Så kommer Aliens: Colonial Marines skrämma dig
Ny utvecklardagbok presenterar spelets stämning och hur du allt eftersom kommer bli skrajare och skrajare.
#gearbox-software, #aliens-colonial-marines
Kommer ihåg när jag lirade AvP och var skitskraj.
Går längs mörka korridorer och så hör man plötsligt "BEEP......" tittar på radarn och väntar på nästa BEEP men inget kommer och plötsligt så hör man "BEEP....BEEP BEEP BEEP" ... Good old times.
Också... såg jag fel (skippade lite i videon) men är det "Challenged Complete" och poäng som kommer upp på skärmen när man spelar eller var det något speciellt gamemode?
För det kan ju inte seriöst vara en video om stämning och att vara skrämmande och samtidigt visa att achievements och skit ska poppa upp på skärmen när man spelar.
Jag vet inte, jag var taggad på det här förut, riktigt taggad.
Men efter mer tittande och sånt så känns det inte lika intressant längre, dom snackar om hur ljuseffekterna och så ska påverka stämmningen, men jag tycker verkligen inte det är så grymma ljuseffekter. Det är inte direkt mörkt heller i de scener jag sett.
Doom 3 känns nästan mer som ett Alien än detta. Ju mer jag tittar som sagt desto mer känns det som ett Call Of Duty med Alien skin över sig.
När Randy Pitchford säger "badass" eller nått i den stilen, tänker jag bara tillbaka på hur han hypade Duke Nukem Forever :<
Jag ska inte döma boken för omslaget, men jag hoppas att slutresultatet är mycket bättre.
Nämen!
OO call of duty.... ooo COD klon.... OOO call of duty de ena och de andra.
Ge er för helvetet.
Detta är Alien inget annat !!!
Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.
Nej, det här känns verkligen inte bra.
fyfan vilka dåliga commentaries denna serien är!
"åh, vi utvecklar för PC men sitter och spelar på XBOX"
OCH VAD ÄR ALLA JÄVLA XP-POÄNG FÖR SKIT?!
Kommer ihåg när Aliensspel var om skrämsel och känsla även i Multiplayer istället för detta jävla möget!
Hoppas man kan ta bort skiten från skärmen men emd dagens jävla spelsamhälle så skulle väl alla p12-snorisar börja gråta om det inte spammades siffror över skärmen om hur jävla 1337 de är.
IDIOTI!
Ducati Streetfighter 848
Jag kommer bli riktigt rädd om det är en dålig konsolport...
Nu ska jag inte gnäll som en man i kilt. Jag ser framemot det här som farfar inför sin första rullator.
Hahaha! Inte ens spelutvecklarna kan kontrollera gubben helt och hållet i spelet med gamepad'en Epic fail!
Och vad för nytta har det där med att visa antalet XP, poäng och allt sånt, i ett Alien-spel?! Call of Duty-wannabe? För övrigt så tror jag inte att Alien: Colonial Marines att skrämma mig ett skvatt, på grund av hur lätt det kommer att bli att ta kål på en enda fiende och även all text som dyker upp efter varje kill som förstör hela spelupplevelsen.
Nej. Tacka vetja svenska Amnesia-serien <3 Jag har inte vågat spelat klart 15% av hela storyn av alla spel de gör. Varför? Amnesia-spelserien är mörk och dyster, och fienderna är nästan omöjliga att ta kål på. Man blir ju rädd av att bara tänka tanken på hur man ska hantera en fiende! _SÅ_ ska det vara i ett Alien-spel.
Fienderna i det första Alien vs. Predator-spelet från 1999, var relativt svåra att ta kål på och det är på grund av det ett väldigt skrämmande spel, än idag. Inga onödiga texter som dyker upp mitt framför ögonen på en efter varje kill, ingen indikation som visar om man ens träffar fienden eller inte, och det bästa av allt: spelet skapades på en dator för datorer!!
Jag trodde verkligen på Alien: Colonial Marines, men efter deras development diaries nått, så är jag nästan helt 100% säker på att det kommer att floppa - big time! Fan!!
FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.
Hoppas det finns ett realism-läge som i Left 4 Dead 2.
Hur skulle det kunna finnas det, Aliens finns ju inte på riktigt
Jaha, jag höll ju fortfarande ett litet hopp om att det skulle vara ett spel i original-AVPs anda med blixtsnabb action och primal skräck. Där man panikartat letar eldställning för att få iväg den där välriktade pulserifle-salvan tidigt nog innan syrakaskaden som fanskapen exploderar i når ens ansikte.
Istället får man något som ser kraftigt nedslöat och neddummat ut för att passa släpig och långsam Xbox-handkontroll, med trötta och slöa aliens som verkar smått apatiska.
Jag kan riktigt se framför mig hur de sitter och beslutar "se till att xenomorferna rör sig långsammare! kidsen kommer ju inte hinna sikta med sina analogspakar! och se till att det står med stora bokstäver hur badass de är när de äntligen lyckas träffa!"
Tycker det är synd att se en utveckling där spel inte längre får/vågar skrämma folk. Visst säljer "läskiga" spel sämre då casuals inte rör vid dem, men ska det vara helt omöjligt att gå runt som spelstudio och ändå kunna utveckla ett AA/AAA spel som skrämmer en på rätt sätt?
Kanske det är så illa, fokus på enkelt action och spamma coola vapen på fula fiender är tidens melodi, Resident Evil, Dead Space, Alan Wake, allt fler serier som går mot action. Hoppas detta iaf kan ge lite "känsla", annars är det ju helt bortkastat imo :/
Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.
Nej, det här känns verkligen inte bra.
Mig veterligen så spelades det allra första Alienspelet med handkontroller (Atari 1982). Första Alien spelet jag själv spelade var 1988 på C64, det också med handkontroller. Alien vs handkontroller.. first!
Är inte imponerad av Gearbox. Omgivningen såg bra ut men grafiken ser ut som random 360 shooter vilket är föga förvånande då det är crossplatform. Men är det bara jag som tycker att det blir en slap i ansiktet när de säger att de utvecklar för PC så sitter de alla o testkör med 360 kontrollers? Känns som mer regel än undantag nuförtiden. "JA vi lovar att PC versionen kommer kännas som att spelet var skapat för PC!" sen så har man input lag och konsolifierade menyer. Det enda som saknas är att man ska skriva in sitt namn genom att bläddra bland bokstäver med piltangenterna.
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|