Varför BF3 till konsol endast körs i 720p, 30 fps

Robot
Varför BF3 till konsol endast körs i 720p, 30 fps

Dice förklarar att de hellre lägger krutet på stora banor och massor av spelare istället för 1080p och 60 fps till konsol.

#battlefield-3, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Varför BF3 till konsol endast körs i 720p, 30 fps

Gameplay är helt klart viktigare, jag har slutat bry mig om upplösning och sådant och vill bara ha kul.

Edit:

Se Crysis 1, det var snyggt när det kom men var samtidigt inte vidare kul eller bra utfört. Crysis 2 anser jag vara en stor förbättring.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

så länge skiten funkar så e man glad

jag har köpt en sprillans ny speldator endast för detta ljuvliga spel ^^) sen köper man en copy till 360n också då jag har insätt att det är väldigt omtyckt att lira consol på fyllan ^^

o då kan man ju inte låta någon pillra på burken ju -.-"

Medlem

30 fps? lol säger jag bara. Första person spel med lägre än 60 fps är helt ospelbara ( är det ju iofs på konsol med 60 fps också fast bara 30 fps gör inte saken bättre)

Medlem

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

Medlem

Därför man ska lira på PC.

Medlem
Skrivet av ohem:

Gameplay är helt klart viktigare, jag har slutat bry mig om upplösning och sådant och vill bara ha kul.

Edit:

Se Crysis 1, det var snyggt när det kom men var samtidigt inte vidare kul eller bra utfört. Crysis 2 anser jag vara en stor förbättring.

Crysis 2 anser många att det var en fördumning, kul att höra att somliga blev nöjda med C2 ändå
Men som du sa, gameplay är viktigare utan tvekan. Ta Gothic serien som exempel, spelar utan tvekan hellre Gothic 2 istället för Gothic 4

Är man grafikkåt (som jag) så gör man bäst i att köpa pc versionen av BF3, då kan man omöjligt kunna klaga


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps, så som majoriteten av spelen på konsol.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps på konsolerna...

Bad company 2 körs också på pc i 1080p med 60fps.

hej.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av ohem:

Gameplay är helt klart viktigare, jag har slutat bry mig om upplösning och sådant och vill bara ha kul.

Edit:

Se Crysis 1, det var snyggt när det kom men var samtidigt inte vidare kul eller bra utfört. Crysis 2 anser jag vara en stor förbättring.

Crysis 2 anser många att det var en fördumning, kul att höra att somliga blev nöjda med C2 ändå
Men som du sa, gameplay är viktigare utan tvekan. Ta Gothic serien som exempel, spelar utan tvekan hellre Gothic 2 istället för Gothic 4

Är man grafikkåt (som jag) så gör man bäst i att köpa pc versionen av BF3, då kan man omöjligt kunna klaga

Råder ingen tvekan om att pc versionen av bf3 är bättre (då är jag visserligen ingen konsol-spelare, men vem som helst kan förstå det, man behöver inte ens läsa denna artikel egentligen.)

Jag hoppas bara att BF3 till pc inte krävers ea's äckliga Origin klient.
Det ser dock mörkt ut.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps på konsolerna...

Bad company 2 körs också på pc i 1080p med 60fps.

hej.

Vad har det att göra med det jag sade? Jag nämnde inte ens pc. Jag tyckte bara det var en så konstig nyhet då de knappast skulle höja varken upplösningen eller bilduppdateringen från föregående spel.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

30 fps duger utmärkt, nomatterwhatsoever.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av raefzm88:

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

30 fps duger utmärkt, nomatterwhatsoever.

Möjligen när du spelar gameboy . . .

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps på konsolerna...

Bad company 2 körs också på pc i 1080p med 60fps.

hej.

Vad har det att göra med det jag sade? Jag nämnde inte ens pc.

Tänkte passa på att upplysa dig.

**Problemet är att 720p + 30fps = värdelöst, till och med enligt de flesta konsol fanboys som du själv**

Jag förstår inte vad du vill få fram! Alla vet väl att PC klarar av mer och därför tycker jag det är konstigt att man väljer att ta upp något sånt här nu istället för på vilket annat multiplat spel som helst. Är det inte du som fanboyar rätt extremt nu och inte ens försöker förstå vad jag skriver? Jag sade helt enkelt att det inte är någon skillnad på BF3 och något annat konsolspel, vad har det överhuvudtaget med pc att göra?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps på konsolerna...

Bad company 2 körs också på pc i 1080p med 60fps.

hej.

Vad har det att göra med det jag sade? Jag nämnde inte ens pc.

Tänkte passa på att upplysa dig.

**Problemet är att 720p + 30fps = värdelöst, till och med enligt de flesta konsol fanboys som du själv**

Förutom att det inte är något problem i praktiken rent spel- och upplevelsemässigt. Lite lustigt att du kallar honom fanboy när du själv beter dig som en - oh the irony.

Spelet är inte sämre eller värdelöst för att det körs i konstant 30 FPS, det går inte heller jämfört med PC versionen vars prestanda beror på ägarens komponenter och antal drawcalls som spelet får göra/utföra.

Skrivet av raefzm88:

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

Jasså? Nog att jag ser skillnad mellan över och under 30 fps, men skillnaden spelmässigt är inte stor i praktiken. Se Black Ops och Bad Company 2 till PS3, det är inte 60 fps på någon av dom men det flyter ändå på bra har inte märkt någon fps-drops när det händer mycket på skärmen - det är consistent prestandamässigt.

När det gäller uppfattning av fps så är min polare verkligen värdelös på det, han ansåg Borderlands flöt på fint med alla inställningar på högsta inställningar (PC) när det var 10-15 fps enligt fraps. Så länge ett spel inte går under 20-25 FPS så är det fine by me

Där är bara ett fåtal spel som jag har som får fps-drops, Enslaved (vid vissa vinklar) och Castlevania: Lords Of Shadow (vid mycket detaljer på olika områden).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Själv blir det o lägga undan lite pengar när man får löner sen bygga en fin dator när spelet kommer

Medlem

Jag tar bra flyt före extrem grafik alla dagar i veckan men samma sak gäller för Battlefield och Call of Duty.

Medlem

Om inte detta spelet flyter på bra i 1680x1050 och en del settings på high (t ex texturer och level of detail) och en del på medium med kanske 1-2 i Anti-Aliasing så blir jag mycket mycket LEDSEN.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

>2011
>Console gaming

Lol.

Medlem

– Modern Warfare 2 körs i 1024x600 på Playstation 3 med 2x MSAA. [någon som kan översätta?]
MSAA = MultiSample Anti Aliasing.
Om jag fattat rätt så är det ungefär som blur + Anti Aliasing.

Medlem

Har inte läst alla inlägg så kanske missat om någon sakt detta redan men, Tänk på att en skiten konsol ska klara av att äns spela BF3 så 30 fps i 720 upplösning tycker jag låter rimligt, Skulle väl vara då om kanske dom stänger av allt va spelet har i grafik så får konsol spelarna sina 60 fps när det inte händer mycket på skärmen.
Kanske dom förlorar lite pengar på detta i och med att färre spel blir sålda till konsol, personligen FAN jag älskar er dig sluta aldrig me att ge focus till PC när ni bygger spel.
Åtminståne kan jag glädjas att få njuta av BF3 som det ska vara, istället för som Skyrim t,ex där dom ger focus på att göra spelet till konsol sen porta till PC. Jag som hade sån hög förhoppning till det spelet.

Medlem

Hade ändå bestämt mig att köpa det till dator

Medlem

Fun fact: halo 3 kördes på 30 fps. helt spelbart enligt mig

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av fanboyen:

Vad är problemet? Bad Company 2 körs också i 720p med 30fps på konsolerna...

Bad company 2 körs också på pc i 1080p med 60fps.

hej.

Vad har det att göra med det jag sade? Jag nämnde inte ens pc.

Tänkte passa på att upplysa dig.

**Problemet är att 720p + 30fps = värdelöst, till och med enligt de flesta konsol fanboys som du själv**

Förutom att det inte är något problem i praktiken rent spel- och upplevelsemässigt. Lite lustigt att du kallar honom fanboy när du själv beter dig som en - oh the irony.

Spelet är inte sämre eller värdelöst för att det körs i konstant 30 FPS, det går inte heller jämfört med PC versionen vars prestanda beror på ägarens komponenter och antal drawcalls som spelet får göra/utföra.

Skrivet av raefzm88:

haha SUCCES!

Fyfan vad lamt, även konsolskräp är ospelbart i 30 frames.

inb4 "30 fps fungerar utmärkt!! ögat kan bara uppfatta 30 rutor per sekund iaf!!11one"

- Nej.

onT: Det är helt klart viktigare att ha 60fps än att ha snygg grafik.

Jasså? Nog att jag ser skillnad mellan över och under 30 fps, men skillnaden spelmässigt är inte stor i praktiken. Se Black Ops och Bad Company 2 till PS3, det är inte 60 fps på någon av dom men det flyter ändå på bra har inte märkt någon fps-drops när det händer mycket på skärmen - det är consistent prestandamässigt.

När det gäller uppfattning av fps så är min polare verkligen värdelös på det, han ansåg Borderlands flöt på fint med alla inställningar på högsta inställningar (PC) när det var 10-15 fps enligt fraps. Så länge ett spel inte går under 20-25 FPS så är det fine by me

Där är bara ett fåtal spel som jag har som får fps-drops, Enslaved (vid vissa vinklar) och Castlevania: Lords Of Shadow (vid mycket detaljer på olika områden).

Då är du inte en van spelare och förstår isf. FPS drops har jag aldrig talat om, men skillnaden mellan 60-30 fps i First person shooters är ENORM. Det är som dag och natt.

10-15 fps - totalt ospelbart. 20-25 - beror på, jag skulle säga total ospelbart även här.

Jag har nu för övrigt utgått från att man spelar FPS spel, då främst i MP. Att sitta med under 60 fps är helt uteslutet.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Jag tar bra flyt före extrem grafik alla dagar i veckan men samma sak gäller för Battlefield och Call of Duty.

Samma här. Visst är det betydligt roligare när man maxar spelet, det blir en helt annan upplevelse med alla detaljer och effekter etc. Men måste jag välja mellan maxat spel och 25-30 fps och Medium inställningar och 60fps är det självklart det sistnämnda.

Medlem

PC spel ska spelas på PC.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Då är du inte en van spelare och förstår isf. FPS drops har jag aldrig talat om, men skillnaden mellan 60-30 fps i First person shooters är ENORM. Det är som dag och natt.

10-15 fps - totalt ospelbart. 20-25 - beror på, jag skulle säga total ospelbart även här.

Jag har nu för övrigt utgått från att man spelar FPS spel, då främst i MP. Att sitta med under 60 fps är helt uteslutet.

Får dra fram lite historia på det hela. Under min period som PC-fanatiker fram till 2009 så har jag en ganska inbiten förmåga på att uppfatta fps-skillnaderna - men där är ju ingen praktisk eller officiell benchmark på individuell uppfattningsförmåga så vi kan nog lägga ner på den punkten.

Du säger 10-15 fps är ospelbart, det håller JAG med om. 20-25 beror på, håller jag till en del om. Men vad säger du om 30 fps? Det är ju högre än 25, klart märkbart och det är ju som BF3 körs i MINST och HÖGST. Men visst, har du satt en "limbo" på att ALDRIG (eller minst 60) spela under 60 fps säger ju en del vilka krav du ställer på din dator, spelutvecklarnas optimeringsförmåga samt ekonomi och det är många och dyra variabler som du är beroende av. Men främst av allt säger det mer om hur dålig du är på att anpassa dig, vilket till och med slår min förmåga där jag är diagnostiserad med "Högfungerande Autism" (i samma spektrum med Aspergers, att läsa från Wiki räcker/går inte då den inte täcker allt).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gameplay framför allt


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

När konsollerna har flera år på nacken är det inte konstigt att man inte har allt för stora möjligheter med de, de hämmar utvecklingen

Medlem
Skrivet av Hannu87:

PC spel ska spelas på PC.

Jomen, och spel till Xbox 360 måste spelas på en sådan konsol.

Skriv svar