Assassin's Creed 3-förseningen till pc bekräftad

Moderator | Testpilot
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Harakiri:

Haha som vanligt gällande Ubisoft mao , sedan deras katastrofer med starforce som sabbade folks datorer så har jag bojkottat deras produkter.

De inser inte att de straffar deras lojala kunder och stöter bort potentiella kunder som mig med sina sjuka DRM-tester och förseningar.

Hade de satsat på att ta hand om sina kunder som tex CD project RED (Witcher 2 gänget) så hade de också haft mig som kund även om jag nu klarat mig utan deras spel så hade jag ju provat och det är ju ett sålt ex. de förlorat , men det skiter dom i att räkna på eftersom piraterna är ytterligare en fiktiv siffra i "förlust".

Fast piratkopiering ger företag höga förluster och det är väl mer än rätt att försöka hitta ett sätt så dem kan minska förlusterna och så vidare göra fler spel... Så ge inte Ubisoft skit för att dem försöker skydda sina pengar, så dem kan ha högre budget på deras spel. Tycker det är rent skräp med piratkopiering och det förstör mycket mer än Ubisofts DRM'er..

Använd dom om du inte kan skilja på "de och dem".

Annat än det så ja, det måsta skydda sina pengar till varje pris och hade inte folk laddat ner så mycket spel så hade man aldrig behövt alla onlineskydd (eller vad man nu ska kalla det).

Tycker ingen har rätt att klaga, man kan säga att man tycker uppkopplingen till nätet är dålig men det hjälper ju deras företag mest, eller vill ni att Ubisoft ska tappa 30 miljoner dollar varje gång det ska släppa ett PC spel? Helt genomruttna är de inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Harakiri:

Haha som vanligt gällande Ubisoft mao , sedan deras katastrofer med starforce som sabbade folks datorer så har jag bojkottat deras produkter.

De inser inte att de straffar deras lojala kunder och stöter bort potentiella kunder som mig med sina sjuka DRM-tester och förseningar.

Hade de satsat på att ta hand om sina kunder som tex CD project RED (Witcher 2 gänget) så hade de också haft mig som kund även om jag nu klarat mig utan deras spel så hade jag ju provat och det är ju ett sålt ex. de förlorat , men det skiter dom i att räkna på eftersom piraterna är ytterligare en fiktiv siffra i "förlust".

Fast piratkopiering ger företag höga förluster och det är väl mer än rätt att försöka hitta ett sätt så dem kan minska förlusterna och så vidare göra fler spel... Så ge inte Ubisoft skit för att dem försöker skydda sina pengar, så dem kan ha högre budget på deras spel. Tycker det är rent skräp med piratkopiering och det förstör mycket mer än Ubisofts DRM'er..

Kan bara hålla med dig digu. Men skitungar och snåljåpar fattar inte att de sabbar marknaden för PC spel med pirating.
Har aldrig haft problem med DRM i de spel jag köpt.

Synd bara att de tipsar om att bra kontroll ingame är en konsol handkontroll på PC. Jag kan bara inte spela med en sådan...
Köper väl och ser hur det blir..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

=O


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Harakiri:

Haha som vanligt gällande Ubisoft mao , sedan deras katastrofer med starforce som sabbade folks datorer så har jag bojkottat deras produkter.

De inser inte att de straffar deras lojala kunder och stöter bort potentiella kunder som mig med sina sjuka DRM-tester och förseningar.

Hade de satsat på att ta hand om sina kunder som tex CD project RED (Witcher 2 gänget) så hade de också haft mig som kund även om jag nu klarat mig utan deras spel så hade jag ju provat och det är ju ett sålt ex. de förlorat , men det skiter dom i att räkna på eftersom piraterna är ytterligare en fiktiv siffra i "förlust".

Fast piratkopiering ger företag höga förluster och det är väl mer än rätt att försöka hitta ett sätt så dem kan minska förlusterna och så vidare göra fler spel... Så ge inte Ubisoft skit för att dem försöker skydda sina pengar, så dem kan ha högre budget på deras spel. Tycker det är rent skräp med piratkopiering och det förstör mycket mer än Ubisofts DRM'er..

Annat än det så ja, det måsta skydda sina pengar till varje pris och hade inte folk laddat ner så mycket spel så hade man aldrig behövt alla onlineskydd (eller vad man nu ska kalla det).

Tycker ingen har rätt att klaga, man kan säga att man tycker uppkopplingen till nätet är dålig men det hjälper ju deras företag mest, eller vill ni att Ubisoft ska tappa 30 miljoner dollar varje gång det ska släppa ett PC spel? Helt genomruttna är de inte.

Det är synd att behöva använda DRM för att många personer inte betalar och laddar ner spel istället. Det är liksom betala eller inte, sen säger många."Jag hade inte köpt spelet ändå" Det spelar ingen som helst roll, man köper det eller så gör man det inte. Man springer inte till närmsta internetsida och laddar ner det ändå.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Harakiri:

Haha som vanligt gällande Ubisoft mao , sedan deras katastrofer med starforce som sabbade folks datorer så har jag bojkottat deras produkter.

De inser inte att de straffar deras lojala kunder och stöter bort potentiella kunder som mig med sina sjuka DRM-tester och förseningar.

Hade de satsat på att ta hand om sina kunder som tex CD project RED (Witcher 2 gänget) så hade de också haft mig som kund även om jag nu klarat mig utan deras spel så hade jag ju provat och det är ju ett sålt ex. de förlorat , men det skiter dom i att räkna på eftersom piraterna är ytterligare en fiktiv siffra i "förlust".

Fast piratkopiering ger företag höga förluster och det är väl mer än rätt att försöka hitta ett sätt så dem kan minska förlusterna och så vidare göra fler spel... Så ge inte Ubisoft skit för att dem försöker skydda sina pengar, så dem kan ha högre budget på deras spel. Tycker det är rent skräp med piratkopiering och det förstör mycket mer än Ubisofts DRM'er..

Kan bara hålla med dig digu. Men skitungar och snåljåpar fattar inte att de sabbar marknaden för PC spel med pirating.
Har aldrig haft problem med DRM i de spel jag köpt.

Synd bara att de tipsar om att bra kontroll ingame är en konsol handkontroll på PC. Jag kan bara inte spela med en sådan...
Köper väl och ser hur det blir..

Jag har inte heller haft problem med DRM, det kör på och ifall internet är nere så spelar jag något annat eller bara gör något annat än att spela dator. Det kommer alltid en dag efter liksom, men jag tycker det är synd att det ska vara på detta viset..

Sen att dem tipsar om handkontroller är jag lite mer skeptisk till, jag gillar mest mitt tangentbord och mus. Även fast jag kan tycka att det är ok med handkontroll..

Det funkar utmärkt med mus och t-bord. I mitt fall tycker jag även det är bättre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har faktist aldrig haft problem med Uplay på lååååång tid. Har inga tekniska bekymmer med deras spel heller, men jag lirar bara 4-5 av deras titlar.

Ser fortfarande fram emot deras produkter, även om det är lite sunkigt med DRM.

Medlem

Går det att blocka den där ghjfwewefwe på nått sätt så man slipper se hans skit i varje artikel?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av toast:

Går det att blocka den där ghjfwewefwe på nått sätt så man slipper se hans skit i varje artikel?

Det är en SPAM-bot. Inlägget är anmält. De jobbar på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"ghjfwewefwe" Varenda jäla helg så spamas vi av denna patetiska säljare.
Vore bra o verkligen blocka detta skräp.

Ingen annan spel site har detta irriterande crap så bara block


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Testpilot
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Harakiri:

Haha som vanligt gällande Ubisoft mao , sedan deras katastrofer med starforce som sabbade folks datorer så har jag bojkottat deras produkter.

De inser inte att de straffar deras lojala kunder och stöter bort potentiella kunder som mig med sina sjuka DRM-tester och förseningar.

Hade de satsat på att ta hand om sina kunder som tex CD project RED (Witcher 2 gänget) så hade de också haft mig som kund även om jag nu klarat mig utan deras spel så hade jag ju provat och det är ju ett sålt ex. de förlorat , men det skiter dom i att räkna på eftersom piraterna är ytterligare en fiktiv siffra i "förlust".

Fast piratkopiering ger företag höga förluster och det är väl mer än rätt att försöka hitta ett sätt så dem kan minska förlusterna och så vidare göra fler spel... Så ge inte Ubisoft skit för att dem försöker skydda sina pengar, så dem kan ha högre budget på deras spel. Tycker det är rent skräp med piratkopiering och det förstör mycket mer än Ubisofts DRM'er..

Det funkar inte med deras metoder , de sabbar för betalande kunder och piratkopierarna skrattar hela vägen tills de startar sin FTP/Bittorrent klient o drar hem spelet iallafall.
Det har gått så långt att de skrämt bort betalande kunder (mig tex) som helt sonika skiter i deras spel , jag ångrar tex att jag köpte Splinter cell spelen på Steamrea eftersom jag indirekt stödjer deras idioti med detta.

Deras senaste metod består helt enkelt i att : Vi dröjer med pc releasen ett tag så alla som e superkåta på spelet köper det på konsoll i stället , men vi struntar i att optimera spelet under "förseningen" - lång näsa till PC helt enkelt.

Satsa på kvalitetsspel , se till att ha det ute på populära digital download tjänster som STEAM mfl och strunta i att kasta pengar i sjön på idiotiska DRM ideer.
Vad kostar inte kalaset att ha egna DRM servrar uppe och utvecklingsteam som utvecklar in-house DRM ?
Det är pengar de kan lägga på kvalitetssäkring för PC och utveckling , piratkopiering bekämpas med kvalitet och lättillgänglighet , inte DRM.

Medlem

Pirater är inte en samhällsplåga som ni tror, jäkla hjärntvättade hatare...
Dom går inte förlust på PC sidan, dom bara inte tjänar så mycket som som 'TRODDE' och skyller den icke finnande förlusten på Pirater. Bara för att det står på en torrent att den har blivit nerladdad si så många gånger betyder det inte att den är så många personer som har tankat den.
Enda Ubisoft spel jag spelar är just AC spelen. 3 av dom jag har, vilket är Brotherhood och Revelations och snart 3an, är Collector Editions.
Förlust pga pirater MY ASS.

Medlem
Skrivet av MacKnight:

Pirater är inte en samhällsplåga som ni tror, jäkla hjärntvättade hatare...
Dom går inte förlust på PC sidan, dom bara inte tjänar så mycket som som 'TRODDE' och skyller den icke finnande förlusten på Pirater. Bara för att det står på en torrent att den har blivit nerladdad si så många gånger betyder det inte att den är så många personer som har tankat den.
Enda Ubisoft spel jag spelar är just AC spelen. 3 av dom jag har, vilket är Brotherhood och Revelations och snart 3an, är Collector Editions.
Förlust pga pirater MY ASS.

Ja & Nej..

Det blir en grov felräkning när man räknar varje nedladdad torent som en missad försäljning, absolut för så är det ju inte, det är ofta folk laddar hem saker de inte brytt sig om ifa det hade varit tvungna att betala för det, ibland vill folk bara testa och se om deras negativa bild av produkten var befogad eller ej och då avinstaleras produkten lika fort som den tankats hem..

Det finns hurvida folk som helt skiter i att köpa spel, film & musik nuförtiden för att de vet att de får tag på det gratis om de vill och att chanserna att åka dit är små om man är försiktig, Dessutom genom att downloada olagligt får de se & uppleva produkter långt tidigare än de som kör lagligt..

Jag köper min musik, mina filmer, mina spel, mest för att jag vill stödja de jag tycker gör bra saker så att de kan fortsätta tillverka det jag vill ha och jag har ett jobb så jag har råd.. Men då får jag ju oxå sitta och vänta, onödigt länge kan jag tycka när det gäller filmer & serier som tex. Game of Thrones säsong 2.. det var en evighet sedan jag såg ut ettan, och dröjer ännu väldigt länge tills jag kan köpa 2an lagligt, min olagliga kollega på jobbet såg den nångång i våras, I dagens digitala värld varför ska det ta sån satans tid att få ut redan färdiga verk? jo de ska ju tjäna pengar på att låta oss vänta, så att speciella tv-kanaler etc ska köpa in visningsrättigheterna och locka oss skaffa ruttna betalkanaler innan man kan ha produkten stående i hyllan. När det gäller spel släpper man ofta till xbox innan PC, kanske för att de vet att vissa som köper spelet till xboxen oxå går och köper spel de gillar till PCn oxå bara för att få den mer precisa styrningen med mus & keyboard eller whatnot...

Men så mkt som företagen rövknullar oss med Betal dlcer som redan ligger låsta på skivan och andra fula metoder på att lura pengar av oss så är det skönt att det finns folk som lurar skjortan av dem med, det får bara inte gå åt överdrift åt något håll... =D

slutar som en sann svenne, lagom är bäst.. försök förklara det för en amerikan! ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ubisoft har haft förseningar på varje Assassin's Creed till PC men jag tycker att de inte suger, jag tycker att det är bästa sättet att spela på. Men det är väl en smaksak antar jag Men blev dock lite besviken för jag var ju helt inställd på att ha Connor-statyetten bredvid mig nu medan jag läser Washigton's anteckningsbok... men men, har man väntat i ex antal månader så gör tre extra veckor inte så mycket


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av MacKnight:

Pirater är inte en samhällsplåga som ni tror, jäkla hjärntvättade hatare...
Dom går inte förlust på PC sidan, dom bara inte tjänar så mycket som som 'TRODDE' och skyller den icke finnande förlusten på Pirater. Bara för att det står på en torrent att den har blivit nerladdad si så många gånger betyder det inte att den är så många personer som har tankat den.
Enda Ubisoft spel jag spelar är just AC spelen. 3 av dom jag har, vilket är Brotherhood och Revelations och snart 3an, är Collector Editions.
Förlust pga pirater MY ASS.

Ja & Nej..

Det blir en grov felräkning när man räknar varje nedladdad torent som en missad försäljning, absolut för så är det ju inte, det är ofta folk laddar hem saker de inte brytt sig om ifa det hade varit tvungna att betala för det, ibland vill folk bara testa och se om deras negativa bild av produkten var befogad eller ej och då avinstaleras produkten lika fort som den tankats hem..

Det finns hurvida folk som helt skiter i att köpa spel, film & musik nuförtiden för att de vet att de får tag på det gratis om de vill och att chanserna att åka dit är små om man är försiktig, Dessutom genom att downloada olagligt får de se & uppleva produkter långt tidigare än de som kör lagligt..

Jag köper min musik, mina filmer, mina spel, mest för att jag vill stödja de jag tycker gör bra saker så att de kan fortsätta tillverka det jag vill ha och jag har ett jobb så jag har råd.. Men då får jag ju oxå sitta och vänta, onödigt länge kan jag tycka när det gäller filmer & serier som tex. Game of Thrones säsong 2.. det var en evighet sedan jag såg ut ettan, och dröjer ännu väldigt länge tills jag kan köpa 2an lagligt, min olagliga kollega på jobbet såg den nångång i våras, I dagens digitala värld varför ska det ta sån satans tid att få ut redan färdiga verk? jo de ska ju tjäna pengar på att låta oss vänta, så att speciella tv-kanaler etc ska köpa in visningsrättigheterna och locka oss skaffa ruttna betalkanaler innan man kan ha produkten stående i hyllan. När det gäller spel släpper man ofta till xbox innan PC, kanske för att de vet att vissa som köper spelet till xboxen oxå går och köper spel de gillar till PCn oxå bara för att få den mer precisa styrningen med mus & keyboard eller whatnot...

Men så mkt som företagen rövknullar oss med Betal dlcer som redan ligger låsta på skivan och andra fula metoder på att lura pengar av oss så är det skönt att det finns folk som lurar skjortan av dem med, det får bara inte gå åt överdrift åt något håll... =D

slutar som en sann svenne, lagom är bäst.. försök förklara det för en amerikan! ^^

Jag håller helt med dig toast, att köpa spelet istället för att ladda ner det är ett bra sätt att stödja de utvecklarna som man tycker är bra. Jag håller även med det där om att man laddar ner för att se om det kom upp i ens dåliga förväntningar, jag har gjort det några gånger (hihi), men när jag har märkt att det har varit najs så har jag köpt det Sen är det en speciell känsla det här att ha det fysiska spelet som man kan klämma, känna och läsa


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem

Mr_O_Himself sa..
" lagom är bäst.. försök förklara det för en amerikan! " Kan inte sägas bättre.
Det är den stora skillnaden på europa spelare vi har inte samma ekonomiska tänk som US företag.
Det ska tydligen sälja direkt vid släpp för att vara bra enligt US kritiker det struntar jag i jag köper det jag gillar och när jag vill själv. Och om man väntar så kanske man slipper de värsta buggarna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har klurat lite på det här, VARFÖR är det försenat till PC? Är det att de ska få till kontrollerna eller grafiken eller vad är det som orsakar förseningen?


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Skrivet av Mr_O_Himself:

Jag har klurat lite på det här, VARFÖR är det försenat till PC? Är det att de ska få till kontrollerna eller grafiken eller vad är det som orsakar förseningen?

Dom bygger väll spelet i konsoll motorn först. sen när dom är klara gör de om allt till pc
dåligt förklarat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Mr_O_Himself:

Jag har klurat lite på det här, VARFÖR är det försenat till PC? Är det att de ska få till kontrollerna eller grafiken eller vad är det som orsakar förseningen?

Dom bygger väll spelet i konsoll motorn först. sen när dom är klara gör de om allt till pc
dåligt förklarat

Okej då fattar jag Nej det var inte dåligt förklarat, it makes sense ju


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

12
Skriv svar