Vem är tidernas bästa spelhjälte?

Medlem

Guybrush Threepwood

AW8
Medlem

Kyle Katarn!

Han har en röst, han är intressant och han är badass.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Hur röstar man på Tiger Woods!?

Medlem

Mr Freeman, såklart. En riktig hjälte det, räddar världen och ber inte om något tillbaka.

Skrivet av AW8:

Kyle Katarn!

Han har en röst, han är intressant och han är badass.

I'm just a guy with a lightsaber and a few questions.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Dante från Devil May Cry! COCKY BADASS! Det fick bli han.

Annars kanske Leon från Resident Evil. Eller Isaac från Dead Space hade också varit en bra kandidat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Master Chief!


signatur

Wai

Medlem

Gordon Freeman!
Kan man rädda hela jorden utan att säga ett enda ord och utan superkrafter, då är man bäst.

Medlem

Jag röstade på Guybrush Threepwood. Om jag hade kunnat hade jag också röstat på Minsc och Max från Sam & Max (Sam är rätt tråkig i jämförelse).

Vem är Victor Troska från OFP egentligen? Jag körde igenom det spelet men det var knappast några hjältar med i det.

Och var är Heather Mason från Silent Hill 3? Lätt en av de mest realistiska unga tjejerna i ett spel, och inte totally badass som 90% av alla andra spelhjältar.

Medlem

Var är Hercules från spelet Hercules på PS (1) ?

Medlem

Jag röstade på Faith i Mirror's Edge.
En jordnära hjälte som utan superkrafter sätter sig emot ett samhälle som liknar det samhälle våra kära makthavare strävar efter med hjälp från världspolisen USA, mediaindustrin och korkade EU-politiker.

Medlem

Commander Shepard tätt följt av Master Chief och Duke!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kratos ftw. Han är så där skönt arg som vi alla egentligen vill vara ibland!

Medlem

Stod mellan Manny Calvera och Jade... Två underbara karaktär från två underbara spel, min röst gick till Jade

Medlem
Skrivet av TanNeR:

Gordon, vem annan än Gordon har ensam gått igenom lika mycket eller mer skit? Hes a real hero!

Garrett i Thief. En Gud tar hans hans andra öga:
http://www.youtube.com/watch?v=-AAzkPkiImo

Gordon är en flytande kamera. Han är ingenting.

Medlem

Gillar inte att vara en som gnäller att ens favorit inte är med, men var är Roman from Armed and Dangerous?

Medlem
Skrivet av Höglund:

Master Chief fick min röst, även om Altaïr lockade med sina lönnmördarfasoner.

Go Chief go!

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Payne to the max!

+1


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

garalt från the witcher! (dock synd att han inte är med på listan)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Mr Freeman, såklart. En riktig hjälte det, räddar världen och ber inte om något tillbaka.

Skrivet av AW8:

Kyle Katarn!

Han har en röst, han är intressant och han är badass.

I'm just a guy with a lightsaber and a few questions.

Freeman; I'm just a guy with some guns and no questions...

Det finns många spel där huvudkaraktären räddar världen, vad jag inte kan förstå är vad som gör "Gordon" till en bättre hjälte.
Snubben är ju typ ett tråkigt vandrande köttstycke utan någon karaktär alls.

Kan någon berätta; Vem är Gordon?
Nu syftar jag inte på vad han gör eller hur han ser ut, men VEM ÄR GORDON?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Cate Archer, utan tvekan. Argh, måste luska reda på mina NoLF-skivor.

Medlem

blackthorne får lätt min röst iofs jag som nominerade honom också haha


signatur

Godspeed

Medlem

Whoa, Alis Landale! Vem är PS-nostalgikern i gänget? Jag var fullkomligt absorberad av Phantasy Star som liten, först originalet (bäst) på Master System sen uppföljarna på Mega Drive.

Listan innehåller mängder med starka potentiella vinnare, sjukt svårt ju. Gordon Freeman är en favorit men han säger ju aldrig nått. Kyle Katarn, Guybrush, Lara Croft och Kate Archer låg även de riktigt bra till. Valet föll på Duke trots allt, mer färgstark spelkaraktär är svårt att finna!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det här borde göras i en utslagstävling istället. Blir för lång lista och för svårt att välja nu. Dessutom känns det inte rättvist.

Medlem
Medlem

Röstade Megaman. Musiken som spelas på Dr.Wily-banorna brukar ofta sätta en i rätt humör för HJÄLTEDÅD.

Medlem

Super Meat Boy.

Medlem

Rise and shine Mr. Freeman.

Obe
Medlem

Guybrush Threepwood

MADRE DE DIOS! EL POLLO DIABLO!

Medlem

Haggard all the way!
Skulle hellre vilja rösta på Cortanna än Master Cheif, synd att hon inte blev nominerad :/

Medlem

Finns ingen hjälte oavsett medie som slår Cate Archer. Hon har hela paketet. En pangbrud som gillar skjutvapen och har en riktigt härlig humor. No One Lives Forever var det spel som fick mig att börja spela dator på riktigt och jag har faktiskt fortfarande inte hittat något spel sedan dess som skänker mig så mycket glädje av att spela. Hoppas Monolith snickrar ihop en ny Lithtech motor och släpper ett NOLF 3 vilket, om det håller samma klass som tidigare spel, hade gjort serien till den bästa speltrilogi i historien. Mer Magnus Armstrong och Cate Archer åt folket!

Skriv svar