95 % Cyberpunk 2077-positiva på Steam senaste tiden: "Tack för den andra chansen"

Grafikfejs
Paradox Interactive

Spelade igenom det när det kom. Upplevde inte så många kritiska buggar - när jag väl fick det att starta! Det krävdes en hel del fipplande i config-filer för att slippa krascher, men efter det flöt det på bra. Njutbar upplevelse. Har dock inte spelat det sedan jag klarade av mainstoryn. Kanske borde hugga tag i det igen?


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag gillade det inte iallafall. Ganska kass story och tråkiga karaktärer. En minnesvärd sak som händer är ett slags liveuppträdande i spelet, det var riktigt coolt.

Den har defenitivit inte fått samma respons som expansionerna i Witcher 3 t.ex. Har inte köpt expansionen själv ännu då haft fullt upp med andra spel, blir av lite längre fram.

Medlem

Har aldrig spelat en shooter där man inte kunnat välja toggle eller hold ADS. Där är cyberpunk unikt för mig.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad lirade ni på för plattform? Lirade själv på PC från dag 1 och varvade spelet lagom till att patch 1.10 släpptes. Visst, man såg små buggar men det var endast några få gånger som jag blev tvungen att ladda om en tidigare save för att kunna komma vidare (utan att tappa progress).

PC, och lirade från releasedagen. Satt samtidigt och snackade med vänner för att jämföra dessutom. En av dem hade problem i mission där man lämnar en robot drönare till ett gäng. Där stängs dörrarna när de hoppar på en, och de öppnas inte förrens alla fienderna är bekämpade. Problemet var då bara att spelet spawnade in fienderna utanför den stängda dörren. Och detta hände varje gång. 😆

Själv gav jag upp efter runt femte gången jag trillade igenom trappor/marken. Så jag kom inte ens så långt.

Spelet var verkligen i inte i ett bra skick vid release, så jag förstår inte hur någon tog sig igenom det.

Medlem

Tråkigt att spelet var så dåligt i början. Det förstörde tyvärr rätt mycket. Men ska försöka att ge spelet en chans någon gång. Precis som med Fallout 4.

Medlem

Jag hade en T-pose och en något svävande bil en gång i min genomspelning på pc från dag 1.

Kul när FZ-läsarnas årets spel får det erkännande det förtjänar.

Medlem

Lirade dag 1 på pc, spelbrytande buggar konstant. NPCer som fastnade, enkla crasher osv. Spelat igen sedan phantom liberty.. vilken vändning, ruggigt bra!

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad lirade ni på för plattform? Lirade själv på PC från dag 1 och varvade spelet lagom till att patch 1.10 släpptes. Visst, man såg små buggar men det var endast några få gånger som jag blev tvungen att ladda om en tidigare save för att kunna komma vidare (utan att tappa progress).

PC här med.
Ryzen 3900x CPU och ett 2080, uppgraderade sen till 3080.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.

Spelade 15 minuter och hade tre buggar. Stängde av och har inte spelat det sen dess.

12
Skriv svar