Inaktiv

Spelet har fått bra betyg från massa ställen sen kommer FZ med en 2:a?
NI är sämst!
Jag ger en 4:a

Medlem
Skrivet av Dark_Soldier:

Spelet har fått bra betyg från massa ställen sen kommer FZ med en 2:a?
NI är sämst!
Jag ger en 4:a

Bara för att "en massa ställen" har gett bra betyg till FC2, så måste FZ det?
Spel är personligt, alla upplever inte dom likadant.

Inaktiv

Bara för att "en massa ställen" har gett bra betyg till FC2, så måste FZ det?
Spel är personligt, alla upplever inte dom likadant.[/quote]

Jo det gör dom, NU JÄVLARRRR!

Men om NI som LADDAT NED spelet och inte lirat online läget så borde ni göra det!
Det är mycket bättre än cod spelen tycker jag.

Inaktiv

Jag ska nog köpa det och bilda min egen uppfattning


signatur

ToMZoN

Inaktiv

Klockren recension!.. enformigt och enformigt....

Inaktiv

Man kan spara när man vill i pc versionen! så 2.5 borde betyget vara ;p

Medlem

Har nu gett spelet en rejäl chans ett par dagar och ju mer jag spelar ju mer älskar jag spelet. Hur roligt som hellst och köra runt med ett sniper gevär och slå ut större baser och leta efter diamanter. Och safehouses är roligt att leta upp oxå så man får lite ställen att spara på + hämnta nya vapen.

Stark 4a i betyg absolut.

Säger bara ge spelet en chans och ett par dagar.

Medlem

eller så trycker man f5 och snabbsparar ^^
jag tycker också det är skoj. väldigt fint också.
än så länge har jag bara hittat 1 snipergivär och det sprängdes tyvärr... likaså min älskade flamethrower..

Medlem
Skrivet av maxkill:

eller så trycker man f5 och snabbsparar ^^
jag tycker också det är skoj. väldigt fint också.
än så länge har jag bara hittat 1 snipergivär och det sprängdes tyvärr... likaså min älskade flamethrower..

Visst, jag tyckte spelet var roligt i början också. Det finns saker som är rätt tufft i spelet, som tex att man hör hur en bilförare rusar motorn för att köra över dig eller gastuber som svishar iväg rätt kaotiskt likt fyrverkeripjäser. Men i längden blir det mesta bara drygt. Vet inte hur det är i konsolerna men på min pc träffar fienderna mig ibland fast det ser ut som de står vända åt ett helt annat håll. Spelet är inte ens klart... Företagen har börjat erbjuda extramaterial till folk som förbokar och det är förmodligen när de vet att spelet de ska släppa är rätt ointressant.

FZ.tv är väldigt välkommet och jag hoppas ni gör fler videorecentioner och fortsätter ge rättvisa betyg till spel. Bra jobbat!

Medlem

Jag tycker själva att detta var en väldigt rättvis recession. Men jag upplevde spelet lite bättre själv dock. "Kompis" systemet var korkat, AI:n kändes hämtad från smörfabriken och uppdragen var på tok för upprepande. Mot alla odds så tycker jag ändå att spelet har har en viss charm på något oförklarligt sätt vill jag spela vidare.

Medlem

jag tycker inte att FZ recession var rättvis! grejen är att producenterna sa aldrig att dom ville ha ett super action spel dom sa att dom ville ha ett verkligt spel. tillexempel du har inte en minimap utan du kan ta up din minimap, och dina vapen kan jamma, och du sitter inte fast i en enda väg utan du kan springa,åka,flyga runt i en 50 kvadrat kilometers värld. så jag ger 4 av 5

Medlem
Skrivet av cikibaba:

jag tycker inte att FZ recession var rättvis! grejen är att producenterna sa aldrig att dom ville ha ett super action spel dom sa att dom ville ha ett verkligt spel. tillexempel du har inte en minimap utan du kan ta up din minimap, och dina vapen kan jamma, och du sitter inte fast i en enda väg utan du kan springa,åka,flyga runt i en 50 kvadrat kilometers värld. så jag ger 4 av 5

Jag tycker inte, även om du rensar ett vägsjäl från fiender, att det är verkligt att de är tillbaka om man vänder efter 50 meter och åker dit igen.

Medlem

Svårt att avgöra om spelet är bra eller inte med den här 2:an.
I Gp får den en femma. Litar iofs mer på er här på FZ men man vet aldrig.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Väldigt besviken på Far Cry 2... det är helt enkelt inte roligt. Redan efter nån timme börjar spelet kännas som ett jobb istället för något underhållande.

Hela transport delen av spelet är ju enbart tråkig. Hade det känts som ett racing lir när man sitter och brummar i bilen så visst kanske man kunde accepterat de oändliga transportsträckorna. Tyvärr är ju fordonen otroligt stela och trista.

AIn shockerar aldrig, gör alltid samma sak... utan variation. Storyn är trist och ointressant. Det enda man vet om ens karaktär är att han har malaria, något som även det är otroligt irriterande. Att bli yr och dö mitt i en eldstrid är inte ett kul spelelement då man inte kan påverka när det händer överhuvudtaget.

Recensionen är mitt i prick enligt mig, grafiken är snygg. That's it.

Inaktiv

Har precis skaffat det och tycker det inte är några större fel med det faktist. Grafiken är fantastisk, Att ha en öppen spelvärld att härja i är riktigt kul och vad är roligare än att skjuta zebror

Men sedan har det sina minus, Den där jävla malaria sjukdomen kan dom ta bort enligt mig. AIn kan var lite små korkad ibland och dom had hade kunnat gjort lite variation i uppdragen.

Det 4/5 av mig där fyran är svag. Fantastisk grafik, rolig värld att härja i,super bra map editor och fina zebror

Medlem
Skrivet av Haxrox:

Har precis skaffat det och tycker det inte är några större fel med det faktist. Grafiken är fantastisk, Att ha en öppen spelvärld att härja i är riktigt kul och vad är roligare än att skjuta zebror

Men sedan har det sina minus, Den där jävla malaria sjukdomen kan dom ta bort enligt mig. AIn kan var lite små korkad ibland och dom had hade kunnat gjort lite variation i uppdragen.

Det 4/5 av mig där fyran är svag. Fantastisk grafik, rolig värld att härja i,super bra map editor och fina zebror

Det va ungefär det som sas i recensionen, altså 2/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag har avaktat att köpa FC2... denna recension bekräftade mina farhågor. Inget köp. Tack för en bra recension FZ!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Okej det är snyggt som jag vet inte vad, har kul editor men tråkig gameplay. Come on!! 3 iaf


signatur

hejsanhejsanhejsan

lwf
Medlem

Dum som man är så köpte jag FC2 utan att vänta på den här recensionen...

Kan bara säga att den är mitt i prick, jag håller med på samtliga punkter. En enkel patch som såg till att fienderna inte respawnade direkt utan efter ett dygn eller så istället så skulle göra mycket. Det finns förstås många andra problem, men just det hade varit så väldigt lätt för Ubi att fixa till om de bara ville.

Medlem

Euphorin (stavning?) gick ned och ned efter timmar av spel. FC2 hade ju potential, men efter att ha varvat det nu känns det inte så jäkla skoj. Några uppdrag var riktigt roliga, men att allt o alla vill döda en plus respawnande vaktposter osv (inte glömma de långa transportsträckor) gjorde att jag tröttnade jag rätt snabbt tyvärr. Sen att spelet kraschade efter 62% avklarad kampanj som gjorde att sparfilen vägrade ladda efteråt gjorde inte saken bättre. Buggigt värre då vissa uppdrag inte laddade händelser korrekt gjorde det ospelbart plus att det inte gick att komma vidare, hade ett par sparfiler så det löste sig dock.

Tur nog köpte jag 360-versionen så jag skall byta det mot GOW2 på fredag. Tummen upp för editorn dock. Men jag tycker eldstriderna och explosionerna är härliga, grafiken och ljud likaså, men hyppen var för mycket och spelet för dåligt. Duktig PR-maskin har iaf Ubi.

Inaktiv

wow det har spelet ser ju riktig nice ut!! kanske fundera att haffa spelet..snart


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Inaktiv

va jag som trode att de skulle bli the game of the year..


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Skrivet av OdLuKnoW:

wow det har spelet ser ju riktig nice ut!! kanske fundera att haffa spelet..snart

Gör du så, ett bra sätt att fördriva tiden.

* Eller skicka pengarna till mig istället för att slösa bort dem på Ubisoft.

* Eller gå ner på stan och bjud en hemlös på en god middag.

Båda alternativen är en mycket bättre och givande upplevelse.


signatur
Medlem

Vad fan :P? Jag litar inte på detta omdömme. Överallt annars lovprisas spelet. Gamespots users score (14 409) röster hamnade på 9.1/av 10.. kollat flera andra resenscioner och det verkar ju som spelet är kung. Dock verkar flera i tråden hålla med om att omdömet var riktigt Delade åsikter överallt.. får lov att göra en egen undersökning

Medlem
Skrivet av vvkurs:

Vad fan :P? Jag litar inte på detta omdömme. Överallt annars lovprisas spelet. Gamespots users score (14 409) röster hamnade på 9.1/av 10.. kollat flera andra resenscioner och det verkar ju som spelet är kung. Dock verkar flera i tråden hålla med om att omdömet var riktigt Delade åsikter överallt.. får lov att göra en egen undersökning

Prova du... be my guest. lol! Lova att du återkommer till undertecknad.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag litar på FZ's recention eftersom de brukar stämma med min uppfattning.
Att spelet får toppbetyg på andra siter kan bero på flera saker.
Beroende på om man jämför med andra spel eller inte får man självklart olika omdömmen.

Är det bra grafik och ljud? De flesta verkar överens om ett JA.
Är det en öppen spelvärld? JA säger de flesta.

För en väldigt stor del av världens gamers är detta tillräckligt för en 4-5 av 5.
M a o har Ubisoft lyckats skapa ett bra spel för väldigt många.

För en annan stor del av världens gamers är detta inte alls tillräckligt bra för att kunna motivera vare sig pengar eller tid. Man har sett det förut men i sämre förpackning, inget nytänk, samma tradiga repetativa uppdrag som i andra FPSer.

Alla kan sampla lite vapen i en dyr ljudstudio och fixa till snygga texturer.
Det är däremot svårare att skapa en upplevelse där allt hänger ihop, det är såna lir som ska ha 5/5. Det är såna lir man kommer ihåg.
Vem minns FC2 om två år?

Medlem
Skrivet av MKultra:

FC2 är väldigt unikt, det är bara Boling Point som lyckats göra en shooter i en stor spelvärld utan laddingstider och utan levels. Fördelen att man kan utforska, ta quests hur som helst, det bode vägas in då on-rail shooters är hopplöst efter i utvecklingen (men brukar ändå kunna få sjukt höga betyg, te.x GoW och Crysis som är ruggigt dåliga spel i jämförelse).

Det är tråkigt med så mycket konservativa människor (och speciellt när recencenter är det) som hellre spelar GoW2 med lite uppdaterad grafik och exakt samma (ofta sämre) gameplay som Wolfenstein, som kom ut för 16 år sen.

Mycket av det som sägs i recensionen kan appliceras på 99% av alla shooters, men man tar inte upp det i sina 5/5 recensioner "Glöm därför allt vad karaktärsutveckling heter" te.x.. Ok, visst, men hur många FPS har det då? "Allt du ser som rör sig är fientligt. Skjut på allt." Och? Barar för att spelvärlden är öppen betyder inte att det är ett rollspel eller ett äventysspel, gör om gör rätt!

Nä, riktigt dålig recension där man bara gått in för att hitta det dåliga istället för att försöka göra en balanserad recension.

Grymt korkat inlägg måste jag säga.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Håller med dig Tommy_h!


signatur
Inaktiv

Jag tyckte att spelet ägde men jag ger den 4/5 slutet sög

Medlem

Ibland gillar jag verkligen FZs recensioner. Kul att det faktiskt finns kritiker som vågar dela ut kritik när de finner det nödvändigt och inte som många andra recensenter blint slänger ur sig högsta betyg så fort de får tag på ett hypat spel. Ska dock kika på FarCry 2 när jag får lite mer tid över, jag gillade ju faktiskt ettan skarpt.

Skriv svar