Se den nya Battlefield 3-filmen

Medlem

Snäll kamrat man har som knuffar bort en ur skydd rakt ut i öppen eld, 2:00 i klippet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av McKinley:

"Do you ever ask yourself how this part of the world gets PIP PIP up all the time"
ha ha!!
Det gnälls lagom mycket här inne, vilket är riktigt tråkigt.
Gnällkulturen har frodats ordentligt.

Nog finns det en hel del gnäll, men alla negativt lagda kommentarer är inte gnäll. Många av oss som spelat och älskat BF1942 och BF2 är med all rätt oroliga över hur BF3 kommer att bli.
För de som hoppas på ett spel i stil med BF2 (de flesta av oss skulle jag tro) finns det massor med saker att oroa sig över ang BF3.
Att uttala sig om dessa är inte att gnälla, speciellt inte när det nu släppts en film som inte visar (men heller inte dementerar) det mesta av det vi hoppas på/vill veta om BF3.

Tvärtom borde folk sluta klaga på de som faktiskt påpekar det som brister hos många utvecklare idag, fantasi och nytänkande är två av dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

dzl
Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av McKinley:

"Do you ever ask yourself how this part of the world gets PIP PIP up all the time"
ha ha!!
Det gnälls lagom mycket här inne, vilket är riktigt tråkigt.
Gnällkulturen har frodats ordentligt.

Nog finns det en hel del gnäll, men alla negativt lagda kommentarer är inte gnäll. Många av oss som spelat och älskat BF1942 och BF2 är med all rätt oroliga över hur BF3 kommer att bli.
För de som hoppas på ett spel i stil med BF2 (de flesta av oss skulle jag tro) finns det massor med saker att oroa sig över ang BF3.
Att uttala sig om dessa är inte att gnälla, speciellt inte när det nu släppts en film som inte visar (men heller inte dementerar) det mesta av det vi hoppas på/vill veta om BF3.

Tvärtom borde folk sluta klaga på de som faktiskt påpekar det som brister hos många utvecklare idag, fantasi och nytänkande är två av dem.

Filmen som visas är PRE-ALPHA. Vet du vad det innebär så vet du nog också att det inte är så konstigt att det inte finns så mycket material att visa just nu. Tro mig, jag älskade också BF42, och BF2, men du måste väl erkänna att likheterna mellan dom två spelen inte är speciellt stor vad det gäller fordon, game play etc. Självklart blir BF3 ett nytt spel. Tror inte DICE är så tråkiga att dom spenderar typ 3 år på att uppdatera BF2 med nya grafik.

Medlem

Hah, inte förvånande att spelet såg helt jävla awesome ut. Har sagt det sen första bilderna från spelet syntes.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Fin fint och för att vara Pre-alpha

Stör mig på soldaterna som tar sig in genom dörrarna, dörren är typ 2 decimeter ifrån första soldaten som knuffar upp den. och den andra då man ser från "sig själv", så är han mitt i skottlinjen.

Om det var fullt med fiender där inne så hade ju båda dött. Första killen, från friendly fire, och en själv troligen av talibanerna eller nått. Lär väl snyggas till men har svårt att tro att man använde sådan där kamikaze metod för att öppna dörrarna i krig :/

Men som det står i PCG som kom ut igår så tycker de MP delen inte är tillräckligt snygg för att visas (inte ordagrant citerat dock).
Skulle vara intressant att veta exakt vad, folk som säger "Bad Company3", menar.
Jag litar mer på utvecklarna när de säger: "Det här är inget Bad Company3" (läs PCG).

Jag skulle ifs inte haft något emot ett BC3. Just det jag ville ha har de tagit bort från spelet säger de: De komiska inslagen och B-Company i SP (BC2's SP körde jag igenom på en och samma dag, MoH och CoD MW2/BO är så bleka att det blir tråkiga i längden att jag tagit flera dagar på mig) T_T
Att återanvända funktioner de skapat genom BC serien verkar vara det folk kanske irriterar sig på? Om inte de tagit med destruction i BF3 så skulle det inte varit ett BF i mina ögon, och de som tycker tvärtom lär ju så klart inte bli glada men om de är bakåtsträvare kan de ju spela CoD istället

Hoppas de tar tillbaka staminan i spelet igen, men den nya generationens BF spelare skulle nog få problem med det i spelet, kanske ha det som en Hardcore funktion då?

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av McKinley:

"Do you ever ask yourself how this part of the world gets PIP PIP up all the time"
ha ha!!
Det gnälls lagom mycket här inne, vilket är riktigt tråkigt.
Gnällkulturen har frodats ordentligt.

Nog finns det en hel del gnäll, men alla negativt lagda kommentarer är inte gnäll. Många av oss som spelat och älskat BF1942 och BF2 är med all rätt oroliga över hur BF3 kommer att bli.
För de som hoppas på ett spel i stil med BF2 (de flesta av oss skulle jag tro) finns det massor med saker att oroa sig över ang BF3.
Att uttala sig om dessa är inte att gnälla, speciellt inte när det nu släppts en film som inte visar (men heller inte dementerar) det mesta av det vi hoppas på/vill veta om BF3.

Tvärtom borde folk sluta klaga på de som faktiskt påpekar det som brister hos många utvecklare idag, fantasi och nytänkande är två av dem.

Filmen som visas är PRE-ALPHA. Vet du vad det innebär så vet du nog också att det inte är så konstigt att det inte finns så mycket material att visa just nu. Tro mig, jag älskade också BF42, och BF2, men du måste väl erkänna att likheterna mellan dom två spelen inte är speciellt stor vad det gäller fordon, game play etc. Självklart blir BF3 ett nytt spel. Tror inte DICE är så tråkiga att dom spenderar typ 3 år på att uppdatera BF2 med nya grafik.

Jag håller med honom och det jag ser är vart spel serien är på väg, fordon spelar mindre roll, det blir mindre skill baserat, allt handlar om achivements och unlocks, och framförallt, organiserade matcher som klaner använder sig blir bortplockat.

Har inga förhoppningar på detta spelet, jag är inte intresserad av SP, blir det bra kan jag tänka mig piratkopiera det, det är MP som är intressant och det därför jag skulle köpa det. Jag vill inte spela mot random folk över nätet jag vill möta spelare som är helt inne för TP och att vinna med sitt lag (påstå inte att det har med vilket server man spelar på att göra få det visar bara på lite upplyst du är), inte jaga medaljer och poäng genom att sitta i buske med sniper, jag vill diskutera taktiker för att vinna. alla bf spel har det varit samma sak i public, och i alla spelen så det funnits så man kan köra egna matcher och VI har organiserat ligor och byggt community runt spelet där public och dom bitana spelat mindre roll. Idag så forceras detta mer och mer, vi får inte längre något val i frågan, vi måste spela som alla andra och vi kan inte köra matcher som vi vill och som vi gjort tidigare.

Förhoppningsvis så kommer Splashdamage lösa det som Dice aldrig förstått.

Medlem

Det enda den här trailern saknar är "battlefield-fanfaren", ni vet papapam-papam-pam, papapam-papam-pam! Förutom det så är jag nog lite kär just nu.

dzl
Medlem
Skrivet av TruB:

Har inga förhoppningar på detta spelet, jag är inte intresserad av SP, blir det bra kan jag tänka mig piratkopiera det, det är MP som är intressant och det därför jag skulle köpa det. Jag vill inte spela mot random folk över nätet jag vill möta spelare som är helt inne för TP och att vinna med sitt lag (påstå inte att det har med vilket server man spelar på att göra få det visar bara på lite upplyst du är), inte jaga medaljer och poäng genom att sitta i buske med sniper, jag vill diskutera taktiker för att vinna. alla bf spel har det varit samma sak i public, och i alla spelen så det funnits så man kan köra egna matcher och VI har organiserat ligor och byggt community runt spelet där public och dom bitana spelat mindre roll. Idag så forceras detta mer och mer, vi får inte längre något val i frågan, vi måste spela som alla andra och vi kan inte köra matcher som vi vill och som vi gjort tidigare.

Förhoppningsvis så kommer Splashdamage lösa det som Dice aldrig förstått.

Suck. Du är riktigt tråkig TruB. Gnäller du inte här så gnäller du borta på bfhq.se. Du verkar tro att din åsikt är lag, och alla andra som tycker något annat är dumma i huvet. Typiskt 90-talsungdomens bittra emo-stil och tro att man är tuff om man är extremt kritiskt och negativ. Jag tycker du ska spela BF2 till du ruttnar, och låta oss andra ha kul med nya spel och nya utmaningar.

I övrigt så kan jag meddela dig att även jag har spelat klan-matcher i battlefield sedan BF42 och vet mycket väl vad du pratar om. Och snälla, lägg ner ditt eviga försök att sätta dig över andra. Du misslyckas bara och det är svårt att ta dig på allvar när du inte kan diskutera som en vuxen.

Medlem

Bra att dom har tonat ned vapnets guppande, mycket bättre än Bad Company 2.

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av TruB:

Har inga förhoppningar på detta spelet, jag är inte intresserad av SP, blir det bra kan jag tänka mig piratkopiera det, det är MP som är intressant och det därför jag skulle köpa det. Jag vill inte spela mot random folk över nätet jag vill möta spelare som är helt inne för TP och att vinna med sitt lag (påstå inte att det har med vilket server man spelar på att göra få det visar bara på lite upplyst du är), inte jaga medaljer och poäng genom att sitta i buske med sniper, jag vill diskutera taktiker för att vinna. alla bf spel har det varit samma sak i public, och i alla spelen så det funnits så man kan köra egna matcher och VI har organiserat ligor och byggt community runt spelet där public och dom bitana spelat mindre roll. Idag så forceras detta mer och mer, vi får inte längre något val i frågan, vi måste spela som alla andra och vi kan inte köra matcher som vi vill och som vi gjort tidigare.

Förhoppningsvis så kommer Splashdamage lösa det som Dice aldrig förstått.

Suck. Du är riktigt tråkig TruB. Gnäller du inte här så gnäller du borta på bfhq.se. Du verkar tro att din åsikt är lag, och alla andra som tycker något annat är dumma i huvet. Typiskt 90-talsungdomens bittra emo-stil och tro att man är tuff om man är extremt kritiskt och negativ. Jag tycker du ska spela BF2 till du ruttnar, och låta oss andra ha kul med nya spel och nya utmaningar.

Och du blir sur när folk dissar det spel du ser fram emot? svarar med påhopp, väldigt moget av dig. Vilket fack passar du i?

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Fin fint och för att vara Pre-alpha

Stör mig på soldaterna som tar sig in genom dörrarna, dörren är typ 2 decimeter ifrån första soldaten som knuffar upp den. och den andra då man ser från "sig själv", så är han mitt i skottlinjen.

Om det var fullt med fiender där inne så hade ju båda dött. Första killen, från friendly fire, och en själv troligen av talibanerna eller nått. Lär väl snyggas till men har svårt att tro att man använde sådan där kamikaze metod för att öppna dörrarna i krig :/

Nja. När du tar dig igenom en dörr har du en sektor du ska täcka. Du ska hålla din sektor, inget annat. Om inte efterföljande snabbt också tar sig igenom dörren och täcker sina sektorer är förste man in illa ute.

Det ska gå fort fort fort.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

dzl
Medlem
Skrivet av TruB:

Och du blir sur när folk dissar det spel du ser fram emot? svarar med påhopp, väldigt moget av dig. Vilket fack passar du i?

Om du tycker "tråkig" är ett personangrepp så får jag ses som skyldig. Jag tycker bara du är tråkig som måste sprida "skit" överallt om ett spel du inte ens vet något om.

Medlem

WSAD..
DONT BELIEVE THE HYPE GUYS! IT'S A TRAP!!!

Inte speciellt sugen eftersom att jag tror DICE inte har lärt sig ett dugg av sina misstag och skiter fullständigt i det eftersom att folk kommer köpa "skiten" iaf!
Men visst fan ser "skiten" bra ut..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dzl:

Om du tycker "tråkig" är ett personangrepp så får jag ses som skyldig. Jag tycker bara du är tråkig som måste sprida "skit" överallt om ett spel du inte ens vet något om.

Jag må vara bitter, men jag har hade rätt om bc2, Allt jag gör är säga min åsikt precis som du, jag säger inte att någon har fel att tycka vad dom tycker jag säger min syn på det och inget annat. Jag diskuterar gärna, Men det du kommer och säger tycker jag är fel och ärligt talat beskriver dig mer.
Du tar åt dig, och just du verkar har svårt att folk har andra åsikter än dig,

intressant dock

Skrivet av dzl:

Jag känner igen allt det där. BC2 är ett skämt.

Så även du kan tydligen vara negativ, och jag tycker ialla fall att du var cool när du sa så. För det var väl därför du sa det?

Det är lätt att tro att bf3 inte kommer att uppfylla dom där sakerna man hoppas på när tidigare spel, även bf2 inte har gjort det. Det som gjort mig sur är att dice faktiskt har lovat en del saker som sen visats inte blivit så, om det beror på att dom inte klarat av att göra det, inte haft tid eller av annan sak spelar lite roll i sammanhanget. Om spelet uppfyller allt vad du vill ha det bra för dig. men jag får väl ha en egen uppfattning. eller? just i bf2 minns man att dom pratade om bftv, folk blev så glada, önskade ett system som var som hltv till cs, vilket blev bfrecorder. ett senare är att någon community manager som sa på ingång av bc2 sa att vi klan spelare in vara glömde till detta spelet utan att dom som hade fötter i scenen skulle se till att det händer, sen var det tyst och det visade sig sen att man inte kan spela organiserat alls i bc2, första spelet faktiskt, och inte modda heller. Men dice vill inte ha långlivade spel, dom vill sälja massor och släppa ett nytt så snart som möjligt igen, så länge folk köper det så få dom vad dom vill så varför ändra sig.

Så vad är ditt problem? jag tycker inte som du så?

Medlem

Ser det lika snyggt ut i mp kommer jag aldrig kunna spela ett tidigare spel igen

Medlem

Ljudet! Och grafiken!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Det enda den här trailern saknar är "battlefield-fanfaren", ni vet papapam-papam-pam, papapam-papam-pam! Förutom det så är jag nog lite kär just nu.

Papapaam.. papapaam, papamaam, papa pampam pam pam!

Fortfarande den mest episka kompsositionen i spelvärlden.

Medlem

OMFG va läckert! Snacka om att CoD ser ut som Nintendo 8-bitars i jämförelse, lol

Känns tveklöst som att detta är ett givet köp.

Medlem

Dom som skriver att det här ser ut som alla andra shooters måste ju vara blinda, detta ser ju stört galet snyggt ut och verkar införa en ny generation när det gäller animationer.

Synd bara att man säkert behöver uppgradera datorn rejält.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Hah, inte förvånande att spelet såg helt jävla awesome ut. Har sagt det sen första bilderna från spelet syntes.

Va, har du!? Du måste vara den bästa människan! Vad har du mer att säga?

Skrivet av Soulless:

Nog finns det en hel del gnäll, men alla negativt lagda kommentarer är inte gnäll. Många av oss som spelat och älskat BF1942

och BF2

är med all rätt oroliga över hur BF3 kommer att bli.

Fixad.

Vill tillägga återigen att överanvändandet av ordet "episkt" når nya proportioner. Man kan snart likna "episkt" med "en helt ordinär upplevelse".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gillar grafiken. Animationer, färgsättning och ljussättning är nice, men det ser väldigt... COD ut när han skjuter. Det gillar jag inte. Då måste jag säga att BC2 ser trevligare ut i vapenkänsla. Men, men...

Medlem

Nej, jag avsätter härmed 10 papp till uppgradering när BF3 släpps. Kalla det för ett sent nyårslöfte.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Skrivet av Mats Nylund:

Det enda den här trailern saknar är "battlefield-fanfaren", ni vet papapam-papam-pam, papapam-papam-pam! Förutom det så är jag nog lite kär just nu.

Men ni hör att det spelas fast som DuduDum-dum-du-dumdum med spräckta högtalar ljud på slutet va?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

dzl
Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av dzl:

Om du tycker "tråkig" är ett personangrepp så får jag ses som skyldig. Jag tycker bara du är tråkig som måste sprida "skit" överallt om ett spel du inte ens vet något om.

Jag må vara bitter, men jag har hade rätt om bc2, Allt jag gör är säga min åsikt precis som du, jag säger inte att någon har fel att tycka vad dom tycker jag säger min syn på det och inget annat. Jag diskuterar gärna, Men det du kommer och säger tycker jag är fel och ärligt talat beskriver dig mer.
Du tar åt dig, och just du verkar har svårt att folk har andra åsikter än dig,

intressant dock

Skrivet av dzl:

Jag känner igen allt det där. BC2 är ett skämt.

Så även du kan tydligen vara negativ, och jag tycker ialla fall att du var cool när du sa så. För det var väl därför du sa det?

Det är lätt att tro att bf3 inte kommer att uppfylla dom där sakerna man hoppas på när tidigare spel, även bf2 inte har gjort det. Det som gjort mig sur är att dice faktiskt har lovat en del saker som sen visats inte blivit så, om det beror på att dom inte klarat av att göra det, inte haft tid eller av annan sak spelar lite roll i sammanhanget. Om spelet uppfyller allt vad du vill ha det bra för dig. men jag får väl ha en egen uppfattning. eller? just i bf2 minns man att dom pratade om bftv, folk blev så glada, önskade ett system som var som hltv till cs, vilket blev bfrecorder. ett senare är att någon community manager som sa på ingång av bc2 sa att vi klan spelare in vara glömde till detta spelet utan att dom som hade fötter i scenen skulle se till att det händer, sen var det tyst och det visade sig sen att man inte kan spela organiserat alls i bc2, första spelet faktiskt, och inte modda heller. Men dice vill inte ha långlivade spel, dom vill sälja massor och släppa ett nytt så snart som möjligt igen, så länge folk köper det så få dom vad dom vill så varför ändra sig.

Så vad är ditt problem? jag tycker inte som du så?

Skillnaden är att jag klagade på BC2 EFTER att jag provat spelet ifråga. Och du förstår fortfarande inte min poäng märker jag så jag ger upp.

Medlem
Skrivet av dzl:

Skillnaden är att jag klagade på BC2 EFTER att jag provat spelet ifråga. Och du förstår fortfarande inte min poäng märker jag så jag ger upp.

Anser dock inte att jag klagat innan jag spelade det, jag visade min skeptism till spelet, och sen körde jag betan bra länge, där min skeptism ökade, sen om jag klagade så var det efter. visa gärna på motsatsen om du kan lyckas.
Jag anser inte heller att jag klagat på bf3 i denna tråd, skeptism kallar jag det, fast för någon som redan visat att dom inte tål att andra har andra åsikter så låter det väl som klagan, även om du säger att jag reagerar så, kolla var det började, jag svara på det inlägg där du skrev nedlåtande mot en som du inte höll med om, och sen påstår att det så jag gör. mycket skit snack.

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av McKinley:

"Do you ever ask yourself how this part of the world gets PIP PIP up all the time"
ha ha!!
Det gnälls lagom mycket här inne, vilket är riktigt tråkigt.
Gnällkulturen har frodats ordentligt.

Nog finns det en hel del gnäll, men alla negativt lagda kommentarer är inte gnäll. Många av oss som spelat och älskat BF1942 och BF2 är med all rätt oroliga över hur BF3 kommer att bli.
För de som hoppas på ett spel i stil med BF2 (de flesta av oss skulle jag tro) finns det massor med saker att oroa sig över ang BF3.
Att uttala sig om dessa är inte att gnälla, speciellt inte när det nu släppts en film som inte visar (men heller inte dementerar) det mesta av det vi hoppas på/vill veta om BF3.

Tvärtom borde folk sluta klaga på de som faktiskt påpekar det som brister hos många utvecklare idag, fantasi och nytänkande är två av dem.

Filmen som visas är PRE-ALPHA. Vet du vad det innebär så vet du nog också att det inte är så konstigt att det inte finns så mycket material att visa just nu. Tro mig, jag älskade också BF42, och BF2, men du måste väl erkänna att likheterna mellan dom två spelen inte är speciellt stor vad det gäller fordon, game play etc. Självklart blir BF3 ett nytt spel. Tror inte DICE är så tråkiga att dom spenderar typ 3 år på att uppdatera BF2 med nya grafik.

Jag vet att spelet inte är färdigt (oavsett vilket stadie utvecklarna namnger) och dömer inte BF3 ännu, har jag aldrig gjort. Att påpeka vad som kan bli dåligt med spelet är inte värre än att sitta här och prisa spelet som det bästa som någonsin skett.
Sen tycker jag att gameplaylikheterna är stora mellan bf1942 och bf2 jämfört med bf2 och i princip alla shooters som släppts de senaste åren.

Jag tror bf3 kommer bli skitbra, för jag tror att Dice inte kommer att förvandla spelet till en mainstreamad konsollshooter. Men jag VET inte, och det vore inte första gången en utvecklare ljuger för spelarna och sänker ett trademark i graven.

btw, BF2 med BF3 grafik vore hur nice som helst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

gnäll gnäll, Ni borde fan inte få prova spelet, Perma Ban för alla Dice spel ni alltid ska smäda innan de släpts.. Enkel fråga, Ser det bra ut? Svar: Ja!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vill tillägga återigen att överanvändandet av ordet "episkt" når nya proportioner. Man kan snart likna "episkt" med "en helt ordinär upplevelse".

Uttrycket är gravt överanvänt, men ibland finns det inget ord som passar fullt lika bra tycker jag. Då man pratar om Battlefield-temat, till exempel.

Medlem

Är det de stackars araberna som ska uttrotas igen?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Klippet dryper fan av kvalitet! Dice gör mig stolt över att vara svensk.

Skriv svar