Docklands och JAS 39 Gripen hjälper mig på gymet

Flakmonkey
Docklands och JAS 39 Gripen hjälper mig på gymet

 Nu efter all julmat, godis och allmänt rörelsebefriande aktiviteter så har jag äntligen kommit igång så smått med träningen. Både igår och idag har jag spenderat 60 minuter på en Crosstrainer och då inte bara stillastående utan jag har försökt hålla ett högt och stabilt tempo för att väcka kroppen ordentligt. Jag inser att det inte låter som två roliga timmar och det har det inte heller varit men jag har ändå hittat ett sätt att få dem att kännas mindre meningslösa och framförallt gå snabbare.

Nej det handlar inte om några droger, ingenting ärre än proteinbars iaf, utan något så fantastisk enkelt som kunskap. Jag har nämligen upptäckt ännu en av storheterna i Sveriges Radios app till Android (och ios antar jag) som innehåller så mycket gois i sitt podarkiv att man har att göra för en bra tid framöver. Nu har jag börjat ta mig igenom P3:s dokumentärsarkiv och det är just det som gör stunderna på crosstrainern och även andra motionsmaskiner så mycket lättare.

Lättare är kanske fel ordval iofs, mer korrekt vore nog att säga att de känns kortare när man lyssnar på något intressant än "bara" musik. För man tar ju i lika hårt ändå, i varje fall om jag ska tro displayen som visar fart, motstånd, sträcka och antal brända kalorier. Så vad finns det då och lyssna på. Allt möjligt förstås, men jag har hittills lyssnat och lärt mig om Alexandramannen, JAS-projektet och idag blev det historien om Docklands. Mycket intressant faktiskt och perfekt att kunna kombinera nytta med nöje, imorgon tror jag bestämt att det blir Hagamannen.

#blogg

Medlem
Docklands och JAS 39 Gripen hjälper mig på gymet

Docklands var bra grejjer det på den tiden det begav sig


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar