Israels stormning av aktivisters fartyg

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Jyu:

Zionist svin.

Sionistsvin. Fix´d.

Utveckla gärna ditt resonemang lite.
One-liners är en ondskefull kvarleva från Lunarstorm och Hamsterpaj

kommunist.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Jyu
Medlem
Skrivet av Nestor:

Utveckla gärna ditt resonemang lite.
One-liners är en ondskefull kvarleva från Lunarstorm och Hamsterpaj

Jag visste inte att jag behövde utveckla resonemanget att Israel är en svinaktig stat, på alla dess sett.

Att soldaterna utövar självförsvar, visst, det kan jag köpa, dock så är dödandet av 10 aktivister oförsvarbart och totalt oacceptabel. Samt att en så kallad "demokratisk stat", spenderar en hel vecka med deras kabinett med att diskutera och dividera kring hur de ska bemöta konvojen, och i slutet når dem den geniala lösning: En räd med beväpnade kommando soldater, mot en humanitär förnödenhets konvoj, mitt i natten.

Dem är galna.

Jyu
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Lär dig svenska och återkom.

Vad har min kunskap om det svenska språket med tråden att göra?

Medlem

Personangrepp : För dig som inte kan bemöta åsikten.

Håller med, helt efterblivet att försöka stoppa en humanitär konvoj genom att bete sig som pirater (för det är precis det dom gör, utövar sjöröveri).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Jyu:
Skrivet av Mikaelh:

Lär dig svenska och återkom.

Vad har min kunskap om det svenska språket med tråden att göra?

Kunde inte hålla mig. Jag brukar hålla mig, men det där var bara för jobbigt att läsa.

Skrivet av Greger:

Personangrepp : För dig som inte kan bemöta åsikten.

Håller med, helt efterblivet att försöka stoppa en humanitär konvoj genom att bete sig som pirater (för det är precis det dom gör, utövar sjöröveri).

Jag angrep ingen person - utan misshandel av det svenska språket.

Och jag har redan bemött den åsikten i den här tråden, det tror jag att du vet.

Nej, en stat kan inte utöva sjöröveri.

Jyu
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Nej, en stat kan inte utöva sjöröveri.

Ursäkta, varför kan inte en stat utöva sjöröveri? Gör det enkelt för mig, orkar inte leta upp din post.

Pratar du om internationell sjölag?

Medlem

Kalla det vad ni vill, att på internationellt vatten borda ett skepp med dragna vapen är en attack av samma karaktär som sjöröveri?

PS. Vissa borde läsa lite här...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Jyu:
Skrivet av Mikaelh:

Nej, en stat kan inte utöva sjöröveri.

Ursäkta, varför kan inte en stat utöva sjöröveri? Gör det enkelt för mig, orkar inte leta upp din post.

Pratar du om internationell sjölag?

Sjöröveri är plundring som inte är sanktionerat av en regering. Kapning är något som är sanktionerat av en regering i syfte att plundra till exempel handelsskepp för att använda godset i egna syften.

Men nu handlade det ju inte om att plundra skeppet för egen vinnings skull. Det handlade om landets säkerhet - för vem vet vad som kunde finnas ombord på ett skepp fullt av islamister och vänsterextremister?

De blev erbjudna att åka till en annan hamn - men de vill prompt till Gaza av politiska skäl.

Inga varor blev bestulna av israelerna. De fördes istället in via den hamn som man erbjudit aktivisterna.

Och för övrigt förs det in 15000 kg varor till Gaza varje dag från Israel - Egypten har inte fört in en enda toarulle de senaste åren. De har haft en total blockad. Israelerna är snälla.

Så det handlar alltså inte om plundring och strider därför inte mot internationell rätt. Om de hade plundrat skeppet på mat och gett åt sitt eget folk hade det varit en annan sak.

Så det räknas varken som sjöröveri eller kapning.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Jyu:
Skrivet av Mikaelh:

Nej, en stat kan inte utöva sjöröveri.

Ursäkta, varför kan inte en stat utöva sjöröveri? Gör det enkelt för mig, orkar inte leta upp din post.

Pratar du om internationell sjölag?

Sjöröveri är plundring som inte är sanktionerat av en regering. Kapning är något som är sanktionerat av en regering i syfte att plundra till exempel handelsskepp för att använda godset i egna syften.

Men nu handlade det ju inte om att plundra skeppet för egen vinnings skull. Det handlade om landets säkerhet - för vem vet vad som kunde finnas ombord på ett skepp fullt av islamister och vänsterextremister?

De blev erbjudna att åka till en annan hamn - men de vill prompt till Gaza av politiska skäl.

Inga varor blev bestulna av israelerna. De fördes istället in via den hamn som man erbjudit aktivisterna.

Och för övrigt förs det in 15000 kg varor till Gaza varje dag från Israel - Egypten har inte fört in en enda toarulle de senaste åren. De har haft en total blockad. Israelerna är snälla.

Så det handlar alltså inte om plundring och strider därför inte mot internationell rätt. Om de hade plundrat skeppet på mat och gett åt sitt eget folk hade det varit en annan sak.

Så det räknas varken som sjöröveri eller kapning.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

^ Argumentera istället.

Medlem

Varför argumentera med någon som visar sig gång på gång inte vara öppen för diskussion? Du verkar ju inte ens följt uppdateringarna om händelsen. T.ex. att inga varor hade kommit fram till Gaza på en vecka, och de flesta stod i lagerlokaler långt in på israeliskt territorium - långt bort från folket i nöd.
Så jag instämmer helt med Muhammed,


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Varför argumentera med någon som visar sig gång på gång inte vara öppen för diskussion?"

Säger det vänsterextremistiska trollet som alltid provocerar.

Enligt det jag har läst i media kom alla varor förutom vapnen fram till Gaza. Men det kanske beror på vilken media man läser? Dom flesta i Sverige läser Israelhatande kommunistiska/nazistiska (kommunism och nazism är i grund och botten samma sak) tidningar.

Föraktet är riktat åt helt fel håll. Kanske borde man hata de som hatar mänskliga rättigheter istället?

Jag rekommenderar verkligen dokumentären Obsession: Radical Islam's War Against the West.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

"Varför argumentera med någon som visar sig gång på gång inte vara öppen för diskussion?"

Säger det vänsterextremistiska trollet som alltid provocerar.

http://4.bp.blogspot.com/_gKzxVxK0wRg/SqKyVKDfY3I/AAAAAAAAALU...

Enligt det jag har läst i media kom alla varor förutom vapnen fram till Gaza. Men det kanske beror på vilken media man läser? Dom flesta i Sverige läser Israelhatande kommunistiska/nazistiska (kommunism och nazism är i grund och botten samma sak) tidningar.

Föraktet är riktat åt helt fel håll. Kanske borde man hata de som hatar mänskliga rättigheter istället?

Jag rekommenderar verkligen dokumentären Obsession: Radical Islam's War Against the West.

Nu är nazism och kommunism höger resp vänster-extremism. Att säga att det är samma sak är ganska dumt. However, problemet med israels kapning var väl att det var helt oprovocerat. Att de dessutom misshandlade och missbrukade sin militära överlägsenhet mot folk som inte var beväpnade. Det var för övrigt en biståndsbåt på väg till Gaza. Som Israel bordade och sköt vilt omkring sig i ren Israel-anda. Fanns det ens några vapen ombord?

Medlem
Skrivet av MikaelH:

kommunism och nazism är i grund och botten samma sak

Det finns tyvärr inte ord för att beskriva vad jag känner, så jag låter en animerad bild föra min talan.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MikaelH:

kommunism och nazism är i grund och botten samma sak

Det finns tyvärr inte ord för att beskriva vad jag känner, så jag låter en animerad bild föra min talan.

http://img823.imageshack.us/img823/4848/14szgat.gif

Det fick vi lära oss av vår samhällskunskapslärare i högstadiet.

Men den diskussionen hör en annan tråd till.

Medlem

Jag tycker att Israel gjorde rätt i att borda s.k. fredsskeppen,men det var inte rätt att döda folket ombord.Fan kommando soldater måste vara bättre tränade än att döda militanta extremister i detta tillfälle,skulle vart bättre om dom sköt dom i benen eller istället skjuta antagonisterna i ett ställe som inte är direkt dödliga.Sen är det lite konstigt att folket som sköts verkade söka konfrontation genom att helt overkligt dumt anfalla soldaterna,snacka om att be om att bli dödad.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Jag tycker att Israel gjorde rätt i att borda s.k. fredsskeppen,men det var inte rätt att döda folket ombord.Fan kommando soldater måste vara bättre tränade än att döda militanta extremister i detta tillfälle,skulle vart bättre om dom sköt dom i benen eller istället skjuta antagonisterna i ett ställe som inte är direkt dödliga.Sen är det lite konstigt att folket som sköts verkade söka konfrontation genom att helt overkligt dumt anfalla soldaterna,snacka om att be om att bli dödad.

Som vi har läst tidigare i den här tråden var personerna ombord fanatiska islamister och i flera fall legosoldater som var betalade för att attackera soldaterna.

Vissa gör allt för religion och pengar.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Fanns det ens några vapen ombord?

Det fanns faktiskt köksknivar, brännbollsträn och rakblad ombord!
Livsfarliga vapen som skulle använts till att döda miljontals israeler!!
Det var ju verkligen ett gott skäl till att stoppa båten!

...

Att världsmedier var ombord och bevakade det hela verkar gå vissa personer obemärkt förbi, men de var ju säkert mutade eller nåt...


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Som vi har läst tidigare i den här tråden var personerna ombord fanatiska islamister och i flera fall legosoldater som var betalade för att attackera soldaterna.

Vissa gör allt för religion och pengar.

Fanatiska??
Legosoldater??
Nu får du allt förklara dig och leverera en källa som styrker ditt påstående. Gärna en oberoende.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Den nazistiska(/kommunistiska) tidsskriften Dagens Nyheter skriver:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hjalpsandningen-har-inte-nat...

Även den andra nazistiska(/kommunistiska) tidningarna som t.ex. Sydsvenskan rapporterar om samma sak.

Vad jag undrar mest över är hur dessa antidemokratiska tidsskrifter är Sveriges mest populära, och dessutom får pengar av den nazistiska(/kommunistiska) staten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Det fanns faktiskt köksknivar, brännbollsträn och rakblad ombord!
Livsfarliga vapen som skulle använts till att döda miljontals israeler!!
Det var ju verkligen ett gott skäl till att stoppa båten!"

Slangbellor, molotovcoctails och annat hittades. Inte dyra vapen - men riktigt farliga i händerna på en lynchmobb.

"Nu får du allt förklara dig och leverera en källa som styrker ditt påstående. Gärna en oberoende."

Har du inte läst tidigare i tråden?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-islamister-ser-atta...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-legosoldater-bar-skul...

Sen läste jag också en artikel om att islamistorganisationen ovan skickade fanatiska anhängare som ville bli martyrer för sin religion. Också den på DN.

*EDIT*
Bjosarn: Hamas klagade eftersom de inte fick "hela lasten" - och vägrade ta emot den humanitära delen av lasten. De ville ha hela (inklusive vapen) eller inget.

De vill inte sina egna invånares bästa - politik och krig är viktigare än människoliv.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

"Det fanns faktiskt köksknivar, brännbollsträn och rakblad ombord!
Livsfarliga vapen som skulle använts till att döda miljontals israeler!!
Det var ju verkligen ett gott skäl till att stoppa båten!"

Slangbellor, molotovcoctails och annat hittades. Inte dyra vapen - men riktigt farliga i händerna på en lynchmobb.

"Nu får du allt förklara dig och leverera en källa som styrker ditt påstående. Gärna en oberoende."

Har du inte läst tidigare i tråden?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-islamister-ser-atta...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-legosoldater-bar-skul...

Sen läste jag också en artikel om att islamistorganisationen ovan skickade fanatiska anhängare som ville bli martyrer för sin religion. Också den på DN.

*EDIT*
Bjosarn: Hamas klagade eftersom de inte fick "hela lasten" - och vägrade ta emot den humanitära delen av lasten. De ville ha hela (inklusive vapen) eller inget.

Israels "militär" ser jag inte som en oberoende källa. De har bara att vinna på att svartmåla de som försvarade skeppet.

Att några turkar ser massmordet som en seger betyder inte att de mördade var "fanatiker".


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Läste du ens hela nyheten? -_-

Får väl citera delar, då:

"Allt tydligare framgår att den internationella konvojen till Gaza - Frihetsflottan - som med våld kapades av israelisk militär i måndags, till stora delar har styrts och finansierats av en radikal turkisk islamistorganisation."

"IHH:s egna uttalanden tyder på att man hade hoppats på att israelerna skulle låta sig provoceras till okontrollerat övervåld som ledde till dödade och sårade aktivister."

"- IHH är nära förbundet med Hamas och har en lång historia av stöd till väpnad kamp, inklusive terroristaktioner. Organisationen har också nära band med andra militanta islamistgrupper, exempelvis al-Qaida, hävdar den svenske terrorforskaren Magnus Norell."

Och så jordgubben på tårtan: (äntligen hittade jag artikeln)
http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-aktivister-ville-do...

Kan du lägga ihop ett plus ett nu?

Inaktiv

Klart att de dog som martyter, de dog för ett gott ändamål (och fick 72 oskulder på köpet). De visste att terrorister skulle försöka att kapa fartyget men de fortsatte modigt vidare.
Deras offer gav ju faktiskt resultat, israel lättar på blockaden, (men fortfarande hindras byggmaterial och medicinsk utrustning).


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Klart att de dog som martyter, de dog för ett gott ändamål (och fick 72 oskulder på köpet). De visste att terrorister skulle försöka att kapa fartyget men de fortsatte modigt vidare.

Har du varit ironisk hela tråden?

Medlem

Jag trodde DN var nazister/kommunister. Du kan ju inte hänvisa till dem!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

"Det fanns faktiskt köksknivar, brännbollsträn och rakblad ombord!
Livsfarliga vapen som skulle använts till att döda miljontals israeler!!
Det var ju verkligen ett gott skäl till att stoppa båten!"

Slangbellor, molotovcoctails och annat hittades. Inte dyra vapen - men riktigt farliga i händerna på en lynchmobb.

för en molotov behöver du en flaska, toa-papper och bensin. Visst kan du göra skada med det men det är inte effektivt eftersom du måste komma nära för att slänga det, inte heller slangbella är effektivt. Det enda jag kan räkna ut från det är att det handlar om att de rustat för kapningen av fartyget, fast kanske inte använde vapnen?
I alla fall, det farliga ligger i att använda såna "vapen" mot militären. Vill man kriga mot militär bör man rusta sig bättre för att klara sig levande.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag trodde DN var nazister/kommunister. Du kan ju inte hänvisa till dem!

Ett typiskt bjosarn-inlägg.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag trodde DN var nazister/kommunister. Du kan ju inte hänvisa till dem!

jamen när han länkar så är det ok men inte när andra gör det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Dom flesta i Sverige läser Israelhatande kommunistiska/nazistiska (kommunism och nazism är i grund och botten samma sak) tidningar.

Det var du som sa det, inte jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar