Ge japanerna på pälsen för Pearl Harbor

Robot
Ge japanerna på pälsen för Pearl Harbor

I Pacific Squadron WW II är du en krigspilot som strider på så ikoniska platser som Pearl Harbor och Iwo Jima.

#damage-inc-pacific-squadron-wwii


Medlem
Ge japanerna på pälsen för Pearl Harbor

Såg ju ytterst mediokert ut, kan någon säga lågupplösta marktexturer?

Medlem

welcome back 2002 ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Men USA fick väl inte upp ett enda plan i Pearl Harbor eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av Kuci:

Men USA fick väl inte upp ett enda plan i Pearl Harbor eller har jag fel?

Jag tror jag har läst samma sak i bok för många år sedan så spelet är inte historiskt korrekt men det var ju inte i sin tur filmen heller

Medlem

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Vill hellre testa som japaner!

Medlem

Helt rätt!

När får vi gå loss på jänkarna??

Tänk Postal i bibelbältet...


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Eeeeh, nej tack.

Jag håller mig nog till att flyga pacific-kartor i IL-2 Sturmovik i så fall.

Inaktiv
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Att japanerna var taskiga mot kineserna är en underdrift, någon här som hört talas om Enhet 731? De som vill ha den korta versionen: De var som nazisternas koncentrations forskare, Dr. Mengele & Co.

Ni som vill ha något att läsa som konstigt nog aldrig nämndes i skolan: http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_731


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

Läste du vad jag skrev?
Om så, så skrev jag kort, mycket kort om Amerikanerna och Japanerna, inget annat.

Ska vi snacka om hemskheter folkslag har gjort med varandra har inget land rent mjöl i påsen, Kineser, Japaner, Amerikaner, Svenskar, Fransoner,,,, listan är oändlig.

Jag kommenterade bara en specifik händelse.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det ser ju inte suveränt ut direkt och appropå historia så skall vi nog vara tacksamma för att Japan anföll Pearl Harbour då det gav USA en ursäkt att gå i i kriget mot axelmakterna (Synd för japanerna att de inte lyckades sänka hangarfartygen...).


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Snälla ge mig ett nytt IL2 Sturmovik till PC! Saknar tyg realism med massor med knappar att hålla reda på!Nåja men får väl fortsätta spela IL2.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Att japanerna var taskiga mot kineserna är en underdrift, någon här som hört talas om Enhet 731? De som vill ha den korta versionen: De var som nazisternas koncentrations forskare, Dr. Mengele & Co.

Ni som vill ha något att läsa som konstigt nog aldrig nämndes i skolan: http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_731

De var långt värre än Nazisterna imo.

Finns en film (säkert flera) - Men Behind The Sun, men jag förstod inte mkt utav den.

Medlem
Skrivet av Dita:

Snälla ge mig ett nytt IL2 Sturmovik till PC! Saknar tyg realism med massor med knappar att hålla reda på!Nåja men får väl fortsätta spela IL2.

Det finns det redan. Det heter Cliffs of Dover.
Det släpptes tyvärr i ofärdigt skick men det har helt klart potential.

Medlem

Heh som en del har sagt..japanernas unit 731 var inte direkt nagra snalla gossar, tillsammans med ett par andra liknande enheter som kikade pa kinserna som ramtrial for forsking inom kemisk krigsforing..det ironiska ar att dessa forskar fick amnesti i usa efter kriget i utbyte mot att dom gav amerika deras forskings resultat. Men nog om det och till spelet i sig, kanns ratt utjatat med pearl harbor grejen, skulle vara typ som om vi svenskar gjorde ett spel dar man spoade pa ryssen vid narava och sen forsoket vid Poltava..eller varfor inte lyzten?.

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Du får det att låta som om USA var/ är ett gäng talibaner. För övrigt hade ju Japan ett val så skyll er själva.


signatur

B lup

ZF
Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Du får det att låta som om USA var/ är ett gäng talibaner. För övrigt hade ju Japan ett val så skyll er själva.

demokratiska Japan hade alltså ett val men inte totalitära USA? okej...

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Du får det att låta som om USA var/ är ett gäng talibaner. För övrigt hade ju Japan ett val så skyll er själva.

demokratiska Japan hade alltså ett val men inte totalitära USA? okej...

Nu var det ett världskrig, alla sidor begår hemska saker i en så stor konflikt


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Sillage:

Japanerna anföll en militärbas, Amerikanarna släppte nukes på civila städer.

Försöker du få Japanerna att framstå som helt okej eller? Japan var i Kina och härjade 1937-45.

17 000 000 - 22 000 000 civila döda.

mm fast fast nu handlar det om usa vs japan visst japanska armén var riktigt taskig mot kineserna men det rättfärdigar inte usas terrordåd mot hiroshima och nagasaki. Så det så

Du får det att låta som om USA var/ är ett gäng talibaner. För övrigt hade ju Japan ett val så skyll er själva.

demokratiska Japan hade alltså ett val men inte totalitära USA? okej...

Nu var det ett världskrig, alla sidor begår hemska saker i en så stor konflikt

tack, jag tror vi redan kommit fram till det i tråden. kanske motverkas begripligheten lite av att skriva på tvärtomspråket när inte ens ironi går fram längre, än mindre poängen?

formuleringen syftade naturligtvis på användandet av ordet "val" i frågan. Japan var en diktatur både innan och efter detta pågick, att då mena att det är nått lika rättfärdigat i att kollektivbestraffa civila relativt en förebyggande attack på en militärbas är också ironiskt. (men inte på ett kul sätt) inte heller brukar Japansk propaganda idag utmåla sina insatser som nån form av världsförbättrande och kulturspridande.

USAs befolkning däremot har röstat fram alla sina psykopater som stått bakom att bränna folk levande, urskilljningslöst bomba städer, experimenterat inte bara på krigsfångar utan även egen befolkning, utstuderade men meningslösa tortyrformer, tysta ner eller skydda sina egna krigsförbrytare oavsett om de våldtar åttaåringar eller försöker dölja sånt med mord på civila, etc etc. och till skillnad mot Japan så är det inte idag snart ett sekel sedan, det är idag.

1
Skriv svar