Systemkraven för Space Marine

Robot
Systemkraven för Space Marine

Om drygt två månader släpper Relic sitt Gears of War-doftande Space Marine, som utspelas i Warhammer-universumet. Det här kräver spelet av din dator.

#warhammer-40000-space-marine


Medlem
Systemkraven för Space Marine

Precis köpt en ny Laptop och den kommer klara detta galant! Kanske till och med lite AA?

Medlem

konsol port är fortfarande bara en konsol port=(

Medlem

Det är kul att 8800GT fortfarande håller. Lite halvsvagt men ändå. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Rekommenderade specsen var ju lite saftiga. Och då är spelet inte speciellt snyggt heller.

Då måste det betyda att det är hundratals fiender på skärmen samtidigt och att liken ligger kvar. Hurra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det är kul att 8800GT fortfarande håller. Lite halvsvagt men ändå. ^^

Med tanke på att 8800GT är bättre än grafikkorten i Xbox 360 och PS3 så borde det ju hålla. Förutsatt givetvis att porten är bra gjord.

Medlem
Skrivet av Remus:

Rekommenderade specsen var ju lite saftiga. Och då är spelet inte speciellt snyggt heller.

Då måste det betyda att det är hundratals fiender på skärmen samtidigt och att liken ligger kvar. Hurra!

Saftiga? Känns som att systemkraven inte höjs alls... rekommenderat 2GB ram tex har ju det varit hur länge som helst och det verkar inte kräva ett jättemodernt grafikkort heller.. det är la bara processorn som den kräver en del av..

Inaktiv

Steamworks? Pass för min del isåfall.

Medlem

Ja, jag köpte warhammer 40k dawn of war 2 när det kom ut, när jag kom hem så upptäckte jag att man var tvungen att registrera det på steam...

Efter det så har jag skitit fullständigt i warhammer spelen.

Medlem

Även om det suger med steam-tvång, så är 40k freaking baller. Givet köp!

Medlem

Pfff. Det där var ju ingenting.

Medlem

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Medlem

Väldigt höga recommended krav för att vara en portning. Vilket förhoppningsvis innebär att det är en bra portning.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Håller med. Har använt Steam sen det släpptes och har massor av spel där, aldrig haft problem!

Medlem

Max grafik utan lagg incoming!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Pang pang i tredje person endast?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kul att de fortfarande putsar på Essence-motorn, och använder den till annat än RTS.
Är aningen skeptisk, men med tanke på hur bra den har fungerat (och hur snygg den faktiskt varit - släng dig i väggen, Starcraft 2) i Company of Heroes (något sånär, lite halvtaskigt optimerad) och Dawn of War 2, kan det bli bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser inte så pjåkigt ut

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av Proximately:

Det är kul att 8800GT fortfarande håller. Lite halvsvagt men ändå. ^^

Med tanke på att 8800GT är bättre än grafikkorten i Xbox 360 och PS3 så borde det ju hålla. Förutsatt givetvis att porten är bra gjord.

This

Medlem

uuuuusch, vilka tråkiga systemkrav.... Upp med dem, för sjutton!!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:

uuuuusch, vilka tråkiga systemkrav.... Upp med dem, för sjutton!!

Går inte, dom måste anpassa sig efter konsolerna.

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av Proximately:

Det är kul att 8800GT fortfarande håller. Lite halvsvagt men ändå. ^^

Med tanke på att 8800GT är bättre än grafikkorten i Xbox 360 och PS3 så borde det ju hålla. Förutsatt givetvis att porten är bra gjord.

Jo, jag vet. Jag sitter liksom och småskrattar för mig själv när en dator jag köpte för 1200kr spelar dagens spel med hyfsade inställningar... nu gillar jag konsoler men det känns tråkigt att spelen hålls tillbaka så mycket. Det hade varit en sak om det lett till innovation men det mesta jag har sett något av är inriktning mot en casual-marknad och en oändlig våg av uppföljare. När det gäller stortitlar det vill säga.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av V1per:

uuuuusch, vilka tråkiga systemkrav.... Upp med dem, för sjutton!!

Går inte, dom måste anpassa sig efter konsolerna.

knappast ända anledningen

Själv tycker jag att om man utvecklar spel ska man försöka hålla recommended på en sådan nivå så att dator som var ny köpta för runt 2 år sen klarar dem. Annars kommer du tappa på tok för mycket spelare. De flesta köper ej datorer varje år och jag gissar på att de flesta ej heller köper det nyaste och dyraste när de väl köper.

Medlem

kan maxa de med grym fps,

Medlem
Skrivet av vuze2143:

kan maxa de med grym fps,

Om du inte har en monsterdator så kan du ju omöjligen veta om du kan maxa det eller inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av vuze2143:

kan maxa de med grym fps,

Om du inte har en monsterdator så kan du ju omöjligen veta om du kan maxa det eller inte.

jag har en monster dator

Inaktiv

Eftersom spelet är Steamworks "native" så kan man köpa det varsomhelst det är billigast och ändå få det på Steam. En fördel om man gillar Steam alltså.

Medlem
Skrivet av Buio:

Eftersom spelet är Steamworks "native" så kan man köpa det varsomhelst det är billigast och ändå få det på Steam. En fördel om man gillar Steam alltså.

Riktigt bra, då får man det bästa av båda världar... Både möjligheten att ha en fysik kopia med tillhörande box, plus att man aldrig behöver använda skivan!

Skrivet av vuze2143:
Skrivet av V1per:
Skrivet av vuze2143:

kan maxa de med grym fps,

Om du inte har en monsterdator så kan du ju omöjligen veta om du kan maxa det eller inte.

jag har en monster dator

Okej... Det förklarade ju mycket, men jag orkar inte bry mig


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Steam är awesome.. Vill ha alla mina spel där ! Och antagligen blir det att inskaffa detta spelet.. Verkar najs

Inaktiv
Skrivet av mrpeters:

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Jag hatar all DRM som tvingar mig att kompromissa med min integritet samt äganderätt.genom internetaktivering. Förutom detta så är Steam extra illa då det är en kombination av DRM och nätbutik som dessutom har ett konkurranshotande monopol på marknaden.

12
Skriv svar