Så kommer Blizzard putsa till Diablo 3

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag klarade igenom spelet på första svårighetsgraden för en vecka sen, sen dess har jag inte orkat starta spelet igen. Ser ingen idée med att spela om samma story ännu en gång.

Då har du missat hela poängen med Diablo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Idono:

De kan fixa auto targeting systemet så det går att stänga av. Det är förjävla jobbigt att skjuta på något sen snabbt försöka springa iväg enbart att ha den jävla gubben skjutandes i ytterligare 1-2 sekunder.

Så jävla sant

Det går ju att binda något till "Move", t.ex. middle mouse för att force move.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av alllle123:

buffa barbarian pleas, bara löjligt i inferno atm

Barbs är väldigt OP i nuläget. Har inga problem i inferno med min barb.

Bara farma gear som gäller och välja rätt skill setup.

Vad har du för ress? Dödar du alla eliter? Vilken act är du i?
(vilket förhör lol) Men är nyfiken

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Redstar:

Jag klarade igenom spelet på första svårighetsgraden för en vecka sen, sen dess har jag inte orkat starta spelet igen. Ser ingen idée med att spela om samma story ännu en gång.

Då tror jag du köpt fel spel.

Varför skulle han ha köpt fel spel?
Normal skulle varit svårare, de ligger ungefär 5-10 levels fel i svårighetsgrad (prova att spela med någon som är 10 levels framför dig och låt dem stanna i stan).

Storyn är inte speciellt bra och det var vad som tilltalade mig i både Diablo 1 och 2 + Expansion.
Filmerna är snygga men det är ju inte lika revolutionerande som förut. De kunde lika gärna gjort alla sekvenser in-game med samma kvalitet på grafiken som i Starcraft 2. Men då hade de tappat alla med WoW-datorer...

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Redstar:

Jag klarade igenom spelet på första svårighetsgraden för en vecka sen, sen dess har jag inte orkat starta spelet igen. Ser ingen idée med att spela om samma story ännu en gång.

Då har du missat hela poängen med Diablo.

I ettan så var ju poängen att man spelade en ny hjälte mot den "förra" Diablo eftersom man blev Diablo i slutet.
Men nu finns ju inte det heller.

Medlem

Just nu är AH totalt rubbat. Saker blir sålt men man får inga pengar. Man köper items, pengar dras men man får inget item.
Vet ärligt talat inte hur mycket pengar jag har förlorat men det är en redig summa. Samma sak med köpta items, inte fått alla jag betalat för. Blizzards support-forum är fullt utav "broken" AH trådar.

Medlem
Skrivet av Divion:

Just nu är AH totalt rubbat. Saker blir sålt men man får inga pengar. Man köper items, pengar dras men man får inget item.
Vet ärligt talat inte hur mycket pengar jag har förlorat men det är en redig summa. Samma sak med köpta items, inte fått alla jag betalat för. Blizzards support-forum är fullt utav "broken" AH trådar.

Japp, väldigt irriterande, tror det är en stor delay i AH, köpte en sak idag, fick inget, pengarna försvann...efter 3 timmar fick ja den :x

Medlem

Efter att ha klarat spelet på normal och sedan lirat en del co-op på nightmare så har jag väldigt svårt att hitta motivation till att spela mer. Levla? Duh. Är på level 42. Visst får några till förmågor. Men varför kan man inte fördela sina attribut poäng själv? Mer och bättre loot? Njae... tycker bossar o elites mest droppar skräp. Nån skrev, ett spel utan själ. True indeed.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Jag rollade en barb efter att ha kört lite act 2 inferno med min wd.

BARBEN KROSSAR.
spenderade 300k och sedan var man en odödlig köttarmaskin.

Act 3 inferno, där är det ännu för svårt dock

Enda mobsen man har problem med atm i act2 är de jävla (ursäkta franskan) elite-ormarna och deras invis. (som DH)

Medlem

Ni som säger att barbaren äger Inferno har nog inte testat på de andra klasserna...

Jag är i akt 3 inferno, men har lagt 7-8 miljoner på gear och kämpar mot vanliga kryp, champions med typ fire chain är bara att glömma.

Min kompis lirar demon hunter, äger allt med 200% magic find gear på som han köpt för 3-4 miljoner. Eftersom han bara behöver skada och kan glida runt med 7000 i liv och 0 resist all.

Det är lite trasigt...

Medlem
Skrivet av Divion:

Just nu är AH totalt rubbat. Saker blir sålt men man får inga pengar. Man köper items, pengar dras men man får inget item.
Vet ärligt talat inte hur mycket pengar jag har förlorat men det är en redig summa. Samma sak med köpta items, inte fått alla jag betalat för. Blizzards support-forum är fullt utav "broken" AH trådar.

Blizzard har sagt att det är lite tjall på linan för tillfället och att det kan ta upp till 48 timmar innan köparen får sakerna och upp till 5 dagar innan säljaren får sin kosing.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av alllle123:

buffa barbarian pleas, bara löjligt i inferno atm

Barbs är väldigt OP i nuläget. Har inga problem i inferno med min barb.

Bara farma gear som gäller och välja rätt skill setup.

Du menar farma AH?...
Eller så menar du farma inferno akt 4 genom exploit?
Annars skulle jag vilja att du berättar för mig hur det går köra akt 2 inferno "utan problem" med gear som ej kommer där ifrån.
Har du ej kommit till akt 2 inferno... dont bother.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Varför skulle han ha köpt fel spel?
Normal skulle varit svårare, de ligger ungefär 5-10 levels fel i svårighetsgrad (prova att spela med någon som är 10 levels framför dig och låt dem stanna i stan).

Precis. Jag tror du är väldigt nära _ett_ av problemen med spelet där. Blizzard förväntade sig i alltför stor utsträckning att folk skulle se "Normal" som en startsträcka och fick balansen tvärfel där. De räknade således blint med att man direkt skulle hoppa på Nightmare, men väldigt många saknar lusten/motivationen till det efter.

Skrivet av Eisenhart73:

Efter att ha klarat spelet på normal och sedan lirat en del co-op på nightmare så har jag väldigt svårt att hitta motivation till att spela mer. Levla? Duh. Är på level 42. Visst får några till förmågor. Men varför kan man inte fördela sina attribut poäng själv? Mer och bättre loot? Njae... tycker bossar o elites mest droppar skräp. Nån skrev, ett spel utan själ. True indeed.

Exakt (!) så kände jag. (Tror dessutom att det var min post du syftade på hehe.)

Det sorgliga är att alla jag normalt lirar med är totalsålda på D3 och grindar som galningar på Inferno som lvl60. De tycker alla att utmaningen är värd insatsen av tid och intresse, men för mig krävs det nått mer för det, "the X factor".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

du behöver lite bättre gear du. Precis börjat, min 27 wizard har 5k hp och 800 damage, och jag är fortfarande på act 3 normal. Time to hit the auction house! Filtrera dina sökningar, utnyttja max buyout price, vilka 3 stats du är ute efter och sätt ett minimum nummer till alla 3.

Medlem

Folk här har ju väldigt skev uppfattning om vad dibbe är. Normal ska vara lätt. Inferno ska vara SJUKLIGT svårt. Anledningen till att det tar 2timmar att klara Normal är att man inte ska sluta där. Jämför 2timmar med +50timmar, om ens det, som det tar att klara Inferno. Har två stycken level58 och visst är det samma miljöer om och om men det roliga är ju att låsa upp nya skills samt hitta nytt nice gear(eller lovor till att köpa nytt nice gear). Håller man ej med på de punkterna så köp inte Diablo3 då för då är det knappast GOTY för er del.

Medlem

[quote=Xepheros]

Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

Shupp. På Hell som Babbe ska du ju lätt ha minst lika mycket VIT som STR. 13,6k hp är helt åt hell Hade drygt 20k på min Monk när jag började Hell.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

du behöver lite bättre gear du. Precis börjat, min 27 wizard har 5k hp och 800 damage, och jag är fortfarande på act 3 normal. Time to hit the auction house! Filtrera dina sökningar, utnyttja max buyout price, vilka 3 stats du är ute efter och sätt ett minimum nummer till alla 3.

Fick lite hjälp av en polare som också spelar Barb. Behövde tydligen nerfa min damage för att satsa mer på liv. Tack för tipset hur som helst

Edit:

Skrivet av cruuse:

Shupp. På Hell som Babbe ska du ju lätt ha minst lika mycket VIT som STR. 13,6k hp är helt åt hell Hade drygt 20k på min Monk när jag började Hell.

Har nu 18,5k. 615 VIT och 950 STR. Nerfade min damage med 133 visserligen men jag märker rätt stor skillnad nu även om elites är fortfarande jobbiga. Jag borde ha fattat tidigare att jag skulle pumpa Vitality. Tack.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

du behöver lite bättre gear du. Precis börjat, min 27 wizard har 5k hp och 800 damage, och jag är fortfarande på act 3 normal. Time to hit the auction house! Filtrera dina sökningar, utnyttja max buyout price, vilka 3 stats du är ute efter och sätt ett minimum nummer till alla 3.

Fick lite hjälp av en polare som också spelar Barb. Behövde tydligen nerfa min damage för att satsa mer på liv. Tack för tipset hur som helst

Låg på 2k dps, 20k hp, 5k armor när jag började inferno, drog tebax och farmade hell fixade 5k dps, 30k hp, 7k armor för att dö av blåa i 20 timmar eller så innan jag klarar mig fin fint, kan inte säga barbarian e enkla, och dom kan inte börja inferno lika snabbt som dom andra klasserna.
Kör för tillfället med 16k dps, 36k hp, 7k armor och sänkte the butcher, måste bara farma några mille cash för gear

Medlem
Skrivet av cruuse:

Folk här har ju väldigt skev uppfattning om vad dibbe är. Normal ska vara lätt. Inferno ska vara SJUKLIGT svårt. Anledningen till att det tar 2timmar att klara Normal är att man inte ska sluta där. Jämför 2timmar med +50timmar, om ens det, som det tar att klara Inferno. Har två stycken level58 och visst är det samma miljöer om och om men det roliga är ju att låsa upp nya skills samt hitta nytt nice gear(eller lovor till att köpa nytt nice gear). Håller man ej med på de punkterna så köp inte Diablo3 då för då är det knappast GOTY för er del.

Kom tebax när du provat på inferno akt 2.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Redstar:

Jag klarade igenom spelet på första svårighetsgraden för en vecka sen, sen dess har jag inte orkat starta spelet igen. Ser ingen idée med att spela om samma story ännu en gång.

Då tror jag du köpt fel spel.

Varför skulle han ha köpt fel spel?
Normal skulle varit svårare, de ligger ungefär 5-10 levels fel i svårighetsgrad (prova att spela med någon som är 10 levels framför dig och låt dem stanna i stan).

Storyn är inte speciellt bra och det var vad som tilltalade mig i både Diablo 1 och 2 + Expansion.
Filmerna är snygga men det är ju inte lika revolutionerande som förut. De kunde lika gärna gjort alla sekvenser in-game med samma kvalitet på grafiken som i Starcraft 2. Men då hade de tappat alla med WoW-datorer...

Du vet att det inte spelar någon roll om den som står i stan är 10 lvls framför dig lr bakom dig lr 40 lvls för den delen, det blir alltid lika mycket svårare för varje spelare som joinar.

Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

Du har ju dock EXTREMT dålig gear för att ens tänka på inferno =P

jag hade 30k hp och 500 all res när jag började kötta någon dag efter release, nu har jag 36k hp, 850 all res, 4.5k armor, 32% dodge och 24% reduced dmg from melee attacks, jag köttar 100 mobs åt gången (en hel area) i act 1 utan problem nu. (är monk)

Medlem
Skrivet av Idono:

De kan fixa auto targeting systemet så det går att stänga av. Det är förjävla jobbigt att skjuta på något sen snabbt försöka springa iväg enbart att ha den jävla gubben skjutandes i ytterligare 1-2 sekunder.

Det här har varit största anledningen till att min DH har dött. Jag börjar alltid med en Vault för att inte riskera att "fastna".

Inaktiv
Skrivet av stege99:

"1.9 procent av alla karaktärer har låst upp Inferno-svårighetsgraden."

Går man in på det officiella forumet så kunde man tro att de flesta spelare parkerat där, 4/5 poster handlar om inferno känns det som.

Det har nog att göra med att dom som hänger på det officiella forumet varje dag inte tillhör kategorin casualspelare. Du vet såna som spelar igenom spelet på normal en gång och sen gnäller på att spelet är för variationsfattigt, har dålig story, för färgglad och gullig grafik osv.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Majoriteten av alla Hardcore-dödsfall (35 procent) sker i Act 1 på Normal-svårighetsgraden." -

Folk är så skrämmande dåliga, hardcore är för de som kan spela spelet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

vad är vitsen med att farma samma skit om och om igen i ett singelplayer spel?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av Idono:

De kan fixa auto targeting systemet så det går att stänga av. Det är förjävla jobbigt att skjuta på något sen snabbt försöka springa iväg enbart att ha den jävla gubben skjutandes i ytterligare 1-2 sekunder.

Det här har varit största anledningen till att min DH har dött. Jag börjar alltid med en Vault för att inte riskera att "fastna".

Hmm skummt. Jag har inte haft det problemet på min DH. De gånger jag dött har det berott på att elites på hell tyckt att det har vart dags. Kan det ha med lagg eller något att göra ?

Medlem

Äntligen lvl 60 med en hardcore char, va lite jobbigt när jag dog med en 57, när det va så nära.

Skrivet av MMO4Life:

Förstår till viss del folk som klagar på Barbs. Kanske är det mitt gear som måste förbättras men jag blir one-shottad av elites på Act 1 Hell med min lvl 51 Barb. Har 3200 armor, 3333 damage och 13,6k liv. Ryser av tanken på Inferno.

Låter som du har dåligt gear, våran barbar i partyt hade över 50k hp när vi började hell (utan att vi köpt gear på ah), men det är väll lite skillnad på gearkrav på softcore och hardcore.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

vad är vitsen med att farma samma skit om och om igen i ett singelplayer spel?

Nu ju det som är lite utav grejen med Diablo-serien. Dvs att man försöker skapa den fetaste karaktären man bara kan genom att farma bättre saker till det mer eller mindre inte finns några bättre saker att få tag på.

Sen kommer ju PvP snart. Men tanken på hur stort PvP är i WoW så räknar många med att det blir relativt stort i Diablo 3 också.

Så visst finns anledning till att farma samma skit om och om igen.

Medlem

Spelet saknar något från D2... kan vara att uniques och set-delar är i stort sett värdelösa. Kan vara att det är mer effektivt att farma vaser, weaponracks och kistor med MF-gear än att döda inferno diablo. Kan vara att arcane sentries dödar min barb med 45k hp och 700 arcane resistance på 0,5 i act 3. Kan vara forced online DRM.

Vet inte riktigt. Men det känns inte särskilt kul. Har lovat mig att döda Diablo på inferno en gång, sen ska jag aldrig röra spelet igen.

Släpp GW2 nångång förfan, Anet

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Divion:

Just nu är AH totalt rubbat. Saker blir sålt men man får inga pengar. Man köper items, pengar dras men man får inget item.
Vet ärligt talat inte hur mycket pengar jag har förlorat men det är en redig summa. Samma sak med köpta items, inte fått alla jag betalat för. Blizzards support-forum är fullt utav "broken" AH trådar.

Blizzard har sagt att det är lite tjall på linan för tillfället och att det kan ta upp till 48 timmar innan köparen får sakerna och upp till 5 dagar innan säljaren får sin kosing.

Har ni kollat på "Completed" tabben?
Alla sålda items och för låga bud åker dit , kan vara förvirrande i början

123
Skriv svar