andra heller gör.

4.5/5

Förövrigt en mycket god resension.

Medlem

På vilket sätt är 80-tals macho dåligt?
Sedan håller jag med dom som vill sätta betyget sist i recensionen.

Medlem
Skrivet av Rawk:

Antagande och gissningar. Fått tag på det tidigare på grund av mitt jobb. Är knappast ensam om detta, om du läste det som Tomas skrev tidigare i tråden, som fick testa spelet för 2-3 veckor sedan. Tror du att han är ensam i världen om att få testa på ett spel innan release?

Pirat, det säger du? Äger för närvarande 84st köpta Xbox360-spel. Då är ej recensions och promoexemplar inräknade.

Sen är enspelardelen inte direkt gigantisk. Den är kort och intensiv. Om du är hyfsat bra på den här typen av spel så kan du ta dig igenom spelet på en kväll, även om Insane-svårighetsgraden är snäppet högre än den i föregångaren(imo).

:heart:

Vart jobbar du nårst som kan köpa spelen så tidigt?

Inaktiv
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Rawk:

Antagande och gissningar. Fått tag på det tidigare på grund av mitt jobb. Är knappast ensam om detta, om du läste det som Tomas skrev tidigare i tråden, som fick testa spelet för 2-3 veckor sedan. Tror du att han är ensam i världen om att få testa på ett spel innan release?

Pirat, det säger du? Äger för närvarande 84st köpta Xbox360-spel. Då är ej recensions och promoexemplar inräknade.

Sen är enspelardelen inte direkt gigantisk. Den är kort och intensiv. Om du är hyfsat bra på den här typen av spel så kan du ta dig igenom spelet på en kväll, även om Insane-svårighetsgraden är snäppet högre än den i föregångaren(imo).

:heart:

Vart jobbar du nårst som kan köpa spelen så tidigt?

Vars jobbar han som har råd med 84spel ? Oo

Pansarknekt

Tycker det var en bra recension. Gedigen så att säga.

Jag hade inte gett spelet 4/5 ens då spel där man följer en hinderbana med scriptade events får mig att somna. Men jag har sett ettan och det verkar vara gediget hantverk så jag förstår dom höga betygen.

Unreal är ett av mina topp 5 FPS så hög kvalité är inte direkt förvånande. Att kidsen kommer älska detta är garanterat.

Tycker också att ni ger det 4/5 visar på att det inte är reklampengarna som bestämmer något på sidan. Det fick iallafall inte 4,5 och eller 5 och recensionen innehåller inte massa OMFG-strunt.

Bra läsning.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Rawk:

Antagande och gissningar. Fått tag på det tidigare på grund av mitt jobb. Är knappast ensam om detta, om du läste det som Tomas skrev tidigare i tråden, som fick testa spelet för 2-3 veckor sedan. Tror du att han är ensam i världen om att få testa på ett spel innan release?

Pirat, det säger du? Äger för närvarande 84st köpta Xbox360-spel. Då är ej recensions och promoexemplar inräknade.

Sen är enspelardelen inte direkt gigantisk. Den är kort och intensiv. Om du är hyfsat bra på den här typen av spel så kan du ta dig igenom spelet på en kväll, även om Insane-svårighetsgraden är snäppet högre än den i föregångaren(imo).

:heart:

Vart jobbar du nårst som kan köpa spelen så tidigt?

Vars jobbar han som har råd med 84spel ? Oo

Kan inte säga att det Gears of War2 som jag spelade igenom var köpt av mig själv. Har fått det ifrån en kontakt som testar för Microsoft. Av kontraktskäl så kan jag inte gå in djupare än så. Mitt egna exemplar trillar ner i brevlådan imorgon, Limited Edition-of course

Hur jag har råd? Jobbar alldeles för mycket och gör alldeles för lite är en ganska bra summering.

Sedan kan ni slå ut antal spel på år/månader efter releasen av 360n. Samt dra ett par hundra från nypriset av så ser ni att det inte är vansinniga pengar det handlar om.

Låt oss hålla det här On Topic nu istället, vid eventuella fler frågor(doubt it) så kan dom ställas via PM. - God kväll.

Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:

4/5 till Gears of War 2 och 2/5 till Far Cry 2..Hmm.. Jag har inte spelat GeoW2 än, men om jag utgår från att det är likt ettan så kan jag inte göra någonting annat än att tvivla på FZs recensenter. Skrattretande..

Dessa spelen är inte lika varandra och smaken är som sagt som baken kan helt enkelt vara så att recensenten och du tycker om olika spelgenrer?

Medlem

gillar inte alls detta spel.. men bra läsning

Redaktör
Skrivet av kebbe_90:

4/5 till Gears of War 2 och 2/5 till Far Cry 2..Hmm.. Jag har inte spelat GeoW2 än, men om jag utgår från att det är likt ettan så kan jag inte göra någonting annat än att tvivla på FZs recensenter. Skrattretande..

Vad som är skrattretande förstår jag faktiskt inte - betyget till Gears of War 2? På vilket sätt - för högt eller för lågt? Blir lite frustrerande att få kritik utan att man vet varför man får den. Tala om vad som är fel, vad som saknas i recensionen, annars blir kritiken inget annat än gnäll från fanboys. Och sånt gör oss knappast till bättre skribenter.

Far Cry 2 och Gears 2 recenserades av olika personer. Och som någon sa, dessa spel är långt från jämförbara.


signatur
Skriv svar