Nintendo bekräftar ny konsol för släpp nästa år

Robot
Nintendo bekräftar ny konsol för släpp nästa år

"Project Cafe" visas upp och är spelbar (!) under årets E3-mässa.

#nintendo


Medlem
Nintendo bekräftar ny konsol för släpp nästa år

Lite hårdvaruspecs skulle vara nice.

Medlem
Skrivet av DU238:

Lite hårdvaruspecs skulle vara nice.

Uppdaterat med den information som finns om just det, var lite mer specificerat än jag först utläste.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kan vara väldigt bra för nintendo att släppa en ny wii snart, speciellt om MS och Sony ligger något/några år efter med sina nya. En wii som klarar av ps3/xbox 360 grafik får ju många fler spel då utvecklare kan utveckla för ps3/360 och wii2 samtidigt och därmed kan wii2 få de vuxnare spelen som wii har i stor utsträckning saknat. Detta förutsätter ju givetvis att kontrollen inte ställer till det allt för mycket för utvecklarna

Medlem

Mr. President... What the hell?!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Medlem

Men för helvette....

R700 är lika med AMDs 4000 serie.

Så de ska släppa en ny konsol år 2012 med en grafikenhet från 2008.. BRA DÄR! 4 år gammal hårdvara redan från början.. Mycket bra..

Jävla derp företag.

Medlem
Skrivet av Eriand:

Men för helvette....

R700 är lika med AMDs 4000 serie.

Så de ska släppa en ny konsol år 2012 med en grafikenhet från 2008.. BRA DÄR! 4 år gammal hårdvara redan från början.. Mycket bra..

Jävla derp företag.

"While the first Xbox's graphics processing unit was produced by NVIDIA, the Xbox 360 had a chip designed by ATI called Xenos. The chip was developed under the name "C1" and "R500" was often used to refer to it."

Xbox 360 använder R500 som chip, alltså har väl "Wii 2" kraftfullare grafikchip? Även om teknologin är några år gammal, så är den ändå nyare än vad som för tillfället finns på marknaden (360).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Eriand:

Men för helvette....

R700 är lika med AMDs 4000 serie.

Så de ska släppa en ny konsol år 2012 med en grafikenhet från 2008.. BRA DÄR! 4 år gammal hårdvara redan från början.. Mycket bra..

Jävla derp företag.

Nintendo bevisade ju iallafall med Wii att allt inte hänger på hårdvaran.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

exakt! jag börjar bli jäkligt less på konsolerna av just den anledningen...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Det mesta hänger väl på SPELutvecklarna.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Det mesta hänger väl på SPELutvecklarna.

Det gör det inte, har dom inte teknik att arbeta med så kan dom inte göra något nytt och revolutionerande både spel teknik mässigt och grafiskt. Om dom då inte endast gör spelet för PC, vilket knappast lär hända eftersom det finns mkt pengar att hämta från konsolindustrin.

MFC
Medlem

Man borde straffa alla mongo-spelutvecklare genom att INTE ha bakåtkompatibilitet.... och införa en kvalitetsfunktion som kräver att spel uppfyller ett antal kriterier varav några är att spelet faktiskt är BRA..............

Få konsoller har så mycket bajs-spel som Wii


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja jag vet inte... få konsoler har även kostat så mycket för mig för väldigt få bra spel...

Först fick man ju köpa 3 extra kontroller som kostade mer än själva enheten.
Sen visade det sig att man skulle ha den där "+" historian till kontrollerna för mera precist utförande...
sen skulle tanten här hemma promt ha fitness brädan som bara står i ett hörn

Slutade med att man mest spelade Raving Rabbits när man var full!

Har dom inget mera i bagaget den här gången och möjligen lite vuxenspel i planneringen så får det nog vara för min del.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Spännande. Nintendo brukar inte göra mig besviken

Medlem
Citat:

...och att den får en tablet-formad kontroll med touch-screen

Är kontrollen en jävla iPad? Ge oss vanliga kontroller som man faktiskt kan spela med! Åh vad jag blir lack på det här.

Inaktiv

Spännande! Har alltid gillat Nintendo's konsoller, dock så kan jag hålla med om att hårdvaran bör vara lite kraftigare, men då kommer troligtvis priset gå upp en aning.

Medlem

Så dom tänker på fullt allvar lägga in 2008 års teknik i en sprillans ny konsol?

..... och till och med då är den flera gånger kraftfullare än Playstation och Xbox.......?

Och sen undrar folk varför alla nya spel ser likadana ut som dom gamla....

PC all the way.

Medlem

Ovanligt att folk bölar på konsolerna...
Vilket fall som helst så lär väl Nintendo hitta på nåt idiotiskt med sin konsol, så den inte går att spela normala spel på. Skulle bli mycket förvånad om man kan jämföra Wii 2 med PS4 och Xbox3.

100spänn att det inte finns några kontroller till konsolen, utan allt styrs via webkamera.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Ovanligt att folk bölar på konsolerna...
Vilket fall som helst så lär väl Nintendo hitta på nåt idiotiskt med sin konsol, så den inte går att spela normala spel på. Skulle bli mycket förvånad om man kan jämföra Wii 2 med PS4 och Xbox3.

100spänn att det inte finns några kontroller till konsolen, utan allt styrs via webkamera.

Det hade jag satt emot direkt =D

Enligt otroligt många rykten så är den nya huvudkontrollen typ en GC kontroll med en 6.2 tum pekskärm i mitten.

Medlem

Gissar på att detta har varit under utveckling rätt länge eftersom att de måste spara en jävla massa pengar på och använda t.ex en Fusion och krets ur 6000 serien istället :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

AW8
Medlem

Bara bra att konsolerna går framåt, då slipper PC-industrin hållas tillbaka.
Extremt tråkigt dock att Sony och Microsoft tänker vänta till 2014 eller när det var...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Å äntligen! Min skapare tack nu får säkert Microsoft och Sony eld i byxorna så vi kan gå vidare till nästa genration med konsoller. Hoppas bara inte att dom släpper en påskyndad utvecklad konsoll för du blir det kaputt. Tror att Microsoft kan kanske men inte troligt men kanske göra en sån sak. Sony ja "well" dom var ju sist ut men tror att dom inte kommer vara lika sen men vart beredda och tänkt efter denna gången så att de inte kommer ut för sent och med bra hårdvara sedan lätt att utveckla. Jag hoppas verkligen att det blir bra gella fall, det skulle vara synd asså om MS och Sony skulle göra såna missar.

Medlem
Skrivet av AW8:

Bara bra att konsolerna går framåt, då slipper PC-industrin hållas tillbaka.
Extremt tråkigt dock att Sony och Microsoft tänker vänta till 2014 eller när det var...

Räkna inte med att spelen kommer utvecklas primärt för de nya konsolerna bara. Är nog många som kommer sitta kvar på sin 360 och PS3 trots att det kommer nytt och och spelutvecklarna kommer nog hålla kvar där ett tag till med.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Skit bra nintendo, nu hoppas jag MS och SONY kommer lite snabbare med nyheter också. Så finns det 3st att välja på.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Med tanke på att det verkar vara mest en uppgradering av Xbox 360 (av det vi vet nu) (Xbox 540!) kommer säkert många titlar bli närmast rena portningar från Xbox 360/Windows-burkar. Hoppas att det kommer ut fräcka förstapartstitlar snabbt!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Det mesta hänger väl på SPELutvecklarna.

Det gör det inte, har dom inte teknik att arbeta med så kan dom inte göra något nytt och revolutionerande både spel teknik mässigt och grafiskt. Om dom då inte endast gör spelet för PC, vilket knappast lär hända eftersom det finns mkt pengar att hämta från konsolindustrin.

Jovisst pressar det "grafiska" upp kraven på hårdvaran... men det räcker inte långt med bara lite ögongodis. Eller jo kanske... spelarna numera vill ju mest bara ha saker som pressar hårdvaran till max utan att ha någon som helst substans i övrigt.

Crysis var ju lite av en "revolution" när det gäller grafiken iallafall... men i övrigt så var det ju precis som vilket annat FPS som helst.

Då tror jag nog tusan att Nintendo har varit bättre på "revolutioner" trots sitt "handikapp".

Lite mindre Zelda och mario till NextG Nintendo. Dags att ge ut fler tredje parts tillstånd till västerländska utvecklare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Härligt med ny hårdvara på ingång! Hoppas att de satsar lite mer på core spelarna denna gång, då det vore kul att gå tillbaka till Nintendo som ändå har en speciell plats i en gammal gamers hjärta. Intressant också att de verkar gå vägen likt M$ och satsa på en mer pc-liknande konsoll, något som underlättar portningar 360-PC-Nintendo.

Frågan är ju dock om det är too little too late? Om Sony och M$ lanserar sina nästa konsoller ~två år senare så är det kanske många som väljer att vänta istället. Just för att det verkar vara något av Xbox540 liknande i hårdvaruväg. Spännande.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Lite mindre Zelda och mario till NextG Nintendo. Dags att ge ut fler tredje parts tillstånd till västerländska utvecklare.

Mer Zelda och Mario men mer spel från de stora grabbarna.

12
Skriv svar