Medlem

Gamer = En person som regelbundet spelar TV/PC-spel.

signatur

<3

Medlem

Jag vet inte varför, men ordet "gamer" har en något negativ klang i mina öron. Det är inte heller något jag skulle kalla mig själv trots att jag spelar både PC och TV-spel regelbundet.

Medlem
Skrivet av urken:

Det låter som jag det, spelar från jag kommer hem från skolan(runt 3 tiden) tills 21 eller 22 på kvällen... 3-7 timmar om dagen minst. Jag tycker man är en Gamer om man har mer än 5 spel och en lite bra dator(över 1.2Ghz och bättre grafikkort än Geforce 4) och spelar minst varannan dag(om man är hemma, ibland så kan man ju vara tex utomlands eller i en annan stad).

EDIT: så jag kallar mig själv Gamer, kom på att på helger så blir det 5-12 timmar om dagen.

Medlem

Min passion på gymnasiet kallas "Gamer", så ja... jag är en "Gamer". ;P

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av urken:

Det låter som jag det, spelar från jag kommer hem från skolan(runt 3 tiden) tills 21 eller 22 på kvällen... 3-7 timmar om dagen minst. Jag tycker man är en Gamer om man har mer än 5 spel och en lite bra dator(över 1.2Ghz och bättre grafikkort än Geforce 4) och spelar minst varannan dag(om man är hemma, ibland så kan man ju vara tex utomlands eller i en annan stad).

EDIT: så jag kallar mig själv Gamer, kom på att på helger så blir det 5-12 timmar om dagen.

du är alltså en gamer men absolut ingen player :/

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av urken:

och en lite bra dator(över 1.2Ghz och bättre grafikkort än Geforce 4) .

Äsch, folk som spelar Quake 1 på en burk med 400mhz, gammalt grafikkort etc är också gamers!

Själv var jag en gamer innan, var rätt hardcore innan :D. Nu har jag knappt tid till att spela för två anledningar.
1. Skolan
2. tjejer

Skolan är viktig eftersom vi vill väl ha jobb till framtiden?
Tjejerna är fan det bästa som har hänt mig, skulle nästan velat kalla mig själv för Pimp :D.

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Vonyx:

Hur förtjänar man rätten att kalla sig "GAMER".

Skrivet av Vonyxs Profil:

Kille från värmland som spelat pc i 7-8 år!
...

spelsamling (54 spel)

Är du osäker på om du är en Gamer?

yup......många säger att man måste spela t.ex doom 1 och quake 1&2 för att kalla sig "GAMER"

kej, så de musiker som inte producerar klassisk musik är inga "MUSIKER"?

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Bravo:

Jag börjar smått ångra att man spelar så mycke varje dag nu när ryggen börjar bli seriöst dålig :/

Så jag skulle nog anta jag är en gamer när jag lirar olika spel.

tips!
jag var lika dan med, fast det var mina knän som började ogilla mig.
Men gör som de blev för mig, skaffa ett jobb där man rör på sig.
det är hur jävla bra som helst, man är pigg å glad, stark å fin, trotts man sitter vid datorn. helt underbart bra!

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Bravo:

Jag börjar smått ångra att man spelar så mycke varje dag nu när ryggen börjar bli seriöst dålig :/

tips!
det är hur jävla bra som helst, man är pigg å glad, stark å fin, trotts man sitter vid datorn. helt underbart bra!

efter jullovet så hade jag väldigt ont i knäna:P

Medlem

visst är du en gaymer primo Det är vi alla

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Bravo:

tips!

städare:D

Medlem

Spelar ingen roll vilket spel det är man spelar/har spelat. Även om det ENDA spelet du någonsin har spelat och spelar är Gears Of War så är du en gamer trots att det är ett nytt spel :P.

Som någon sa med musiker, man måste inte komponera klassiskt för att kalla sig för musiker, även rappare är musiker ^^.

12
Skriv svar