Kör för livet i Need for Speed: The Run

Robot
Kör för livet i Need for Speed: The Run

Senaste filmklippet från EA:s racinglir ger en inblick i historien, samt smaskigt in-game-material.

#electronic-arts, #ea-black-box, #need-for-speed-the-run


Medlem
Kör för livet i Need for Speed: The Run

Ser bra ut men, trackmania 2 launch trailern gjorde mig förälskad! Helt klart ett spel mer i min smak. Alla bilar har samma handling och hastigheter, samma stats. Vilket innebär mer skill, precision driving istället för allt trams som NFS innebär. Visst kan det vara kul också men TM ligger mig närmare hjärtat.

synd bara att TM2 inte kommit till steam.

Medlem

Kommer aldrig i mitt liv att ge pengar till fjortisutvecklare som gör quick-time-events.

Medlem

Köpte nyligen Hot Pursuit, kör man stridsvagnar?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Idén öppnar för massa möjligheter - frågan är om de tar vara på dessa.

- Ett så långt race kräver flera fordon - vilka olika sätt att hitta nya fordon har de kommit på eller är bara linjärt quicktime events som vi sett?
- Flera delsträckor kräver olika typer av fordon beroende på underlag och terräng- hur har dom utnyttjat det?
Kan man t.ex vid start av ny delsträcka lösa olika problem som att hitta rätt delar för att modda bilen man fått tag på. Rätt däck, kanske göra olika uppdrag på varje start så att det låser upp moddar. Man får balansera hur mycket uppdrag man gör och hur mycket vinst bilen kan göra på just de extra sakerna osv.

Om det är ännu ett plattan-i-golvet-arkad och köra så det ryker - då finns finns det redan tillräckligt med den typen. Bara namedropping av hotta fordon räcker inte.

Hoppas dom kommit på något nytt i gameplay som inte funnits förut. Att kolla in karta över nästa delsträcka, väderleksrapporter och välja vilket fordon som kan passa bäst, hitta ett sådant i en öppen värld med diverse uppdrag för att tjäna stålar att köpa bilar och moddar för, osv.

Sånna grejer kan göra det kul att spela om hur många ggr som helst, och lära sig från gång till gång vad som funkar bättre.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Idén öppnar för massa möjligheter - frågan är om de tar vara på dessa.

- Ett så långt race kräver flera fordon - vilka olika sätt att hitta nya fordon har de kommit på eller är bara linjärt quicktime events som vi sett?
- Flera delsträckor kräver olika typer av fordon beroende på underlag och terräng- hur har dom utnyttjat det?
Kan man t.ex vid start av ny delsträcka lösa olika problem som att hitta rätt delar för att modda bilen man fått tag på. Rätt däck, kanske göra olika uppdrag på varje start så att det låser upp moddar. Man får balansera hur mycket uppdrag man gör och hur mycket vinst bilen kan göra på just de extra sakerna osv.

Om det är ännu ett plattan-i-golvet-arkad och köra så det ryker - då finns finns det redan tillräckligt med den typen. Bara namedropping av hotta fordon räcker inte.

Hoppas dom kommit på något nytt i gameplay som inte funnits förut. Att kolla in karta över nästa delsträcka, väderleksrapporter och välja vilket fordon som kan passa bäst, hitta ett sådant i en öppen värld med diverse uppdrag för att tjäna stålar att köpa bilar och moddar för, osv.

Sånna grejer kan göra det kul att spela om hur många ggr som helst, och lära sig från gång till gång vad som funkar bättre.

Spooky! Jag satt precis och tänkte nästan allt du skrev här uppe. jag håller med dig till fullo. Visst det har ju inte varit stora skillnader i deras spel men dom har alltid lagt till något speciellt i sina titlar och jag ser inte varför dom inte skulle lägga till iallfall något av det du skrivit. Annars känns det som att man kommer gå i mål med ett rullande chassi ungefär

Medlem
Skrivet av mr_lova:

Annars känns det som att man kommer gå i mål med ett rullande chassi ungefär

Typ Terminator - ett skelett kvar med tre hjul som precis stånkar sig mot mål - förefaller dött - och så plötsligt rasslar det till ett stånk till - dör osv - mot mållinjen.

- Hjälp - goda råd är dyra

och på bästa McYver-vis hittar man lite pryttlar som får liv farkosten - typ hittar några persienner och bygger en turbin som ger j-a swung och man flyger i mål.

Medlem

hahaha ja eller inte kanske så extremt

Medlem

Ohh, såg en BMW E30 M3 Evolution, svart med röd stripe! Drömbilen

1
Skriv svar