Call of Duty: Elite – det här får du om du betalar

Medlem

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad. Har man tänkt köpa alla DLC så tjänar man på att ta Elite då alla dom ingår.

Medlem

Haha Sebastian. Lurade du alla att det var flera hundra kronor i månaden.

Nej, jag tycker att sexhundra KR för ett år, bara för några extrasaker är för dyrt. Hoppas verkligen att COD dör ut snart. :/

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad.

Jo, vi läste artikeln och det stod månadskostnad innan FZ korrigerade nyheten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad. Har man tänkt köpa alla DLC så tjänar man på att ta Elite då alla dom ingår.

Tänk att dem faktiskt gjorde detta, då han skrev 300 kr i månaden först, därför folk blev galna, sedan att dem inte vill läsa kommentarerna alls då folk skrev att det var 300 kr om året är en annan sak...

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

Detta är så sjukt så man skrattar åt det Fattar inte varför folk fortsätter att köpa Mw" kan bero på att de är roligt som fan ?

Finns något som heter Citat bara så du vet det. Men nja det kan nog fan diskuteras. Du vet att du betalar 500kr för ett spel som är precis likadant som sina två föregångare fast andra maps va? Visst jag har tyckt som är lite små kul me men börjar bli ganska tjatigt när det är praktiskt sak samma grafik och samma skit hela tiden. Sen när DLC'na kommer så gissa vad det är? JO ett map pack med våra favorit baner ifrån MW2 och MW1 för att dom inte orkar göra nya banor. Vet att företag är vinstdrivna självklart men detta är bara sjukt. Som alla andra säger. Nu har alla 10-åriga pojkar med pappas kreditkort något att göra.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Yunfat:

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad. Har man tänkt köpa alla DLC så tjänar man på att ta Elite då alla dom ingår.

Tänk att dem faktiskt gjorde detta, då han skrev 300 kr i månaden först, därför folk blev galna, sedan att dem inte vill läsa kommentarerna alls då folk skrev att det var 300 kr om året är en annan sak...

Skriver en nyhetstidning att det är 300 kr/månaden, då tror jag hellre på den än random folk som säger att det är om året, även om detta nu var lite orimligtvis.

Företag ändrar ju sig titt som tätt.

Det är givetvis en årskostnad. Inget annat. Jag ber om ursäkt för missen och sitter med skäms-struten på huvudet resten av kvällen.

Medlem

Hahahahahaha, i laughed!
"Level up your clan"

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det är givetvis en årskostnad. Inget annat. Jag ber om ursäkt för missen och sitter med skäms-struten på huvudet resten av kvällen.

Det är lungt Sånt som händer. Tänk inte mer på det

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Yunfat:

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad. Har man tänkt köpa alla DLC så tjänar man på att ta Elite då alla dom ingår.

Tänk att dem faktiskt gjorde detta, då han skrev 300 kr i månaden först, därför folk blev galna, sedan att dem inte vill läsa kommentarerna alls då folk skrev att det var 300 kr om året är en annan sak...

Skriver en nyhetstidning att det är 300 kr/månaden, då tror jag hellre på den än random folk som säger att det är om året, även om detta nu var lite orimligtvis.

Företag ändrar ju sig titt som tätt.

Aaah, så du läste inte hela mitt inlägg då jag länkade till Call of Duty: Elites hemsida där priserna stog? men det är klart, att en random gör det är lite udda när nyheterna alltid har rätt... eller?

Medlem

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Medlem

Otroligt löjligt pris. Mjölkar mer och mer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det är givetvis en årskostnad. Inget annat. Jag ber om ursäkt för missen och sitter med skäms-struten på huvudet resten av kvällen.

It's all good.

Stör mig mer på att folk inte läser de andra kommentarerna innan de börjar bli sura över att de tror att det är månads kostnaden

Medlem
Medlem

Prisvärdare än Bungie pro iaf ^^

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

Medlem

spelar ingen roll om det vore år/månad/decenniumsavgift. Skulle inte pröjsa en krona för detta skräp.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

De bör införa en regel som förbjuder alla sorters plattformskrig. Mycket bättre. Slipper vi omogna svar till omogna kommentarer.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

Vad skulle jag vilja lira mer än Deus Ex, SC2, Shogun2 och Witcher 2?
Höstens spel har precis börjat komma och MW3 är inte på den listan då jag har alldeles för mycket hjärna och inte lider av ADHD.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

De bör införa en regel som förbjuder alla sorters plattformskrig. Mycket bättre. Slipper vi omogna svar till omogna kommentarer.

En diskussion som behövs då hela konsol tjafset bara förstör.

Medlem

49.9$=320kr ok...men antar att det gör som steam 49,9$= 49.9euro(i deras ögon)...så vi får betala mer ändå...

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

De bör införa en regel som förbjuder alla sorters plattformskrig. Mycket bättre. Slipper vi omogna svar till omogna kommentarer.

En diskussion som behövs då hela konsol tjafset bara förstör.

Jo, jag vet. Men konsolfans brukar vara väldigt högljudda och skjuta ner alla som säger något om PC som bevisades ovan.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

De bör införa en regel som förbjuder alla sorters plattformskrig. Mycket bättre. Slipper vi omogna svar till omogna kommentarer.

En diskussion som behövs då hela konsol tjafset bara förstör.

Jo, jag vet. Men konsolfans brukar vara väldigt högljudda och skjuta ner alla som säger något om PC som bevisades ovan.

Det är ju för det reflekterar deras spel sätt

Medlem

Tråkig utveckling, individuellt överkomligt. Kommer vara störande när vi sitter här med detta system för varje spel.

Medlem

Vilka ramaskrin...

Men att folk kan betala samma pris per år för sitt xbox live guld (de som nu gör det) eller betala ännu mer för eventuella MMO spel glöms bort antar jag ;).

Inaktiv

Video guider, spelhjälp och sånt brukar väl skötas rätt bra av youtube och internetforum? Känns ju som något som ändå finns överallt för spelarna, om nu inte Activision börjar jaga efter CoD videos på youtube.

Inaktiv

Tycker synd om vissa människor här. Kan ni sluta gnälla över vissa saker? och dessutom sluta sitta och säga att folk inte fattar "svindleriet" för att dom lär köpa det och mw3. Det är väl för fan ens eget val. Så ni syftar på att dom som köper spelet och Elite är dumma och inte smarta alls? även om dom gillar call of duty och tycker Elite ser tilltalande ut?

Okej jag är dum i huvudet i såna fall för jag tänker köpa MW3. För ja. Jag tycker spelen är roliga att lira. Det är tidsfördriv så som ni tycker om era så bra mycket "roligare" spel. Dock kommer jag inte köpa elite då jag inte finner mig i nöd att ha det men tycker det är bra att dom gör saker som folk kanske intresserar sig utav.

Bara för ni ogillar det betyder det inte att vi andra är helt knäppa i skallen. Ni är minst lika konstiga då som ogillar det. Eller ska kanske döma ut er om era val av spel som ni gillar. Ni skulle gråta då. Lite vett kom fram här ni i varje fall resten är idioti från väldigt skumma människor som ser ner på alla andra efter sina val av spel. Som sagt jag tänker köpa MW3 för dels jag har COD4MW, MW2 och vill ha MW3 för jag vill spela fortsättningen och gå lös i multiplayern. Tyck ni jag är efterbliven som vill köpa det men ni är då en större hop efterblivna som gnäller

Medlem

Om man ändå köper all DLC, vilket bevisligen många gör, så sparar man ju till och med några guldmynt eftersom allt DLC är inkluderat + massa annat onödigt krafs.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Egentligen behöver man inte Elite. Man kan ju spela turneringar via Clanbase, och sen är det mycket trams som att lägga upp filmer på internet, det kan man redan göra via olika program genom att titta på sina replays i efterhand och använda FRAPS eller liknande.

Att levla sin klan är bara relevant för Klanledaren. Och sen finns några nya 'unika' dogtags och playertabs.

Allt det viktiga är gratis, förutom DLC men sånt får man numera betala för överallt.

Spelet kommer kosta ca 450 kr på förhandsbokning och elitgrejen kommer kosta runt 325 kr per år. Alltså som ett något dyrare konsolspel.

Årskostnaden för WoW är flera gånger högre än det här, men ändå spelar folk i grunden samma spel men med några nya dungeons lite här och var i 5 år i sträck.

Finns ett utbrett CoD-hat här som automatiseras. Dessutom, varför ska de helt förändra ett spel som funkar i grunden? Det finns en stor skillnad mellan t.ex. CoD 4 och COD:BO, och i MW3 så har du QS tillbaka, du får dedikerade servrar och mycket annat.

Hellre ett koncept som fungerar än BF-seriens vimsande fram och tillbaka(tänker på BC2).

Medlem

Jag är mest nyfiken på 'Monthly DLC'... Kommer de köra nåt riktigt snyggt dlc a la 5 nya kartor, en ny kampanj, 4 nya vapen etc i månaden... eller kommer det vara nåt i stil med en ny dekal du kan sätta på ditt vapen...?

Skriv svar