EA: "Det kommer bli ett Battlefield 4"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

bf3 var helt klart en flopp för oss pc-användare.

På vilket vis då?


signatur

Origin/BF3: SixtenBlixten

Inaktiv

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Medlem

Läste igenom artikeln en gång extra efter att ha sett kommentarerna.. kan någon hänvisa mig till var det står ett release datum?

Han sa att det kommer ett Battlefield 4, vilket jag trodde dom flesta människorna kunde lista ut själva hursomhelst.

Medlem

Som ungefär en person här har sagt... Det finns inget release-datum, det finns ingen som har sagt att det ligger någon fokus på BF4 i nuläget, och att tro att de skulle dumpa BF3 typ två veckor efter release är banalt. Ungefär lika banalt som det är att bli förvånad över att ett BF4 planeras göras.

Skrivet av showerguy:

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Fokusera på BF3 i 5-10 år? Med dagens marknad lär det ha släppts en del nytt både i hårdvara, mjukvara och spel om 10 år.

Snälla folk, sluta överreagera så in åt fanders nu.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Förstår inte varför folk blir så upprörda, när släpptes BF2 och BF2142 jämfört mot BF3? Nej jag räknar inte in BF:BC serien som BF spel då dom ej räknas som uppföljare.

Lugna ner er nu, EA/DICE har själva sagt att dom har planerat långt ang DLC så varför oroa sig och njut av spelet istället!

Medlem

Tänker inte köpa nåt mer konsolspel, sorry DICE men ni har förstört BF.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Hannu:

Yay!

Ska du inte skrika MJÖÖÖÖLK nu när det gäller BF3? Du har varit inne i varenda tråd om MW3 och svurit dig blå om det spelet, men när dem säger 2 veckor efter BF3 släppet att det ska komma en fyra, då är det inte samma reaktion! Om det är för att du är ett fanboy till BF3 kan du lika gärna skippa att gå in och skriva struntkommentarer, är sjukt störande att behöva läsa numer.

Detta är inte enbart mot dig Hannu, du är dock en person jag lagt märke till som hyllat BF3 i stort sett varenda nyhet senaste året och samtidigt dissat MW3 i varenda nyhet.

Medlem

Usch då, att tävla med MW verkar ha blivit huvudmål istället för att göra bra spel, om de nu ska släppa dessa spel årligen då.

Ett eventuellt Battlefield 1944 hade vart kul att se med frostbitemotorn och allt sånt godis, med banor från berlin till nordafrika till japan till norge, osv.

Medlem

icke nyhet, det är ju EA vi pratar om här.

Medlem

Gillar BF3 skarpt! Men skulle gärna se att BF4 återgår till andra världskriget igen. Är för mycket nutid nuförtiden

Medlem

Jag har inget problem med ett BF4, så länge det kommer om 5-6år och dom under den tiden feedar bf3 med expansion pack o map packs!

Medlem

PS3 CHAT måste fixas!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Är det Dice ELLEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRR är det "Hitler-EA" som helst vill detta och vill att de ska börja smussla med nya ideer inför BF4? Snälla Dice, för i HELVETEEEE visa nu mer kärlek till oss PC-spelare!!!
Lägg till saker i BF3, lägg ALL tid ni har en period för att göra det moddbart!!! Mer features, som fler i squaden, VOIP som i BF2, attack-ikoner, defend-ikoner (som squadleader sätter ut), commander (som är värd sin roll), balansera kartorna bättre, fixa kartorna (många servrar har slopat vissa kartor helt).

BF3 är kul, men INTE kul med vetskapen om att de nu redan lägger krut på nästa säljare BF4. Jag fäller en tår över att jag blivit gammal och nu börjar inse att dator-spel tiden är förbi och att de nu bara handlar om att tjäna MYCKET stålar och bara en viss procent kärlek går till själva spel är släppta. Ni skulle aldrig någonsin låtit EA köpa upp er Dice! Det behövs ingen marknadsföring från dice till Battlefield serien, det räcker med namnet.

Medlem

Hmmm, oroväckande snabbt meddelande om en uppföljare måste jag säga. Är det måne de 5+ miljoner ex sålda som förblindar de, som tyvärr, tar besluten?
Lägg mer krut på 3an som nu är ute, så de som blev besvikna ev återkommer när framtida patchar har fixat det de tyckte var fel

Medlem

BF3 har väldigt många buggar och problem, FIX IT!!!

Inaktiv
Skrivet av -=anders=-:

Är det Dice ELLEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRR är det "Hitler-EA" som helst vill detta och vill att de ska börja smussla med nya ideer inför BF4? Snälla Dice, för i HELVETEEEE visa nu mer kärlek till oss PC-spelare!!!
Lägg till saker i BF3, lägg ALL tid ni har en period för att göra det moddbart!!! Mer features, som fler i squaden, VOIP som i BF2, attack-ikoner, defend-ikoner (som squadleader sätter ut), commander (som är värd sin roll), balansera kartorna bättre, fixa kartorna (många servrar har slopat vissa kartor helt).

BF3 är kul, men INTE kul med vetskapen om att de nu redan lägger krut på nästa säljare BF4. Jag fäller en tår över att jag blivit gammal och nu börjar inse att dator-spel tiden är förbi och att de nu bara handlar om att tjäna MYCKET stålar och bara en viss procent kärlek går till själva spel är släppta. Ni skulle aldrig någonsin låtit EA köpa upp er Dice! Det behövs ingen marknadsföring från dice till Battlefield serien, det räcker med namnet.

Vart stod det att dom redan jobbar med 4an? Dom planerar säkert vad den kommer att inehålla designmässigt men det kommer säkert ta ett år eller så innan dom ens börjar med att jobba med den. Herre gud lugna ner er!

Medlem

Uppmärksamma att EA säger att det blir ett BF4, inte DICE. Men jag antar att EA sätter på och DICE tar emot.

Medlem

droppa SP kampanjen och gör en co-op kampanj eller nått istället som inte är fullständigt styrd. Har ingen lust att springa/krypa i en 1x1 m korridor genom hela jävla spelet igen. BF3 är skolexemplet av en värdelös railway shooter.

Tur att man köpte spelet för MP.

Inaktiv

Redan tjat om BF4.. alltså.. se till att BF3 fortsätter leverera.. utöka med mods istället.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Jag har inget problem med ett BF4, så länge det kommer om 5-6år och dom under den tiden feedar bf3 med expansion pack o map packs!

Du tog orden från min mun(tangentbord ).

Så länge Dice har god tid på sig att jobba med fyran så lär det bli bra, inget förhastat COD skit, tack!

Medlem
Skrivet av Hazzlare:
Skrivet av Hannu:

Yay!

Ska du inte skrika MJÖÖÖÖLK nu när det gäller BF3? Du har varit inne i varenda tråd om MW3 och svurit dig blå om det spelet, men när dem säger 2 veckor efter BF3 släppet att det ska komma en fyra, då är det inte samma reaktion! Om det är för att du är ett fanboy till BF3 kan du lika gärna skippa att gå in och skriva struntkommentarer, är sjukt störande att behöva läsa numer.

Detta är inte enbart mot dig Hannu, du är dock en person jag lagt märke till som hyllat BF3 i stort sett varenda nyhet senaste året och samtidigt dissat MW3 i varenda nyhet.

Grabben, så länge dom inte hastar ut något COD skit så är jag nöjd. 5-6 år till BF4 så har dom god tid med nya features och massa annat gott.

Jag litar på Dice, dom har levererat mkt bra spel som givit mig många timmars nöje. BF3 är inget undantag.

Medlem

Nähe vilken överraskning , spelet har sålt i ett antal miljoner exemplar och så vill de göra fler spel i samma serie för att tjäna mer pengar.

Kanske bara är jag som tycker det men de kunde lika gärna kallat spelet Bad Company 3.
,du får Karkand kartan och musiken från BF 2 men sen då ?
Jag tycker spelet är ok så egentligen spelar det ingen roll vad det heter men jag saknar stilen från BF 2, kan inte beskriva det på nåt bra sätt och ja jag kan spela det istället vilket jag också gör ibland..

Medlem

SNÄLLA GÖR DET EXKLUSIVT TILL X360 OCH PS3 SÅ VI PC-SPELARE SLIPPER BLI LURADE AV SKITEN!!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Det enda jag saknar i konsol versionen är flera spelare. 24st är alldeles för få när man spelar conquest.

Medlem
Skrivet av sam_s:

Men snälla..

lägg fokus på BF3 nu istället. Fixa e-sport features, fler maps från BF2, finslipa prestandan och buggar så kommer många många klaner att lira ligor och cuper. Dreamhack och andra LAN-event kommer säkerligen att starta turneringar i det.

Men vem fan orkar bry sig om BF4 NU?

Du menar att det skall förstöra BF helt och hållet? Finns ingen som helst anledning att lägga in något som har med e-sport att göra. Det ordet har förstört nog många spel vid detta laget.

Medlem

Wow, är efter man läst sådana här kommentarer som man börjar inse hur omogen eSport-scenen egentligen är. Känns som att sitta och läsa en tråd på Fragbite eller Hamsterpaj. Allt snack om vad som kommer bli en flopp och inte beroende på hur snabbt spelet kommer ut och hur mycket de kommer fokusera på PC-delen tycker jag att ni borde lämna till spelutvecklarna, då ni inte har en blekaste aning vad ni pratar om. Givetvis har alla rätt till att ha sin egen åsikt om hur Battlefield borde vara och inte vara, men det här är bara löjligt. Battlefield 3 blev en succé, det är väl självklart att det kommer en uppföljare.

Medlem

Vilken jävla över reaktion det blev för att säga nåt som kommer hända för eller senare.
Det är ju som att säga att världen kommer gå under. Det betyder inte nu eller inom 5 år utan bara att det kommer hända för eller senare.

Medlem
Skrivet av Mang:

Usch då, att tävla med MW verkar ha blivit huvudmål istället för att göra bra spel, om de nu ska släppa dessa spel årligen då.

Ett eventuellt Battlefield 1944 hade vart kul att se med frostbitemotorn och allt sånt godis, med banor från berlin till nordafrika till japan till norge, osv.

SPOIING!!
sluta porra dig....
hade varit riktigt trevligt med det ja.

Medlem

Kommer inte skaffa det.

BF3 är bara ett grafik demo för mig. Dem har brytt sig allt för mycket över hur spelet ser ut än hur det spelar.
De har ju verkligen inte lyssnat på eliten när det gäller att fixa saker i frost motorn. Delayen är den största boven i spelt som borde fixats innan spelet påbörjades. BF kommer aldrig mer nå toppen för clan spel. Speciellt inte för dem som vet vad som pågår.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det jag skulle vilja se i nästa BF är helt klart dynamic destucton.
Nu är det ju som i BFBC2 med fördefinierade zoner som går sönder på samma sätt varje gång, vilket tär lite på helhetskänslan.

De får gärna ha kvar att inte allt går att ha sönder. Det är inte det som är poängen, utan att där det väl går att ha sönder en tex vägg så ska det spela roll från vilken vinkel tex tankens skott kommer och styrkan på skottet.

Skriv svar