Modern Warfare 3 säljer långsammare än Black Ops

Medlem

Folk har väll tröttnat på samma konsollpiss dem har levererat sedan MW2.
MW2 var sviket. Fy fan.

Älskade cod när det fortfarande var ett esport spel. (Cod1,uo,2 och 4)

Medlem

Kan mycket väl vara det eviga nötandet av modernt krig som folk tröttnat på. Inte för att den miljön igentligen är tråkig, men när det kommer tonvis med spel varje år som försöker rida på samma tema så får man nog.
Folk gnäller på ww2 - men jag har inte sett många ww2 spel på sistone....jag säger FRAM MED MER WW2 igen! (Hade gärna sett en sann uppföljare till Cod2 eller BF1942...och ja, jag snackar PC så jag kan inte räkna BF1943 eller Cod3)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som fortfarande kör CoD4 eller?

Nej då vi är några som gillar det! ... en stund! För många clan servrar är bara total rape om du joinar som ny.. Så när nästan en hel clan jagar dig så blir det lite surt efter en stund.
Skulle man vara så korkad att man rensar så blir man kickad... Så det blir inte så ofta mest bara om man kan joina med ett eget litet team. he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Blev så bränd av black ops att jag kanske aldrig köper ett spel igen utan att köra genom singel player pirat först =/

I all vänlighet men risken är att du missar något med att bara testa SP för det brukar vara stor skillnad på SP och MP spel delen...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Konstigt, det är ju ett skitspel..

Medlem

Samma tema, samma koncept, samma motor, samma multiplayer... I fem spel

Enda som ändrats är några enstaka features och en ny kampanj i samma andra som de förra.

Konstigt att alla som inte är fans tröttnar?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Samma tema, samma koncept, samma motor, samma multiplayer... I fem spel

Enda som ändrats är några enstaka features och en ny kampanj i samma andra som de förra.

Konstigt att alla som inte är fans tröttnar?

Precis! Jag har tröttnat helt och hållet.. är inte alls säker på att jag ens köper nästa släpp ärlig talat!

Medlem

Så här i efterhand är det helt klart att BoPs > MW3.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det som gör att jag inte vill köpa MW3 eller att cod numera suger, har ju inte med spelets koncept att göra. Det har snarare med det otroligt dåliga utförandet av konceptet att göra, till exempel så är det bättre vapen ljud i mina gamla knallpistoler från barndomen än vad det är i mw3, alla vapen låter ju förfan som om man rasslar massa spikar i en plåtburk.

Dom kanske kan invenstera lite pengar i en ny motor istället för att mjölka franchisen, å andra sidan så har ju IW redan bevisat att dom bara är giriga spelutvecklare, och deras studio förlorar hela tiden värdefulla designers till andra intressanta spel, som tex Takedown.

Medlem

Är ärligt talat inte förvånad! Att jag inte är något fan av MW3 har jag uttryckt högt och brett i diverse trådar här.
Där finns ju ungefär noll nytänkade i spelet! Att man tror man kan komma undan med en uppdaterad version av MW2 är ju bara patetiskt från deras sida.
Att spelet sen är anpassat för konsol glädjer ju inte en PC-spelare som mig. Missta er inte nu för att jag missunnar konsolspelarna deras plattform men för det behöver tillverkarna inte sänka spelet för PC-spelare. FOV på 55-65 funkar kanske på en 42" skärm i TV-soffan men inte på en 22" datorskärm! Var är valmöjligheten att ändra??? Hade varit busenkelt för deras kodare att fixa.
Vidare så förstår jag inte tanken med att dom inte fortsätter med dedikerade servrar utan kör på hostingskitet som fungerar urkasst!!! Ännu en effekt av konsolifiering. KORKAT!!!!
Usch nä nu orkar jag inte ens lägga mer energi på möget. Det är avinstallerat sen länge och kommer inte i närheten av min HD igen...

Medlem
Skrivet av Styggve:

Där finns ju ungefär noll nytänkade i spelet! Att man tror man kan komma undan med en uppdaterad version av MW2 är ju bara patetiskt från deras sida.

Nu gjorde de ju faktiskt det - den sålde ju för över en miljard på 16 dagar. Så jo, den kom undan med det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja hoppas COD försvinner nu snabbt, eller att dom börjar om från början och slutar med den här FIFA liknande ett spel per år varianten dom kört med länge nu. En helt ny grafik/spel motor för det första krävs, sen lite innovation på det så kanske dom kan rädda den, gör dom inte nåt så lär serien dö ut snart, och för mig del får den gärna göra det, tills dom börjar förändra sig då.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Handlar väl mer om att MW3 är ett värdelöst spel. Det handlar inte om att människor tröttnar på CoD, just det här spelet är värdelöst. Jag köpte det, spelade några gånger, gav upp. Sitter hellre och lirar Black Ops tills nya Black Ops släpps.

Medlem

Tyckte MW vad guld, köpte World at War och Modern Warfare 2 i tron om att de skulle vara bra, men icke. Gav upp serien efter det, men fick Black Ops av tjejen, så spelade och tyckte visserligen att det var bättre än än World at War och MW2, men fortfarande inte lika bra som MW. Tackade för spelet, men sa att jag föredrar en presentcheck i fortsättningen så jag kan välja själv

Såvida det inte blir ett radikalt uppsving i CoD-serien så är den död för mig.

Medlem

stora skillnaden är väl att black ops är riktigt bra och mw3 inte fullt så bra

Medlem

Kommer de börja bygga på en ny motor nu som kommer likna den nuvarande motorn fast lite bättre skugga?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

12
Skriv svar