Call of Duty: Black Ops 2

Robot
Call of Duty: Black Ops 2

Med Black Ops 2 vill Treyarch ta nya friska tag med en spelserie som trots sina försäljningsframgångar inte har anledning att ligga på latsidan. Och de gör det genom att sikta framåt.

#treyarch, #call-of-duty-black-ops-2-2, #superman-the-man-of-steel


Medlem
Call of Duty: Black Ops 2

Det här lät intressant:
"Mark förklarar hur man nu arbetar med berättelser som kan grena ut åt olika håll beroende på avgörande val spelaren gör – men också beroende på dennes skicklighet. "

Valmöjligheter i ett cod-spel? Det måste väl vara den stora nyheten?

Edit: Har det dedikerade servrar så man slipper "host migration"-dyngan?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Reportaget ovan gav mycket mer intresse av att spela Black Ops 2 än den sunkiga videon! Säger en hel del. Tycker det låter lite intressant faktiskt. Det står inte och fallar på grafiken. En bra story och bra gameplay går alltid före. Så Black Ops 2 kanske blir bra trots allt... vi får se!

Medlem

Att de säger vad folk vill höra under hype är inget nytt?
Mera Tribes åt folket.

Inaktiv

Ser mer ut som ett Tiberium Wars first person shooter i mina ögon. Men orangea nyanser och självgående robotar är ju hipp idag.

I never asked for this...


signatur

The definition of insanity?

Medlem

meh...


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Medlem

Känns det inte lite för närma i tiden? När jag såg bilderna först trodde jag det var om 80 år och inte bara drygt ett decennium.

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Kan inte ett spel företag bygga en motor på över 5 år så ska de inte bygga spel!!!!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Detta är den andra tråden om samma sak som du spyr galla i. Du måste inse att folk tycker olika, och i det här fallet verkar inte folk tycka som dig - är det då automatiskt fel?

Folk kommer givetvis köpa spelet ändå eftersom titeln säljer. Trailern var för mig inget upphetsande alls utöver att jag fick lite BF2142-vibbar. Lyckas man få dit support för dedikerade servrar igen så blir nog spelet ändå bättre än sin föregångare, det tvivlar jag inte på. Hoppas för seriens skull åtminstone.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av qun0:

Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Tvärtom så tror jag dom flesta whiners här har hittat sin peak i sitt spelande. Själv har jag hittat ett DLC till M&B Warband "napoleonic wars" som tidigare varit en modifikation och jag tycker det är otroligt bra med sin simpel grafik & mekanism. Nya high budget spel intresserar mig inte lika mycket längre, de senaste 5 åren har jag hittat min bästa spelunderhållning via moddar av diverse slag eller av indi-utvecklare.

Jag tycker det här säger mig något, att spel industrin idag har blivit något otroligt platt och förutsägbart. Visst är inte dagens shooters dåliga, men det känns som gamla tapeter med ny färg. Jag tror att som med nästan allt annat i livet så blir spelare mer kräsna med åldern. För yngre generationer eller nya spelare så kanske är COD is the shit men för många som redan kört det där i årtionden så tröttas det.

Nej jag tror vi fan aldrig kommer bli NÖJDA! Whine on brothers and sisters...


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av woicer:
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Detta är den andra tråden om samma sak som du spyr galla i. Du måste inse att folk tycker olika, och i det här fallet verkar inte folk tycka som dig - är det då automatiskt fel?

Folk kommer givetvis köpa spelet ändå eftersom titeln säljer. Trailern var för mig inget upphetsande alls utöver att jag fick lite BF2142-vibbar. Lyckas man få dit support för dedikerade servrar igen så blir nog spelet ändå bättre än sin föregångare, det tvivlar jag inte på. Hoppas för seriens skull åtminstone.

Har jag sagt att det är automatiskt fel? nej det har jag inte. Sluta ta saker för givet, tänk efter vad folk gnällt om många gånger angående cod om man bortser från grafiken. Då har dom gnällt att det är linjärt och dom är less på att det ska vara nästintill nutid. Nu ska det vara mindre linjärt och det är lite mer framtid i det hela. Men fortfarande blir inte folk nöjda, det kallar jag kräsna människor som aldrig blir nöjd över något.
Sedan dedikerade servrar fanns i första black ops med. Men du testade väl aldrig det för att märka av den lilla saken.

Inaktiv
Skrivet av matte89:
Skrivet av qun0:

Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Tvärtom så tror jag dom flesta whiners här har hittat sin peak i sitt spelande. Själv har jag hittat ett DLC till M&B Warband "napoleonic wars" som tidigare varit en modifikation och jag tycker det är otroligt bra med sin simpel grafik & mekanism. Nya high budget spel intresserar mig inte lika mycket längre, de senaste 5 åren har jag hittat min bästa spelunderhållning via moddar av diverse slag eller av indi-utvecklare.

Jag tycker det här säger mig något, att spel industrin idag har blivit något otroligt platt och förutsägbart. Visst är inte dagens shooters dåliga, men det känns som gamla tapeter med ny färg. Jag tror att som med nästan allt annat i livet så blir spelare mer kräsna med åldern. För yngre generationer eller nya spelare så kanske är COD is the shit men för många som redan kört det där i årtionden så tröttas det.

Nej jag tror vi fan aldrig kommer bli NÖJDA! Whine on brothers and sisters...

Om man räknar bort att dom gråter över att grafiken ska tydligen se likadan ut sedan cod 4 (vilket det inte gör, skulle annars inte vara krävande om så var fallet) så har dom annars gnällt att det är linjärt och ingen framtid bara en sorts nutid.
Nu när det ska bli mindre linjärt och närmare framtiden så gnäller dom i alla fall.
Det kallar jag kräsna som aldrig kan bli nöjda. Ingen har heller tvingat dom att spela eller ens läsa om cod men lik förbannat måste dom och säger dom ska bojkotta eller något.
Sedan när blev jag en yngre generation. Jag älskar dock dom äldre cod liren men har inget emot något cod över huvudtaget. Enda problemet jag har är alla killstreaks du får när man kunde nöja sig istället med tre som i cod 4 eller inga alls. Men annars har jag inga problem med liren.

Jag försöker inte skydda CoD så nu slipper du och andra tro det. Men förstår bara inte varför folk ska gnälla över ett spel dom ändå inte lirar. Finns väl annat att lägga ner tid på eller hur?

Sedan kan man fråga sig varför folk ska ta allt på sådant blodigt allvar när det blir samma sak. Många spel är likadan ut spelmässigt. Alla bf liren har varit samma att du ska ta över flaggor, alla ut spelen är det samma inom också förutom att fordon kom in där vid UT 2004 så blev en liten annorlunda sak då men annars ej, alla sims samma sak bara några expansioner hit och dit med lite nya tillägg, sim city är samma sak i, need for speed och ja listan kan bli lång. Men lik förbannat kan folk bara gnälla på en sak.

Tror folk behöver sig ett liv

Medlem

Eftersom BO var så jätte bra optimerat till pc.
Så tror jag fan att jag väntar o ser vad recensionerna säger.

Även fast jag inte fattar att vissa killar ger cod full pott år efter år. Måste finnas pengar bakom? Eller riktigt kassa fps-recesenter.

Har de inte råd att utveckla en ny motor snart?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tråkigt att det kommer ett nytt cod varje år och det är samma samma samma. Men visst duger om man har tråkigt. Kommer säkert köpa det när det kostar runt 200kr


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Åtminstone försöker Treyarch att göra någonting nytt och förbättrat.

IW gör inte ens det...

Medlem
Skrivet av TexN:

Eftersom BO var så jätte bra optimerat till pc.
Så tror jag fan att jag väntar o ser vad recensionerna säger.

Även fast jag inte fattar att vissa killar ger cod full pott år efter år. Måste finnas pengar bakom? Eller riktigt kassa fps-recesenter.

http://www.youtube.com/watch?v=aIP73xIAPLU
En kortfilm om Mass Effect men den stämmer ju så sjukt bra x)

Detta blir den sista chansen jag ger ett CoD spel, har inte köpt flertal titlar nu men ok.. sista chansen, de säger att de vill utveckla spelet, så gooo!

Medlem

Är det samma motor som används i Black Ops och MW3?

Jag tror absolut att det inte blir ett köp. Usch. Jag la ner COD serien efter Black Ops.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bilderna får mig att tänka på C&C mer än på CoD, vet inte om det är bra eller dåligt.

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Man kan inte göra alla nöjda så självklart kommer någon "bitcha", en del bryr sig om den grafiska biten medan en del mer bryr sig om spelkänsla. Så lär dig att det väldigt sällan görs spel som tilltalar alla istället för att säga till andra att växa upp.

Medlem

Kul med en "ny" tvist med framtid, de verkar ju ha skippat både lasrar och aliens. Jag har inte spelat mw3 nu sen december, det har helt enkelt inte lockat, än mindre black ops som mest samlat damm i byrålådan. Jag kommer nog inte köpa detta heller så länge jag inte blir otroligt sugen. Väntar tills det händer...

Medlem

Att det inte är en ny spelmotor är väl inte så konstigt med tanke på att största delen av försäljningen kommer från konsoll, först när PS4 och Xbox720 släpps kommer det en ny motor.

Avvaktar nästa konsollgeneration och hoppas på ett remastrat COD4 som i min mening är det bästa COD av dom alla (självklart till PC )


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jäkligt imponerande vad de har kunnat göra med den där gamla motorn, ändå.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av matte89:
Skrivet av qun0:

Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Tvärtom så tror jag dom flesta whiners här har hittat sin peak i sitt spelande. Själv har jag hittat ett DLC till M&B Warband "napoleonic wars" som tidigare varit en modifikation och jag tycker det är otroligt bra med sin simpel grafik & mekanism. Nya high budget spel intresserar mig inte lika mycket längre, de senaste 5 åren har jag hittat min bästa spelunderhållning via moddar av diverse slag eller av indi-utvecklare.

Jag tycker det här säger mig något, att spel industrin idag har blivit något otroligt platt och förutsägbart. Visst är inte dagens shooters dåliga, men det känns som gamla tapeter med ny färg. Jag tror att som med nästan allt annat i livet så blir spelare mer kräsna med åldern. För yngre generationer eller nya spelare så kanske är COD is the shit men för många som redan kört det där i årtionden så tröttas det.

Nej jag tror vi fan aldrig kommer bli NÖJDA! Whine on brothers and sisters...

Om man räknar bort att dom gråter över att grafiken ska tydligen se likadan ut sedan cod 4 (vilket det inte gör, skulle annars inte vara krävande om så var fallet) så har dom annars gnällt att det är linjärt och ingen framtid bara en sorts nutid.
Nu när det ska bli mindre linjärt och närmare framtiden så gnäller dom i alla fall.
Det kallar jag kräsna som aldrig kan bli nöjda. Ingen har heller tvingat dom att spela eller ens läsa om cod men lik förbannat måste dom och säger dom ska bojkotta eller något.
Sedan när blev jag en yngre generation. Jag älskar dock dom äldre cod liren men har inget emot något cod över huvudtaget. Enda problemet jag har är alla killstreaks du får när man kunde nöja sig istället med tre som i cod 4 eller inga alls. Men annars har jag inga problem med liren.

Jag försöker inte skydda CoD så nu slipper du och andra tro det. Men förstår bara inte varför folk ska gnälla över ett spel dom ändå inte lirar. Finns väl annat att lägga ner tid på eller hur?

Sedan kan man fråga sig varför folk ska ta allt på sådant blodigt allvar när det blir samma sak. Många spel är likadan ut spelmässigt. Alla bf liren har varit samma att du ska ta över flaggor, alla ut spelen är det samma inom också förutom att fordon kom in där vid UT 2004 så blev en liten annorlunda sak då men annars ej, alla sims samma sak bara några expansioner hit och dit med lite nya tillägg, sim city är samma sak i, need for speed och ja listan kan bli lång. Men lik förbannat kan folk bara gnälla på en sak.

Tror folk behöver sig ett liv

Folk är inte "kräsna" som du påstår, de är skeptiska, och det med stor förståelse. De senaste CoDs har bara varit kopior av varandra och inte innoverat på något vis. Jag litar verkligen inte på en trailer och en förhandstitt för att bli övertygad om att CoD har gjort något nytt och bra, jag tänker fortsätta vara extremet skeptiskt tills spelet släpps. Har man blivit bränd förut så lär man sig att hålla undan.
Med det sagt, så ser detta lite mer hoppfullt ut än den oändliga repetitionen av tidigare spel. Men som sagt, vi får se när det släpps. Activision är ju fortfaraned Activision.

Medlem

Synd att de aldrig kommer gå vidare från 2005.

Medlem

Tror det när jag ser det. Faller inte för hypen längre.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

CoD blir bara sorgligare och sorgligare...

Medlem

FPS Russian använder den dronen som finns i spelet.
Prototype Quadrotor
http://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU

123
Skriv svar