En frälsare funnen då APB blir free-to-play
Förstår inte varför det har fått så dåliga betyg, spelet hade otrolig potential, betan var aldeless för kort, och spelet var för påstressat. de skulle utvecklat det i något/några år till och det hade varit awsome.
Jag spelade dock betan och tyckte att det var kul och var nära på att köpa det men det ryktades redan i betan om pengaproblem så jag skippade att köpa det och utnyttjade PTWN som jag hade turen att komma med i.
Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"
Free-to-play kan man översätta till "Gratis att spela men det är på tok mycket dyrare än motsvarande betala-per-månad-MMORPGs om man vill upp i samma nivå".
Ja, free-to-play är synonymt med "microtransactions" eller "mikrobetalningar" som det heter. Skulle bli förvånad om detta spel kommer bli ett i mängden.
Vad spelet behöver är ett tydligare mål. Kanske ett tydligare levelsystem eller något slags endgame? Lite balans skulle inte heller skada.
Tror ärligt talat inte det kommer passa så bra som f2p då spelet bygger för mycket på customization vilket är det som brukar kosta riktiga pengar i f2p-spel.
Fan vad APB sög och det syntes klart o tydligt i betan, blev faktiskt klarare och klarare för varje uppdatering som kom. Idén tycker jag dock är helt underbar och tycker de e något av en skam att låta den dö ut. Hoppas verkligen de kan göra nåt vettigt utav dehär för de har bra med potential.
Rätt idé, men ack så fel det blev.. Att städerna i princip var HELT platta gjorde ju inget bättre. Trist uppdragssystem, tveksamt vapensystem osv. Men potential visst. Men det kan sägas om allt i rätt händer. APB så jävligt bra ut på papper men jag tror "GTA Online" var fel sett att beskriva det, och direkt förolämpade GTA-serien...
"If the road ahead is long, don't turn back"