Tyskland bannlyser Call of Duty: Black Ops

Inaktiv

Man tycker ju synd om tyskarna som måste utstå med sån här censur... Alla tyskar jag känner brukar beställa från England bara för att slippa den lokaliserade versionen med all censur. Men verkar som att dom ska stoppa det genom det här...

Inaktiv

Det luktar nazizombies men jag tror att det skulle passa in bättre med kommunistzombies i Black ops som resultat av något kalla kriget-experiment. Vanliga Sp-kampanjen är ju fiktionbaserat mot bakgrund av kalla kriget.

Under kalla kriget experimenterade man mycket med okonventionella metoder för att få en fördel i kampen mot fienden. Exempelvis hade CIA hade en avdelning för paranormal forskning och på båda sidor använde man sig av klärvojanta personer som sades kunna fjärrskåda vad som försigick i slutna byggnader och gömda bunkrar.

Andra experment var att skapa en manchurisk kandidat (manchurian candidate), dvs en hypnostiserad person som kunde utföra order på given signal. En vanlig person som inte minns något av det den har utfört.

Kommunistzombies hade alltså varit en bättre idé än nazizombies om man ska se till att coop-läget kan hänga ihop med resten av spelet på ett bättre sätt.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv

Är det inte bara att köpa via Amazon eller något, så kommer spelet innanför?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hade jag vart activison så hade jag allt sett till att låta bli att vara så jäkla snål och gått ut officiellt och sagt att man tillåter olaglig nedladdning av den ocencurerade CoD BO versionen i tyskland bara för att jävlas med cencurnassarna

Medlem
Skrivet av visan:

Hade jag vart activison så hade jag allt sett till att låta bli att vara så jäkla snål och gått ut officiellt och sagt att man tillåter olaglig nedladdning av den ocencurerade CoD BO versionen i tyskland bara för att jävlas med cencurnassarna

Fast... Det funkar inte så med Activi$ion :/

Medlem

detta gillar jag
har ett par tyskar som använder mig som kurir att ge steamspel till dom som gåva (på så sätt så får dom ta del av den ickecensurerade spelen).
Brukar få finfin dricks

Ut o leta tyskar gott folk, det finns kulor att tjäna!

Medlem

Nu kanske det är så att det är ett litet mer känsligt ämne i Tyskland än här. Kan vara svårt att sätta sig in i den situationen. Särskilt med tanke på att de flesta här inte ens var födda när det begav sig.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

och folk undrar varför det pågår piratkopiering i världen?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Är inte blod och liknande just en del av spelet? Utvecklarna vill ha det där av en anledning skulle jag tro.

Jo, på sätt och vis, men om man måste välja mellan gore och borttagna banor/scener så röstar nog de flesta för att just gore ska försvinna (beror på vilka banor/scener/annat som tas bort också förstås, vissa ÄLSKAR gore).

Medlem
Skrivet av warh0g:

Nu kanske det är så att det är ett litet mer känsligt ämne i Tyskland än här. Kan vara svårt att sätta sig in i den situationen. Särskilt med tanke på att de flesta här inte ens var födda när det begav sig.

Förmodligen är det en generationsfråga. Jag skulle tippa på att majoriteten av tyska gamers inte heller var födda när det begav sig och att de därmed inte har samma starka känslomässiga koppling till det så som de äldre har. Så förmodligen kommer tilltag som detta att försvinna med tiden. Men det är tråkigt att vägen dit ska behöva vara fylld med verkningslös censur.

Medlem

Det är fan tragiskt att ni tror att detta har med nazizombies att göra? Det är ingen som har tänkt på att det förmodligen är ett fruktansvärt våldsamt och brutalt spel? Senast förra året hade de en skolmassaker som kopplades till spel. 15 människor dog. De har tidigare bannat spel som visar nazistsymboler, men World at War var inte ett av dessa. Tyskland har ingen överdrivet bra historia vad gäller spel-relaterat våld, så det är förståeligt varför sånt här händer. Jag hatar censur lika mycket som gemene man men det verkar som om vissa har väldigt svårt att förstå sånt här, då vi i Sverige lyckligtvis inte haft några problem i liknelse med det som har hänt i Tyskland de senaste 20 åren.

Medlem

Stackars tyskar Deras censurlagar är verkligen dåliga.

Inaktiv

Hur är det här en nyhet?

Medlem

Usch, censur borde inte få vara acceptabelt i ett modernt samhälle.

Medlem

Har nog mest med goret i sp, coop delen att göra, mp är ju mjukt som silke.

Medlem

Elva tolv år sedan censurerades Half-Life 1s Tyska utgåva, soldaterna i vit flecktarn-liknande camo blev dåligt modellerade kantiga robotar. Titta tillbaka på nyheterna sedan dess. Anti-våldskultur hysterin som har pågått sedan 50talet i Tyskland har inte hjälpt ett skvatt. Skippa censuren, satsa på att hantera och förebygga människors psykologiska ohälsa.

Gore och splatter censureras som standard i spel som släpps i tyskland. Nu senst såg jag exempel från Borderlands GOTY releasen (eller var det senaste DLCt?). Alla kroppsdelar är kvar, inget blod, inget skvättande alls.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

tror att de bannlyser det för att de fattat att spelet suger ^^

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Det är ingen som har tänkt på att det förmodligen är ett fruktansvärt våldsamt och brutalt spel? Senast förra året hade de en skolmassaker som kopplades till spel. 15 människor dog.

Varje gång en skolskjutning inträffar hamnar spel som regel alltid i fokus som en utlösande faktor men kopplingen mellan våldsdådet och spelen saknar ofta substans och sträcker sig sällan längre än att förövaren någon gång spelat ett spel.

Saken är den att spel är en lättillgänglig syndabock. Man får något konkret att rikta sina misstankar och anklagelser mot istället för de egentliga problemen som allt som oftast är grundade i emotionell och psykologisk instabilitet.

Det finns säkert goda intentioner bakom det tyska agerandet men att fortsätta med denna censur är bara att blunda för de verkliga orsakerna.

Medlem
Medlem

Är det någon som är en gamling som jag så kommer man ihåg de hemska filmcensurlagarna i Sverige som var som värst när videofilmerna kom. Motorsågsmassakern är en klassisk sådan censur debatt. Allt våld ungdomarna kunde se då gjorde naturligtvis så de blev våldsamma och gick ut, slogs på gatorna och mördade.
Känner man igen sig idag?

Vad det gäller Tyskland kan man ju fundera på om det är så väldigt lätt att få tag på vapen som finns i spelen så man gör som i dessa. Så kan man ju även titta på en konsert av Rammstein och översätta en del av texterna. Är de förbjudna?

Censur för vuxna normala människor har alltid varit ett gissel i världen i alla tider. Då formas diktaturer! "Hitler 2" som någon sa.

Medlem

...before zé germans come...

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Tyskarna är mesiga! Tyskarna är mesiga!

Hoppas du menar den tyska censuren.


signatur

8rav

Medlem

hahaha.. fyfan va värdelöst. Det kunde man gett sig fanpå

Inaktiv

sen fattar dom knappt engelska .. och alla filmer är dubbade till tyska , med en person som gör alla rösterna ..och försöker låta som en tjej ibland ..

Inaktiv

så länge inte Sverige blir lika "mesiga" när det gäller spel och censur så är jag nöjd och kan bara skratta åt Tysklands lilla lag :/ synd om dom

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

12
Skriv svar