Oslo Terrorbombat

Medlem

84 döda på massakern på sossarnas sommarläger.... :/
Nu talas det om att han är ansvarig för att ha tagit en bit över 100 liv.
Han borde aldrig få se dagsljus igen.

Medlem

det känns overkligt att en person dödat 84 personer medan en bomb som skapade en sån förödelse tog 7 liv. vilken jävla mardröm att vara fast på den där lilla ön, måste vara en jävligt hemsk upplevelse att vara fast och försvarslös när en jävla psykopat går postal. mina kondoleanser till alla som drabbats och deras anhöriga

Finns det bekräftat vad gärningsmannen använt för vapen? känns ju bara som han inte enbart haft handeldsvapen..


signatur

Suup homie

Medlem

Gärningsmannen ska ha haft både automatvapen, pistoler och handgranater.
Det rapporterades att han sköt folk från väldigt långt avstånd, även många av de som försökte simma iväg.

Ish
Medlem
Skrivet av weizenbier:

det känns overkligt att en person dödat 84 personer medan en bomb som skapade en sån förödelse tog 7 liv. vilken jävla mardröm att vara fast på den där lilla ön, måste vara en jävligt hemsk upplevelse att vara fast och försvarslös när en jävla psykopat går postal. mina kondoleanser till alla som drabbats och deras anhöriga

Finns det bekräftat vad gärningsmannen använt för vapen? känns ju bara som han inte enbart haft handeldsvapen..

Inte bekräftat av media än, men det jag hört av folk som vart där och filmat är 2 prickskyttegevär eller jaktvapen av något slag, vilket känns mer troligt eftersom han jagade. 14 handgranater varav han ska han nyttjat 4, samt två pistoler. Men detta har alltså INTE bekräftats.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fan helt jääääävla sjukt, får tårar i ögonen när man ser intervjuer med personer som överlevt.

Medlem

Det känns inte heller som att han kan ha varit ensam. Den jävla psykopaten bör kastas i närmsta brunn tillsammans med eventuella andra gärningsmän.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Faan.... Över 100 döda på ön?

Den som gjorde det borde torteras resten av livet...

Medlem

Mina tankar går till norrmännen.

Helt sjukt och ofattbart.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Kanske inte nazist, men högerextrem. [http://www.dn.se/nyheter/varlden/behring-breivik-kritiserade-...]

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Kanske inte nazist, men högerextrem. [http://www.dn.se/nyheter/varlden/behring-breivik-kritiserade-...]

Att han var höger säger sig själv då han ansåg kapitalism vara något bra och hyllade Israel. Dock är han inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara "nazist".

Medlem

Tydligen såg han sig själv som "frimurare"
Någon som kan förklara vad det innebär? Vad är en frimurare?

Oj någon som såg kapitalism som något bra. En riktigt massmördare :P. Ska vi demonisera hela M nu eller?
Min poäng är att det främst är hans gärningar som är avskyvärda.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Tydligen såg han sig själv som "frimurare"
Någon som kan förklara vad det innebär? Vad är en frimurare?

Oj någon som såg kapitalism som något bra. En riktigt massmördare :P. Ska vi demonisera hela M nu eller?
Min poäng är att det främst är hans gärningar som är avskyvärda.

Att vara en frimurare innebär mycket saker, dock så måste jag inflika att han inte representerar oss frimurares värderingar.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Världen är så jävla sjuk. Jag förstår inte varför människor behöver göra så här mot varandra.
Dock anser jag att alla straff borde vara betydligt högre (att återinföra dödsstraff t ex), även om det kanske gör att jag framstår som en hypocrite.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Världen är så jävla sjuk. Jag förstår inte varför människor behöver göra så här mot varandra.
Dock anser jag att alla straff borde vara betydligt högre (att återinföra dödsstraff t ex), även om det kanske gör att jag framstår som en hypocrite.

Njaa, inte dödstraff... Men låta brottslingar sitta i fängelset till dom dör.

Dödstraff ser jag som en befrielse från det liv brottslingana har.

Medlem

Håller med dig där totte, det är långt bättre att sätta dem i en liten trång cell resten av livet för att fundera en smula över sina gärningar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av v1lle3:

Världen är så jävla sjuk. Jag förstår inte varför människor behöver göra så här mot varandra.
Dock anser jag att alla straff borde vara betydligt högre (att återinföra dödsstraff t ex), även om det kanske gör att jag framstår som en hypocrite.

Njaa, inte dödstraff... Men låta brottslingar sitta i fängelset till dom dör.

Dödstraff ser jag som en befrielse från det liv brottslingana har.

Tänkte typ på dödsstraff för att döda en människa och att man sedan torterar dem till döds när de haft ihjäl fler, eller något i den stilen Jag förstår i alla fall inte hur man kan släppas fri efter att ha dödat en eller flera människor avsiktligt.

Medlem
Medlem

Jävla as borde aldrig få se dagsljuset mer.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tortering skulle inte se bra ut politiskt sätt... Blir mycket kritik och sånt...

Men när man säger livstids fängelse ska det fan vara det också, inte 15-25 år.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Kanske inte nazist, men högerextrem. [http://www.dn.se/nyheter/varlden/behring-breivik-kritiserade-...]

Att han var höger säger sig själv då han ansåg kapitalism vara något bra och hyllade Israel. Dock är han inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara "nazist".

Det lät nästan så enligt rapports sändning nyss.
Hur som helst är ju nazism dåligt, vare sig han är en eller inte.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Kanske inte nazist, men högerextrem. [http://www.dn.se/nyheter/varlden/behring-breivik-kritiserade-...]

Att han var höger säger sig själv då han ansåg kapitalism vara något bra och hyllade Israel. Dock är han inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara "nazist".

Det lät nästan så enligt rapports sändning nyss.
Hur som helst är ju nazism dåligt, vare sig han är en eller inte.

Svensk media brukar ju vara pålitliga också..
Det är din åsikt, själv ser jag inget dåligt med det.

MFC
Medlem

92 döda officiellt, 4-5 saknas fortfarande på Utøya & flera oräknade i byggnaderna i Oslo. Siffran kommer att bli tre-siffrig. Kusligt och tragiskt på en ofattbar skala.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Det här är för jävligt, bilderna och filmerna från katastrofen känns ända in i ryggmärgen. Lider med alla drabbade, anhöriga och hela det norska folket. Ett attentat i Norden är ett attentat mot en själv, oavsett om det sker i Norge eller i Sverige.

Vill inte gå OT i en tråd som denna, men reagerade på en sak som jag helt enkelt inte kan låta passera...

Skrivet av Kamp:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av apocalypse101:

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Vad fasiken har "nazister" med detta att göra?
Idioten som utförda detta dåd är anti-nazist och pro-jude.
Flertalet av de artiklar han skriver så hyllar han Israel och sionism.
Så lägg ner skitsnacket om att han skulle vara "nazist"..

Sörjer med våra norska bröder och systrar.
Hoppas denna idiot aldrig mer får se dagsljus.

Kanske inte nazist, men högerextrem. [http://www.dn.se/nyheter/varlden/behring-breivik-kritiserade-...]

Att han var höger säger sig själv då han ansåg kapitalism vara något bra och hyllade Israel. Dock är han inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara "nazist".

Det lät nästan så enligt rapports sändning nyss.
Hur som helst är ju nazism dåligt, vare sig han är en eller inte.

Svensk media brukar ju vara pålitliga också..
Det är din åsikt, själv ser jag inget dåligt med det.

Om jag tolkar dig rätt ser du alltså "inget fel" med nazism, är det det du menar? Jag hoppas att du driver med oss.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Om jag tolkar dig rätt ser du alltså "inget fel" med nazism, är det det du menar? Jag hoppas att du driver med oss.

Du tolkar han rätt, han driver inte för han har själv erkänt att han är en nazist, hans ända roll här i FZ var att sprida sin ideologi, är lite förvånad att han fortfarande är aktiv på forumet


signatur

Suup homie

Inaktiv
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av Sebastian Lind:

Om jag tolkar dig rätt ser du alltså "inget fel" med nazism, är det det du menar? Jag hoppas att du driver med oss.

Du tolkar han rätt, han driver inte för han har själv erkänt att han är en nazist, hans ända roll här i FZ var att sprida sin ideologi, är lite förvånad att han fortfarande är aktiv på forumet

nejnejnej, enligt han själv så är han inte nazist, fast några inlägg senare så blir han det ändå. Och efter det så blir han en vanlig nationalist istället.
Och enligt honom så är jag en amöba.

Förvirrande människa det där.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Ja blir inte en sån person utkastad härifrån, om han nu är en erkänd nazist, så tro jag att jag lämnar detta forum. Nazism kan man aldrig försvara oavsett hur man vrider på det, när det t o m är straffbart i vissa europiska länder så tycker jag att FZ får sätta ner foten.

Främlingsfientlighet är en sak då det handlar om rädsla men nazism är handlar om att utplåna dem man ser underlägsna sig själv.

On topic så måste Europa börja ta all form av terrorism på allvar och inte bara jaga radikala muslimer utan även vänster och höger extremism så att man bygger ett samhälle där människor är trygga och visar varandra solidaritet. Händelsen i Norge är tragisk och förkastligt.

Medlem

Uppenbarligen vill inte alla människor ha fred i världen. Annars hade det ju varit skitlätt.

Inaktiv

Jag måste tillägga att Anders Behring Breivik med omedelbar verkan har uteslutits ur " Den Norske Frimurerorden"
Hans beteende överensstämmer inte med våran strävan efter medmänsklighet, godhet, välgörenhet och fred.


signatur

Allah är stor men jag har större

Skriv svar