Starcraft II släpps i tre delar

Usch jag bara hatar alla fanboys, sluta kissa på er för en sådan här nyhet...snälla! Annars måste jag ta på mig gummistövlarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av fiend:

Ovanligt mycket omogna fjortisar här på FZ som bara stjälper ut skit över något som dem kanske inte vet något om. Häftiga reaktioner utan eftertanke.
Som små bortskämda 5åriga småpojkar som inte fått "sin stora legogubbe" i julklapp fastän dem bara öppnat 2 av 100 paket.

Du är den 20 personer som säger ungefär såhär i tråden, det ställer ju frågan om du ens har kollat igenom tråden innan du börjar skriva ett totalt meninglös inlägg som bidrar absolut inget som diskussions underlag.

Ni har ingen aning om hur Starcraft 2 kommer bli och om det kommer vara underhållande, storyn vettig eller om deras nya gameplay "element" kommer bidra något överlag till upplevelsen. Så har jävla svårt att se varför häften försvarar titlen med en ögonbindel på sig och nej, bara för att det är blizzard såbehöver inte inte bli bra. Om ni tycker så ÄR ni fanboys.

Frågan är om du tillförde något när du klagade på den som klagar som klagar på den som klagar?

Men nu klagar jag på att det klagas på den som klagas på det som klagas. Så nu ska det väl klagas på det också?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Dawn of War serien släpptes i flera expansioner/fristående spel.
Klagade ni på det också?

Nu är det dock lite skillnad på detta. Dawn of Wars första expansion introducerade ny faktion och en medföljande kampanj för det. De andra införde nya enheter och metakampanjer. Likadant gjorde Relic med Company of Heroes, expansionen var standalone men introducerade 2 nya armeer och kampanjer för dem.

För Starcraft 2 talar vi om ett spel som kommer att innehålla alla raser från början när det gäller multiplayer (Blizzard vågade dessutom inte ta risken att introducera en ny ras i universumet och lär inte göra det i expansionerna heller) men man kan inte spela singelplayer spel för varje ras som finns med i grundspelet.

Ehh okej och vari låg den oerhörda skillnad mot vad Blizzard gör idag? Om Blizzards Terran-kampanj för spelet "Starcraft2: Wings of Liberty" kommer vara större än hela Dawn of War-originalets kampanj (vilket det kommer att vara) så vad är då problemet? Dawn of War 2 kommer ändå sälja långt mycket sämre än vad Starcraft 2 kommer att göra, någon som vill betta? Den som får mest köpare har vanligen den mest högkvalitativa produkten, kom igen Relic fanboys vem tror ni kommer att sälja mest?

Om ni inte vill lira Zerg och Protoss-kampanjerna så köp då inte spelet. Ni behöver bara köpa 1 spel för att få full tillgång till multiplayer, jag förstår inte problemet. I första spelet kommer ni att få en kampanj som är långt större än någon annan RTS-titel någonsin har lyckats producera.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Om ni inte vill lira Zerg och Protoss-kampanjerna så köp då inte spelet. Ni behöver bara köpa 1 spel för att få full tillgång till multiplayer, jag förstår inte problemet. I första spelet kommer ni att få en kampanj som är långt större än någon annan RTS-titel någonsin har lyckats producera.

Nu tar du väl i lite väl mycket eller råkar du ha en massa insideinfo som vi andra inte får ta del av. Eller har du rent av spelat hela kampanjen och alla andra RTS som någonsin gjorts? Om inte tycker jag du ska tänka efter lite och läsa vad du just skrev.

Uppdelningen av spelet blir säkert bra, men det är ju klart folk undrar vad som händer då det hittills varit "självklart" att det skulle vara som tidigare Starcraft. Men folks blinda hat/kärlek för blizzard och andra spelföretag är rätt irriterande...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Usch jag bara hatar alla fanboys, sluta kissa på er för en sådan här nyhet...snälla! Annars måste jag ta på mig gummistövlarna.

Jag har inte några inkontinens problem, men du kanske talar efter egen erfarenhet.
Ett tips på vägen då. Gummistövlar funkar inte om du själv har problem......

Eller, lär dig lite om ordet ironi, ett bra tips det också.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:

Ehh okej och vari låg den oerhörda skillnad mot vad Blizzard gör idag? Om Blizzards Terran-kampanj för spelet "Starcraft2: Wings of Liberty" kommer vara större än hela Dawn of War-originalets kampanj (vilket det kommer att vara) så vad är då problemet? Dawn of War 2 kommer ändå sälja långt mycket sämre än vad Starcraft 2 kommer att göra, någon som vill betta? Den som får mest köpare har vanligen den mest högkvalitativa produkten, kom igen Relic fanboys vem tror ni kommer att sälja mest?

Om ni inte vill lira Zerg och Protoss-kampanjerna så köp då inte spelet. Ni behöver bara köpa 1 spel för att få full tillgång till multiplayer, jag förstår inte problemet. I första spelet kommer ni att få en kampanj som är långt större än någon annan RTS-titel någonsin har lyckats producera.

Hmm, trodde det framgick men kan försöka förklara lite enklare. Skillnaden är att singelplayer delen har varit komplett och sammanhängande med multiplayerdelen och med vilka raser/faktioner etc som finns i spelet. Relics fristående expansioner har haft nya faktioner och en kampanj som hänger samman med den.

Självklart kommer Blizzards produkt att sälja mest, de har en enormt stor och hängiven fanskara som köper allt de gör. Personligen tycker jag det vore skönt om Blizzard fick en knäpp på näsan och inte hade det så lätt med att allt de rör blir guld.

Du säger att man kommer få en kampanj som är långt större än någon annan RTS titel har lyckats producera? Var det inte så att de delade upp kampanjen. Det betyder att den delen av kampanjen som följer med i första spelet antagligen motsvarar de fulla kampanjer som andra spel har och kommer att ha. Om Blizzard inte tänkt sig släppa spelet på 2 DVD så kommer de inte att ha plats för något mycket större än vad andra gör.

De kan säkert göra några fler scenarion i kampanjen, men då blir det utdraget för RTS spel bygger ofta på att man i kampanjen får tillgång till mer avancerade enheter och till slut i de mer avancerade scenariona har tillgång till allt som finns i stora strider. Om de ska göra en massa scenarion måste de dra ut på nyheterna i form av enheter iaf eftersom de är begränsade.

Medlem
Citat:

Hmm, trodde det framgick men kan försöka förklara lite enklare. Skillnaden är att singelplayer delen har varit komplett och sammanhängande med multiplayerdelen och med vilka raser/faktioner etc som finns i spelet. Relics fristående expansioner har haft nya faktioner och en kampanj som hänger samman med den.

Självklart kommer Blizzards produkt att sälja mest, de har en enormt stor och hängiven fanskara som köper allt de gör. Personligen tycker jag det vore skönt om Blizzard fick en knäpp på näsan och inte hade det så lätt med att allt de rör blir guld.

Du säger att man kommer få en kampanj som är långt större än någon annan RTS titel har lyckats producera? Var det inte så att de delade upp kampanjen. Det betyder att den delen av kampanjen som följer med i första spelet antagligen motsvarar de fulla kampanjer som andra spel har och kommer att ha. Om Blizzard inte tänkt sig släppa spelet på 2 DVD så kommer de inte att ha plats för något mycket större än vad andra gör.

De kan säkert göra några fler scenarion i kampanjen, men då blir det utdraget för RTS spel bygger ofta på att man i kampanjen får tillgång till mer avancerade enheter och till slut i de mer avancerade scenariona har tillgång till allt som finns i stora strider. Om de ska göra en massa scenarion måste de dra ut på nyheterna i form av enheter iaf eftersom de är begränsade.

Hmm nu ljuger du allt bra eller så har du inte spelat Dawn of War. Om man läser på Wikipedia om Dawn of War så står det såhär: "The Space Marines are the only playable race in the single player section of the game, and the 11-mission campaign features". Alltså på ren svenska: Dawn of War innehöll endast 1 ras i kampanjen i originalform och kampanjen bestod av 11 uppdrag. Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Dawn_of_War

Alltså har Relic gjort det Blizzard gör idag långt innan dem, men inte har Relic-fanboys "rasat" över det? Till skillnad från Relic så släpper Blizzard sitt Starcraft 2 med cirka 36 kampanjer; alltså drygt 3 gånger så stort som Dawn of War. Om man läser på Wikipedia om Dawn of War 2 så står det också att single-playerkampanjen kommer endast att vara "playable as the Space Marines". Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000:_Dawn_of_War_II

Relic har gjort det här i flera år, sen när Blizzard gör det så hoppar alla på dem som gamar bara för att de brukar lyckas med sina spel. Tröttsamt...

Medlem

Ingen som minns uttrycket, kvalité före kvantitet ??
Hur vet folk att de 30 uppdrag som kommer till alla olika raser kommer vara så super bra som dom tror? Det känns som att det kan bli hyffsat enformigt, men det var rätt längesen jag spelade SC1 också, så jag kan ha fel. Men det kan ni med.

Skrivet av Tassel:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Usch jag bara hatar alla fanboys, sluta kissa på er för en sådan här nyhet...snälla! Annars måste jag ta på mig gummistövlarna.

Jag har inte några inkontinens problem, men du kanske talar efter egen erfarenhet.
Ett tips på vägen då. Gummistövlar funkar inte om du själv har problem......

Eller, lär dig lite om ordet ironi, ett bra tips det också.

Du kände dig tydligen träffad.
Som sagt var otroligt hur folk kan sitta och spekulera och dra slutsatser om saker som inte framkommit än.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lerner:

Ingen som minns uttrycket, kvalité före kvantitet ??
Hur vet folk att de 30 uppdrag som kommer till alla olika raser kommer vara så super bra som dom tror? Det känns som att det kan bli hyffsat enformigt, men det var rätt längesen jag spelade SC1 också, så jag kan ha fel. Men det kan ni med.

Är jag också orolig för....känns nästan för mycket med 90 (!!) uppdrag totalt sett med alla raser, ska det bli 90 episka och varierande uppdrag??? Tvivlar starkt på detta, fanns ju redan i sc1 en del "utfyllnadsuppdrag" som bara var där för och fylla ut tiden....hur ska det då bli nu??

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

Ingen som minns uttrycket, kvalité före kvantitet ??
Hur vet folk att de 30 uppdrag som kommer till alla olika raser kommer vara så super bra som dom tror? Det känns som att det kan bli hyffsat enformigt, men det var rätt längesen jag spelade SC1 också, så jag kan ha fel. Men det kan ni med.

Japp, lite av vad jag tänkte också.

Om de ska göra en "superkampanj" kommer de att få dra ut på innehållet, iaf i form av enheter etc. Vad jag förstått ska de inte ha hjältar med levels i multiplayer, men de kommer säkert ha det i kampanjen för att göra mer rpg-liknande scenarion (tror också det var nämnt i en av nyheterna).

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:

Hmm nu ljuger du allt bra eller så har du inte spelat Dawn of War. Om man läser på Wikipedia om Dawn of War så står det såhär: "The Space Marines are the only playable race in the single player section of the game, and the 11-mission campaign features".

Relic har gjort det här i flera år, sen när Blizzard gör det så hoppar alla på dem som gamar bara för att de brukar lyckas med sina spel. Tröttsamt...

Jag har inte så bra koll på DoW eftersom jag inte spelat det så stämmer att jag missuppfattat första spelet. Men du tog inte upp det som stämmer, att första expansionen innehåller ny faktion och kampanj med dem.

Dessutom säger du att Relic gjort detta i flera år,
men det stämmer inte.

Ta t.ex. Company of Heroes (som jag har+expansion) har 2 armeer och en kampanj med grundspelet. I expansionen (som är fristående om man vill) dök det upp två nya "armeer" och en kampanj tillhörande detta där man faktiskt fick spela båda sidorna också.

Medlem
Citat:

Jag har inte så bra koll på DoW eftersom jag inte spelat det så stämmer att jag missuppfattat första spelet. Men du tog inte upp det som stämmer, att första expansionen innehåller ny faktion och kampanj med dem.

Dessutom säger du att Relic gjort detta i flera år,
men det stämmer inte.

Ta t.ex. Company of Heroes (som jag har+expansion) har 2 armeer och en kampanj med grundspelet. I expansionen (som är fristående om man vill) dök det upp två nya "armeer" och en kampanj tillhörande detta där man faktiskt fick spela båda sidorna också.

Alltså Dawn of War släpptes 20 september 2004: Den innehöll endast en kampanj utifrån Space Marines. De kommer att släppa Dawn of War 2 i början av 2009; det spelet kommer endast att innehålla en kampanj utifrån Space Marines. Då kan man väl för bövulen konstatera att Relic använt detta trick i flera år?

Jag bryr mig väl inte om vad de gjorde med Company of Heroes, då kan jag väl lika gärna ta upp Warcraft III som ett exempel där Blizzard släppte kampanjer för alla sina raser i ett och samma spel. Din argumentation haltar minst sagt. Relic har använt det här tricket i minst 4 år och så fort Blizzard gör det så börjar alla att gråta; jag förstår det inte.

Skriv svar