Steam utsatt för massivt hacker-intrång
Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.
årets myt. Valve bryr sig inte en sekund.
VSG btw.
Då kanske det bara är jag som inte har behandlats dåligt. :\ Nåväl. Ändra "oss" till "mig" om det är fallet!
Tur man är skyddad av Steam Guard!
lol!
Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...
Du gör det på deras hemsida
Tack!
Gillar munkar!
1. Håll koll på era kontokortskonton
2. Byt lösen på Steam omedelbart
3. Har ni haft samma lösen på andra siter, byt omedelbart på dessa siter också.
4. Har ni lagt till en säkerhetsfråga ska ni också byta den omedelbart då den kan användas för att få nytt lösen om ni gjort punkt 2.
Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.
finns det nåt mer patetiskt än naiva fanboys?
Tur man är skyddad av Steam Guard!
lol!
Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...
det är för sent för det nu, all information i deras databas (inklusive din kortinformation) som fanns är i riskzonen, är du orolig ska du kontakta banken och byta ditt kreditkort helt
Bytt email, lösen samt lösenordsfråga, är det värt att spärra kontot om man sparat uppgifterna, men tagit bort dem senare, eller rent hypotetiskt om de är sparade hela tiden. nu är ju de enkrypterade med salt, så det borde vara ganska säkert.
Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.
Bytt email, lösen samt lösenordsfråga, är det värt att spärra kontot om man sparat uppgifterna, men tagit bort dem senare, eller rent hypotetiskt om de är sparade hela tiden. nu är ju de enkrypterade med salt, så det borde vara ganska säkert.
Nej, du behöver inte spärra kort/konto.
Nej, du behöver inte spärra kort/konto.
Hur vet du att jag inte behöver spärra kortet(menade kortet xD), Gabe sa själv att man ska ha extra koll på det, och eftersom jag inte har tillgång till det (eftersom jag inte är ägaren till kortet, så borde jag väl informera personen i fråga om den bör spärra kortet, eller nåt?)
Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.
Slår vad om att steam kör något bättre än md5 + att det är saltade. Lär inte vara någon som bryter sig genom dem.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
mmm Valve är våran bästa vän och kommer absolut inte låta något dåligt hända oss...
Yeah right, naiv much?
Men varför skulle Valve vllja att något ont händer dig? Rent hypotetiskt, sådär.
rätt stor skillnad på vilja och låta.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.