Se co-op i Saints Row 2
Mighty imba, I am impressed. Men GTA IV är fortfarande bäst.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Skulle inte kalla denna en GTA IV-dödare i någon form. Spelen är väldigt olika, förutom de uppenbara sakerna som free-roam och att man kan göra väldigt mycket olagliga aktiviteter. SR handlade om gängkrig och har mängder med aktiviteter runt omkring detta, många fler än någon av de tidigare GTA-spelen hade. Man kunde ha "homies", d.v.s. ett gäng killar/tjejer med sig när man var ute och gjorde uppdrag eller bara drev omkring och lekte. Dessutom hade det MP och hade massor med DLC som man kunde berika spelupplevelsen med. SR var likt GTA men ändå annorlunda på så många sätt.
SR 2 kommer att göra skillnaden ännu större tror jag. Storyn med gängen finns kvar men fokusen på aktiviteter brevid detta har mångdubblats, dessutom begåvats med co-op. Detta är ingen GTA-dödare, det är ett helt annat spel med annan fokus.
- r4z0r -
Skulle inte kalla denna en GTA IV-dödare i någon form. Spelen är väldigt olika, förutom de uppenbara sakerna som free-roam och att man kan göra väldigt mycket olagliga aktiviteter. SR handlade om gängkrig och har mängder med aktiviteter runt omkring detta, många fler än någon av de tidigare GTA-spelen hade. Man kunde ha "homies", d.v.s. ett gäng killar/tjejer med sig när man var ute och gjorde uppdrag eller bara drev omkring och lekte.
...ja för det kunde man ju inte ha i GTA:SA som delvis handlade om gängkrig. Klart spelen är väldigt lika och bygger på samma typ av koncept, att säga nått annat är bara naivt.
Som sades tidigare så är dessa två olika spel. GTA IV är enligt mitt tycke ett av de bästa spelen som har producerats, det var inte det roligaste jag spelat, men det har bästa storyn, bästa karaktärerna osv. Är dock inte så mycket free roam längre, så man kan spela igenom det en gång sen är det nästan slut.
Saints row däremot verkar gå mot san andreas hållet, kvantitet istället för kvalite. Grafiken är inte bra om man jämför med gta, men ack vad dom har tryckt in grejer i spelet, något som den stora massan plus mig själv kommer att gilla.
Kommer ihåg insurance fraud från 1an, roligaste minigamet jag spelat:)
MVH ChuppyBear
McCain och Obama. Haha, nu blev spelet lite intressantare.
Mighty imba, I am impressed. Men GTA IV är fortfarande bäst.
Så när spelade du Saints Row 2 då?;)
Hahahah den kommentaren sved nog lite.
För de som inte spelat SR testa det bara en liten detalj som att du inte ALLTID måste köra bilen skälv höjer spelet ett snäpp, och den viktigaste funktionen(enligt min åsikt) är ?free aim? så jag kan skuta vart jag vill däck, bensintank mm. (jag vet att man kan hålla ner knappen halvvägs i GTA 4 men det blir inte samma sak)
Att sikta själv i ett sådant här spel är en självklarhet för mig. När jag spelade GTA:SA använde jag aldrig auto-sikte mest för att jag inte gillar det, men också för att jag aldrig kom på hur man gjorde
Längtar vidare efter SR 2....
To boldly go where everyone's been before.