Valve avtäcker DotA-inspirerat spel

Robot
Medlem

Dags att spy. Brb, hink.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Medlem

Ska väl till mycket att det ska släppas något från Valve med bristfällig kvalité. Tröttnade rätt snart på LoL, nämligen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Kan det verkligen finnas plats för ett till spel?
Känns som att HoN drar till sig dom flesta hardcore DotA-fans, LoL drar väl till sig dom som är mer casual och lite nytt folk... Valve gör grymma spel men tilltalar något DotA-liknande deras vanliga målgrupp tro?
Ett FPS med samma tänk hade varit coolt däremot, hoppas hoppas


signatur
Medlem

TF2 DoTA? eller kanske ett DoTA med hjältar ifrån alla Valves spel.

Vore riktigt nice isåfall.

Inaktiv

Kommer inte HoN snart?

Medlem

så länge jag itne vet om detta spel som görst så komemr hon vara den enda äfter trädaren on är för oseriöst käns det och inget adredalin i sig.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Om "Suspend until EEE" var om det här istället för Ep3 blir jag väldigt ledsen.
Jätteledsen!

Inaktiv

Blir intressant att se vilket DotA-spel som tar tronen i framtiden.

Medlem
Skrivet av fegis:

Kan det verkligen finnas plats för ett till spel?
Känns som att HoN drar till sig dom flesta hardcore DotA-fans, LoL drar väl till sig dom som är mer casual och lite nytt folk... Valve gör grymma spel men tilltalar något DotA-liknande deras vanliga målgrupp tro?
Ett FPS med samma tänk hade varit coolt däremot, hoppas hoppas

jag inte riktigt säker men jag tror savage 2 är typ det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer inte HoN snart?

HoN kommer om 9 dagar.

jag skulle tro att HoN kommer sno åt sig alla de seriösa spelarna och skapa en stabil spelarbas innan detta ny valve-lir släpps, så jag kan tänka mig att det kan bli hårt för valve denna gång.

och det är ju ännu inte helt säkert att det är någon kopia av Dota det rör sig om, kanske är en tolkning eller vidareutveckling av konceptet, vilket vore väldigt välkommet.

Jag fattar inte vad valve har gjort för att förtjäna ett rykte som säger att alla deras spel ska vara bra... Halflife var bra för att det var enkelt att modda till. Sen då? och att de använder sin scource motor till left for dead är inte imponerande.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

LoL är bättre ärn HoN men lider av server problem, HoN är snyggare än LoL men har tråkigare gameplay.. Valve kan säkert göra den bästa varianten


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Inaktiv
Skrivet av Jestrix:

LoL är bättre ärn HoN men lider av server problem, HoN är snyggare än LoL men har tråkigare gameplay.. Valve kan säkert göra den bästa varianten

LoL är för barn. Det är slowmotion gameplay på det...

Sen att spelet är obalanserat och allmänt skit är ju en annan sak.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Väldigt mycket dota " inspirerade spel" det kommit.
Först har vi ju klassiska Dota på wc3, sen kom HoN och LoL.
Nu ännu ett till?

Fast det skulle för j*vligt ballt ifall Valve mixade Dota med FPS!

Edit: Glömde nämna Demigod
Förlåt

Medlem
Skrivet av morfin91:

så länge jag itne vet om detta spel som görst så komemr hon vara den enda äfter trädaren on är för oseriöst käns det och inget adredalin i sig.

Är du dyslexier eller har du inte gått grundskolan?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hoppas det blir lika enkelt som LoL ! Älskar LoL över HoN för att det är ett så mycket enklare spel =>

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Väldigt mycket dota " inspirerade spel" det kommit.
Först har vi ju klassiska Dota på wc3, sen kom HoN och LoL.
Nu ännu ett till?

Fast det skulle för j*vligt ballt ifall Valve mixade Dota med FPS!

Glöm inte Demigod!

Medlem

Kan någon förklara vad "HoN" och "LoL" är för något för en som inte är så insatt? Jag vet vad Dota är, men det är allt

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Väldigt mycket dota " inspirerade spel" det kommit.
Först har vi ju klassiska Dota på wc3, sen kom HoN och LoL.
Nu ännu ett till?

Fast det skulle för j*vligt ballt ifall Valve mixade Dota med FPS!

Jo, så väldigt mycket nya DoTA-spel att folk helt tycks glömt bort Gas Powered Games' Demigod som släpptes för inte allt för länge sedan.

Börjar dra ihop sig till en helt ny kategori av spel, som varken är RTS, tower defense, hero defense, MMO eller rollspel, utan någonting i gränslandet mitt emellan.
Hört endera förslaget sämre än det andra, så jag avstår från att kalla spelgenren för något tills nån spottat ur sig ett bra namnförslag.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

När ska Valve säga att Episode 3 kommer ut då? blir så less på hur dom skiter i att nämna någonting om det. :/

Medlem

LoL = League of Legends, testa det! Men spela för guds skull US clienten. www.leagueoflegends.com EU clienten drivs av GoA och har bojkottats av dom flesta..

Spöar förövrigt HoN, barnsligare grafik måhända, men det hindrade ju inte WoW. Riktigt kul bör prövas! Dessutom gratis att spela tillskillnad från HoN

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kan någon förklara vad "HoN" och "LoL" är för något för en som inte är så insatt? Jag vet vad Dota är, men det är allt

HoN är nästan en total DoTA-kopia (samma karta, samma föremål, samma hjältar, fast nya namn och utseenden)

De fick DoTA-skaparens tillstånd att göra en klon i en egen spelmotor och körde på. Under vägens gång har de lagt till lite egna hjältar, nya kartor och modifierat existerande hjältar o prylar.
Framför allt är det en betydligt mer modern spelmotor och början till ett riktigt bra lobbysystem, så de som spelat DoTa, kommer känna sig hemma och hitta en ultimat version av spelet.

Det är dock dumt att säga att LoL skulle vara en DoTA-klon, då det egentligen är ett annat, fast snarlikt koncept. Det är dock fler skillnader är likheter.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

HoN is the way go go

LoL säger ju det mesta ; )

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag fattar inte vad valve har gjort för att förtjäna ett rykte som säger att alla deras spel ska vara bra... Halflife var bra för att det var enkelt att modda till. Sen då? och att de använder sin scource motor till left for dead är inte imponerande.

Skojar du? Du menar att HL fick typ 50st game of the year utmärkelser för att det var bra för moddar?
Och du har inte hört talas om Steam, Portal och Team Fortress?
Sen är gameplay gud. Spela roll om motorn har ett par år på nacken, dom har modifierat sourcemotorn rejält sen den kom. En dator som kunde maxa HL2 första året klarar inte av TF2 över 20fps.

Medlem
Skrivet av eCore:

LoL = League of Legends, testa det! Men spela för guds skull US clienten. www.leagueoflegends.com EU clienten drivs av GoA och har bojkottats av dom flesta..

Spöar förövrigt HoN, barnsligare grafik måhända, men det hindrade ju inte WoW. Riktigt kul bör prövas! Dessutom gratis att spela tillskillnad från HoN

Vafan varför är cel-shade stuket barnsligt? Jag tycker det är barnsligt att anse att allt som använder en tecknad stil är barnsligt, bara för att folk växt upp på tecknade barnprogram. Teckning är en teknik för illustration och varför den skulle vara mer barnslig än någon annan förstår jag inte.

Dessutom utdateras spel med den här grafiska stilen mycket segare eftersom den inte strävar efter realism, som ser gammalt ut så fort någon annan har fått ett spel att se mer realistiskt ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det är väl knappast pga cell-shadingen som det är och ser barnsligt ut. WoW, som killen tog som exempel, hade ingen cellshading alls.

Prova spelet så får du se. Krävs ett smärre handikapp för att man ska uppfatta LoL som snabbt och utmanande :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer inte HoN snart?

jo släpps 12e eller 13e maj...där någonstans

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av morfin91:

så länge jag itne vet om detta spel som görst så komemr hon vara den enda äfter trädaren on är för oseriöst käns det och inget adredalin i sig.

Är du dyslexier eller har du inte gått grundskolan?

är dyskgrafiker sorry då.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

12
Skriv svar