EA tar ställning för homoäktenskap

Medlem
Skrivet av DAoG:

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Att säga att något är "fel" låter fördömande. Det är antagligen en naturlig mutation liksom blå ögon eller brunt hår. Möjligen påverkad av omständigheter i miljön, eftersom gener inte är så deterministiska som många tror. Antagligen har det haft en överlevnadsaspekt, liksom altruism, som också återfinns hos andra arter än människan.

Om vi tar den stora frågan om "livets mening" så är vi inte så viktiga som vi tror. Strikt ur genernas synvinkel bryr de sig inte om människor existerar eller inte. Generna existerar lika gärna som växter eller bakterier.

Försvinner livets mening om man använder p-piller, kondom eller inte skaffar barn? Jag hoppas verkligen att vi alla finner fler anledningar till att leva än de principer evolutionen följer! Lyckligtvis så kan vi det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ingen mänskliga rättigheter att gifta sig, men att inte bli diskriminerad pga kön, ras, sexuell läggning är det. 1+ för varje gay som gifter sig och adopterar behövande barn, och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Medlem

Ja det är inte allt för ofta man ser positiva saker om EA, men detta är väldigt bra gjort EA!

Medlem
Skrivet av Redstar:

och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Ja för det finns inga homosexuella kvinnor


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av Manqs:

Faktum är att många homofober projicerar. Så om du nu är homofob så är du mer trolig att vara homosexuell än om du inte var homofob. Så ha kul med att troligvis hata dig själv.

Själv ogillar jag EA sen dagen de lade ner Bullfrog. Svindyra DLC på disc, begravandet av duktiga studios som tjänar pengar men inte nog med pengar och mjölkningen av kunder gör inte min kärlek till dem större.

Men som nån sa. Äntligen gör de något bra. Eller egentligen något som borde vara självklart.

Minns att det för att tag sedan cirkulerade ett rykte om att prins Carl-Philip var homosexuell. Hovet gick ut och dementerade ryktet men fick då de röda/gröna/queer/(Manqs) på sig: "Vadå, är det fel att vara homo?! Och förresten varför dementerar de? Då är han det förmodligen!" Påminner om gamla tiders flyta-test för häxor eller vad?...

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ingen mänskliga rättigheter att gifta sig, men att inte bli diskriminerad pga kön, ras, sexuell läggning är det. 1+ för varje gay som gifter sig och adopterar behövande barn, och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Skrivet av joary639:
Skrivet av Redstar:

och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Ja för det finns inga homosexuella kvinnor

Ssscch! Förstör inte min dröm-bubbla;)

Medlem

Varför vill homosexuella gifta sig inför en gud som enligt utsago hatar dem?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Redstar:

och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Ja för det finns inga homosexuella kvinnor

Nu är ju "bög" ett annat ord för "homosexuell man", det heter det "lesbisk" om det är en kvinna. Så jo, ju fler bögar destå fler lediga kvinnor.

Såvida bögarna inte döljer sin homosexualitet genom att bli tillsammans med en kvinna, vilket tyvärr (ur flera synpunker) är ganska vanligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför vill homosexuella gifta sig inför en gud som enligt utsago hatar dem?

Finns nog många anledningar. En kan väl vara att man tror på gud..
Det finns väldigt många som tror på sin version av gud, jag tror t o m de flesta som tror på gud har sin egna variant. I Sverige får man gifta sig i kyrkan inför gud sedan 1995 (Edit: vet inte var jag fick 95 ifrån.. men det stämmer nog inte) så då antar jag att dom inte känner sig hatade där.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Redstar:

och dessutom, för varje bög blir det en tjej ledig;)

Ja för det finns inga homosexuella kvinnor

Nu är ju "bög" ett annat ord för "homosexuell man", det heter det "lesbisk" om det är en kvinna. Så jo, ju fler bögar destå fler lediga kvinnor.

Såvida bögarna inte döljer sin homosexualitet genom att bli tillsammans med en kvinna, vilket tyvärr (ur flera synpunker) är ganska vanligt.

Jasså? Nu förstår jag hur det ligger till!!! Tack!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av dotque:

Nu är det väl så att äktenskap är en religiös sak så varför ska bögar få gifta sig?

Men alltså - allvarligt talat, vad spelar det för roll?
Sen kan man faktiskt gifta sig borgligt också ju.
Jag har själv svårt för homosexuella, men det är knappast mitt problem om de gifter sig eller vad de gör i sina sovrum.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av dotque:

Nu är det väl så att äktenskap är en religiös sak så varför ska bögar få gifta sig?

Men alltså - allvarligt talat, vad spelar det för roll?
Sen kan man faktiskt gifta sig borligt också ju.
Jag har själv svårt för homosexuella, men det är knappast mitt problem om de gifter sig eller vad de gör i sina sovrum.

Nej men eftersom religiösa nu håller ganska hårt om sin gamla tomtebok så ska det väl vara så!
Givetvis, och då kan de väl hålla sig till det
Jahopp, jag har inte svårt för dom alls!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ju en mänsklig rättighet att gifta sig om man vill, eller hur tänker du nu? Sedan en person rår inte för om han&hon föds som homo, ska du bete dig som alla dessa insnöade fittor som tror det är en sjukdom?
Sedan tänker jag ställa en fråga som du garanterat passar in på som resten av dessa homofober. Du hatar homosexualitet men du skulle inte tacka nej att se två lesbiska tjejer busa med varandra eller hur?
Lägg ner med ditt skitsnack, det är inget fel på homosexuella. Dom har fan mer värdefullt i sitt liv än vad ditt miserabla liv är

Inaktiv
Skrivet av tavener:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Är du seriös eller skrev du det där för att dra igång en stor jävla debatt? Bara undrar ??

Tror tyvärr han är seriös, på tok för många sitter kvar i årtalet då homosexualitet nästan var lika med döden

Medlem
Skrivet av Amilo:

Bra av EA, för mig spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig eller inte. Däremot är jag emot homosexuell adoption. Synd om barnen.

Nu har jag inget vidare argument till varför jag inte håller med dig, jag bara känner att jag inte gör det. Så varken du eller någon behöver ta mig på alltför stort allvar (sen är ju detta interwebz så varför skulle man?)

Men jag såg på ett avsnitt om besvärliga tonåringar som väldigt ofta bråkar med sina föräldrar, jag minns att programmet var främst brittiskt men hade emellertid amerikanska tonåringar med. Anyway, i det avsnitt jag såg så var 2st tonåringar placerade på ett hem vars föräldrar var 2 homosexuella män (med sina utbildningar och jobb) varav hade vid den tiden adopterat som yngst 11 år och en äldst 16 med sammanlagt 5 barn i huset. Båda män var strikta med städningen men också om pålitlighet, detta hem var också en av dom få hem "licensierade" adoptionshem med homosexuella föräldrar i storbritannien av regeringen/socialen/whatever. Jag kan inte svara på varför detta hem fick adoptera men antar att antingen samhället, eller föräldrarna, gjorde rätt på någon punkt där dom fick. Med en sådan utveckling i ett grannland(?) med sin lösning, varför skulle det då vara fel och varför kan vi inte göra detsamma?

Anyway, that's my 2 cents. Ta min kommentar som du vill.

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Personligen så vill jag se samhället sudda ut den osynliga väggen mellan hetero och homosexuella föräldrar, det är viktigare över hur väl ett barns välmående och uppväxt är än nuvarande dominerande klasser (heteroföräldrar, ensamstående mor, ensam pappa, moföräldrar). Vi har intelligensen och valet att gå utanför evolutionens gränser vare sig teknologiskt, personligt eller samhällsmässigt. Om vi inte gör det så kan vi lägga av vidareutveckling inom medicin, behandlingar, teknologi, rymdutforskning och fortsätta blända oss själva med samhällets nuvarande normer - då kan jag åtminstone ta självmord utan att må dåligt över tanken om det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Å ena sidan stämmer det att barnen antagligen får det bättre hos två homosexuella som vill ta hand om barnen och vill dom väl, än att vara i en familj där dom inte är önskvärda.

Men å andra sidan tror jag att barnen mår bäst av att växa upp i en familj med både en manlig och kvinnlig förebild, vilket jag har svårt att tro att ett homosexuallt par kan erbjuda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av ohem:

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Å ena sidan stämmer det att barnen antagligen får det bättre hos två homosexuella som vill ta hand om barnen och vill dom väl, än att vara i en familj där dom inte är önskvärda.

Men å andra sidan tror jag att barnen mår bäst av att växa upp i en familj med både en manlig och kvinnlig förebild, vilket jag har svårt att tro att ett homosexuallt par kan erbjuda.

Jag tror dessa barn tar förebilder hos andra människor runt omkring. I så fall borde barn fara illa som växer upp med en ensamstående mamma eller pappa. Men det kanske du tycker att de gör?
Dock tycker inte jag det.
Självklart påverkar allt detta hur människan som växer upp blir, men det behöver inte betyda att det påverkas negativt. När man hör folk som har så svårt att acceptera homosexuella eller personer som inte passar in i deras norm så kan jag tycka att det behövs mer människor med annorlunda uppväxt.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av qun0:
Skrivet av AshTray:

Finns det något vidrigare än EA?

Är det vidrigt att dom är emot detta lagförslag? Homosexuella har lika mycket rätt få gifta sig som heterosexuella, sluta bo i en grotta och inse det är 2012 nu.
Jag tycker ett lagförslag om att förbjuda såna här motbjudande kommentarer som du t.e.x kom med. V

De har ju inte det, men de borde ha det!

Ja men alla har ju rättigheter rent teoretiskt som ingen lagbok kan bestämma, detta är bara något dessa kristna idioter anser är en orätt och synd. Är det så fel att var homo är det fan fel att vara kristen.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av ohem:

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Å ena sidan stämmer det att barnen antagligen får det bättre hos två homosexuella som vill ta hand om barnen och vill dom väl, än att vara i en familj där dom inte är önskvärda.

Men å andra sidan tror jag att barnen mår bäst av att växa upp i en familj med både en manlig och kvinnlig förebild, vilket jag har svårt att tro att ett homosexuallt par kan erbjuda.

Klart dom kan, två homosexuella män behöver inte bli precis maligt beteende + manligt beteende. Det kan vara så att ena mannen är mer kvinna och då får ungen hur som helst en slags kvinnlig förebild, sedan så klarar sig ungar bra hur som helst, eftersom så viktigt är inte med att det måste vara en man och en kvinna. Sluta tro på så mycket som sägs i tv m.m.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ju en mänsklig rättighet att gifta sig om man vill, eller hur tänker du nu? Sedan en person rår inte för om han&hon föds som homo, ska du bete dig som alla dessa insnöade fittor som tror det är en sjukdom?
Sedan tänker jag ställa en fråga som du garanterat passar in på som resten av dessa homofober. Du hatar homosexualitet men du skulle inte tacka nej att se två lesbiska tjejer busa med varandra eller hur?
Lägg ner med ditt skitsnack, det är inget fel på homosexuella. Dom har fan mer värdefullt i sitt liv än vad ditt miserabla liv är

Att du inte håller med honom är en sak - men varför kallas man homofob så fort man ogillar homosexuallitet? Sen vad det gäller det med två lesbiska så är det faktiskt så att man inte automatiskt gillar det. Jag gör inte det åtminstone. Men va fan, det är inte mitt problem vad folk gillar och inte gillar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ju en mänsklig rättighet att gifta sig om man vill, eller hur tänker du nu? Sedan en person rår inte för om han&hon föds som homo, ska du bete dig som alla dessa insnöade fittor som tror det är en sjukdom?
Sedan tänker jag ställa en fråga som du garanterat passar in på som resten av dessa homofober. Du hatar homosexualitet men du skulle inte tacka nej att se två lesbiska tjejer busa med varandra eller hur?
Lägg ner med ditt skitsnack, det är inget fel på homosexuella. Dom har fan mer värdefullt i sitt liv än vad ditt miserabla liv är

Att du inte håller med honom är en sak - men varför kallas man homofob så fort man ogillar homosexuallitet? Sen vad det gäller det med två lesbiska så är det faktiskt så att man inte automatiskt gillar det. Jag gör inte det åtminstone. Men va fan, det är inte mitt problem vad folk gillar och inte gillar.

Läs vad han skrev så kanske du får en liten inblick i varför jag skrev som jag gjorde, men du är väl för lat för att läsa hela stycken?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kvicksilver:

Vare sig de har ett dolt motiv bakom det hela eller inte, så anser jag att det är bra när stora företag tar ställning mot lagar som kränker mänskliga rättigheter.

När blev det en mänsklig rättighet att gifta sig?

Det är något fel i hjärnan på homosexuella. Det finns tjejer och killar utav en anledning. Så fort man blir homosexuell så försvinner livets mening.

Det är ju en mänsklig rättighet att gifta sig om man vill, eller hur tänker du nu? Sedan en person rår inte för om han&hon föds som homo, ska du bete dig som alla dessa insnöade fittor som tror det är en sjukdom?
Sedan tänker jag ställa en fråga som du garanterat passar in på som resten av dessa homofober. Du hatar homosexualitet men du skulle inte tacka nej att se två lesbiska tjejer busa med varandra eller hur?
Lägg ner med ditt skitsnack, det är inget fel på homosexuella. Dom har fan mer värdefullt i sitt liv än vad ditt miserabla liv är

Att du inte håller med honom är en sak - men varför kallas man homofob så fort man ogillar homosexuallitet? Sen vad det gäller det med två lesbiska så är det faktiskt så att man inte automatiskt gillar det. Jag gör inte det åtminstone. Men va fan, det är inte mitt problem vad folk gillar och inte gillar.

Läs vad han skrev så kanske du får en liten inblick i varför jag skrev som jag gjorde, men du är väl för lat för att läsa hela stycken?

Värst vad personangrepp är "normalt" i detta forumet. Jag läste vad han skrev - men bara för att han har en udda syn på livet gör det väl inte det bättre av att du är allmänt otrevlig?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Amilo:

Bra av EA, för mig spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig eller inte. Däremot är jag emot homosexuell adoption. Synd om barnen.

Nu har jag inget vidare argument till varför jag inte håller med dig, jag bara känner att jag inte gör det. Så varken du eller någon behöver ta mig på alltför stort allvar (sen är ju detta interwebz så varför skulle man?)

Men jag såg på ett avsnitt om besvärliga tonåringar som väldigt ofta bråkar med sina föräldrar, jag minns att programmet var främst brittiskt men hade emellertid amerikanska tonåringar med. Anyway, i det avsnitt jag såg så var 2st tonåringar placerade på ett hem vars föräldrar var 2 homosexuella män (med sina utbildningar och jobb) varav hade vid den tiden adopterat som yngst 11 år och en äldst 16 med sammanlagt 5 barn i huset. Båda män var strikta med städningen men också om pålitlighet, detta hem var också en av dom få hem "licensierade" adoptionshem med homosexuella föräldrar i storbritannien av regeringen/socialen/whatever. Jag kan inte svara på varför detta hem fick adoptera men antar att antingen samhället, eller föräldrarna, gjorde rätt på någon punkt där dom fick. Med en sådan utveckling i ett grannland(?) med sin lösning, varför skulle det då vara fel och varför kan vi inte göra detsamma?

Anyway, that's my 2 cents. Ta min kommentar som du vill.

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Personligen så vill jag se samhället sudda ut den osynliga väggen mellan hetero och homosexuella föräldrar, det är viktigare över hur väl ett barns välmående och uppväxt är än nuvarande dominerande klasser (heteroföräldrar, ensamstående mor, ensam pappa, moföräldrar). Vi har intelligensen och valet att gå utanför evolutionens gränser vare sig teknologiskt, personligt eller samhällsmässigt. Om vi inte gör det så kan vi lägga av vidareutveckling inom medicin, behandlingar, teknologi, rymdutforskning och fortsätta blända oss själva med samhällets nuvarande normer - då kan jag åtminstone ta självmord utan att må dåligt över tanken om det.

Det hade säkert kunnat fungera inom familjen med jag tänker mer på skolan och bilden utåt. Det kan nog ganska lätt uppstå mobbning. Så just homosexuella förhållanden med barn i bilden är jag skeptisk till. (Har absolust inget emot homosexuella)

Medlem

Visst, givetvis är det bra, men man är lite naiv om man inte tror att det enbart är ett PR-stunt. Om EA inte hade kunnat tjänat på det så hade man inte yttrat sig överhuvudtaget.
Självklart ska man inte förbjuda människor från att gifta sig (oavsett kön), men samtidigt bör man inte tvinga kyrkor/religiösa inrättningar att erbjuda giftermål till alla, men det ska givetvis inte vara olagligt med samkönade äktenskap.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår inte varför folk fortfarande pratar illa om homosexuella.. snälla USA, väx upp.. vi vet att nationen inte är så himla gammal men vi här i Europa tycker ni är korkade

mvh Europa

Fast nu får du ju tänka till lite. Det är politiker som kommer på idiotiska förslag. Tittar man i denna tråden är det ruskigt många som också behöver växa upp. Att säga att folk i Europa tycker att amerikander är dumma är bara dumt i sig. Jag kan garantera dig att i ett normalt samhälle där är intelligensen och livet vääldigt likt livet här i Sverige. Du har förmodligen aldrig varit där, så det kanske är svårt att veta. Men ta då inte ut saker i förväg.

(PS, USA spenderar iaf inte mängder av pengar på lagförslag som ser till att gurkor är raka, tomater runda och har en vis rödhet för att få heta tomat)

Skrivet av Amilo:

Det hade säkert kunnat fungera inom familjen med jag tänker mer på skolan och bilden utåt. Det kan nog ganska lätt uppstå mobbning. Så just homosexuella förhållanden med barn i bilden är jag skeptisk till. (Har absolust inget emot homosexuella)

Fast det verkar du ju faktiskt ha, eftersom att du säger så. Jag känner flera som har homosexuella föräldrar, en kille med två pappor, och en tjej med två mammor. Ingen av de har nånsin blivit mobbad i skolan, utan folk har snarare varit nyfikna och fascinerade av att man kan ha två pappor eller två mammor!

Jag tror att det kan ta den vändningen istället. Barn sätter inte så mycket värderingar i sånt, och tänker inte så långt som intimare ämnen. När de väl börjar göra det är de oftast gamla nog att acceptera det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av AshTray:

Finns det något vidrigare än EA?

Är det vidrigt att dom är emot detta lagförslag? Homosexuella har lika mycket rätt få gifta sig som heterosexuella, sluta bo i en grotta och inse det är 2012 nu.
Jag tycker ett lagförslag om att förbjuda såna här motbjudande kommentarer som du t.e.x kom med. V

Då tycker jag du ska börja med att vara tyst och sluta uttrycka åsikter. Eller var det något som du önskade att bara andra inte skulle få? Blir det ju ganska uppenbart vad du är för en människa... Men i stundens hetta säger ju människor en hel del de inte menar, så det var den här gången kanske?

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Amilo:

Bra av EA, för mig spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig eller inte. Däremot är jag emot homosexuell adoption. Synd om barnen.

Nu har jag inget vidare argument till varför jag inte håller med dig, jag bara känner att jag inte gör det. Så varken du eller någon behöver ta mig på alltför stort allvar (sen är ju detta interwebz så varför skulle man?)

Men jag såg på ett avsnitt om besvärliga tonåringar som väldigt ofta bråkar med sina föräldrar, jag minns att programmet var främst brittiskt men hade emellertid amerikanska tonåringar med. Anyway, i det avsnitt jag såg så var 2st tonåringar placerade på ett hem vars föräldrar var 2 homosexuella män (med sina utbildningar och jobb) varav hade vid den tiden adopterat som yngst 11 år och en äldst 16 med sammanlagt 5 barn i huset. Båda män var strikta med städningen men också om pålitlighet, detta hem var också en av dom få hem "licensierade" adoptionshem med homosexuella föräldrar i storbritannien av regeringen/socialen/whatever. Jag kan inte svara på varför detta hem fick adoptera men antar att antingen samhället, eller föräldrarna, gjorde rätt på någon punkt där dom fick. Med en sådan utveckling i ett grannland(?) med sin lösning, varför skulle det då vara fel och varför kan vi inte göra detsamma?

Anyway, that's my 2 cents. Ta min kommentar som du vill.

Sen är jag också fundersam på det här med endast "man och kvinna", om ett heterosexuellt par skaffar barn så har dom gjort sin del evolutionsmässigt och sexuell drivkraft. Men om ett homosexuellt par adopterar ett barn så är där ingen sexuell akt men tar istället hand om ett barn där ursprungliga paret varken ville, kunde eller orkade ta hand om - är då inte barnet i bättre händer med personer som vill vara "caretakers"?

Personligen så vill jag se samhället sudda ut den osynliga väggen mellan hetero och homosexuella föräldrar, det är viktigare över hur väl ett barns välmående och uppväxt är än nuvarande dominerande klasser (heteroföräldrar, ensamstående mor, ensam pappa, moföräldrar). Vi har intelligensen och valet att gå utanför evolutionens gränser vare sig teknologiskt, personligt eller samhällsmässigt. Om vi inte gör det så kan vi lägga av vidareutveckling inom medicin, behandlingar, teknologi, rymdutforskning och fortsätta blända oss själva med samhällets nuvarande normer - då kan jag åtminstone ta självmord utan att må dåligt över tanken om det.

Det hade säkert kunnat fungera inom familjen med jag tänker mer på skolan och bilden utåt. Det kan nog ganska lätt uppstå mobbning. Så just homosexuella förhållanden med barn i bilden är jag skeptisk till. (Har absolust inget emot homosexuella)

Absolut, smygtvingar man en sådan förändring innan samhället fått lära, eller anpassa sig så kan det definitivt bli problem för individen under uppväxten i skolan och troligen om sin egen identitet och/eller sexuell läggning. Men det är just sådana förändringar som måste definieras och anpassas som samhället (arbetsgivare, vänner, lärare, politiker etc etc) och individen kan hantera. Annars kan det bli som en 10-åring arbetandes som högströms-elektriker utan förkunskaper.

Visst sådan förändring(ar) skulle säkert ta tid, men att sätta en man på månen var inte omöjligt.

Mobbning och diskriminering motarbetas än idag och jag tror inte det hade blivit mer eller mindre om Sverige spelar sina kort rätt, förändringar kommer alltid ge problem för många och klamrar därför sig fast vid saker som är bekant för dem - och det är då vi stannar i utvecklingen.

Edit:

Nu blev citaten väldigt lång ;S


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Aresz:

Varför fungerar det inte att citera nu?

DAOG, kan inte citera ditt idiotiska inlägg men om jag skulle skriva vad jag tänker om dig så skulle jag nog bli permabannad från detta forum, och det är du knappast värd. Vakna upp ur din dvala och sluta förtrycka andra människor pga deras sexuella läggning. 2012 i ett land som Sverige och fortfarande finns det en massa människor som inte kan låta andra älska som dom vill, vad fan är det för fel på er? Nu får det ju fan räcka med era rädslor, det är sådana som du som hindrar människans utveckling och gör att det tar alldeles för lång tid för exempelvis kvinnor att få rösträtt (och hindrar allt annat som har med lika rättigheter och värde att göra).

Och därtill så yrar du om livets mening? Det är väl knappast upp till dig att bestämma vad som gör livet värt att leva, det är upp till var och en. Sheet FZ ni borde permabanna alla som gör så korkade uttalanden. Om jag hade varit homosexuell och känt mig kränkt av DAOGS uttalande, hade jag kunnat åtala honom då?

Varför vill du åtala någon som uttrycker sina åsikter hur du än må värdera dem? Är ju en ganska förtryckande och hämmande åtgärd när det kommer till människors "rätt" att uttrycka sig. Lite som att förbjuda homosexuella från att ingå äktenskap... varför det nu är en viktig sak förstår jag inte, bara de har samma möjlighet till att ingå lagliga kontrakt som ger dem samma förmåner och skylldigheter.

Jag anser att alla ska ha rätt till att tycka som de vill och att uttrycka de åsikter som de har, vad än det är. Men jag är inte ett dugg förvånad över alla de totalitära och förtryckande strömningar det finns hos människor som säger sig vilja ha jämlikhet och åsiktsfrihet och allt vad det är... De vill ju bara föra sin agenda och förbjuda motstånd så att det ska gå igenom, precis som många andra åsiktsidkare.

Men för egen del så har jag inget emot homosexuella men däremot anser jag att alla slingor inte ligger "rätt" i och med att de attraheras till det egna könet. Det gör dem däremot inte mindre värda på något sätt utan det är bara ett faktum bland så många andra att så är det bara och inget fel eller rätt med det.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Bra av EA, för mig spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig eller inte. Däremot är jag emot homosexuell adoption. Synd om barnen.

Varför skulle det vara synd om barnen? Det kvittar väl om barnen har en mamma och en pappa, två pappor eller två mammor. Huvudsaken är att de älskar sitt barn och uppfostrar det på ett bra sätt. Hellre ett vettigt gaypar som adopterar än ett heterosexuellt par som inte kan bete sig.

Att det kan förekomma mobbing pga att man inte har "vanliga" föräldrar det är varken föräldrarnas eller barnens fel, det är samhällets fel.

Medlem
Skrivet av joary639:

Jag tror dessa barn tar förebilder hos andra människor runt omkring. I så fall borde barn fara illa som växer upp med en ensamstående mamma eller pappa. Men det kanske du tycker att de gör?

Nej, jag tror inte att dom var illa på något sätt. Det lite skillnad på de som växer upp med en förälder och sådana som växer upp med två (av samma kön).

Detta gäller då om barnet inte träffar den ena föräldern - för om barnet är ena veckan hos pappan och nästa hos mamman, så har det ju två föräldrar och träffar båda trots att det är en "ensamtående mamma eller pappa". Men om barnet bara träffar den ena föräldern så är det en annan sak.

Om man har en förälder, t ex en mamma, så tror jag att man som barn letar efter en manlig förebild hos de närmaste som blir den som man ser upp till istället för pappan. Likadant om det bara har en pappa, att det blir någon kvinna i barnets närhet, kanske dagisfröken, som blir den kvinnliga förebilden.

Om barnet däremot t ex har två pappor, så har den ju inte en kvinnlig förebild utan två manliga. Frågan är då om dom tar sin manliga förebild från en av papporna (eller båda) och sedan letar efter en kvinnlig förebild någon annanstans, eller om dom tar den manliga förebilden av den ena pappan och den kvinnliga av den andre...

Skrivet av qun0:

Klart dom kan, två homosexuella män behöver inte bli precis maligt beteende + manligt beteende. Det kan vara så att ena mannen är mer kvinna och då får ungen hur som helst en slags kvinnlig förebild, sedan så klarar sig ungar bra hur som helst, eftersom så viktigt är inte med att det måste vara en man och en kvinna. Sluta tro på så mycket som sägs i tv m.m.

Du säger att jag inte skall tro på det som sägs på TV och samtidigt tror du tror att dom flesta homosexuella förhållanden består av en femenin man och en maskulin man respektive en femenin kvinna och en maskulin kvinna? Det är en fördom som du kan kontrollera hos RFSL eller nästan vilken random homosexuell som helst. Anledningen till att folk tror det, är väl alla "paradbögar" som man ser på TV där man kan urskilja en homosexuell på 5 km avstånd. De flesta homosexuella, både män och kvinnor, beter sig precis som vilka andra män och kvinnor som helst och man skulle inte kunna skilja dom från heteros.

Skrivet av TrashIt:

Varför vill du åtala någon som uttrycker sina åsikter hur du än må värdera dem? Är ju en ganska förtryckande och hämmande åtgärd när det kommer till människors "rätt" att uttrycka sig.

Nu skrev ju DAOG att alla homosexuella är "sjuka i huvudet". Jag kan inte direkt påstår att det är att uttrycka sin åsikt på ett speciellt bra sätt. Det skulle mycket väl rent juridiskt sett kunna tas som kränkning eller liknande. Det finns bättre sett att säga vad man tycker på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar