Någon som haft samma känsla som mig för Oblivion? :)

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Jag är böjd att hålla med Vozk, även om jag tycker Oblivion är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts så var Morrowind så mycket mer.

Det är sant. Oblivion är ett av världens bästa spel utan tvekan. Men Morrowind ligger fortfarande på första platsen och kommer troligen förbli där länge, länge om inte The Elder Scrolls V blir bättre som jag tvivlar på att det kommer bli.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Har inte Morrowind på första plats för alla spel, har alltid varit ett enormt fan av Vampire the Masquerade: Bloodlines, och det spelet har inget annat lyckats plocka pallplatsen ifrån än


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Mja, jag hade OP's känsla för Daggerfall och sedan Morrowind. Så jag skulle kunna dra tusen och en historier från Morrowind, men nu är det en Obliviontråd...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är sant, fast hamnar det lite OT ibland så är det ingen som gråter tror jag, tråden håller sig på rätt spår som det ser ut ändå


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Har inte Morrowind på första plats för alla spel, har alltid varit ett enormt fan av Vampire the Masquerade: Bloodlines, och det spelet har inget annat lyckats plocka pallplatsen ifrån än

Har faktiskt inte provat det. Men eftersom du ger det så pass mycket cred så blir det nog ett inköp inom närmsta framtid, hehe.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Inköp av Vampire? Lycka till, det är ett gammalt spel från en utvecklare som gick i konkurs just innan spelet skulle släppas och det var bara tur att de faktiskt lyckades få ut det på hyllorna innan det var försent. Jag hoppas du får tag i ett ex då det är ett enormt bra spel.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Får väl hoppas på att jag får tag i ett exemplar då :/


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Får väl hoppas på att jag får tag i ett exemplar då :/

Du kan köpa det på Steam:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Ja, i Morrowind hände det ofta att jag smög omkring djupt under jord i mörkret med endast en liten fackla till ljus. Omgiven av odöda vars väsningar man kunde höra. Så plingar det till från ett chattprogram och jag hoppar rätt upp. Hög puls, var är pausknappen? Där! Till chatten och förklara för kompisen att han nära givit mig en hjärtattack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Fille_H:
Skrivet av Vozk:

Får väl hoppas på att jag får tag i ett exemplar då :/

Du kan köpa det på Steam:)

Danke schön fur der info, ska kolla upp det direkt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Hehe... på tal om off topic eller? ;D


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jo, vi hamnade lite off där Men det är bara att fortsätta!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

AHH!!
FAN GRABBAR!
Jag har oblivion game year edition till ps3 och får vänta till MÅNDAG innan jag får köra det...
Dumma posten som inte lämnar post på lördagar..

Medlem
Skrivet av Lusen:

AHH!!
FAN GRABBAR!
Jag har oblivion game year edition till ps3 och får vänta till MÅNDAG innan jag får köra det...
Dumma posten som inte lämnar post på lördagar..

Bra att du fick tag på Game of the year edition,
det finns versioner med enbart Oblivion som givetvis är kanonbra,
men med game of the year edition så kommer du har jättemycket att göra,
ett fantastiskt fint spel.

Inaktiv

Igår såg jag bara orginalet, jag lade undan det för att jag skulle köpa det idag. Men istället hittade jag det här

Medlem

Vad hittade du här?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Istället för vanliga oblivion hittade jag GOTY

Medlem

OK, nu förstår jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, OT fortsatte ändå


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Tråden är besvarad och väldigt gammal, så länge inte någon modd kommer och säger till så är det okej att snacka vidare Drar vi inte upp en massa gamla trådar för att snacka OT i så har de nog överseende.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ska köpa Goty nästa vecka Har inte haft chansen att uppleva oblivion fullt ut på grund av lite smådålig hårdvara. Men blir att tillägga också ett inköp av ett XFX Geforce GTX 260 black edition :up:. Sen så ska det rulla!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Nice
Själv håller jag på för fullt att bli högsta ledaren av mages guild, sen fortsätter jag med the shivering isles

Medlem

Härligt!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Nu är jag högste av mages guild och kommer att försöka avancera genom fighters guild också.

Medlem

Jag gillade alltid hur det var i Morrowind där man faktiskt fick chansen genom olika uppdrag att döda andra guildmasters, sådant borde de tagit med i Oblivion.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Alla spela har sina brister.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Oblivion är absolut det bästa spelet som jag har spelat. Har haft så kul med det så det inte är sant. Känslan är obeskrivlig och musiken är en klass för sig. Nu får dem ta och göra femman!

Medlem
Skrivet av Lusen:

Oblivion är absolut det bästa spelet som jag har spelat. Har haft så kul med det så det inte är sant. Känslan är obeskrivlig och musiken är en klass för sig. Nu får dem ta och göra femman!

Har du testat Morrowind? Ifall inte så rekommenderar jag det starkt, det är faktiskt bättre än Oblivion på många punkter ifall man kan tolerera den numera relativt utdaterade grafiken

Men håller med dig, Oblivion är fantastiskt, speciellt med expansioner och DLC's, väldigt få spelvärldar är så välarbetade i min mening.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

12
Skriv svar