The graphic horrors of film

Medlem
The graphic horrors of film

Okej, Jag har nu sett de fyra värsta filmerna någonsin (enligt mig). Jag måste påpeka att jag är ganska magstark när det gäller film, använd ordet "avtrubbad" om du så önskar. Det är min egen uppfattning att om jag är nära på rysningar i en film, av att jag äcklas eller mår dåligt(psykiskt då), så är det ganska extrema scener som visas.

August Underground Mordum:
En av de, utan tvekan!, ÄCKLIGASTE filmerna jag sett. Äcklig på det sättet att du antagligen får lust att kräkas under filmens gång, eller mår illa av det ULTRA-våld som filmen visar. I allmänhet en ganska KASS film. Dom försöker, med en handhållen kamera (ala blair witch project), förmedla en känsla av att det du ser är verklighet, snuff! Sure, dom lyckas ganska bra faktiskt. Men, filmen är inte bra.

A serbian film:
Denna film är ganska svår. Den kommer antagligen få dig att må psykiskt dåligt, förmodligen få dig att fundera vilken rätt mänskligheten har till att leva kvar på denna jord, och förmodligen !OM! du ser klart filmen så kommer du tänka/säga till dig själv "VARFÖR såg jag hela?!". Som en annan filmkritiker så fint beskriver det "det kändes som att bli våldtagen i själen" och med de orden prickar han väldigt bra.
MEN, det finns, även i filmen en mening, ett dolt budskap. Detta budskap kräver att du kanske är lite insatt i serbiens historia och orkar leta genom filmen efter det. Antagligen den film av dessa fyra som fick mig att må mest dåligt och faktiskt lida med de i filmen.

Saló, Or 120 days of sodom:
Denna film är bara wrong, ett gäng facister tar ett gäng tonåringar till fånga och gör som de vill med dem. En film om människans GRYMHET och sjuka sinnen kan ställa till med. Det går att se, men om du är en människa som lätt tar åt dig, kanske mår dåligt av att se folk fara illa, så ska du INTE se den. Denna film är bland det mer "extrema" du kan hitta från 70-talet.

Irreversible:
Faktiskt, en MYCKET bra film, om du klarar av det ultra-våld den visar. Det är inga snälla scener och det kan antagligen få många människor till att må dåligt (under visningen på cannes filmfestival gick 200 av 2800 människor ut ur biografen). Dock är den faktiskt FANTASTISKT bra gjord, den visar en film på ett nytt sett (då den gjordes) och det är helt sjukt bra.

LÄS INTE PÅ NÅGON SAJT SOM KAN FÖRSTÖRA HANDLINGEN!!!! du ska se denna film, ovis om vad som händer, hur den utspelar sig och vad som hänt. Allt kommer visa sig i slutet men du förstör den om du läser handlingen.

Andra filmer för den som vill se något "extremt":
Cannibal Holocaust
Cannibal Ferox
Guniea Pig (finns flera)
Human centipide (ganska fjantig jämfört med ovanstående men ändå ganska extrem så den får vara med)
"Ilsa" fimerna - De är ganska "dåligt" gjorda men ändå visar ett något "extremt" våld. Helt okej för sin tid.

Ett varningens ord

ALLA av dessa filmer innehåller MYCKET grafiskt ULTRA-våld. Jag kan inte, med hedern i behåll, rekommendera någon att faktiskt se dessa filmer. OM du ändå gör det så gör du det på egen risk!!! Det finns en risk (förutom övrigtlistan, kanske till viss del här med) att du faktiskt mår dåligt, av att se filmerna, psykiskt då, det gäller för alla filmerna!

#blogg


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

The horrific world of cinema

Den värsta film jag sett är nog "Änglagård 2"...

"Irreversible" är stark, men det är nog för att öppningscenens våld sätter ribban lågt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ichi the killer.
Can i unsee it?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar