Ghost Recon: Future Soldier pc-försenat – igen
Köp inte skiten, ubisoft är PC spelarnas fiende number one. Fy fan vad lamt att skjuta på det hela tiden, dessutom utan någon som helst förklaring för alla som faktiskt bokat på Steam.(Nej jag har inte bokat)
De kör alla serier i botten så som r6,gr,il2 m.m och de är livrädda för PC-piraterna samtidigt som de släpper skitportar av deras konsolspel.
Så du menar att dem lägger ner tid och pengar på att göra en ordentlig port till PC och du säger att dem inte bryr sig ? Dem hade kunnat helt enkelt skippa att göra spelet till PC men dem gör det för att dem vet att det finns personer som vill ha spelet... Jag hade också varit livrädd för PC-piraterna eftersom att det är chans att gå i konkurs pga dem..
The Witcher 2 pirated 4.5 million times, inser du förlusten av det ? Det är fan ett mirakel att dem inte gick i konkurs, 4.5 miljoner ifall vi tar bort 2.5 miljoner eftersom att vissa inte köper spelet ändå, då har vi 2miljoner kvar gånger 450kr eftersom att det är på ett ungefär hur mycket spelet kostar = 900.000.000 och detta hade kunnat gå till att CD Projekt Red hade kunnat utveckla ett ännu bättre spel. Så piratandet har satt ett enorm ärr i spelbranschen, dem har med all rätt att vara livrädda för piratandet..
Den här s.k "extra tiden" som det tar för PC-versionen är knappast något som gynnar oss eller gör det till en "bättre" port. Anledningen som med så många andra Ubisoft-titlar beror på att de vill undvika piratkopieringen och därav så avvaktar de med PC-versionen.
The Witcher 1,2 är båda spel av hög kvalitè och som släppts exklusivt på PC om man bortser från den nyligen släppta 360 versionen. CD Projekt har själva sagt att de är sjukt nöjda med försäljningen(vilket de ska vara , enormt imponerande att vara PC exklusivt och sälja så mycket) och gång på gång påpekat att DRM m.m bara skadar upplevelsen för de som faktiskt köpt spelet.
Förlusten du listar är igen förlust, du kan inte räkna alla nerladdade kopior som en förlust för företaget, faktum är att de gått runt riktigt bra på sina titlar.. detta är heller inget "Mirakel" då de gör enormt bra spel.
Jag nekar inte att piratkopieringen är ett problem, du kan kolla igenom min historik så ser du att jag är emot det i var och varannan diskussion, men det bör heller inte överdrivas och användas som ursäkt för kassa pc-portar & spel. I så fall kan de lika gärna dumpa pc-versionerna helt och fokusera på konsolerna.
Ubisoft är ett av de företag som lyckats svika sina fans om och om igen, speciellt de som gillade originalen.. så det minsta man kan begära är ju tekniskt fungerande portar av deras casualiserade konsolltitlar men det är ju tydligen för mycket begärt?
Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.
Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!
Allt det du snackar om är långt bak i tiden och jag pallar inte haters som du !!! Du kan väl ändå se någonting ljust iaf men nej nej nej, klaga ska du göra sålänge det är ett spel företag som faktiskt försöker göra en bra port. Jag personligen gillar spelet och vill gärna se det till pc, men du har fullt upp med att hata allt Ubisoft gör, för något en dum person sa. Väx upp !
Woow undrar vem det är som är det stora negot här. Jag klagar inte jag framställde en synpunkt och en reaktion på deras sunkiga attityd emot PC spelare.
Ta och läs mina rader igen sakta så kanske du fattar vad som står i texten.
Och om du visste vad jag inte hatar ubisoft. Är medlem på deras site och lämnar lite konstruktiv kritik emellanåt samt ger dem lov ord när de gör något bra.
Allvarligt försök att bredda dig själv lite och se inte allt i svart och vitt. Det jag skrev var fakta samt min reaktion på deras plumpa uttalanden om PC spelare.
Och du "försöker göra en bra port" var hittar du det i deras text att förseningen beror på den anledningen.. Man kan verkligen undra över dig...
Well, att dem försöker göra en bra port är väl ganska uppenbart ? Dem gör spelet för spelarna inte dem själv, antagligen försöker dem göra det så att vi kan få en värdig PC version ? Sen var tog din konstruktivitet vägen ? Försvann den påvägen till FZ ? Sen plockar du alla personer i en säck, du skriver deras uttalanden när det helt enkelt var någon person som sa på det sättet. Jag tror dem bryr sig om PC-spelare mer än vad du tror, bad port = less money = sad developers, good port = more money = happy developers håller du inte med ? Utvecklare behöver spelare lika mycket som spelare behöver utvecklare.
Då jag av beställde spelet fanns bara negativ inställning mot PC spelare från spel företaget.
Jag beställde dag 1 när det blev känt att det skulle släppas så lite ilska och besvikelse fick mig att avbeställa.
Men jag är aldrig sämre människa än att jag kan ändra mig så visar det sig att spelet är bra konfigurerat till PC så kan det bli ett köp även om det inte ligger högst i min "önskelista"
O det var ju efter kritiken de beslutade att det även blir släpp till PC.
"Sen plockar du alla personer i en säck, du skriver deras uttalanden när det helt enkelt var någon person som sa på det sättet." Absolut inte jag mailade och frågade företaget om deras inställning. Det grundade jag min inställning på.
Som tidigare kontakt person mellan spel kommunityn och spel bolagen så har jag många mail adresser som "vanliga spelare" har. Har spelat PC sedan 1986 och haft turen att träffa många av "de stora" inom spelutvecklingen. under mina år i US och GB. Men det är historia nu då jag typ pensionerat mig. Så mitt inlägg var inte gnälligt elakt utan bara min reaktion på deras inställning om PC piratande mm.
Ok, jag ser att du har en bra bild av det hela och eftersom att du faktiskt haft kontakt med dem så är det fel av mig att säga som jag sa och jag visste inte att deras inställning var så pass att dem faktiskt säger det. Intressant att du träffat några av "de stora" en sak jag själv gärna vill ha tur i Jag håller med dig i dina punkter, du har mycket mer vetskap än mig och det tackar jag dig för att du upplyst mig. Tack för denna diskussion ! ha en bra dag äsch vafan ha bara bra dagar !!
Angående så kallad konsolport, är det bara jag som gillar det eftersom jag ofta spelar med gamepad i kampanjerna. Tycker många spelutvecklare gör ett kanonjobb där. Eller är det så att jag är ensam?
Du är absolut inte ensam om det. Men tex jag själv har väldigt svårt med gamepad's.
Är väl för fyrkantig o fastnat i PC mus o tangbord. Eller så är jag för gammal för o lära om.
Men grund motståndet mot att använda gamepad på PC är ju att PC har mus+tangbord som grund och många bolag har helt enkelt inga bra programmerare som gör bra portar o det är tydligen dyrt att hyra in någon duktig samt att den extra kostnaden gillas inte av räknenissarna.
Det är väl så att konsol är större marknad än PC och då blir det så för att göra billigare spel.
Men om man kollar på Batman serien så vist går det göra bra multikontroller.
Får väl se om jag hittar någon som funkar o börja träna för detta är nog en trend som kommer finnas ett tag till PC användare ökar.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.