häftig idé!

Inaktiv
häftig idé!

[http://www.quoteunquoterecords.com/]
världens första donationsbaserade skivbolag

gå in, tanka ner vilka album å låtar ni vill, donera hur mkt ni vill om ni gillar det ni hör!

kan speciellt rekommendera "bomb the music industry!", dom är riktigt bra

[http://www.quoteunquoterecords.com/qur002/06.mp3]
[http://www.quoteunquoterecords.com/qur002/04.mp3]

long live free music!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Får väl bli att tanka nån gång, verkar vara en frsäch idé det där


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

...Börjar förstå varför du vill ha öronproppar när du lyssnar på din musik, prikk.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kul grej, men kommer väl tyvärr gå under inom en snar framtid.

Medlem

Var ju inte direkt bra musik jag hittade där iaf...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

näe, detta va inge kul


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Karmalicious: varför?

ni andra: varför klankar ni ner på andras musiksmak? ganska patetisk inställning tbh


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hehe, de var ju assköna, prikk!!

Grymt fräsch idé med hemsidan för den delen. Bra marknadsföring dessutom om man kan typ kontakta dem och få sina egna låtar uppslängda.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av prikk:

ni andra: varför klankar ni ner på andras musiksmak? ganska patetisk inställning tbh

Jag tyckte faktiskt det lät bra till snubben började sjunga - fick lite housemartins-vibbar där i början. Någon som minns dem för annan musik än "caravan of love"?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Instämmer, så länge han var tyst så lät det helt ok. Bra initiativ f.ö.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av prikk:

Karmalicious: varför?

ni andra: varför klankar ni ner på andras musiksmak? ganska patetisk inställning tbh

Jag tror bara inte på människors givmildhet i den grad att det betalar sig att ha en så här stor organisation.

Det är en annan sak om du knåpat ihop ett program som inte ger dig några utgifter och får donationer för det. Det går i pluskassan.
Jag önskar dock att det fungerar, för det vore kul om de etablerade skivbolagen fick en pilutta dig.

URK
Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av prikk:

Karmalicious: varför?

ni andra: varför klankar ni ner på andras musiksmak? ganska patetisk inställning tbh

Jag tror bara inte på människors givmildhet i den grad att det betalar sig att ha en så här stor organisation.

Det är en annan sak om du knåpat ihop ett program som inte ger dig några utgifter och får donationer för det. Det går i pluskassan.
Jag önskar dock att det fungerar, för det vore kul om de etablerade skivbolagen fick en pilutta dig.

det finns andra sidor som funkar på ett liknade sätt. som funkar rent teknisk och penga mässigt så varför inte. fritt att lägga en slant + bittornet och vip personer som betalar kanske en liten slant som kör direkt på deras lina.

låter som en bra ide men låter inget vidare i musiken.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Finns det alltså skivbolag som funnits en längre tid som kör uteslutande på den här metoden? Jag är nyfiken så länka gärna in sidor, skivbolag eller annat (inte mjukvara), som är uppbyggt på det här sättet.

Tekniskt sett ser jag inga som helst problem, det är det ekonomiska.

Inaktiv

ser inte det svåra ekonomiska alls tbh
folk donerar pengar, sidan håller sig uppe
det finns prolly inga andra SKIVBOLAG just, men vad spelar det för roll? det finns ju massor av sidor som bara lever på donationer (bandbredd osv)

det behöver inte vara en lyxig studio nånstans för att vara ett skivbolag, det kan bara vara en gemensam kanal att släppa musik genom

hurivida ni gillar just banden som ligger där för tillfället är irrelevant för själva idén (jag har inte ens lyssnat på alla än, och vet att jag inte gillar nåt av dom) men antar att det bara råkade bli lite speciella DIY-band för att hela skivbolaget bygger på DIY

bomb the music industry! har ju typ skänkt pennor till fans i kampanj för att "göra din egen bandtröja" och typ sagt åt fans att lära sig låtar på instrument så får dom vara med å spela på scen å grejer
fett punk, gillar det som fan

Klfh: kul att du gillade dom! jag tyckte dom var råbra.. fett med konstig pepp-tvspels-ska
det konstigaste med dom är att dom typ spelar bara sax/gitarr/bas eller nåt, resten kör dom genom en ipod (live alltså) haha
jävla cool idé


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det svåra ekonomiska är att de förutom att ha bandbredden, trots allt måste ha studiotid och allt annat som ligger bakom en produktion, något som de flesta andra sidor jag kan komma att tänka på inte har. Visst fungerar det om alla donerar tillräckligt mycket pengar. Det är det jag inte tror folk kommer att göra. Time will tell.
Som jag skrev i min förra post är jag nyfiken på om någon har något annat exempel, behöver inte vara skivbolag.

Inaktiv

det jag menade var dock att det är inte ens säkert dom har en studio
det kanske bara är en internetlabel, så att säga?
en gemensam kanal att släppa musik genom och att göra reklam genom..

står säkert på sidan, inte grävt så djupt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar