Aliens RPG var nästan färdigt

Medlem
Aliens RPG var nästan färdigt

AvP kodades av Rebellion Developments, inte av Gearbox.
Gearbox håller på att göra Aliens: Colonial Marines.

Redaktör

My bad! Fixar, tack.


signatur
Medlem

Får verkligen hoppas att de behåller koden till spelet Aliens RPGet så att de eventuellt kan släppa det i framtiden eller något. Om det i princip är klart så borde det inte ta så mycket tid och pengar att färdigställa det.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Konstigt hur det kan bli så här, jag menar visst att distrubutionen kostar en del men det är ju fortfarande produktionen som kostar absolut mest och har de nu i princip gjort klart spelet förstår jag inte varför de skrotar det.

Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Får verkligen hoppas att de behåller koden till spelet Aliens RPGet så att de eventuellt kan släppa det i framtiden eller något. Om det i princip är klart så borde det inte ta så mycket tid och pengar att färdigställa det.

Det finns ju dock en risk att det kommer kännas ganska så föråldrat om de släpps någon gång i framtiden i det skick det påstås vara i nu. Det var ju dessutom mer än ett år sen det lades ner. Men det går väl att putsa upp antar jag.

Medlem

Hade ju gett mycket good-will om de hade släppt det gratis för nedladdning. De tjänar ju inga pengar på det men det gör de ju inte om de inte släpper det heller, och spelet var ju tydligen så gott som färdigt.

Medlem

Jag tror att det lades ned för att det helt enkelt var för dåligt. Jag menar, var det bra så skulle SEGA med största sannolikhet ha släppt det. Jag kan tänka mig att man inte ville släppa ett dåligt Aliens-spel före de två andra som man hade i utveckling, eftersom det skulle kunna vara ganska avtändande. Sedan har man faktumet att man måste släppa spelen med ganska stort mellanrum för att de inte ska konkurrera med varandra. Därefter har vi faktumet att, som Spectral var inne på lite, Alien RPG troligtvis skulle se rätt gammalt ut om man släppte det efter Colonial Marines.

Så, ska man släppa ett dåligt spel som dessutom troligtvis ser gammalt ut redan vid releasen? Nja. Någonstans här tror jag att SEGA insåg att det finns en gräns för hur mycket man kan (eller åtminstone bör) mjölka en franchise under en given tidsperiod.

All respekt åt Obdisidan som är helt fantastiska utvecklare, och brasklapp för att det här bara är ogrundade spekulationer, men jag har svårt att tänka mig att SEGA skulle välja att lägga ned ett nästan färdigt, bra Alien-spel.

Medlem

Håller helt med Ercarret här. spelet måste ha varit rätt dåligt.

Medlem

Med tanke på hur dåligt AvP3 var så måste Alien RPGet vara riktigt jävla dåligt.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Med tanke på hur dåligt AvP3 var så måste Alien RPGet vara riktigt jävla dåligt.

Det var en konstig tanke


signatur

FUBAR

...för att det är en dum idé...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av best_jeppe:

Får verkligen hoppas att de behåller koden till spelet Aliens RPGet så att de eventuellt kan släppa det i framtiden eller något. Om det i princip är klart så borde det inte ta så mycket tid och pengar att färdigställa det.

Håller med var verkligen sugen på detta ju


signatur
Medlem

Ganska dumt att skita i att släppa ett spel som nästan var helt klart. Men de anade väll att spelet skulle bli en flopp.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av noorthan:
Skrivet av best_jeppe:

Med tanke på hur dåligt AvP3 var så måste Alien RPGet vara riktigt jävla dåligt.

Det var en konstig tanke

Ja, men eftersom AvP3 släpptes igenom av Sega och det i efterhand (enligt mig) suger riktigt mycket och jag ångrar mitt inköp av det så kan jag tänka mig att Aliens RPGet måste ha varit riktigt jävla dåligt helt enkelt.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Rätt konstigt uttalande då J. E. Sawyer (Obsidian) sa att spelet behövde utvecklas i minst ett år till.


signatur
Medlem

lik bra spara,kanske är nåt som dom kan göra senare,skulle vara kul se hur det skulle blivit dock:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

No offence, men vad fan vet SEGA om RPG? Okej att det ska ge ut Alpha Protocol men jag blir inte direkt imponerad när jag kollar igenom vad de gett ut hittills på RPG-fronten...

Medlem

Vem vill ha ett Alien RPG?! Inte jag i alla fall.


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Medlem
Skrivet av Soffpotatis:

Vem vill ha ett Alien RPG?! Inte jag i alla fall.

Skojar du? Vem vill inte ha ett Alien-RPG?

Nu tror jag visserligen att det är ganska svårt att göra, vilket säkert är lite av anledningen till att det skrotades. Ett Alien-spel måste nästan fokusera på antingen skräck eller action, och enklast är därför just action- eller skräckspel. RPG:er är vanligtvis ingetdera.

Här har vi kanske ytterligare en möjlighet till att spelet lades ned: det var kanske inte tillräckligt mycket Alien?

1
Skriv svar