Exklusiva vapen i förbokat Battlefield 3

Robot
Exklusiva vapen i förbokat Battlefield 3

Ren marknadsekonomi eller orättvist att ge förbokare fördelar?

#battlefield-3, #electronic-arts, #dice, #battlefield-bad-company


Medlem
Exklusiva vapen i förbokat Battlefield 3

Sjukt dåligt

Inaktiv

Töntigt! men jag har ändå förhandsbokat så mig kvittar det egentligen.


signatur

War never changes.

Medlem

Tyckte förbokningsbonusen som var i BC2 var helt ok (day 1 unlocks på ett antal vapen). Har själv förbokat sedan lääänge men tycker att detta är lite "fusk"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"This exclusive item is the only sniper rifle flash suppressor in the game."

Hah.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Indeed, alla borde ha tillgång till precis samma sak, jävla piss stil.

Medlem

blixtdämpare = Flamdämpare


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

spel med mp som fokus skall inte ge ut saker till "vissa" spelare som inga andra får ha som ändrar gamplay.
skulle föhansbokare kunna gå möjligheen att designa om sina vapen eller ha tex ett eget typsnit för sitt namn och annat sånt där skulle jag inte bry mig men detta är baara dålig stil.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Så länge alla kan låsa upp föremålen i ett senare skede av spelet bryr jag mig inte.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Citat:

"Den, kulsprutan och ammunition är helt exklusiva för förbokare medan hagelbrakaren går att låsa upp på normalt vis i standardutgåvan."

Vad i helvete?

Inaktiv
Skrivet av saru:

Så länge alla kan låsa upp föremålen i ett senare skede av spelet bryr jag mig inte.

Det kan man inte.

Det här har utlöst en shitstorm på en hel del stora forum. Uppmanar alla att skicka ett argt mail EA och DICE.

Finns en hel del kontaktinformation här:
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/hy24b/battlefield_3_p...

Medlem

Både ren marknadsekonomi och orättvist att ge förbokare fördelar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Boooooooooooooo!

Medlem

Och där försvann all cred dom byggt upp det senaste året. Skulle gissa på att detta är EAs påhitt, Dice är nog lika förbannade som alla andra.

Medlem

Blixtdämpare? Nån hade "lite" för bråttom vid översättningen, haha.

Flamdämpare finns i princip på alla moderna militära vapen.

Medlem

Gäller detta förbokningar överallt eller endast genom vissa försäljare?

Medlem

För de tar så mkt på krafterna o typ förboka på webhallen o bara köpa de på dagen de kmr ut, samma sak som att handla de första dagen bara dom har lagt undan ett exemplar, inte direkt jobbigt, gjort för längesen

Medlem

Juste, man skall spela/tävla men inte på lika villkor.

Störst plånbok vinner.

En farsot som borde stoppas.

Medlem

Dåligt... väldigt dåligt gjort. Vi som förhandsbokat klarar oss kan man väl säga, men det är fortfarande riktigt dåligt.

Medlem

Det finns ett sätt att lösa det här på: När någon försöker ta 700 spänn för ett spel som inte är komplett (alltså, du får inte vissa vapen, banor i spelet osv) köp det begagnat. Om du gör det får inte spelutvecklarna ett enda jävla öre. Det kanske räcker för att övertyga dem om att sluta med den här skiten.

Om en spelbutik kräver förhandsbokningsbonusar till deras butik borde spelutvecklarna vägra och be dem ta sig i röven. Inte mer med det.

Ish
Medlem

Det heter flash supressor på Engelska.. Man kan inte översätta allt rakt av..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Det finns ett sätt att lösa det här på: När någon försöker ta 700 spänn för ett spel som inte är komplett (alltså, du får inte vissa vapen, banor i spelet osv) köp det begagnat. Om du gör det får inte spelutvecklarna ett enda jävla öre. Det kanske räcker för att övertyga dem om att sluta med den här skiten

Det där funkar ju dock bara på konsol. På PC reggar man sin kod till sitt konto, och ska man sälja det måste man sälja konto och alt.
Och ska man köpa begagnat så måste ju någon redan ha köpt spelet från första början, vilket alltså innebär att de redan tjänat sina pengar.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

MEN! Riktigt dåligt, nu känns det inte längre som det är en helhjärtad satsning på multiplayer..
Ska ju vara ett balanserat multiplayer så mycket som det går, alla ska ju kunna ha samma utrustning annars försvinner ju lite "rättvisa" i spelet. Fan jag som hade hoppats på att BF3 kunde bli riktigt stort och bli det nya stora spelet och till och med putta ner Cs så att även det får en uppgradering!

Medlem

det är !4! vapen va är alla så gnälliga om :/
förlåt, 3 till och med

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

För de tar så mkt på krafterna o typ förboka på webhallen o bara köpa de på dagen de kmr ut, samma sak som att handla de första dagen bara dom har lagt undan ett exemplar, inte direkt jobbigt, gjort för längesen

Kom ihåg vad du skrev idag när du i framtiden kommer få köpa dlc för att ens kunna spela spelet. Till exempel så kommer det finnas en dlc för att gå framåt, en annan för att gå bakåt, ytterligare några för att gå åt sidorna och skjuta (ja jag överdriver en smula men du kanske förstår vart jag vill komma).

Medlem

Jag förstår inte vad alla gnäller om. Självklart är detta gjort för att vinstmaximera för Dice/EA och jag tycker det är helt okej. Jag spelar en hel del World of Tanks, där finns liknande modell med premium-tanks för dem som förbokat, spelat beta etc. som man inte kan få i efterhand. Detta system fungerar bra, då det inte enbart är ens tank som spelar roll, skicklighet är minst lika viktigt och jag kan nog garantera att det fungerar lika bra i BF3. Sen så är oftast dessa bonusar bra en viss tid, tills spelare fått tillgång till liknande vapen eller bättre..

Less nerdrage please!

Medlem

Men orka bli upprörd! Som alla andra gånger liknande saker har gjorts så är dessa vapen säkert bara ett annat skin + ljud och kanske marginellt tweakade stats jämfört med några andra vapen som alla kan unlocka. Det är ju inte så att DICE kommer ge M60 bössan från BFV till alla som förhandsbokar och stenar och påkar till dem som inte gör det.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Jag bryr mig tbh inte...
Visst är det lite orättvist men det är ju inte direkt så att alla kommer använda de vapnen..
Bara för att Ryssland har kärnvapen behöver de inte använda dem?

De som förbokar får även Back to Karkand, ska ni bli sura över det eller ska ni bli glada över erbjudandet?
Se det som ett gratis DLC som endast går att få när man förhandsbokar.

Medlem
Skrivet av Qale:

det är !4! vapen va är alla så gnälliga om :/
förlåt, 3 till och med

Vad som gör vissa upprörda är hur detta kommer ändra balansen i spelet och hur det kommer vara till fördel för de som förbokar medan de som inte gör det kommer få vara utan. Finns betydligt bättre sätt att få folk att förboka spel, återigen visar EA att de inte lärt sig ett skvatt. Tragiskt, EA, tragiskt.

Medlem
Skrivet av Langos:

Men orka bli upprörd! Som alla andra gånger liknande saker har gjorts så är dessa vapen säkert bara ett annat skin + ljud och kanske marginellt tweakade stats jämfört med några andra vapen som alla kan unlocka. Det är ju inte så att DICE kommer ge M60 bössan från BFV till alla som förhandsbokar och stenar och påkar till dem som inte gör det.

haha, det skulle jag spela. Springa runt med stenar och påkar mot M60. xD

Skriv svar