Är Biowares nya ett Command & Conquer-spel?

Robot
Är Biowares nya ett Command & Conquer-spel?

På lördag kommer Biowares nya studio avtäcka sitt debutspel. Heter det Command & Conquer: Alliances?

#bioware


Medlem
Är Biowares nya ett Command & Conquer-spel?

japp och de har frostbite motorn!

Medlem

ska Bioware göra ett RTS? nånting låter extremt fel med den meningen. :S

Medlem

Intressant


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Låter intressant om det skulle vara så.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Fan va najs


signatur

Meep!

Medlem

Definitivt intressant!

Medlem
Skrivet av Oneone:

japp och de har frostbite motorn!

Bara tanken får mig att rysa av skräck :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dis cud bi interesteringen O.o

Medlem

Nog med mjölkning på C&C. Har spelat dessa spel sedan 4 (Typ?) år gammal, och serien är inte igenkännerlig på något utom namnet.
RA3 var Ok som en parodi.
C&C4 var bara rent på Engelska "sad".

Angående bilden kan jag bara tolka ett nytt Generals från då den inte passar in på något annat spel. Om de inte fått för sig att göra en remake alá mjölk av C&C TibDawn, möjligen RA1.

Inaktiv

OMg. Det kommer ju aldrig att slå originalet ifrån 1995. Men jag hoppas att det kommer nära

Medlem

Vore ju jävligt gött om man kunde komma ifrån den där treåringsgrafiken de har använt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja, dom kan ju inte göra denna serien sämre än vad den är nu iaf.....

Medlem

Låter väldigt intressant, får hoppas att dom gör ett bra jobb

Medlem

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Väldigt intressant! De lär förmodligen göra bättre än EA.

Medlem
Skrivet av Preath:

Väldigt intressant! De lär förmodligen göra bättre än EA.

Eeeeee, derp; Bioware ägs av EA?

Medlem
Skrivet av chopper:

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..

C&C kom väl aldrig till amiga heller? Är nog Dune du tänker på?

Vilken dålig konceptbild, varför inte en bild på toapapper? Så, nu var det slutgnällt... Jag tror inte de kommer ge sig på Westwoods klassiska universum, det går nog inte att väcka till liv en döende genre / spelserie.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Personligen tycker jag att C&C-världen baserad på tiberium är mer eller mindre perfekt som utgångspunkt för ett RPG. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Preath:

Väldigt intressant! De lär förmodligen göra bättre än EA.

Eeeeee, derp; Bioware ägs av EA?

Oh, no. Woops.

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..

den dan jag skaffade C&C 4 och spelade i 10 minuter så bara brann det inuti mig, tror att skivan bröts av i 50 små bitar xD att dom inte kunde se själv att det där spelet aldrig skulle funka

Medlem
Medlem

Jag har ingen som alls koll på command & conquer serien längre. Jag har First decade och spelar C&C1 Red alert 1 och tiberium sun lite då och då Tänk att dom tre gamla spelen en idag har så mycket bättre stämning en vad någott nytt har idag. Blev så nostalgisk så var tvungen att kolla på lite gamla westwood studio klipp från youtube

Skrivet av Palpatine666:

Jag har ingen som alls koll på command & conquer serien längre. Jag har First decade och spelar C&C1 Red alert 1 och tiberium sun lite då och då Tänk att dom tre gamla spelen en idag har så mycket bättre stämning en vad någott nytt har idag. Blev så nostalgisk så var tvungen att kolla på lite gamla westwood studio klipp från youtube

Westwood - det var tider det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Palpatine666:

Jag har ingen som alls koll på command & conquer serien längre. Jag har First decade och spelar C&C1 Red alert 1 och tiberium sun lite då och då Tänk att dom tre gamla spelen en idag har så mycket bättre stämning en vad någott nytt har idag. Blev så nostalgisk så var tvungen att kolla på lite gamla westwood studio klipp från youtube

Westwood - det var tider det.

Haha ja verkligen kolla på detta http://www.youtube.com/watch?v=ym7NilMAwVA

Medlem

C&C
Bioware


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Palpatine666:

Jag har ingen som alls koll på command & conquer serien längre. Jag har First decade och spelar C&C1 Red alert 1 och tiberium sun lite då och då Tänk att dom tre gamla spelen en idag har så mycket bättre stämning en vad någott nytt har idag. Blev så nostalgisk så var tvungen att kolla på lite gamla westwood studio klipp från youtube

Westwood - det var tider det.

Haha ja verkligen kolla på detta http://www.youtube.com/watch?v=ym7NilMAwVA

Tackar för det klippet!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av chopper:

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..

den dan jag skaffade C&C 4 och spelade i 10 minuter så bara brann det inuti mig, tror att skivan bröts av i 50 små bitar xD att dom inte kunde se själv att det där spelet aldrig skulle funka

jag tror nog jag viste att c&c4 var skit men jag köpte det ändå, äger alla c&c spel och gillar alla före 4an...vilket episkt sätt och slakta en serie, props till ea som lyckades på ett sätt som få skulle våga göra det på.
kunde väll ha gjort c&c4 sista delen i tiberium sagan, sedan experimenterat med upp-lägget?

nu sk jag ju inte skyffla skit på ea visserligen....den som lever få se men som sagt innan så kan det ju inte bli sämre än c&c 4

Medlem

Kanske är ett C&C: Renegades 2

123
Skriv svar