Far Cry 2-demo ej inplanerad
Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.
Haha hur f'n stavar du pojk?
Det är en mycket bra fråga.
En bättre fråga är varför albertalbertsson bryr sig om ETT enda stavfel...
On-topic : På ett sätt förstår jag att det kan vara bra för företaget att skita i demot och fokusera på fullversionen, men det kan också hindra potentiella köpare att inhandla spelet om dem är osäkra på ifall det kommer vara ett bra spel.
Antingen det eller så kommer fler folk köpa det eftersom dem inte får se hur kasst spelet är, det finns ju inget demo(säger inte att spelet kommer vara dåligt, tror starkt på Far Cry2 ).
I slutändan kommer väl spelet sälja bra ändå, det är ju Far Cry :D.
Efter katastrofen som var Crysis så vill jag då testa spelet innan jag köper det. Vill veta att jag kommer kunna lira det på vettiga inställningar utan att datorn går under.
Crysis hade en demo.
Tycker det är bra att dom skippar demon eller om dom släpper den efter spelet.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
undra varför? för att de tror att de säljer mindre med demo?
Hade de släppt en demo med restriktioner gällande vapen och spelytan så hade det börjat gå rykten om att spelet inte var så fritt som man sagt från början, med andra ord negativ reklam för spelet.
Man behöver inte oroa sig för spelets kvalité förren Ubisoft slutar hypa det och sätter ett recensionsembargo på det.
Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.
Haha hur f'n stavar du pojk?
hur fan stavar du själv då?
och ja, jag säger som jag brukar. om de inte släpper en demo så betyder det antagligen att de inte tror att deras produkt kommer sälja lika mycket om folk ser vilket skit det faktiskt är. och det är väl klart folk förstår att de måste sätta restriktioner på en fullversion för att det ska bli en demo, och att en demo inte är allt en fullversion kommer vara. nej, det ska inte finnas något negativt med en demo, såvida inte spelet suger.
@ moberg
Så du antyder att alla spel utan en demo är skit?
Det låter ju logiskt då följande spel;
Crysis: Warhead
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid 3: Subsistence
Aldrig fick en demo, detta trots att de i given ordning är de bästa spelen jag spelat.
Star Wars: Knights of the old republic fick aldrig en demo, var det skit?
Inget Elder Scrolls spel har fått en demo (inklusive Fallout 3 som inte kommer att få en), har alla de varit skit då?
För övrigt så är "demo" en förkortning av demonstration och skall skrivas med "en" framför.
Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.
Haha hur f'n stavar du pojk?
hur fan stavar du själv då?
Kan du inte vara snäll och berätta vad du anser är felstavat?
[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]
och ja, jag säger som jag brukar. om de inte släpper en demo så betyder det antagligen att de inte tror att deras produkt kommer sälja lika mycket om folk ser vilket skit det faktiskt är. och det är väl klart folk förstår att de måste sätta restriktioner på en fullversion för att det ska bli en demo, och att en demo inte är allt en fullversion kommer vara. nej, det ska inte finnas något negativt med en demo, såvida inte spelet suger.
Det är inte alltid en fördel att släppa en demo. Call of Duty 4 är ett exempel på ett spel där demon skadade spelet då det inte var en bra representation av vad de fulla spelupplevelsen. Detta förklarar utvecklarna i denna artikeln.
Här är ett utdrag:
Our pre-release buzz was stronger than it had ever been for any of our previous games. [...] Despite all this, we did as we had done with all our previous games-about a month before release we put out a single player demo on PC consisting of one of our missions.
[...] Our fans were disappointed. The demo was "more of the same," or even worse, just "meh"-not even worth talking about. [...] Anticipation was so high that we couldn't possibly live up to expectations.
Also a huge part of the appeal of our single player game is the gameplay variety. Playing Call of Duty 4, you almost never do the same thing twice. That makes it impossible to select just one mission to represent the entire game. Instead we had to choose what part of the game to represent with the demo. If we had chosen one of our radically different missions we would have alienated fans of the previous games, so we chose a level that we felt represented our "core gameplay," which is fairly similar to the core gameplay of Call of Duty 2.