Uppfinningar vi saknar!

Medlem
Uppfinningar vi saknar!

Framtiden är ju här, beviset är alla framtidsfilmer från 70- och 80 talet som redan har hänt utan att ha hänt.

Vilka uppfinnar borde varit här nu? Vad saknar du i din tillvaro? Hur kan du känna dig som en i framtiden?

Själv vill jag ha en mätare som berättar precis vilka substanser jag behöver äta för att må så bra som möjligt... Eller varför inte ett par glasögon som visar i färgnyaser vart det finns bakterier av ondsint sort.

Sedan med snabbare färdvägar, fordon och internet så har världen krympt - jag kan vara i london ikväll om jag verkligen vill, NY imorgon... sjuk egentligen.
Jag vill att världen skall bli stor igen, när oljan tar slut kommer detta förmdoligen att hända med tanke på att det finns få el-flygplan. Hoppas vi (de) kommer dit utan krig över sista oljefaten.

Vilken uppfinning behöver du som inte uppfunnits ännu?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag vill ha internet som laddar ner porr automatiskt, är ju fan ett heltids-jobb att hitta the good stuff liksom!

Din idé med mätare är dock något som faktiskt inte låter helt overkligt, är väl inom en snar framtid folk kommer kunna ha ett chip i sin arm som gör att man kan se hur snabbt ens hjärta slår osv?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Dusch och handfat som klär av och tvättar dej automatiskt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Greger, jag gillar din porridé - det finns för mycket dålig porr därute. Som singelkille i mina bästa år, Sipmo måste jag säga att jag gillar ayy "tvätta" mig.

Men annars greger, jag tänkte mest på näringsvärde... du behöver järn, ät det här, eller du behöver fibrer... castorfibrer.. osv - Detta med vad man skall äta, när hur och vad driver ju alla till vansinne plus att vi alla behöver/mår bra av olika saker.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag vill ha en Cryo-tank som med garanti fungerar. Det hade varit riktigt kul att få uppleva några år flera århundrade framåt i tiden.:)

Jag vill kunna sitta i en turistubåt på djuphavssafari vid Challengerdjupet i Marianergraven.

Det finns säkert fler grejer som behövs uppfinnas så jag återkommer om jag hittar fler.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Greger, jag gillar din porridé - det finns för mycket dålig porr därute. Som singelkille i mina bästa år, Sipmo måste jag säga att jag gillar ayy "tvätta" mig.

Men annars greger, jag tänkte mest på näringsvärde... du behöver järn, ät det här, eller du behöver fibrer... castorfibrer.. osv - Detta med vad man skall äta, när hur och vad driver ju alla till vansinne plus att vi alla behöver/mår bra av olika saker.

Att behöva castorfiber?
Ska det vara någon modul för den kvinnliga befolkningen eller?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:

Greger, jag gillar din porridé - det finns för mycket dålig porr därute. Som singelkille i mina bästa år, Sipmo måste jag säga att jag gillar ayy "tvätta" mig.

Men annars greger, jag tänkte mest på näringsvärde... du behöver järn, ät det här, eller du behöver fibrer... castorfibrer.. osv - Detta med vad man skall äta, när hur och vad driver ju alla till vansinne plus att vi alla behöver/mår bra av olika saker.

Att behöva castorfiber?
Ska det vara någon modul för den kvinnliga befolkningen eller?

Du läste inte noga nog, FIBRER... nu kommer ordvitsen: CastorFIBRER.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

...Men jag gillar hur du tänker, alla kvinnor behöver en Castorfiber. De som inte vill är lesbianer eller kommer att bli.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...Men jag gillar hur du tänker, alla kvinnor behöver en Castorfiber. De som inte vill är lesbianer eller kommer att bli.

Dom kallar mig Godidé-Greger
Men lesbianer?
Vad har vi sagt om rödvin och datorer Castor lilla?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

00a
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

varför inte ett par glasögon som visar i färgnyaser vart det finns bakterier av ondsint sort.

Frågan är den om man verkligen skulle villja ha det. kommer bli att man inte vågar öppna dörrar utan ett special grepp eller med någon typ av tyg, duk m.m emellan. ibland är det nog bäst att inte vara medveten om vad som döljer sig för ögat.

Medlem

"uppfinningar vi saknar"

Eftersom att jag gillar stora explosioner och dylikt,så väntar jag på att man provspränger en antimateria bomb....fan va mäktigt liksom8)

Inaktiv

en sak som gjorde att min katt kunde prata. han är ganska korkad så han hade nog haft roliga saker att berätta:)

nån slags buktalar maskin hade inte varit fel. då hade man kunnat snacka på lektionen utan få massa utskällningar.

Medlem

Jag är lite inne på Castors spår om det där med näring. Tycker det borde finnas en maskin, som en pulsklocka eller nåt som med 100% säkerhet kunde säga energivärdet på allt du stoppade i dig, och dessutom säga exakt hur mycket du gjorde dig av med, tillvaron för folk som vill gå upp/ner i vikt skulle bli mycket enklare. : p

Medlem

En Robot som ser ut som en tjej som man kan ha sex med. Man kommer också kunna morpha om dem hur mycket man vill. Känner men för en blondin ikväll? Morpha om dne och de är klart.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

En Robot som ser ut som en tjej som man kan ha sex med. Man kommer också kunna morpha om dem hur mycket man vill. Känner men för en blondin ikväll? Morpha om dne och de är klart.

ronery much?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ett spel som simulerar precis vad man vill + Castorfibers näringsuppfinning.

Inkapslad hela livet a.la Matrix och göra något man älskar (terrorisera världen, bo i ett horhus, vad vet jag)

Det skulle även betyda att man hade uppfinningar för precis allt man ville. Problemet skulle väl vara att många av objekten i denna virtuella värld skulle vara en aning ologiska och sakna struktur (man kan inte så lätt drömma att ha sex om man är oskuld............elleeer? *fade to black*

Medlem

Var på bio förra veckan och såg att dom sålde popcornkrydda på burk så man kan ha det hemma också. Tror jag är rätt nöjd med det mesta efter det.

Medlem

*En virtuell värld som man skulle kunna gå in i.
*Ersätta delar av kroppen till mekaniska så att man lever i flera hundra år, minst.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

*Ersätta delar av kroppen till mekaniska så att man lever i flera hundra år, minst.

allting måste bli sjukt tråkigt om man lever så länge :/


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

sprit som inte gör en bakis.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag vill ha en Cryo-tank som med garanti fungerar. Det hade varit riktigt kul att få uppleva några år flera århundrade framåt i tiden.:)

Jag vill kunna sitta i en turistubåt på djuphavssafari vid Challengerdjupet i Marianergraven.

Det finns säkert fler grejer som behövs uppfinnas så jag återkommer om jag hittar fler.

Eller så hade man krupit ner i en cryo-tank på kvällen när man ska lägga sig och sova,
man sover ju bort flera år av sitt liv,
då vore det nice att man var nedfrusen när man sover och förlänger livet med förmodligen 10 år, eller hur lång tid man nu sover bort på ett helt liv.

Medlem

En mjukglassmaskin som sitter i frysdörren.....


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

En bil med tånaglar som bränsle och med ett kylskåp som skapar coca-cola eller möjligen isglass

Medlem

Skulle vilja ha allt som dom har i Tillbaka till framtiden filmerna

Tror dom säger i filmerna att det är år 2005 eller nåt sånt.

Inaktiv

En av många önskningar:

Att man inte kan få/göra barn förrän man är mogen/lämpad för det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

En omvänd microvågs ugn! Typ.. tänk dig, du har en varm öl som du inte har hunnit lägga in i kylen än, du lägger in den i maskinen, väntar 5 sec och vips! En iskall öl!

Medlem
Skrivet av Neco246:
Skrivet av Mikaelh:

*Ersätta delar av kroppen till mekaniska så att man lever i flera hundra år, minst.

allting måste bli sjukt tråkigt om man lever så länge :/

Och en tidsuppfattning skulle rubbas, och ett år skulle kännas som en månad.
Nä jag är faktiskt ganska nöjd med att kunna leva i +70 år, man får helt enkelt se till att använda sin tid på bästa sätt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Teleporten? Formad som ett kylskåp som man bara kliver in i, knappar in destination och sen vips så är man i Indien!

Medlem

Ungefär som en Matrix stol och så skriver man vilket spel man vill vara i så efter några sekunder så är man mitt i krig med locust som Marcus Fenix (Man kan aldrig dö i stolen som på Matrix)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag vill bli internet-admin. Så jag kan kick/ban som jag själv vill.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar