Expansion till Diablo 3 bekräftad

Medlem

Jag kommer köpa den, oavsett. Det är fortfarande diablo, må det vara sämre än föregångarna men jag tycker fortfarande att det är ett bra spel. Det har sina brister och på senare tider har dom faktiskt putsat upp spelet rejält

Medlem

Oj vad förvånings-smurfarna hoppar nu.

Återstår att se om dom kan fylla i spelets brister... Tycker faktiskt hela spelet känns som en trial-version, att man avskärmas från massor med innehåll om man inte langar över extra kosing för Pro/Platinum/Gold/Plus-versionen. Men något mer innehåll finns inte.

Spelet kanske hade lämpat sig mer på Facebook.

Medlem

tror jag spelade ut diablo3 tog max nivå, sedan insåg, det hära är inte diablo...det känns mera som ett mmo i ett rpg..tråkig skill träd, inga atributes, som var roligt med d2, känns allmänt som ett helt nytt spel och inte diablo...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jävla skitspel, Skit blizzard. Kommer inte köpa den här dyngan blev lurad för sista gången på d3. Free to play stil på ett riktigt retail spel man redan betalat 450 spänn för. Linjärare än första spelen och bara skit loot utan någon som helst identitet.

Medlem

Nej tack, Blizzard, det blir inte mer pengar från mig nu.

Medlem

Sa dom inte att Diablo 3 INTE skulle bli någon expansionsko? Har för mig att jag läst nåt liknande uttalande tidigare, typ att man inte ska tro att det är World of Warcraft med nytt content osv?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Efter Dragon Age 2 lovade jag att aldrig ge ett företag 2 chanser (ME2 är den andra).


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

En mer varierande omgivning hade inte vart helt fel. Spelar i alla fall fortfarande glatt Diablo 3 med vänner, ju fler man är desto roligare. Men för jössenamn Blizzard, ta er tid med expansionen nu och fortsätt fila på den redan släppta versionen!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Skrivet av wmc:
Skrivet av wmc:

många skriver o gnäller om D3 att de e skit å inte kommer köpa expansion men i slutändan så gör nog dom flesta det ändå,

är de nått spel man inte bryr sig om så kollar man inte nått om det ens o bryr sig ej, å jag spelar 800h +

http://eu.battle.net/d3/en/profile/WmC81-2645/

Bara två lvl 60?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jag och polers har börjat lira Diablo 3 igen och det är fruktansvärt roligt!! Vi satt och svettades efter uber-fight på MP5 kan jag säga.. Pheeeew.

Medlem

Kommer säkert att köpa expansionen dum som man är, spela ett tag, tröttna.

Medlem

oh shit... Då kommer alltså expansionen för error igen alltså >_<.

Medlem

Dom får ju gärna fixa den loot rollsen.
Har gibbat nonstop i en vecka och inte fått något bra alls.

ger upp snart igen, tacka DiabloII där en legendary
alltid var bra(typ)

Hatar att det är så jävla random i D3, jävla RMAH skit spel.

Medlem

Yes! Sweet. Kommer bli skoj. Hoppas dock dom hinner släppa PvP inom en snar framtid.

Vill slakta med min barbar:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/hero/1996858...

Medlem

Jag spelade ganska seriöst sen 1.0.5 kom ut igen, men har tröttnat nu igen. Monster Power var bra, men man kör ändå på MP2-3 som var lika svårt som innan. Uber-bossarna var inte lika bra, dom droppar oftast inget roligt och är inte alls värt fighten och ringen man craftar är i stort sett omöjlig (med tanke vilken tid det tar och fixa nycklar) och få lika bra som en gul ring.

Jag tycker det är lite komiskt att dom bekräftar en expansion innan dom ens gått ut med detaljer kring PvP som i min mening dröjt för länge nu, det skulle ju vart med vid release...

Medlem

Skulle tippa på att det kommer bli en ny akt och en ny klass. Snacket har gått att det blir 2 expansioner, då släpps den andra klassen... och en till akt?

Medlem
Skrivet av noiser:

"Avslutningsvis konstaterade Bobby Kotick att det har sålts över tio miljoner exemplar av spelet"

Inte så konstigt, spelet sålde inte miljonvis för dess kvalitet efter att det var släppt, utan för att folk spelat D1 och D2 och de var sjukt hypade över en uppföljare.

Precis, det är mer intressant att se hur bra denna expansion kommer sälja än att gå efter antalet som köpte Diablo 3 då jag tror att många gjorde det enbart tack vare namnet.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Det kommer bli trevligt. Dock måste det va betydligt mer innehåll än vanliga d3 för att jag ska köpa.. håller inte att grinda samma sak om och om för att kunna grunda mera.

Inte för att vara sånn, men har inte diablo alltid handlat om att grinda? I diablo 2 fanns det bra mycket mindre content t.ex. än det gör i D3.

Men det är nog mest att tider förändras och spelare kräver mer och mer av utvecklare.

Medlem

vart fan är PvPn ?

Medlem
Skrivet av zn0r:

vart fan är PvPn ?

Min gissning:
Blizzard såg att D3 fick stor kritik, och att folk tröttnade..
Det leder till att det blir svårare att sälja lika mycket av en expansion, så de måste ha en så stor morot som möjligt inbakat i den..
Vilket i sin tur förmodligen leder till att de håller tillbaka PVP och bakar in den i expansionen, så säljer det mera.

Medlem

om tio år kanske?.. eller har jag fel?.


signatur

//Peace out

Medlem

Det roliga tycker jag är att fler förmodligen slutade spela d2 fortare än d3. Det är ju inte så att folk som diggar singleplayer eller småskalig multiplayer -generellt- stannar länge i en sådan här titel.

Däremot får man väl säga att man blir förvånad om d3 har samma trogna spelarbas som d2 hade efter 10 år.

Expansioner brukar Blizzard vara överlag bra på, se bara på d2-expansionen. Spelet blev bra mycket intressantare efter det tyckte iaf jag. Även om viss kritik är befogad så blir man litet road då man läser några av de ovanstående kommentarerna.

Medlem

Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me

Medlem

Man har inte spelat D3 om man inte visste att en expansion skulle göras-.-

Inaktiv

Varför skulle Blizzard inte ta chansen att mjölka ett redan vinnande och dyrt koncept? (ironi)

Medlem
Skrivet av dafuq:

Fixa PVP först era AS

Du behöver inte vara orolig. De visste för redan 15 år sedan att Diablo 3 skulle ha en expansion. Jag tror inte det påverkar nuvarande spel märkvärt.

Sen om man ska gissa på klass kommer det ju garanterat vara en shapeshifter av något slag.

Medlem

"Jag tror att det viktigaste för oss alltid är kvalitén på expansionen och dess gameplay."

...Se till att faktiskt hålla er till de orden denna gången. Om det är en intressantare miljö, mer random och ordentligt gjort så okej, kör på. Annars står jag över.

Diablo 3 har inte någon grinding, så som Diablo 2 hade. Diablo 3 består bara av att spela om samma område om och om igen. Det finns aldrig något nytt.

Visst, någon NPC hit och dit men jag förväntade mig att kartorna faktiskt skulle variera sig en hel del när de sa att det var random generated. Ingenting är randomly generated för fem öre när det kommer till just map-layout:en.... :\

Medlem
Skrivet av noiser:

"Avslutningsvis konstaterade Bobby Kotick att det har sålts över tio miljoner exemplar av spelet"

Inte så konstigt, spelet sålde inte miljonvis för dess kvalitet efter att det var släppt, utan för att folk spelat D1 och D2 och de var sjukt hypade över en uppföljare.

Det sålde enbart på namnet och att folk älskade tvåan. Expansionen kommer garanterat inte sälja 10 miljoner exemplar. Blir förvånad om det ens säljer en miljon.
Spelar ingen roll vad dom kommer att lägga in, personligen kommer jag aldrig ens installera skiten igen.

Stora spelföretag börjar låta som politiker, det lovas mycket och det talas om det gröna gräset, men när det väl kommer till kritan så ska man vara glad om man ens får en tredjedel av vad som lovas.

Medlem

Dom kanske adda pandor i expansionen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av papaz1:

Det ska mycket till för att jag ska köpa expansionen.

Jag väntade på D3 ända sen annonseringen i Paris 2008 som jag såg på en livestream och besvikelsen var total när jag väl fick spela spelet.

Kan inte fatta att det spelet tog så lång tid att utveckla.

Vad fan var det som tog sån tid? Måste varit att få igenom allt pappersarbete med RMAH.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

123
Skriv svar