Havets Vargar
Havets Vargar, vilket drömlir det var! Det är nog det enda spelet som jag kan minnas att jag har spelat om, och om, och om igen. Jag var aldrig någon stjärna på det, eller "pro" som man så fint säger idag. Likförbannat körde jag alltid på svåraste, endast för att jag gillade tanken på att man själv kunde "anställa" pirater som åkte runt och härjade med de andra ländernas handelsskepp.
Jag har försökt med alla möjliga knep för att få det att funka på min dator (tro mig, jag har försökt det som går), och jag har tillslut lyckats få det att faktiskt funka med DOSbox. Det tog tid, vääldigt lång tid, och en massa kommandon behövdes skrivas och liknande för att det skulle flyta på så att det var spelbart.
Varför jag la av med att lira Havets Vargar i DOSbox? well, vi kan säga såhär, det fanns en ytterst tråkig bugg i HV, som gjorde att hela spelet kraschade. Jag lyckades aldrig lista ut vad det var som gjorde att spelet kraschade, och jag gav upp efter många misslyckanden. Minnet kom tillbaka till mig och jag insåg att jag hade precis samma problem som liten grabb att spela HV, jag lyckades knappt aldrig avsluta ett helt spel, för oftast så kraschade spelet för mig innan dess.
Ser redan nu att jag har malt på som tusan, hur som helst har jag länge funderat över en sak. Kodning är inte min grej, jag kan helt och hållet ingenting alls om det. Men, jag skulle så gärna vilja lira HV igen, precis så som det var, förutom den ytterst tråkiga buggen, och självklart skulle jag vilja ha det fungerandes i XP/Vista, så man slipper DOSbox.
Därför är jag ute efter så mycket information som möjligt när det gäller HV. Vilket förlag låg bakom det? vad hette de som låg bakom kodning och diverse grafiska delar av spelet? E-mail adresser (de hade vart GULD värda! dock osannolikt att någon här har lyckats klämma fram en email, men man vet aldrig). Ja precis all information som ni sitter på där hemma i stolen och klämmer på.
Min tanke ligger i att försöka få kontakt med folket runt HV, och, med lite tur, få dem att gå med på att göra en "ny" version av HV, dock med samma grafik, samma spelmotor osv. Spelet var helt enkelt klockrent! Om en summa pengar så krävs, så skulle jag vara redo att betala för att få en .exe fil eller liknande till ett nytt, fungerade HV.
Tänk er, pojkar och flickor, att få bli ung på nytt! Tänk er, att få se Henry Morgan, den stolta piraten som härjade i det stora havet (väldigt ofta var det danskarna som fick smaka på de svenska piraternas stål!). Eller varför inte Blackbeard? ååh, bara namnen på piraterna i spelet väcker minnena till liv. Jag hoppas jag lyckas få ut någon slags information från denna tråden, som jag kan arbeta vidare ifrån!
Tack för all hjälp, och alla andra HV-älskare där ute, hej på er!
kul att se att det är fler som gillade detta spelet!! jag spelade det själv hen hel del...har för mig att jag skrev om det i en tråd nån gång...
tyvärr kan jag inte hjälpa dig...ville bara visa att det är fler som gillade det!!
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942