Bad Company 2 - Dice svarar på dina frågor

Medlem

Jag gillar spelet stenhårt, helt klart. Men visst Castor upp några bra poänger. Vissa vapen gör löjligt lite skada och att splash damagen är alldeles för liten.

*Fortsätter lira*


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Black7:

CastorFiber glöm inte bort att det är betan....

Ingen ide att snacka skit om spelet om det inte är klart...

Jag snackar inte skit och att ta upp det som är "fel" med spelet är ju hela idén med att släppa en beta...

Jag älskar battlefield-spelen så det är klart man blir extra besviken när PC-scenen börjar bli undanknuffad till fördel för singelplayerknarkande, chipsätande soffpotatisar. (konsoll fanbois)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tyvärr är det som så att pengarna ligger i konsolerna.
Pengar > Oss

Medlem
Medlem

Av det jag lirat hitentills så är det ljudet som jag älskar mest. Med ljudkort och en bra surround-anläggning så låter det som en Bio-vsining av Band of Brothers i rummet.

Och för mig med en Core 2 Duo E6600 på 3Ghz och ett 5750 så funkar allt på high helt perfekt i 1680x1050. Självklart utan AA och AF, men inget jag testat

Medlem

Jag ser inte spelet som någon ersättare för BF2, inte alls samma renodlade PC-multiplayer. Nej, BF2:s ersättare tror jag blir BF3, BC2 är mer singleplayer-inriktat, snyggt och med story samt släppt till konsoler.

Förlåt där, spelet är konsoligt i första hand, PC känns mer som en bonus.

Medlem
Skrivet av theocke:
Skrivet av Kvax:

BC2 kommer bli ett totalfiasko. Jag sa det precis i början (måste varit ett år sedan nu?) när de annonserade att de skulle använda Frostbite-motorn och jag verkar få mer och mer rätt.

Jag har själv inte testat betan och kommer inte göra det men av vad man har sett i videos och hört så verkar inte spelet vara ens i närheten av bra på nåt sätt. Prestandakraven är orimligt höga men detta ser jag inte som nåt problem. BF2 var också sjukt snyggt i början och håller fortfarande måtte grafikmässigt, om några år kommer detta fortfarande hålla bra på den punkten och då kan de flesta normalbra riggar köra det.

Det som däremot är fiasko är hur de bygger upp spelen. Bara man kan spraya och dra musen lite hafsigt och panikartat kan man döda fienden. Liknar COD4 alldeles för mycket, som är ett alldeles för lätt spel över lag. Jag förstår att spelföretagen utvecklar spel på det här sättet eftersom en mycket större målgrupp är intresserade av spel nu än för 5-10 år sedan.

För få som är core-gamers och som uppskattar tävlingsmomentet och en lång flack inlärningskurva för att det skall vara värt att lyssna på dem. De som spelar en timme i veckan eller som inte är intresserade av tävlingsmomentet kommer nog kunna uppskatta BC2 men för de andra är det nog fortfarande CS som är det enda roliga som finns att spela just nu, fortfarande...

Du har själv inte spelat betan men ändå så säger du att man bara kan spraya med musen och döda hur enkelt som helst. Suck..

Spela betan istället för att sitta här och hitta på saker. Jag måste själv säga att det är svårare att döda folk i BC2 än var det är i tex MW2. Så vad grundar du dina påståenden på att det ska vara enkelt att döda någon? Några poster ovanför finns det även en person som skriver att han upplever det svårt att döda folk...

Det är ju lika lätt för alla isåfall och borde alltså inte vara ett problem på så sätt. Men du kanske syftar på att du vill ha mer "djup" i dödant. Men svårighetsmässigt blir det ju ingen skillnad då alla har samma förutsättningar.

Medlem

Pröva hardcore mode hint hint... där är damagen precis som den ska vara kan jag lova.

Medlem
Skrivet av Kvax:

Det märks att ni som skriver här och klagar på mitt inlägg är publicspelare alternativt lirare som inte har speciellt mycket FPS-vana. Att det är "för svårt att döda någon" beror på att de har satt för låg damage på kulorna. Detta kan enkelt modiferas på ett par sekunder genom att skriva en annan siffra i en konfigurationsfil.

Det jag grundar mina påståenden på är istället de spridningsbilder, skjutteknik men framförallt rörelsemönster jag sett i spelet. Klarar man av att köra aim down the sight och sen spraya kommer de flesta kulorna hamna ungefär där man petade in den första kulan. Dessutom är det väldigt svårt att röra sig fritt och gubben verkar vara rätt stel. Detta medför att det inte är svårt att lära sig hantera vapnen vilket passar spelare som inte är lika aktiva i sitt spelande bättre. Ett stelt rörelsemönster är också till fördel för den mediokra söndagsspelaren. Jag hänvisar till bland annat BF2 där många på publicservrar fortfarande klagar på och kallar det fusk eller osjysst spel när man hoppar och duckar i luften för att undvika att bli träffad.

Jag ser även att många jämfört med COD4 eller COD MW2 och då förstår jag att ni blir upprörda när klagar på att spelet är noobvänligt. cod-seriens senaste skämt till multiplayershooters är nämligen det lättaste FPS-spelet jag någonsin lirat och det enda spelet där jag klarat av att acea första gången jag rörde spelet. Vad det var för motstånd spelar inte så stor roll, det skall inte kunna hända... Så är ni vana vid den nivån kommer ni säkert bli nöjda med BC2.

Vill man ha nåt med längre inlärningskurva får man väl vackert vänta på ett mirakel för jag tvivlar på att det finns företag som ser potential i att släppa spel där det krävs pressande för att gilla det. Vi såg ju hur det gick för ET:QW...

ET:QW är grymt imo, spelade det på seriös nivå så länge det gick. Men sedan vart i princip hela klanscenen död. Men gameplayet där är ganska perfekt imo.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Folk dör inte när man skjuter på dem, att fotfolk överlever en träff eller två av en tank funkar bara inte - samma sak med vanliga vapen, de är för klena.

Först förträng allt som har med CoD att göra, det går inte att spela BF som man gör med CoD.

Sen om du ska träffa nåt så ska du skjuta små bursts. inte spraya överallt. Räcker med 2-3 skott så dör alla.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

mg
Medlem

Spelet verkar skitnice! Men vilken RUTTEN prestanda ärligt talat.

Helt ospelbart, 30-40 FPS med c2d@3ghz o 5850, Oavsett vilka settings (och diverse obskyra "tweaks" folk postat).

Att sedan inte inte släppa några av dom omtalade optimeringarna till betan, utan att istället välja o ta med dom i fullversion efter release, var tillräckligt för mig att avboka, dumt att köpa grisen i säcken?!

Bra att utvecklingen rör på sig i spelmotorvärlden, första spelet jag inte kunnat spela i vettiga rates so far, men hade varit tacksamt med lite mer verklighetsförankrade requirements, så hade man kunnat bespara sig mödan att förboka från början..

Medlem

Kommer garanterat beställa spelet nästa utbetalning! lol

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Jag gillar spelet stenhårt, helt klart. Men visst Castor upp några bra poänger. Vissa vapen gör löjligt lite skada och att splash damagen är alldeles för liten.

*Fortsätter lira*

Alla vapen gör för lite skada och vissa är helt felvända. T.ex., gör en 1911 pistol mer skada skott för skott än en M1A1 Thompson. Båda använder .45 ACP som ammunition men pistolen gör mer skada än kpisten trots att kpisten har en längre pipa vilket givetvis borde ge högre utgångshastighet= mer skada, illa, illa.

Medlem

@ SuperTank

Det är inte "Comm-rosen" det är SOM den... Man trycker på Q på tex en medic för att be om heal... Eller på en fiende för att markera den...

Medlem

Scar carbine är underbar.
och som någon nämnde tidigare inga problem att döda om jag skjuter med burst.

Medlem

comm-rose finns inte. Man trycker på Q för att rapportera in fiende.

Medlem

Nån som vet alla "perks" o grejjer som kommer i fullversionen? lvl 11 kanske är en fjärt i rymden och det kommer helmantlad ammo osv. visserligen tycker jag också det tar fånigt lite skada när man skjuter på nån och att man kan ta en kontrollerad 30-skottsburst på 200 m, men vi snackar beta.

Medlem

Det är lite kul att kvax säger att CS är för pro spelare när det är ett av dom mest hjärndöda fps spelen någonsin.

Peka och klicka snabbt är pr0 skillz javisst...

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det är lite kul att kvax säger att CS är för pro spelare när det är ett av dom mest hjärndöda fps spelen någonsin.

Peka och klicka snabbt är pr0 skillz javisst...

Vad anser du vara ett "skill krävande" fps då?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

http://i48.tinypic.com/2eebonq.gif

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

fungerar gör det givetvist men utmärkt? Nu ska vi inte överdriva...

Medlem
Skrivet av _ZoutH:

Jag ser inte spelet som någon ersättare för BF2, inte alls samma renodlade PC-multiplayer. Nej, BF2:s ersättare tror jag blir BF3, BC2 är mer singleplayer-inriktat, snyggt och med story samt släppt till konsoler.

Förlåt där, spelet är konsoligt i första hand, PC känns mer som en bonus.

Precis vad jag tycker! Det märks på det mesta att spelet inte är uppbyggt med PC som högsta prioritet som Bf2 är.

Medlem

Här har jag gamla goda 1942 i minnet och är fylld av välbehag, så börjar jag spela detta.

VAD FAN? Har alla som utvecklade bf1942 slutat på dice eller?!
FY FAN vilken äcklig konsollportning.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Skelögd:

Det är lite kul att kvax säger att CS är för pro spelare när det är ett av dom mest hjärndöda fps spelen någonsin.

Peka och klicka snabbt är pr0 skillz javisst...

Vad anser du vara ett "skill krävande" fps då?

TF2? Är väl kanske "peka och klicka snabbt" där med några klasser också men man måste tänka mycket mer i TF2 än i CS, tro mig.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

http://i48.tinypic.com/2eebonq.gif

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

Mus och tangentbord är överlägset i vilket fall som helst. Don't go there m8!

Medlem

Man bör, som folk redan har påpekat, ta i beaktande att detta är en BETAJÄVEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kommer bli bra detta. För fan grabbar! Kom igen nU! KOM OIUGEN OHC DRAAAA ÅÅ KOM IGEN ÅPD


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Aggghhh! Ingen kontroll över servrar längre, blev dom inspirerade av MW2 eller?? Ok, då är det ingen ide att gå över från MW2 till BC2 :(:( Allt blir konsolifierat! Vad ska jag nu spela????

Medlem

Obs! detta inlägg kan innehålla tankar och synpunkter som kan vara stötande för viss publik, till exempel tankar om vad JAG tycker om spelet

Jag är jävligt kluven som det är just nu. Spelet laggar bajs så fort det blir fler spelare på servern än ungefär 7 st, men annars flyter det på utan problem, och det spelar inge som helst roll vilka grafik inställningar jag spelar på när det gäller den saken, vilket såklart gör mig ganska grinig.

Det finns många vapen att leka med, och det går att anpassa sin arsenal ganska bra efter vad man föredrar, jag fattar dock ärligt talat inte varför dom inte skrotar classer helt och bara kör på utrustnings val.

Saker går att spränga! Men det är väldigt mycket som inte riktigt stämmer här i min bok. Till exempel vart vi tvungna att riva ner övervåningens väggar på ett hus för att få det att rasa ihop, det räckte inte med att slå ut alla väggar på nedervåningen och innerväggarna var odödliga.

Skada från vapen kan man ju undra lite över, när ett pumphagel förlorar mot en som springer rakt mot dig med en kniv tycker jag nånting är fel, i största allmänhet är det jävligt enkelt att bara springa runt å kniva folk, förutom mot folk som har SMG's. Det är min egen erfarenhet i alla fall, skulle tippa på att var 3dje till 4:e kill har varit med kniv.

Helikoptern verkade bra värdelös med, inget ordentligt utrymme att röra sig på, o raketerna verkade inte bita vidare hårt på nånting. I och för sig hatar jag flygfanskap, speciellt som dom var i BF2, men det känns ju lite löjligt om den inte ens är användbar.

Jag håller inte med om att ett pansarskott borde göra mer splash dmg, det är inte deras roll, och det bör det heller inte vara. Kulsprutan i andra sätet mördar folk å andra sidan, och det tycker jag även det är fullt rätt.

Spawn systemet kan diskuteras, jag kan tycka att det blir lite väl mycket kurragömma, och vadfan är det för skit att låta anfallare få sitta å campa tryggt med sina snipers i sina start områden?

När spelet flyter, flyter det bra tycker jag, å det är väll för mig det jag finner viktigast i ett spel. Tyvärr tycker jag inte det här spelet bringar något nytt till serien, snarare känns det som det tagits bort.

Snabb summering:

Positivt
1. Hus, träd, stenar och mycket annat = tätare strider och mindre snipe camping.
2. Ljudet
3. Vapen arsenalen
4. Hur man tilldelas score (kan dock utnyttjas, skada dig själv å låt din kamrat heala dig t ex)
5. Destruktion = ännu mindre camping

Negativt
1. Känns småskaligt och inte alls som ett BF spel.
2. Dåligt optimerat.
3. Värdelös browser.
4. Squad spawn (kan diskuteras)
5. Vapenskadan. (kan vara bra i hardcore, men går ju inte att filtrera fram)

Slutord
Mitt helhets intryckt efter ett par dagar är att det känns bara som ännu ett FPS i mängden. Det finns inget nytt för mig att hämta här, när det kommer ner till kritan skiter jag fullständigt i grafik, ljud och fysik då inte gameplayen kan leverera.

För folk relativt nya till spel i allmänhet eller FPS spel så är det säkert skit kul. Jag tackar för Codename eagle - BF 1942 - vietnam och BF2, och säger adjö till Dice om ett par dagar om inte något drastiskt skulle hända i och med en beta patch.

Medlem

Skiter i om gubben rör sig stelt osv.. Jag har kul, thats it!

(en militär rör sig inte så jäkla smidigt, ingen som kommer ihåg lumpen med full attackutrustning?) tänker då inte på ynglingarna..

fps o fps, quake är bland de första. Där rör sig allt snabbt och precist. Css är relativt lika.. MW2 lite segare likaså bc2. mer realism kanske? allt är inte som på film.

gilla eller dilla är var mans/kvinnas åsikt.

Tycker det klagas sjukt mycket på spel i dagens läge..

Vart det någon som klaga att man inte kunde titta upp och ner i wolfenstein? dont think so.. Va glada av va ni får och att dice faktiskt gör ett standalone pc version. För nått år sen skulle pc scenen dö enligt "experter"

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Obs! detta inlägg kan innehålla tankar och synpunkter som kan vara stötande för viss publik, till exempel tankar om vad JAG tycker om spelet

Jag är jävligt kluven som det är just nu. Spelet laggar bajs så fort det blir fler spelare på servern än ungefär 7 st, men annars flyter det på utan problem, och det spelar inge som helst roll vilka grafik inställningar jag spelar på när det gäller den saken, vilket såklart gör mig ganska grinig.

Det finns många vapen att leka med, och det går att anpassa sin arsenal ganska bra efter vad man föredrar, jag fattar dock ärligt talat inte varför dom inte skrotar classer helt och bara kör på utrustnings val.

Saker går att spränga! Men det är väldigt mycket som inte riktigt stämmer här i min bok. Till exempel vart vi tvungna att riva ner övervåningens väggar på ett hus för att få det att rasa ihop, det räckte inte med att slå ut alla väggar på nedervåningen och innerväggarna var odödliga.

Skada från vapen kan man ju undra lite över, när ett pumphagel förlorar mot en som springer rakt mot dig med en kniv tycker jag nånting är fel, i största allmänhet är det jävligt enkelt att bara springa runt å kniva folk, förutom mot folk som har SMG's. Det är min egen erfarenhet i alla fall, skulle tippa på att var 3dje till 4:e kill har varit med kniv.

Helikoptern verkade bra värdelös med, inget ordentligt utrymme att röra sig på, o raketerna verkade inte bita vidare hårt på nånting. I och för sig hatar jag flygfanskap, speciellt som dom var i BF2, men det känns ju lite löjligt om den inte ens är användbar.

Jag håller inte med om att ett pansarskott borde göra mer splash dmg, det är inte deras roll, och det bör det heller inte vara. Kulsprutan i andra sätet mördar folk å andra sidan, och det tycker jag även det är fullt rätt.

Spawn systemet kan diskuteras, jag kan tycka att det blir lite väl mycket kurragömma, och vadfan är det för skit att låta anfallare få sitta å campa tryggt med sina snipers i sina start områden?

När spelet flyter, flyter det bra tycker jag, å det är väll för mig det jag finner viktigast i ett spel. Tyvärr tycker jag inte det här spelet bringar något nytt till serien, snarare känns det som det tagits bort.

Snabb summering:

Positivt
1. Hus, träd, stenar och mycket annat = tätare strider och mindre snipe camping.
2. Ljudet
3. Vapen arsenalen
4. Hur man tilldelas score (kan dock utnyttjas, skada dig själv å låt din kamrat heala dig t ex)
5. Destruktion = ännu mindre camping

Negativt
1. Känns småskaligt och inte alls som ett BF spel.
2. Dåligt optimerat.
3. Värdelös browser.
4. Squad spawn (kan diskuteras)
5. Vapenskadan. (kan vara bra i hardcore, men går ju inte att filtrera fram)

Slutord
Mitt helhets intryckt efter ett par dagar är att det känns bara som ännu ett FPS i mängden. Det finns inget nytt för mig att hämta här, när det kommer ner till kritan skiter jag fullständigt i grafik, ljud och fysik då inte gameplayen kan leverera.

För folk relativt nya till spel i allmänhet eller FPS spel så är det säkert skit kul. Jag tackar för Codename eagle - BF 1942 - vietnam och BF2, och säger adjö till Dice om ett par dagar om inte något drastiskt skulle hända i och med en beta patch.

x2

Skriv svar