Alan Wake's American Nightmare
Alan flyr till Arizona och möter samma fiender på samma bistra humör. Mardrömmen fortsätter, men den är betydligt mindre skrämmande än sist.
#remedy, #alan-wake, #alan-wakes-american-nightmare, #microsoft
är du i originalet kunde gå långa stunder utan att bli attackerad (och då få ett nervöst sammanbrott av minsta lilla ljud) tvingas du här skydda dig mot en så strid ström monster att du inte hinner bli skrämd.
Jag undrar om vi spelade samma spel. Min största kritik mot originalet var att det kom fiender hela tiden, så att det aldrig ens försökte bli ett läskigt spel.
För mycket action i vanliga spelet också, och de är sega. Man får inget ut av att nöta en oändlig massa fiender, spelaren vill bara vidare till nästa storyelement.
Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.
är du i originalet kunde gå långa stunder utan att bli attackerad (och då få ett nervöst sammanbrott av minsta lilla ljud) tvingas du här skydda dig mot en så strid ström monster att du inte hinner bli skrämd.
Jag undrar om vi spelade samma spel. Min största kritik mot originalet var att det kom fiender hela tiden, så att det aldrig ens försökte bli ett läskigt spel.
Vad som räknas som för mycket skiljer är ju högst individuellt, men om du tyckte att det var för mycket i originalet och jag inte gjorde det medan jag tycker att det är för mycket nu så kan du ju dra egna slutsatser om hur mycket det är nu
Vissa saker var riktigt bra i AW, men de sneglade lite för mycket på Carpenter och King i vissa fall att man kände sig trött innan spelet var slut.
*Facepalm* på folk som inte förstår kritiken med för mycket action. Många av höjdpunkterna i originalet var de lugna momenten när man kunde insupa atmosfären. The Signal och The Writer hade för mycket action dock.
Ett exempel där mindre action blir effektfullt är i Dead Space 2 en bit in i spelet när man inte stöter på någon fiende på 15-20 minuter. Det enda som man stöter på är alla möjliga ambienta ljud som får det att krypa längs ryggraden. Vad som händer då är att spelarens fantasi får jobba istället för avtryckarfingret. Det man inte ser,känner till, det okända utan bara kan föreställa sig är det som skrämmer mest. Amnesia verkar göra det här väldigt bra också.
+ Underhållande
- För mycket action?
Brukar inte action vara det som är underhållningen?
Men kan hålla med om att för mycket action förstör skräck spel eller vad man ska kalla dom.
Man blir van med fienderna och när dom kommer hela tiden så blir det typ som ett arkadspel där man bara slaktar..
Ett exempel där mindre action blir effektfullt är i Dead Space 2 en bit in i spelet när man inte stöter på någon fiende på 15-20 minuter. Det enda som man stöter på är alla möjliga ambienta ljud som får det att krypa längs ryggraden. Vad som händer då är att spelarens fantasi får jobba istället för avtryckarfingret. Det man inte ser,känner till, det okända utan bara kan föreställa sig är det som skrämmer mest. Amnesia verkar göra det här väldigt bra också.
Håller helt med. Ridley Scott visade det förträffligt med mästerverket Alien (och James Cameron tappade det lite med Aliens, även om det är en jäkligt bra actionfilm).