Gör din egen SNES AC Adapter

Inaktiv
Gör din egen SNES AC Adapter

Okej. För er hemma som har eran SNES men inte ström kabel ska jag visa er ett rätt så simpelt sätt att göra en egen.

Varning: Jag är inte ansvarig för vilka skador som kan förekomma om du gör detta. Så du gör det på egen risk.

Okej. Först så ska du försöka leta upp en AC adapter. Den kan vara till vad som hälst, bara den har en "splittad" kabel. En "splittad" kabel ser ut som två smala kablar som sitter ihop. AC adaptern måste även vara en 9 V. Den jag använde är det 9V och 200 miliampere.

Sedan behöver du en sorts liten plastslang. Jag klippte av en bit från en vattensprayflaska.
Slangen ska nästan fylla igen hålet där vanliga AC intaget i SNESet.

Sedan behöver du en tandpetare, en kabelklippare och till sist en hjärna.

Okej. Så först ska vi klippa bort Stiftet på AC Adaptern. Sedan så ska du klippa ett jack i mitten av kabeln och separera dem två smala kablarna.
Sedan ska du skala av ca 1-1½cm av kablarna.
Nu får du lista ut vilken com är Jordaren och vilken som är Strömmen. Det kan du få reda på genom att klippa upp stiftet och kolla vilken av små kablarna som går utpå stiftet. Det är oftast jordaren.

Så nu när du vet vilken com är jordaren och vilken som är strömmen så gör du följande:

1. Stoppa in jordaren i AC uttaget på ditt SNES.
Var försiktig så att du inte trycker in den för långt.
Den FÅR INTE nudda strömstiftet i mitten.
Se till att den hamnar i botten också.

2. Stoppa in plast rör saken du gjorde tidigare i AC uttaget och se till så att jordaren sitter fast vid botten av AC uttaget.

3. Stoppa in Strömmen i mitten av plast rör saken och se till att koppartråden nuddar stiftet i mitten.

4. Stoppa in tandpetaren i mitten av plast rör saken för att hålla fast strömmen.

Nu ska du bara koppla in den i väggen och testa den. Mej funkar det suveränt för.

Här är bilder hur min blev:

Medlem

kopplingsschema?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar