Medlem
Medlem

Öööhh...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om man ska gå efter din reaktion verkar spelet inte vara något att hänga i julgranen. Alls.

Medlem

TotalBiscuit verkar ha försökt streama live men man fick inte spela in något från BF3.. Stängda dörrar och bara vissa fick spela. :/

Medlem

Jag har precis spelat det. Gillar ljudet skarpt, samt hur smidigt man rör sig över hinder, väldigt fint gjort. Jag gillar inte att man måste hålla in högerknappen konstant för att använda ironsight eller siktet. Jag gillar inte heller att man måste hålla in shift hela tiden för att springa, jag får ont i fingret efter ett tag.

Det kanske bara känns så inledelsevis men det var också ganska rörigt. Typ 8 snipers ligger i varsin buske och spawn-snipar dig väldigt ofta och det är svårt att se för det är mycket rök hela tiden. Grymt att spela i tunnelbanan när kaklet bokstavligt talat flyger runt omkring dig när det träffas av kulor. Man dör relativt enkelt och "dödscenen" där man har tid på sig att bli återupplivad tenderar att bli irriterande efter ett tag. Kulorna tar slut väldigt fort i vapnet och rekylen (iallafall på assualt-klassen) verkar röra sig i irregulera cirklar och gör det lite svårt att skjuta mot flera mål snabbt efter varandra.

Spelet har knivanimation, så knivar du någon spelas en animation upp. Jag vet sen tidigare att sådant kan vara irriterande för man blir låst och kan inte skjuta på andra fiender när animationen pågår och man dör själv istället. Man kan springa stora avstånd innan man "tappar andan".

Fordonen testade jag inte tyvärr så kan inget säga om det. Sniper så är det hålla andan som gäller.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Att hålla in knappen för att sikta genom ironsight kunde man ändra till "toggle" i BC2 så det lär komma till BF3. Fanns inte för springande tyvärr och jag stör mig som "#& på det i BC2 så jag tog ner en plugin som lägger till just funktionen så att du bara behöver inledningsvis trycka in shift, men inte hålla in den. jag vet att man kan dubbelklicka på W för att få samma effect men kommer aldrig vänja mig vid att dubbelklicka på så vis.

Att vapnet vajar åt lite olika håll låter bra faktiskt. Känns lite som att spray-n-pray försvinner då inte skotten kommer samlas lika mycket, men någon lär släppa någon video där sådant visas upp (typ hur många RPG-skott en tank tål, hur centrerat alla skotten träffar på en vägg på olika avstånd etc etc) som till BC2 t.ex.
Just den där knivanimationen.... Syftar du på den man får se i trailers eller är det en lång animation även om man gör quickstab (utan att ha valt fram kniven dvs)?
En fråga jag tänkte på var just det att om man dödar någon så kan andra lättare skjuta ner en. Vilket jag ser som positivt faktisk.
Vid flera tillfällen har jag sprungit fram till en hel squad och knivat ihjäl dem och de har inte ens hunnit reagera. Skulle det ta 2-3 sekunder att döda en med kniven så kan iaf de andra skjuta ihjäl mig. Dvs det kommer krävas mer skill att använda kniven i BF3 istället för t.ex. BC2 eller CoD som bara är irriterande och patetiskt enkelt.
Att stamina kommit tillbaka gillar jag också riktigt mycket. Antar de har anpassat den mer efter BF3 om banorna är större än BF2, annars blir det nog jobbigt och man kommer då hellre vänta på att få tag i ett fordon.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Just den där knivanimationen.... Syftar du på den man får se i trailers eller är det en lång animation även om man gör quickstab (utan att ha valt fram kniven dvs)?

Kniven är numera en quickbutton så det går inte att springa med den framme. När du trycker så inleds en animation som ska snygga till det lite, typ man greppar någon bakifrån och sätter kniven i bröstet. Man ska tydligen ha möjlighet att parera också, men det missade jag tyvärr. Men jag kan tänka mig att det blir intensivt då om både strider med kniven och inga andra lägger sig i, tänk Saving Private Ryan-scenen.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fuidama:

Just den där knivanimationen.... Syftar du på den man får se i trailers eller är det en lång animation även om man gör quickstab (utan att ha valt fram kniven dvs)?

Kniven är numera en quickbutton så det går inte att springa med den framme. När du trycker så inleds en animation som ska snygga till det lite, typ man greppar någon bakifrån och sätter kniven i bröstet. Man ska tydligen ha möjlighet att parera också, men det missade jag tyvärr. Men jag kan tänka mig att det blir intensivt då om både strider med kniven och inga andra lägger sig i, tänk Saving Private Ryan-scenen.

Hmm eller så blir det som det här ungefär XD Spola fram till ca 1:55
http://www.youtube.com/watch?v=kd9dktyhON8

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fuidama:

Just den där knivanimationen.... Syftar du på den man får se i trailers eller är det en lång animation även om man gör quickstab (utan att ha valt fram kniven dvs)?

Kniven är numera en quickbutton så det går inte att springa med den framme. När du trycker så inleds en animation som ska snygga till det lite, typ man greppar någon bakifrån och sätter kniven i bröstet. Man ska tydligen ha möjlighet att parera också, men det missade jag tyvärr. Men jag kan tänka mig att det blir intensivt då om både strider med kniven och inga andra lägger sig i, tänk Saving Private Ryan-scenen.

Hmm eller så blir det som det här ungefär XD Spola fram till ca 1:55
http://www.youtube.com/watch?v=kd9dktyhON8

Ja precis så. Och efteråt hoppar det upp en naken brud ur en tårta!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Ja precis så. Och efteråt hoppar det upp en naken brud ur en tårta!

OOOYEAAAH

1
Skriv svar