Robot
Alan Wake

Välkommen till Bright Falls. Befolkning: 5120 plus en odefinierbar ondska.

#alan-wake, #remedy-entertainment


Medlem
Alan Wake

Låter mysigt, men ändå enformigt. Gillar skräckmomenten i spel men om det nu bara är människor som man ska skjuta eller hur utvecklar handlingen sig? Antar att han får en bra bok att skriva men ska man bara ut varje natt för att skjuta ondingar och tända lampor?

Alla berättelser har "transportsträckor", men det finns olika sätt att göra nytt av dem. AW är ett spel, och dessa sträckor måste vara på ett speciellt sätt så att alla kan förstår hur de funkar, för den vane är det säkert tråkigt, men för novisen förmodligen mycket uppskattat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det verkar riktigt bra ändå. Skulle helst se att det kom på hösten (inte för att jag vill att de ska skjuta datumet längre fram) men det känns som ett "mysigt" stämningsfullt spel att spela en regnig septemberkväll. Det får väl fungera en solig morgon i maj också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Måste ändå säga att 4/5 känns lite små kasst med tanke på vilka förväntningar man haft på spelet, även om det är långt i från nått dåligt omdöme, men när det dessutom släpps i samma månad som Red Dead Redemption får alan wake snällt vänta på att bli köpt ytterligare en tid.

Medlem

Låter ungefär som man förväntade sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Petrik:

Måste ändå säga att 4/5 känns lite små kasst med tanke på vilka förväntningar man haft på spelet, även om det är långt i från nått dåligt omdöme, men när det dessutom släpps i samma månad som Red Dead Redemption får alan wake snällt vänta på att bli köpt ytterligare en tid.

Eftersom Bionic Commando fick 5/5 och The Witcher första gången fick 1,5/5 så är vet jag ej om man ska ta FZ recensioner allt för seriöst.

Men tror att spelet överlag kommer lägga sig runt 4/5, 85% på diverse spelsidor.

Medlem

Sluta ha officiella screens i era recensioner, tack.

Medlem
Medlem

jobbigt skriven recension...
blir nog ett köp

Frilansare

Tack för din konstruktiva feedback, Runken. Varför var den jobbig?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Det verkar riktigt bra ändå. Skulle helst se att det kom på hösten (inte för att jag vill att de ska skjuta datumet längre fram) men det känns som ett "mysigt" stämningsfullt spel att spela en regnig septemberkväll. Det får väl fungera en solig morgon i maj också.

håller helt och hållet med. att spela ett så mörkt spel när det i princip är ljust hela dagen är inte min grej. då vill jag gå ut istället. man får väl vänta och spela det på natten eller nåt.

Medlem

Det är ju ett spel som man ändå kommer att skaffa förr eller senare. Mörka spel är fortfarande kung!

Medlem

Verkar vara ett riktigt bra spel, hoppas man inte lessnar på att peka med ficklampan. Önskar en release på PS3 och/eller PC också.

Medlem

Verkar inte den största influensen komma från Alone in the dark 4. Såg recensionen från gametrailers och med episoder och previously on, kommer ju från Alone in the dark 4. Sen var det en hel del annat som såg ut att komma därifrån också. Sen självklart har båda spelen hämtat en hel del influenser från böcker och filmer.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för din konstruktiva feedback, Runken. Varför var den jobbig?

Kan tänka mig att han menar att det var väldigt mycket negativt men ändå en 4/5. Så kände jag när jag läste iaf.

Synd att det blivit så linjärt och actionfokuserat

Inaktiv
Skrivet av Petrik:

Måste ändå säga att 4/5 känns lite små kasst med tanke på vilka förväntningar man haft på spelet, även om det är långt i från nått dåligt omdöme, men när det dessutom släpps i samma månad som Red Dead Redemption får alan wake snällt vänta på att bli köpt ytterligare en tid.

Jag har alltid tyckt att spel som blir grymt försenade är ett tecken på att något är fel. Brukar oftast sluta med att spelen inte blir något bra.

Men måste säga att det fick högre betyg än vad jag hade väntat mig.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Frilansare

Odee - Yes, jag koncentrerade mig mycket på det negativa, men hoppas att det ändå framgår att man bör köra Alan Wake, och varför.

Medlem

Körs spelet i 30 eller 60fps?

Frilansare

Antagligen 30, men oavsett så är flytet väldigt bra med några få undantag.

Medlem

Lite besviken på att det inte låter som att spelet är så öppet som jag hoppats på. Förbokningen ligger dock kvar.

Medlem

Tyckte spelet sjönk i mina ögon så fort jag fick se "in-game"-filmer och liknande. Av recensionen att döma känns det inte som ett spel för mig, men som den perfekta konsumenten jag är (i konsumentens perspektiv) blir det att läsa några recensioner till.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Har väntat på det här spelet ända sedan jag först hörde talas om det, kommer aldrig att förlåta remedy efter detta sveket.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Har väntat på det här spelet ända sedan jag först hörde talas om det, kommer aldrig att förlåta remedy efter detta sveket.

Tyckte du spelet var dåligt eller?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

ungefär hur mycket speltid? jag tycker det verkar intressant, men äger ingen 360, så det får gå ändå. hur är det med omspelningsvärde?

Medlem

Bra recension. Bra att få reda på lite negativa saker, det mesta som sagts än så länge som jag läst är enbart positiva saker.
Jag tror att jag kommer tycka om det här spelet väldigt mycket, det ser otroligt mysigt ut och jag hoppas på lite psykologisk skräck av Silent Hill 2 stuk.

Förhandsbokade en Limited Edition till 360 för ett tag sedan så nästa vecka kan inte komma snabbt nog

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Pliskin:

Har väntat på det här spelet ända sedan jag först hörde talas om det, kommer aldrig att förlåta remedy efter detta sveket.

Tyckte du spelet var dåligt eller?

Det faktum att de slopade PC-verren trots att de hypat den i flera år gör att jag känner mig sviken.


signatur

Allah är stor men jag har större

Frilansare

Moberg - tappade bort tiden faktiskt, men satt tre kvällar, kanske 10-12 timmar. Observera att jag har en rätt långsam spelstil, går absolut att rusa igenom snabbare än så men då har man ju missat halva poängen.
Omspelningsvärdet skulle ligga i achivements då.

Epun - så mycket psykologisk skräck är det inte frågan om, mer en mysig krypande känsla.

Medlem

Verkar helt underbart!

Medlem

Det här det första spelet som gör så att jag vill skaffa en 360. Dumma MS som slopade PC-versionen!

123
Skriv svar