Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Men varför gjorde dom spelet så satans grådaskigt och platt?
Så svårt kan det väl inte vara att implementera lite color grading och sätta en grafiker på att dra lite i kurvorna?

Färgerna ser kanon ut både på min IPS-skärm och på min plasma. Tar 5 sek. på sin höjd att ändra saturation på sin TV om man inte är nöjd.


signatur
Medlem
Skrivet av speurk:

Vad har hänt i den blå bilen, har föraren exploderat eller? Ser ju helt galet blodigt ut!

Vill inte spoila något, skriver bara en grej.

PIG!

Medlem

Det ända som är kasst är styrningen i bilen

Medlem

Allt mitt intresse försvan när jag såg GT recension


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Allt mitt intresse försvan när jag såg GT recension

Hmm.
Är det för att de säger att man helst inte ska springa runt och göra hyss?

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Neatherblade:

Allt mitt intresse försvan när jag såg GT recension

Hmm.
Är det för att de säger att man helst inte ska springa runt och göra hyss?

Nä, allt känns så linjärt och enformigt om man jämför med GTA eller RDR.
Sen är inte spelet lika mycket open world heller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Oboy, maxpoäng som jag hade hoppats på! Hade mitt exemplar bokat och klart, men så kommer studiebidraget senare än väntat FFFFUUUUU!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har precis börjat spela det och jag måste säga att detta är än så länge långt över mina förväntningar! Jag trodde visserligen att det skulle bli bra men att det även skulle bli lite för likt GTA. Men detta är så bra mycket bättre enligt mig! Fantastiskt spel, bra jobbat Rockstar!

Medlem

Blir lätt ett köp senare, fast har så mycket annat just nu att lira (på PC) samt att mitt PS3 gick sönder och har inte fått tebax det än :(. Fast blir som sagt lätt ett köp senare, sett fram emot spelet ett tag nu, verkar grymt!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Neatherblade:

Allt mitt intresse försvan när jag såg GT recension

Hmm.
Är det för att de säger att man helst inte ska springa runt och göra hyss?

Nä, allt känns så linjärt och enformigt om man jämför med GTA eller RDR.
Sen är inte spelet lika mycket open world heller.

Usch, håller verkligen inte med. Men så gillar jag mer spel som inte känns som "en i mängden".
Storyfokuserade spel > leka rambo (kul i omgångar).
Spelet verkar mycket som Heavy Rain och lite små inslag av gta/mafia (mindre tråkigt skjutande), me like. Blir inköp snart

Medlem

- Team Bondi ska har mer cred, sant.
- Mitt enda riktiga klagomål, förutom det klumpiga coversystemet (men man vänjer sig) är att Rockstar fan inte kan göra kvinnliga karaktärer. I det här spelet är de som bäst en ynklig parentes.
- Sant, GTA IV är det sjunde spelet. Men vafan, jag skyller på Rockstars konstiga nummerföljd :).
- Jag kan irritera mig lite på att förhören känns lite styrda. Men när man vänjer sig vid att "lie" betyder "jag har bevis på att du ljuger, och här är det, haha!" och att "doubt" betyder "Jag vet att du ljuger men jag kan inte bevisa det" så funkar det klockrent.
- Den blå bilen är ett av de tidiga fallen, och faktiskt lite klurigt - men kul!
- Det är en skam att det inte kommer till PC. Även om jag gillade att spela det på Xbox.
- Fick inte riktigt med det, men jag älskar hur man får veta mer och mer om sin huvudkaraktär, och så småningom ser honom som mindre av en super-boyscout än i början. Men inga spoilers :).
- Det här är definitivt inget sandlådespel. Den som föredrar GTA:SA blir besviken, gillar man Mafia II är detta bättre än sex. De små utforskarmoment som finns (filmrullar, gömda bilar, sevärdheter) är egentligen onödiga och jag struntade helt i dem tills jag spelat klart hela storyn. Därefter kan man om man vill åka omkring fritt, eller göra om fallen i valfri ordning. Kul!

Medlem

Hur är upplösningen på 360? Är det 720p eller 1080p native? Får sån satans huvudvärk av den förbannade uppskalade 720p->1080p upplösningen de flesta spel dras med? Avgörande för ett köp för min del, någon som vet?

Inaktiv

blir att ladda batteriet till handkontrollen nu, och skaffa det här. inte petat på boxen sen jag klarade red dead redemption, och inte sett ngt spel efter det som förtjänat mina pengar..

Medlem

Blir att testa ett demo om det kommer till PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta var en av dom bättre recentioner jag läst på fz,om inte den bästa,
bara att skribenten medger att GTA IV var ett crappy game är guld värt,, önskar fler hade kunnat göra det,, men som vanligt dras många med av den stora massan

Medlem
Skrivet av speurk:

Vad har hänt i den blå bilen, har föraren exploderat eller? Ser ju helt galet blodigt ut!

mjfox + månatlig period

Medlem

Uhm, Någon som hört talas om MAFIA?
Rockstar har ju snott allt ser de ut som, endast vänt på smeten från bov----> Polisn. Annars deteljerna, grafiken osv osv.

Trodde detta var mafia när jag endast hade sett bilder på det, har ju härmat rakt av

Medlem

Grym recension! Hoppas det kommer till PC.

Medlem

Jag hade nog gillat spelet mer om huvudkaraktären hade varit som Bud White (Russel Crowe) i L.A. Confidential. Lite rårare, mer action helt enkelt. Spelet i övrigt tycker jag bygger på samma känsla som tidigare nämnd film.

Någon mer som delar känsla och ser likheter filmen?

Medlem
Skrivet av firsov:

Uhm, Någon som hört talas om MAFIA?
Rockstar har ju snott allt ser de ut som, endast vänt på smeten från bov----> Polisn. Annars deteljerna, grafiken osv osv.

Trodde detta var mafia när jag endast hade sett bilder på det, har ju härmat rakt av

Jag tror nog att det här spelet och Mafia II utvecklats parallellt. Men visst finns det likheter. Jag tycker dock att det är betydligt intressantare att spela polis för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Men varför gjorde dom spelet så satans grådaskigt och platt?
Så svårt kan det väl inte vara att implementera lite color grading och sätta en grafiker på att dra lite i kurvorna?

Jag tyckte det var ganska färgglatt då och då. Men vädret och ljuset varierar. Och du kan spela i svartvitt om du vill :).

Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av slartibartfast:

Men varför gjorde dom spelet så satans grådaskigt och platt?
Så svårt kan det väl inte vara att implementera lite color grading och sätta en grafiker på att dra lite i kurvorna?

Jag tyckte det var ganska färgglatt då och då. Men vädret och ljuset varierar. Och du kan spela i svartvitt om du vill :).

Det är nog snarare ljusättningen och de cleana texturerna jag stör mig på. Ett spel i den här settingen borde andas mer skitighet och film-noir-känsla: http://bloggywood.moviezine.se/files/bloggywood_import/2008/1...

Typ gears of war men med mer färgmättnad.

Medlem

Ansiktena tycker jag är sjukt realistiska, nästan otäckt

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Gött att det inte kommer till pirat-PC, kan ni gott ha som ni förstört hela den marknaden för er själva "skulle lätt köpt till pc", yeah right....ni köper om ni _måste_ för ett online-läge, inte för ett sp spel som detta...överväger att köpa o lagra detta til hösten

Lägg ner skitsnacket. Folk köper bra spel, även till PC. Det har bevisats om och om igen. Det är skitspel som säljer dåligt, där man sen skyller på pirater.

LA Noire XBOX360 Region Free Disk 1 P2P

Tror du inte folk piratar på Xbox eller? Turdball...

Men njut du av ytterligare ett lågupplöst Xbox lir med daterad grafik så sätter jag mig ner med ett av de bästa RPG spelen som skapats. Byter gärna La Noire mot The Witcher 2

Medlem

Jag fick också Mafia 2 wibbar av både stämningen och ljudbilden. Nu har jag bara börjat på första uppdraget så ingen spoiler-varning här. Tröttnade dock fort på att gå och leta efter en stolpe för att klättra upp på taket för att hämta bevismaterial och sedan lunka en evighet till polisbilden för att leta efter... NEJ, inte idag,

Rockstar ska vara lek så det blev ett försök till detta, vilket var omöjligt. Enda som gick att göra var att blockera en väg med bilar så trafiken stoppade upp. Inget kul att stå där och titta i timmar så körde över min kompanjon 44 gånger innan han dog och uppdraget startades om. Nästa gång -efter mycket möda - lyckades jag till slut hoppa i en bil och köra ifrån gnällspiken till kopmanjon. Körde själv i natten men, men roligare blev det inte.

Bilfysiken påminner om bilarna i GTA San Andreas eller tidigare Need for Speed. Man ska nog tycka om låååångsamma deckare för att få behållning. Sätt er med frugan och spela . Kanske hon vill ta över spakarna så ni kan gå och titta å¨TV-sport ifred.

Mycket stor värld. Instängda gator men stor är staden. Det var allt jag hade att säga om det. Grafiken på Playstation 3 är fantastisk.

Sammanfattning: Älskar man GTA ska man inte köpa om man inte har blandad smak. Gillar man Heavy Rain ska man rusa till närmaste spelbutik och lämna den med L.A. Noire och en PS3 under armen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Köpte spelet igår. Det som stör mig är att man måste restarta om man gjort fel under ett förhör. Ogillar också att Playstation Store är fortfarande nere så man inte kan tanka hem det där tillägget som ingick i förbokningen men det är tacken man får för att ha köpt spelet till PS3. Hittills är det en 4 av 5 för mig.

Medlem

"Idag ser det ut som bajs"

Inte før att jag håller GtAIV før att vara något vidare spel men... va? Kom igen Mats, det måste finnas mer læmpade jæmførelser.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varför spenderar man en hel sida på att kommentera ett gammalt spel? Dålig recension

Medlem

Vadå klumpig cover-mekanik? Den är ju enkel och bra.

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Vadå klumpig cover-mekanik? Den är ju enkel och bra.

Det håller jag inte med om. Reaktionen på gubben är för seg när du vill gå ur cover enligt mig och man rör sig alldeles för sirapsaktigt när man väl är i cover (stående).

123
Skriv svar