Glöm Assassin's Creed Red – det heter Assassin's Creed Shadows

Robot
Glöm Assassin's Creed Red – det heter Assassin's Creed Shadows
Medlem

Hype!
Är det bra Collectors edition blir det den 😁


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ser ut att bli release 15 november i år.

https://twitter.com/wario64/status/1790079437662285907


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

Taggad! Men! Nu räcker det väl med generiska undertitlar? 😅


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Känns som Ubisoft blev lite sena på bollen nu. Alla har velat ha ett AC i Japan sen första AC släpptes och nu när det är på gång har det kommit två bra substitut i Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin. Men det ska bli intressant och se vad detta blir! Japan, ninjor och samurajer...jag är alltid taggad!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Taggad! Men! Nu räcker det väl med generiska undertitlar? 😅

Förstår inte vad du menar, skuggor passar perfekt för en lönnmördare! =D


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hoppas det blir lika bra som AC: Odessy 😍

Medlem

Hoppas de tonar ner RPG och fantasy-elementen rejält. Sjukt trött på det. Valhalla la jag ner tack vare detta.
Håll spelet ”realistiskt” utan massa siffror som poppar upp, fiender man hackar 50ggr på, samt drakar som flyger förbi. Då kan jag ge det en chans.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Taggad! Men! Nu räcker det väl med generiska undertitlar? 😅

Assassins creed: A Series of Unfortunate Events

Medlem

Började nyss spela Mirage och är positivt överraskad då jag tyckte spelen vart riktigt tråkiga sen Origins. Hoppas dom kör mer på det klassiska AC-stuket än det mer Fantasy/RPGiga.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

No hard feelings, men jag förstår inte hur man kan vara pepp på ett Ass Creed anno 2024. =P

Medlem

Ghost of Tsushima var ett otroligt tråkigt bottennapp enligt mig och Rise of the Ronin blev jag väldigt besviken på så jag hoppas verkligen att detta blir mer i min smak. Gillar samtliga AC spel och vill verkligen spela ett bra open world spel med samurajer och dylikt så jag håller tummarna för tredje gången gillt ☺️

Skribent

Jag hoppas på ett bra ninjaspel. Det är ingen som lyckats fånga den känslan ordentligt. The Last Ninja i all ära. Men det är egentligen inget bra spel.

Farhågor: Massa övernaturligt trams.
Förväntningar: Ninja-lajvande enligt AC-modellen med tusentals pluppar på en karta.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag hoppas på ett bra ninjaspel. Det är ingen som lyckats fånga den känslan ordentligt. The Last Ninja i all ära. Men det är egentligen inget bra spel.

Farhågor: Massa övernaturligt trams.
Förväntningar: Ninja-lajvande enligt AC-modellen med tusentals pluppar på en karta.

Hörru! Pissa inte på Tenchu, där har vi ninjakänsla med smyga i mörkret och ta ut folk från skuggorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Force:

Började nyss spela Mirage och är positivt överraskad då jag tyckte spelen vart riktigt tråkiga sen Origins. Hoppas dom kör mer på det klassiska AC-stuket än det mer Fantasy/RPGiga.

Mirage var helt klart ett steg i rätt riktning enligt mig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns som Ubisoft blev lite sena på bollen nu. Alla har velat ha ett AC i Japan sen första AC släpptes och nu när det är på gång har det kommit två bra substitut i Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin. Men det ska bli intressant och se vad detta blir! Japan, ninjor och samurajer...jag är alltid taggad!

Jovisst. Någon ska ju också, pliktskyldigt och tjatigt, trycka in Sekiro: Shadows die Twice i den här leken. Det känns lite osäkert vilket hålrum som Assassin's Creed ska fylla. Serien har ju blivit själva definitionen av ett generiskt action-RPG i tredjeperson, och något slags måttstock mot vilken man ställer spel som känns oinspirerade. Å andra sidan, Det finns säkert fler som spelar AC än de här andra tre spelen tillsammans, så det är väl bra att man då äntligen lyssnar på sina trogna fans. Krasst är det väl också så att Ubisoft snart tröskat sig igenom hela världshistorien - det finns kanske inte så där fasligt många populärkulturellt gångbara perioder kvar att göra spel av.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hörru! Pissa inte på Tenchu, där har vi ninjakänsla med smyga i mörkret och ta ut folk från skuggorna.

Sant. Glömde faktiskt det. Men det är inte direkt så att vi är bortskämda med bra ninjaspel. Ninja Gaiden passerar inte mitt ninjatest. Kul spel, men kunde lika gärna varit vem som helst som jag spelade som.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Håller tummarna att ubisoft lagt lite extra kärlek och krut till detta, eftersom det varit efterfrågat såpass länge! Samt att detta ska vara pure current-gen och inge crossgenskit.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Sant. Glömde faktiskt det. Men det är inte direkt så att vi är bortskämda med bra ninjaspel. Ninja Gaiden passerar inte mitt ninjatest. Kul spel, men kunde lika gärna varit vem som helst som jag spelade som.

Du har rätt i att vi inte är bortskämda! Håller också med om att Ninja Gaiden inte är ett riktigt ninjaspel. Det är bra actionspel, men för mig så borde ninjaspel vara stealth och inte action.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jovisst. Någon ska ju också, pliktskyldigt och tjatigt, trycka in Sekiro: Shadows die Twice i den här leken. Det känns lite osäkert vilket hålrum som Assassin's Creed ska fylla. Serien har ju blivit själva definitionen av ett generiskt action-RPG i tredjeperson, och något slags måttstock mot vilken man ställer spel som känns oinspirerade. Å andra sidan, Det finns säkert fler som spelar AC än de här andra tre spelen tillsammans, så det är väl bra att man då äntligen lyssnar på sina trogna fans. Krasst är det väl också så att Ubisoft snart tröskat sig igenom hela världshistorien - det finns kanske inte så där fasligt många populärkulturellt gångbara perioder kvar att göra spel av.

Jag tänker ju att de skulle kunna röra sig in i modern tid. Det var också det jag trodde första AC skulle leda fram till. Att vi till slut få ett spel och spela Desmond som lönnmördare i nutid eller nära framtid. Men de släppte ju lite den biten efter första tre spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns som Ubisoft blev lite sena på bollen nu. Alla har velat ha ett AC i Japan sen första AC släpptes och nu när det är på gång har det kommit två bra substitut i Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin. Men det ska bli intressant och se vad detta blir! Japan, ninjor och samurajer...jag är alltid taggad!

Och Sekiro! Kanske inte är riktigt samma typ av spel, men ändå!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jovisst. Någon ska ju också, pliktskyldigt och tjatigt, trycka in Sekiro: Shadows die Twice i den här leken.

Guilty...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Och Sekiro! Kanske inte är riktigt samma typ av spel, men ändå!

Det är mer ett fantasy-spel med Japan-inslag skulle jag säga. Men visst, I get your point.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är mer ett fantasy-spel med Japan-inslag skulle jag säga. Men visst, I get your point.

Ja, det är sant. Men spelet lyckas fånga känslan av att vara en ninja på ett fantastiskt sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag hoppas på ett bra ninjaspel. Det är ingen som lyckats fånga den känslan ordentligt. The Last Ninja i all ära. Men det är egentligen inget bra spel.

Farhågor: Massa övernaturligt trams.
Förväntningar: Ninja-lajvande enligt AC-modellen med tusentals pluppar på en karta.

Mark of the Ninja är ju ett toppen ninjaspel, men det är 2D om det stör.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av 4liv3:

Mark of the Ninja är ju ett toppen ninjaspel, men det är 2D om det stör.

Inte spelat. Värt min tid? 2D stör definitivt inte.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hoppas de tonar ner RPG och fantasy-elementen rejält. Sjukt trött på det. Valhalla la jag ner tack vare detta.
Håll spelet ”realistiskt” utan massa siffror som poppar upp, fiender man hackar 50ggr på, samt drakar som flyger förbi. Då kan jag ge det en chans.

Skrivet av Force:

Började nyss spela Mirage och är positivt överraskad då jag tyckte spelen vart riktigt tråkiga sen Origins. Hoppas dom kör mer på det klassiska AC-stuket än det mer Fantasy/RPGiga.

AC Red/shadows kommer följa samma spår som Origin/Odyssey/Valhalla är det sagt redan från start.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

AC Red/shadows kommer följa samma spår som Origin/Odyssey/Valhalla är det sagt redan från start.

Jo jag har också något minne av att de sagt det. Men man kan ju hoppas att de tänkt om💁‍♂️

Medlem
Skrivet av Therant:

Jo jag har också något minne av att de sagt det. Men man kan ju hoppas att de tänkt om💁‍♂️

Assassin's Creed Valhalla var väl första spelet i serien att dra in över 1 miljard om jag inte missminner mig? Alla open world/rpg Assassins Creed har ju sålt som glass i solen så dom droppar nog inte det konceptet på ett tag. Vilket jag personligen tycker är bra då jag gillar modellen och föredrar dom framför dom gamla spelen. Sen om det är riktiga Assassin's Creed går ju att diskutera dom borde nästan kalla detta spel för enbart Shadows eller nått det behöver ju inte tillhöra Assassin's Creed serien så är alla nöjda. Samma med Origins, Odyssey och Valhalla dom står sig ju som en egen spelserie. Men men, det kommer säkert fler nya Assassin's Creed spel likt äldre titlar så småningom om också. Mirage var ju uppskattat så håll ut. Sen får vi fortsätta att drömma om ett Black Flag 2 också 😁

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Inte spelat. Värt min tid? 2D stör definitivt inte.

Ja det tycker jag definitivt isåfall! Ska inte spoila mer än att jag på mindre än 30 timmar kört igenom spelet 2-3 gånger, och spelet har hög omspelbarhet med inriktning på olika spelstilar.

Det är ett mycket kompetent ninjaspel i 2D, med en charmig estetik signerat Klei Entertainment
96% positiva reviews på Steam sedan släppet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

1
Skriv svar