EA stäms för Battlefield 3-bluffen

Medlem

Det är bra att de inte stämmer för att få pengar, utan endast för att få sin kopia av BF43.

Medlem

Då ska jag stämma dom med
Eller vänta nu får vi alla som köpte till ps3 en kopia av 43?

Medlem

Tycker det är rätt att folk sätter press speciellt mot EA.

Medlem

FZ, se tilll att hålla oss uppdaterade om domslut och ev. överklaganden, snälla!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av vuze2143:

men orka o stämma folk....

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

Världen är kanske orättvis och många kan kanske inte acceptera det även i dem fall där de borde. Men de som accepterar sitt öde utan att kämpa är svaga. ^^

Eller i lekmannatermer. Om jag tar hundra kronor ur din plånbok framför ögonen på dig, skulle du säga okej och leva med det?

Lek inte med principer, de är farliga.

Usa är ju bara sorgliga när det kommer till stämningar, folk stämmer varandra för allt hela tiden eftersom systemet tillåter det, extremt barnsligt. Finns t.o.m folk som lever och går runt på att bara ta patent och stämma andra tydligen..

Fjant land.

Medlem

Vill ha en jag med som pc-ägare;)

Medlem

*väntar på att EA ska meddela att alla som köpt BF3 LE får betala för Back to Karkand ändå*


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Helt rätt, (älskar bf3)

Medlem
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av vuze2143:

men orka o stämma folk....

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

orka förklara krig mot nazi tyskland för de dödar judar

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

Gillar att du jämför ett spel med förintelsen, de är ju så lika ^^)

Medlem
Skrivet av Shimo:

*väntar på att EA ska meddela att alla som köpt BF3 LE får betala för Back to Karkand ändå*

Blir så fallet så lägger jag nog ner ALLT med vad EA erbjuder.

Medlem

Har de lovat något ska de ju hålla det också...
Inte mer än rätt att de stämmer EA!!!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Blä stämmning via domstolsväsendet är så tråkigt och larvigt sätt att avgöra disputer. Gladiatorspel med kamp på liv och död däremot... ;D

Medlem

Mitt Battlefield 3 är trasigt, kan jag stämma dom för det?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Mitt Battlefield 3 är trasigt, kan jag stämma dom för det?

I möjligheternas land i väst så får du gärna göra det

Medlem

EA tänker bara på pengar

Medlem

Stäm skiten ur dom!

Medlem
Skrivet av dotque:

Mitt Battlefield 3 är trasigt, kan jag stämma dom för det?

Beror på om det var det när du fick det eller om det gick sönder undertiden du spela, om det är under tiden du spela så gäller ett antal paragrafer som gör det nästan omöjligt att stämma dom om du inte har "pinpoint" bevis på att du följde dom paragraferna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av vuze2143:

men orka o stämma folk....

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

orka förklara krig mot nazi tyskland för de dödar judar

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

Gillar att du jämför ett spel med förintelsen, de är ju så lika ^^)

Han jämför ditt sätt att tänka. Principen är densamme.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tommy96:
Skrivet av dotque:

Mitt Battlefield 3 är trasigt, kan jag stämma dom för det?

Beror på om det var det när du fick det eller om det gick sönder undertiden du spela, om det är under tiden du spela så gäller ett antal paragrafer som gör det nästan omöjligt att stämma dom om du inte har "pinpoint" bevis på att du följde dom paragraferna.

Spelet var och är trasigt för alla.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av vuze2143:

men orka o stämma folk....

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

I USA är det inte ett faktum.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tommy96:
Skrivet av dotque:

Mitt Battlefield 3 är trasigt, kan jag stämma dom för det?

Beror på om det var det när du fick det eller om det gick sönder undertiden du spela, om det är under tiden du spela så gäller ett antal paragrafer som gör det nästan omöjligt att stämma dom om du inte har "pinpoint" bevis på att du följde dom paragraferna.

Spelet var och är trasigt för alla.

Specifiera trasigt annars kan du inte stämma en kotte

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av saru:
Skrivet av vuze2143:

men orka o stämma folk....

Lev med faktum att värden är orättvis ^^

Bra inställning till saker och ting. Kan vi tillämpa denna logik på fler områden? I sådana fall kan vi ju skrota vår rättsapparat och bara leva med faktum att värLden är orättvis

Vill förövrigt välkomna den nya okritiska och ytliga generationen. Vilken strålande framtid vi går till mötes!

Tycker dom har all rätt att stämma.

Varje generation innan en ny generation, klagar alltid på den nya generationen. Det härstammar vanligtvis från att folk tycker att dom hade det svårare och men samtidigt hanterade det bättre än vad dom ser från individer i den nya generationen.

Det är en slags generalisering som arroganta människor utan intelligensen att faktiskt kritiskt analysera sin situation och sedan jämföra den på en universal nivå gentemot andras utför för att få en sorts effekt att må bättre om sig själv, för även den minst intelligenta personen kan säga något nedsättande om vem som helst som dom inte anser stämmer in på dom själva.

Vet inte ens var din kommentar om att ytlighet skulle vara unik till den nya generationen kommer in i bilden då detta har existerat starkt inom alla generationer sedan långt långt långt tillbaka.

Kort sagt; Håller med om att stämningen är rättfärdigad men tycker att din sarkastiska kommentar angående den nya generationen är löjlig.

Precis som du poängterat var det sarkasm Vidare är det imponerande att du utarbetar en allmängiltig förklaringsmodell beträffande olika generationers syn på endera av dem. Den bygger på samma arrogans, ointelligens och vilja att må lite bättre över sig själv som min förmodar jag?

Ytligheten hör samman med den loja inställning och okritiska syn många av de ungdomar jag stött på idag har, och jag kan inte känna igen mig i den och har inte stött på den i äldre generationer heller för den delen. Vi talar alltså om ytlighet i den bemärkelsen att man inte väljer att gå in på djupet i vissa detaljer. "men orka o stämma folk, lev med faktum att världen är orättvis" är ju ett tydligt tecken. Sen förstår jag att personen i fråga säkert inte var seriös men likväl speglar det något anser jag.

OT som fan nu men nu hejar vi på de grabbar som stämmer EA.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Helt rätt, visa att det fortfarande finns folk som inte bara accepterar vilken skit som helst från företagen utan kräver att få vad som lovats!
Låt aldrig konsolerna sjunka ner i PC's nuvarande träsk av vidriga DRM och krossade löften. Låt inte ett spel säljas på någon plattform som inte levererar vad som lovats!

Medlem

Det är så det ska gå till.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av comkri:

När jag köpte Bad Company 2 till pc så stod det att Battlefield 1943 skulle komma till pc men det gjorde det aldrig. Är ganska missnöjd med hur dom behandlar sina kunder!

Håller med fullständigt. Har fortfarande inte köpt Bf3, och skulle valt att köpa BF1943 i stället för Bf3 om jag hadde haft det valet. Dags för "occupie battlefield" tycker jag:).

Medlem
Skrivet av Shimo:

*väntar på att EA ska meddela att alla som köpt BF3 LE får betala för Back to Karkand ändå*

I så fall skulle det vara ett solklart tillfälle att begära prisavdrag motsvarande kostnaden för Back to Karkand eller häva hela köpet. 1 §, 3 §, 16 § 2 st 2p, 28 § 1 st och 29 § Konsumentköplag (1990:932).

Hade jag köpt BF3 på PS3 och inte fått vad jag blivit lovad hade jag skickat ett fint mail med dessa paragrafer och krävt antingen BF1943 eller summan som BF1943 kostar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det är som om man köper en ta 3 betala för 2 vara i en storaffär men när man kommer till kassan så får man betala för 3 ändå. När det gäller förboknings erbjudanden så verkar det som speciellt EA tycker att det man lovar där behöver man inte hålla.

Medlem

OOoooj vad allvarligt detta var, buhuuu jag får inte mitt gratisspel som EA har lovat mig, so what deal with it, be a man, boy eller whatever.

Besvikelser stärker karaktären, något som fler borde få känna på!

Stämma?, ONLY IN AMERICA, The new fucked up generation!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag ska stämma DICE eftersom de lovade att spelet skulle vara utvecklat FÖR pc. om ni förstår vad jag menar.

Medlem

Ameh, jag trodde det skulle bli bråk om den trasiga pc versionen >.<

EA borde bli stämda för alla fel när dom ändå är i farten

* PC versionen är helt trasig men släpptes utan att varna kunden
* Ps3 versionen fick inte sitt 1943 som de stämms för nu
* Falsk marknadsföring, det är inte en pc port utan tvärtom

Kommer korka upp en fin champagn om EA skulle förlora ett fall mot alla de här punkterna
Personligen så blev jag så extremt besviken på spelet, hade det stått Bad Company 3 på spelet så hade jag åtminstånde vetat vad jag fått för spel.

Jag kommer inte börja spela igen förrän pc versionen är lagad och klar, när man ändå redan har bränt pengar på skiten...suck, om man ändå kunde lämna tillbaka spelet :/


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar